Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianne_ schreef:Vrije wil wel ja, dingen doen die je graag wilt doen etc. Maar om dan allemaal dingen te bedenken? Ik weet niet of dát de bedoeling is geweest.
Ik vraag me af of de wereld er zoveel beter van wordt.
Lobke_ schreef:Janine1990 schreef:Amen...
Verder denk ik dat de mensen die de natuur hun gang willen laten gaan, dergelijke ziekten of laten we het oneffenheden in een mensenleven noemen, nooit van dichtbij meegemaakt...
Iemand die geen kinderen kan krijgen, maar wel een kinderwens heeft, laat die persoon haar gang gaan, alsjeblieft zeg... De mogelijkheid is er, waarom er geen gebruik van maken?
Daar twijfel ik altijd aan of je daar wel goed aan doet.
Er zijn nog meer opties dan dat soort dingen door proberen teduwen.
Adopteren bv
Rianne_ schreef:Kanker wordt niet voor niets een welvaartziekte genoemd Janine.. Ook dat is iets wat we zelf doen. Het milieu wordt er niet beter op etc. Doet de mens dat niet zelf?
De vraag 'stel dat er geen God is' kan ik niet voor je beantwoorden, omdat ik wél geloof dat die er is.
Huizen bouwen en dat soort dingen vind ik iets heel anders dan klonen en andere dingen die met leven te maken hebben.
Anne_GTI schreef:Rianne_ schreef:Kanker wordt niet voor niets een welvaartziekte genoemd Janine.. Ook dat is iets wat we zelf doen. Het milieu wordt er niet beter op etc. Doet de mens dat niet zelf?
De vraag 'stel dat er geen God is' kan ik niet voor je beantwoorden, omdat ik wél geloof dat die er is.
Huizen bouwen en dat soort dingen vind ik iets heel anders dan klonen en andere dingen die met leven te maken hebben.
De meeste mensen die overlijden aan kanker waren in een 3e wereldland allang ergens anders aan overleden. Zelfde geldt ook voor hartkwalen.
Het zal je partner/vader/moeder/kind maar zijn.... Dan wordt het ineens persoonlijk en ben je blij dat je in een land leeft waar de medische wetenschap en de ziektekostenverzekering wel de mogelijkheid biedt om langer van je dierbare te kunnen genieten.
wollie27 schreef:ik ben het gedeeltelijk wel eens dingen als ivf geloof ik niet in dat hadden ze niet mogen uitvinden (ik weet dat de meesten hier niet mee eens zijn) maar ik vind dat het niet voor niets is dat iets niet gebeurd of wel gebeurd ,sommige mensen krijgen niet zomaar geen kinderen daar heeft de natuur een bedoeling mee.
Anne_GTI schreef:Rianne_ schreef:Kanker wordt niet voor niets een welvaartziekte genoemd Janine.. Ook dat is iets wat we zelf doen. Het milieu wordt er niet beter op etc. Doet de mens dat niet zelf?
De meeste mensen die overlijden aan kanker waren in een 3e wereldland allang ergens anders aan overleden. Zelfde geldt ook voor hartkwalen.
Het zal je partner/vader/moeder/kind maar zijn.... Dan wordt het ineens persoonlijk en ben je blij dat je in een land leeft waar de medische wetenschap en de ziektekostenverzekering wel de mogelijkheid biedt om langer van je dierbare te kunnen genieten.
Adriana schreef:Janine1990 schreef:Jahaa Adriana, euthanasie heeft de natuur ook niet bedacht
Dat klopt, maar ik ben er wel dankbaar voor dat we er gebruik van kunnen maken. Zowel bij mensen als bij dieren.
Rianne_ schreef:Kanker wordt niet voor niets een welvaartziekte genoemd Janine..
wollie27 schreef:sommige mensen krijgen niet zomaar geen kinderen daar heeft de natuur een bedoeling mee.
Heino schreef:Ik denk niet dat Wollie het zo bedoeld als jullie het opvatten
En over dat we als we de natuur volgen we geen huizen hebben: als dat onze standaard is, als we dat gewend zijn, wat is het probleem dan? Ik dacht dat een heleboel mensen in minder-ontwikkelde landen best gelukkig zijn.
Heino schreef:Janine1990 schreef:Als het onze standaard was, ja... Maar dat is het niet...
Klopt, maar we zijn wel bezig onze standaard nóg verwender te maken en daar ben ik af en toe wel huiverig voor, al die technologieën.
Heino schreef:Janine1990 schreef:Als het onze standaard was, ja... Maar dat is het niet...
Klopt, maar we zijn wel bezig onze standaard nóg verwender te maken en daar ben ik af en toe wel huiverig voor, al die technologieën.