De kip kwam toch voor het ei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:15

_Lot schreef:
Vraag: Vrouwen gaan steeds meer doen, werken ect, daardoor wordt de last die ze hebben van een zwangere buik steeds moeilijker, zouden zij op den duur ook eieren gaan leggen?

Lijkt me ideaal. Zo'n ei kan je tenminste gewoon meenemen naar je werk :D

Lauratje_88

Re: De kip kwam toch voor het ei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:18

Vogels lopen toch ook niet met hun ei rond? :D Ik zou het in de broedmachine leggen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:18

nog beter,ja :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:23

Ketaki schreef:
Aria_zz schreef:
Als je het mij vraagt zit het zo: de kip is eerst omdat een ei zichzelf niet kan uitbroeden, daarvoor heb je een gevederd beest nodig, voor de warmte. Maar waar komt die kip dan vandaan?: evolutie. Er was een adnere soort beesten voor de kip die misschien wel zoogdier was of dino en evolueerde naar kip, die dan eieren legde. Maar eigenlijk is er dan geen vraagstuk, want beiden zijn gegroeid en veranderd overtijd.
Zo, voor mij is dat de oplossing.

Dan was het ei eerder, die van de dino

Nee want die kip kwam niet uit een ei van een dino he, er zitten nog wel heel wat stapjes tussen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:57

_Lot schreef:
En wie heeft het ei dan gemaakt? God of de kip?

nou de kip :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:59

DeniseES schreef:
LadyGrace schreef:

ik denk gewoon lekker makkelijk.. God heeft de kip gemaakt.. :D

Hahaha dat kan natuurlijk ook :P gelijkmatige evolutie is wat vreemd, maar *poef* en toen was er een kip is volkomen logisch :')

achja.. waarom zo moeilijk denken.. als het makkelijk kan :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:00

_Lot schreef:
Voor een ei heb je geen haan nodig :n

de eien bevruchten zichzelf niet hoor :Y)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:39

Aangezien ik niet in de evolutietheorie geloof maar wel (grotendeels) het scheppingsverhaal wist ik al langer dat de kip er eerder was. :D
God schiep de dieren, en niet de eieren. :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:00

haha, belachelijk onderzoek. Maar leuk dat ze er nu eindelijk achter zijn :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:09

LadyGrace schreef:
_Lot schreef:
Voor een ei heb je geen haan nodig :n

de eien bevruchten zichzelf niet hoor :Y)

nee, maar een kippenei, is een kippenei, of het nu wel of niet bevrucht is, dus voor het ei an sich heb je geen haan nodig

eerst kip dan het kippenei klinkt logisch als het ei niet uit een kip komt, is het geen kippenei maar een anderei
maar dat de kip eerst was, wil niet zeggen dat die kip altijd ene kip is geweest ,
bijvoorbeeld, er was eens een mini-dino die een soort van eieren legt, dat beest ontwikkeld door omstandigheden een snaveltje en wat veren (door vele generaties heen, dit is geen "hey laat ik eens een snavel en veren kweken" momentje, maar ene proces wat een lange periode besloeg) op den duur was dat gekke dinoding zover ontwikkeld en gemuteerd dat je een oerkip had...
de voorvaders van de huidige kippen
en die leggen dus kippen eieren

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:11

De kip was er eerder, want er staat nergens dat God eieren heeft geschapen, maar wel dieren! :)*
Nee ik heb geen flauw idee. :')

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:13

Ik snap niet waarom ze daar een studie van maken, ik vind het niet meer dan logisch dat de kip er eerst was :+

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:19

marielle231 schreef:
Ik snap niet waarom ze daar een studie van maken, ik vind het niet meer dan logisch dat de kip er eerst was :+

Zo denk ik inderdaad ook al vanaf mijn vroege jeugd, snapte het vraagstuk ook nooit... Hoe kan er nu ineens een ei zijn? Een dier kan evolueren, in een kip dus bijvoorbeeld.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:27

Aria_zz schreef:
Als je het mij vraagt zit het zo: de kip is eerst omdat een ei zichzelf niet kan uitbroeden, daarvoor heb je een gevederd beest nodig, voor de warmte. Maar waar komt die kip dan vandaan?: evolutie. Er was een adnere soort beesten voor de kip die misschien wel zoogdier was of dino en evolueerde naar kip, die dan eieren legde. Maar eigenlijk is er dan geen vraagstuk, want beiden zijn gegroeid en veranderd overtijd.
Zo, voor mij is dat de oplossing.

Ja maar een vogelbekdier heeft ook geen pluimen. dus het hoeft niet gevederd te zijn.

Ik denk dat de kip-voorloper het eerste kippenei gelegd heeft als "foutje". :+ heerlijk toch

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:29

ja maar hoe is het dan een kippenei,het is niet door een kip gelegd, dus zou dat ei een kipvoorlopersei zijn en geen kippenei :+

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:54

over het verloop van duizenden jaren, zal er toch steeds minder "voorloper" aan zijn. Ik bedoel niet dat het per direct veranderd.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 23:56

Sica schreef:
marielle231 schreef:

Zo denk ik inderdaad ook al vanaf mijn vroege jeugd, snapte het vraagstuk ook nooit... Hoe kan er nu ineens een ei zijn? Een dier kan evolueren, in een kip dus bijvoorbeeld.

maar je hebt ook dino's die eieren legden en daar kon de kip uitkomen wat steeds moderner is geworden tot de kip wat we nu kennen.

dus ik ga voor het ei :P

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:46

Dan nog blijf ik erbij dat de kip voor het ei kwam.

Dieren zijn veranderd over de miljoenen jaren heen dat is waar.
Ik blijf erbij dat dino's en dan vooral de velociraptor is veranderd in een vogel en vanaf daar is het weer verder gegaan.

Of nu de kip eerst was of het ei, ik vind het belachtelijk om daar een studie van te maken :=
Er zijn belangrijkere zaken op de wereld dan dit :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:06

aardbeitje_ schreef:
De kip was er eerder, want er staat nergens dat God eieren heeft geschapen, maar wel dieren! :)*
Nee ik heb geen flauw idee. :')

Heeft god uberhaubt iets geschapen? is dat ooit bewezen?

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:46

En ik vind nog steeds dat het ei er het eerst was :+ ik denk dat het gewoon een kruising is geweest en daar kwam de kip uit.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:10

Eva_Arno schreef:
En ik vind nog steeds dat het ei er het eerst was :+ ik denk dat het gewoon een kruising is geweest en daar kwam de kip uit.

inderdaad :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:24

wizewo schreef:
Ja maar een vogelbekdier heeft ook geen pluimen. dus het hoeft niet gevederd te zijn.

Ik denk dat de kip-voorloper het eerste kippenei gelegd heeft als "foutje". :+ heerlijk toch

Tuurlijk hoeft zo'n beest niet gevederd te zijn, maar andere dieren komen niet uit hetzelfde ei als die van een kip he.
Ja dat van dat foutje wil ik wel geloven, maar is die kip-voorloper dan ook geen kip? Dat is dan wel weer een eideloze dicussie. Maar zo zou het ei idd eerst zijn geweest, al zou die kip die uit het ei kwam geen andere kip hebben om meer kippen te leggen, en dan zit je met dat probleem :P