Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTamara schreef:Geloof is en blijft een eeuwenoude discussie en niemand kan een ander overtuigen van zijn/haar gelijk. Discusseren hierover heeft dus ook niet echt zin.
We zullen ooit een keer achter het goede antwoord komen.
phormicola schreef:Conclusie: Het geloof is iets geworden met veel regels en wetten die nooit zo bedoeld zijn. Mensen waren veel spiritueler dan nu. Een goed voorbeeld is het Boeddisme. Dat is nu nog geen geloof, maar een prachtige spirituele levenswijze. Zo was het Christendom ook ooit.
Ik ben zelf overigens niet gelovig
Mareeq schreef:geloof is omkoperij die stamt uit de middeleeuwen...
niet dat iedereen nog z'n aflaatbrieven deze tijd haalt.. gelukkig
maar ik snap gewoon niet dat mensen in dit tijdperk nog steeds in een god kunnen geloven...
er was een paar weken geleden een heel goede docu op nl1...
weet zo niet meer hoe die heet..
maar ik weet zeker dat de gelovigen die die docu hebben gezien, aan hun eigen geloof zijn gaan twijfelen..
geloof in je zelf.. pluk de dag.. je leeft niet voor een god, maar voor jezelf..
Marjoow schreef:8nnemiek schreef:Marjoow, ik vind het trouwens ook heel goed van je dat je je niet laat beïnvloeden door je familie, en gewoon zelf nadenkt en je eigen conclusies trektKunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!
Mijn vader komt uit een gereformeerde familie, maar mijn moeder totaal niet. Dat zij trouwden voor het samenwonen was uit respect voor mijn vaders ouders.
Ik mag van mijn ouders zelf kiezen, al zullen zij er niet blij mee zijn als ik bv moslima word.
8nnemiek schreef:phormicola schreef:Conclusie: Het geloof is iets geworden met veel regels en wetten die nooit zo bedoeld zijn. Mensen waren veel spiritueler dan nu. Een goed voorbeeld is het Boeddisme. Dat is nu nog geen geloof, maar een prachtige spirituele levenswijze. Zo was het Christendom ook ooit.
Ik ben zelf overigens niet gelovig
Het Boeddhisme vind ik een heel mooi geloofLekker vrij en vol liefde en respect voor alles dat leeft, en iedereen in zijn waarde laten.
Marjoow schreef:Pff kan iemand mij helpen?
Mijn halve familie is Christelijk/gereformeerd maar ze komen soms met uitspraken of handelingen die ik niet snap!
Bijvoorbeeld: Bij mijn opa thuis is een tv streng verboden, er word alleen naar de radio geluisterd.
In de tijd van Jezus bestond er helemaal geen tv, waarom is die dan verboden voor gelovigen?
En waarom word er gebeden voor het eten war jijzelf hard voor hebt gewerkt?
Al die vragen...
saskiakefie schreef:8nnemiek schreef:Nikwattes?
Haha een nikaab, soort boerka alleen zie je de ogen nog wel. Een buschauffeur had iemand met zo'n ding de bus in geweigerd. Wat vind je ervan?
Sabinee__ schreef:Stel nou dat iedereen hetzelfde geloof had .. Iedereen hielt zich aan de 10 geboden en liefde voor je medemens.
Was de wereld dan niet een stuk mooier?
8nnemiek schreef:Ik denk omdat een aantal luidruchtige gelovigen heel hard boven iedereen uit roepen dat de schepping de enige goede theorie is![]()
Lijkt het net alsof elke gelovige zo denkt
8nnemiek schreef:Sabinee__ schreef:Stel nou dat iedereen hetzelfde geloof had .. Iedereen hielt zich aan de 10 geboden en liefde voor je medemens.
Dat zou zeker mooi zijn! Maar dan moeten het wel net de 10 goede geboden zijn![]()
Niet iets als 'homo's zijn niet normaal' en 'dieren hebben geen ziel' en 'god staat boven de wet', want dan werkt het nog niet
8nnemiek schreef:Sabinee__ schreef:Stel nou dat iedereen hetzelfde geloof had .. Iedereen hielt zich aan de 10 geboden en liefde voor je medemens.
Dat zou zeker mooi zijn! Maar dan moeten het wel net de 10 goede geboden zijn![]()
Niet iets als 'homo's zijn niet normaal' en 'dieren hebben geen ziel' en 'god staat boven de wet', want dan werkt het nog niet
saskiakefie schreef:Maar waarom zou je moeilijk doen als er maar 10 van zulke mensen in Nederland rondlopen? Ik zou zeggen, laat ze lekker
JENNx schreef:8nnemiek schreef:Dat zou zeker mooi zijn! Maar dan moeten het wel net de 10 goede geboden zijn![]()
Nog een typisch voorbeeld van het niet op de hoogte zijn van wat het geloof inhoudt.