Pastoor geschorst vanwege oranje kazuifel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:49

Ik vind het best grappig. Vreemde combinatie maar wel grappig. :+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:43

Pastoor Paul komt over 2 maanden weer terug..

Hij gaat 1 maand het klooster in, om te bezinnen, en dan nog 1 maand wat anders en dan komt ie terug :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Pastoor geschorst vanwege oranje kazuifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:44

Tegen die tijd wordt het plaatsen reserveren in de kerk, of hem uitbreiden tot 2 keer zo groot :D

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 19:46

Okee, ik dacht een maand.
Hoe zou hij terug komen? Het lijkt me niet dat hij zo mag doorgaan. Heel obdam hangt vol met posters met paul moet blijven, Punt uit!

Haha Cayenne, dat denk ik ook _O-

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:49

overal die posters! echt geniaal. Gelukkig hoef hij maar een maand het klooster in (het klinkt echt alsof hij een celstraf heeft) en daarna een maandje bijkomen. Dat is hem wel gegund denk ik zo!
Ik vraag me idd wel af hoe zijn missen hierna zullen zijn. Denk dat dit wel flinke schade heeft toegebracht aan zijn 'doen'.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 19:56

haha jaa, ze hangen echt overal :P Ik ben er ook echt benieuwd aan, omdat hij niet echt meer 'gekke' dingen gaat uitvoeren, omdat hij volgens mij goed in de gaten word gehouden. Erg jammer vind ik.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:59

Ik ben niet gelovig en heb ook niets met kerken, voel me daar nooit zo prettig, maar Pastoor Paul maakt de kerk zo'n stuk laagdrempeliger. Hij is ook Pastoor in ons dorp geweest en iedereen vond het heel erg dat hij naar Obdam is gegaan.
Met kermis gaf hij een kermisborrel, met koninginnedag verkocht hij oranjetompoucen, met carnaval deed hij mee met een akt.
Maar ook was hij absoluut van het serieuze werk hoor !
Kwam hem regelmatig in het dorp op de fiets tegen, ging ook bij mensen langs die niet van de kerk waren, maar wel steun konden gebruiken tijdens ziek en zeer.

Hele fijne man die hopelijk nog met veel passie en plezier zijn beroep wil en kan uitoefenen !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:01

Wanneer je hier in Obdam langs het bejaardentehuis loopt, zie je bij alle oudjes wel een poster voor de ramen hangen :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:24

We beginnen hier op bokt ook een beetje onze eigen gemeenschap met dit topic haha allemaal dorpelingen :P

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:16

Omegamedo schreef:
Ik ben niet gelovig en heb ook niets met kerken, voel me daar nooit zo prettig, maar Pastoor Paul maakt de kerk zo'n stuk laagdrempeliger. Hij is ook Pastoor in ons dorp geweest en iedereen vond het heel erg dat hij naar Obdam is gegaan.
Met kermis gaf hij een kermisborrel, met koninginnedag verkocht hij oranjetompoucen, met carnaval deed hij mee met een akt.
Maar ook was hij absoluut van het serieuze werk hoor !
Kwam hem regelmatig in het dorp op de fiets tegen, ging ook bij mensen langs die niet van de kerk waren, maar wel steun konden gebruiken tijdens ziek en zeer.

Hele fijne man die hopelijk nog met veel passie en plezier zijn beroep wil en kan uitoefenen !

Lijkt me een aanwinst voor de kerk.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:19

Ik heb niks met kerken, geloof of wat dan ook...
Heb wel communie en alles gedaan maar er bewust voor gekozen om dat bij onze dochter allemaal niet te doen.

Toen ik dit op TV zag vond ik het eigenlijk wel grappig.
Dít zou dus de reden zijn om er misschien wél naartoe te gaan!
Het zag er gezellig uit en niet zo serieus! Ik vind het altijd zo zwaarbeladen zo'n mis en dit maakt het ook allemaal een stuk toegankelijker naar mijn idee...
Zou men vaker moeten doen of iets van een gospelkoor en meer liederen van deze tijd.
Tot nu toe zit ik er alleen met begrafenissen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:20

Ik ben alleen wel benieuwd of ie het nu achterwege gaat laten, of juist nog veel groter gaat uitpakken :=

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:45

De laatste optie lijkt mij het leukst :D

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:46

daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk dat het slim voor hem is als hij zich even rustig houd, maar dan zou hij zichzelf ook niet zijn :+