Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:58

janesmith schreef:
Dat hoor ik Wilders niet zeggen. Die wil ook niet alle moslims het land uit, maar een deel ervan. Bovendien heeft hij het niet over uitmoorden maar verbannen. Is heel wat anders.

Citaat:
Hitler, die de Duitse maatschappij wilde 'ontjoden' (naar analogie van 'ontluizen'), zag bij voorkeur alle Joden uit Duitsland vertrekken. Er waren veel meer Joden dan de reeds vertrokken 150 000 die Duitsland wilden verlaten, maar andere landen wilden geen of maar mondjesmaat Joden opnemen. Omdat de 'ontjoding' niet snel genoeg ging, gaf Hitler op 18 oktober 1938 het bevel om 12 000 Pools-Duitse Joden uit te zetten. Deze Joden woonden vaak al jaren legaal in Duitsland

bron

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:59

Verafjord schreef:
Bellona_K schreef:
Ik vind Wilders geen racist. Maar ik stem niet op Wilders omdat hij verdeeldheid brengt in de samenleving.. 'wij' en 'zij'. En dat mag niet gebeuren, vind ik. Racist zijn en verdeelheid creeeren is een groot verschil.

Overigens is Wilders niet de enige die verdeeldheid brengt in de samenleving.. De VVD bijv. doet dat net zo goed, alleen dan op een andere manier.

Sommige mensen geloven alles wat de media te melden heeft. Het zoveelste verhaal over een criminele marrokkaanse bende die de zoveelste stad teisterd, tja dat vinden mensen wel interessant (PVV stemmer en zich nu aangevallen voelen? So shoot me! :+).
Ik ontken overigens niet dat er bepaalde problemen zijn met etnische bevolkingsgroepen hier in NL. Maar ik ben van mening dat meneer Wilders zeker niet degene is die deze problemen kan oplossen.

ik hoef het niet uit de media te halen hoor, heb het zelf aan den lijve ondervonden, heb mijn bedrijf op kunnen doeken dankzij een groep criminele marrokanen :(
Ik betaalde namelijk geen "beschermgeld" met het gevolg dat bijna elk weekend mijn ramen in lagen, wat deed de politie? Niks nada noppes, die waren gvd bang voor die gasten. Kon maar beter gaan verhuizen met mijn bedrijf ! hallo waar zijn we hier mee bezig dan?
Zelfde groep marokkanen ging de stamkroeg van een groep nederlandse jongeren in en gingen daar etteren, gevolg een gevecht, wat zei de politie tegen die nederlandse jongeren? zoek maar een andere stamkroeg, dan is het gedonder over !

Ik kan ook wel een boek schrijven over eigen ondervindingen , ik had nooit een afkeer van marokanen , maar na 2 prachtwijken wel , hoe zou dat nou komen ?
Rasictisch als ik zgn ben heb ik nooit last gehad met vietnamezen , surinamers , chinezen , turken , enz , maar zij zijn dan ook niet gekomen om hun cultuur aan ons op te dringen en passen zich wel aan , respecteren ons en wij hun , maar die klik heb ik met marokanen niet kunnen krijgen , aan wie ligt dat dan ?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:01

Verafjord schreef:
Bellona_K schreef:
Ik vind Wilders geen racist. Maar ik stem niet op Wilders omdat hij verdeeldheid brengt in de samenleving.. 'wij' en 'zij'. En dat mag niet gebeuren, vind ik. Racist zijn en verdeelheid creeeren is een groot verschil.

Overigens is Wilders niet de enige die verdeeldheid brengt in de samenleving.. De VVD bijv. doet dat net zo goed, alleen dan op een andere manier.

Sommige mensen geloven alles wat de media te melden heeft. Het zoveelste verhaal over een criminele marrokkaanse bende die de zoveelste stad teisterd, tja dat vinden mensen wel interessant (PVV stemmer en zich nu aangevallen voelen? So shoot me! :+).
Ik ontken overigens niet dat er bepaalde problemen zijn met etnische bevolkingsgroepen hier in NL. Maar ik ben van mening dat meneer Wilders zeker niet degene is die deze problemen kan oplossen.

ik hoef het niet uit de media te halen hoor, heb het zelf aan den lijve ondervonden, heb mijn bedrijf op kunnen doeken dankzij een groep criminele marrokanen :(
Ik betaalde namelijk geen "beschermgeld" met het gevolg dat bijna elk weekend mijn ramen in lagen, wat deed de politie? Niks nada noppes, die waren gvd bang voor die gasten. Kon maar beter gaan verhuizen met mijn bedrijf ! hallo waar zijn we hier mee bezig dan?
Zelfde groep marokkanen ging de stamkroeg van een groep nederlandse jongeren in en gingen daar etteren, gevolg een gevecht, wat zei de politie tegen die nederlandse jongeren? zoek maar een andere stamkroeg, dan is het gedonder over !

Volgens mij ben je een PVV stemmer die zich duidelijk aangevallen voelt (correct me if I'm wrong..).

In je post staat 'dezelfde groep marrokanen', jammer dat deze groep zich op zo'n manier misdraagt. Maar dat wil toch niet zeggen dat alle marrokanen zo zijn, en zich zo gedragen?

Volgens mij (en Verafjord, dit is niet naar jou persoonlijk bedoelt maar meer in het algemeen) gebeurd het vaak zat dat (autochtone) mensen een nare ervaring hebben gehad met mensen van buitenlandse komaf, en dan gelijk naar de pvv hollen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:03

Jammer eigenlijk dat je zo het vertrouwen in marokanen helemaal kwijtraakt terwijl er ook wel een klein aantal
van goede wil is

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:04

slokkie schreef:
janesmith schreef:
Dat hoor ik Wilders niet zeggen. Die wil ook niet alle moslims het land uit, maar een deel ervan. Bovendien heeft hij het niet over uitmoorden maar verbannen. Is heel wat anders.

Citaat:
Hitler, die de Duitse maatschappij wilde 'ontjoden' (naar analogie van 'ontluizen'), zag bij voorkeur alle Joden uit Duitsland vertrekken. Er waren veel meer Joden dan de reeds vertrokken 150 000 die Duitsland wilden verlaten, maar andere landen wilden geen of maar mondjesmaat Joden opnemen. Omdat de 'ontjoding' niet snel genoeg ging, gaf Hitler op 18 oktober 1938 het bevel om 12 000 Pools-Duitse Joden uit te zetten. Deze Joden woonden vaak al jaren legaal in Duitsland

bron

Voordat die vergelijking getrokken kan worden zul je eerst met een citaat moeten komen dat Wilders alle moslims het land uit wil hebben. Zolang dat niet ter bedde komt gaat de vergelijking niet op.

IK HEB GEMERKT DAT JE DEZE POLL KUNT MANIPULEREN DOOR STEEDS OPNIEUW JE STEM UIT TE BRENGEN!
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-07-10 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:05

Nee Belona dat zijn heel erg veel gebeurtenissen , keer op keer
nederlanders zijn heel gastvrij maar hebben wel grenzen

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:06

jantergouw schreef:
Iedereen die Wilders met Hitler vergelijkt heeft niet goed opgelet tijdens geschiedenisles. ;-)

Kan ook omgedraaid worden, bent u uw geschiedenis en herkomst vergeten met uw joodse afkomst? Wat er alles misdaan is en wat de geallieerde geofferd hebben?
Dat uitgerekend wilders voorop in een n optocht liep met de n vlaggen achter zich? De propaganda die verspreid wordt? Zot dat gij dat vergeten doet?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:10

janesmith schreef:
IK HEB GEMERKT DAT JE DEZE POLL KUNT MANIPULEREN DOOR STEEDS OPNIEUW JE STEM UIT TE BRENGEN!

Nee hoor dat is alleen als je een SA hebt

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:10

Bellona_K schreef:
Hoewel ik zelf altijd redelijk rechts ben geweest, gaat mijn stem nu naar de SP of de PvdA. Reden? Voor die partijen telt iedereen mee; jong en oud, arm en rijk, blank of zwart, hooggeschoold en laaggeschoold, noem het maar op.

Verbazingwekkend vind ik deze zin :) Bij de PvdA telt iedereen mee? Nou met Wilders weigeren ze ronduit rond de tafel te gaan. Op de avond van de verkiezingsuitslag zou ik me diep diep schamen als PvdA stemmer, Cohen wilde Wilders nog netjes feliciteren met zijn vele zetels (vind ik ook super netjes van Cohen), maar hij kon amper uitpraten want de PvdA aanhang was alleen maar aan het boe roepen en joelen. En dan weigeren ze ronduit ook om met hem om de tafel te gaan. Tuurlijk snap ik ook dat PVV en PvdA veeeel te grote verschillen hebben, maar er werd bij voorbaat al geweigerd, met hem praten we niet punt. Nou iedereen telt mee? Niet bepaald :Y)

Ik ben ook een PVV stemmer. En niet zozeer dat ik Wilders als premier wil, maar had hem wel graag in de coalitie gezien. Tuurlijk schreeuwt hij hoog van de daken en een hoop dingen die te absurd zijn, komen er toch niet door, maar als hij er maar eens iets in kan veranderen, zou het heel fijn zijn. Waarom mogen er moskeeen bijgebouwd blijven worden in NL? Probeer maar eens een kerk in Turkije of Marokko ofzo te bouwen, krijg je echt niet voor elkaar. Ik ben niet racistisch, iedere allochtoon, emigrant is hier welkom mits je je maar buiten het criminele milieu houdt en je aanpast aan het land waar je in bent. Wat je in je eigen huis voor taal spreekt of cultuur dingen hebt, vind ik allemaal prima, maar burka's vind ik gewoon enge intimiderende dingen, tig moskeeen vind ik niet nodig en criminaliteit? Hoepel dan maar snel op naar je eigen land! :Y)

Wat me overigens wel verbaasd is dat de meerderheid in de poll vind dat Wilders racistisch is...??!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:12

sjonnie48 schreef:
Verafjord schreef:

Ik kan ook wel een boek schrijven over eigen ondervindingen , ik had nooit een afkeer van marokanen , maar na 2 prachtwijken wel , hoe zou dat nou komen ?
Rasictisch als ik zgn ben heb ik nooit last gehad met vietnamezen , surinamers , chinezen , turken , enz , maar zij zijn dan ook niet gekomen om hun cultuur aan ons op te dringen en passen zich wel aan , respecteren ons en wij hun , maar die klik heb ik met marokanen niet kunnen krijgen , aan wie ligt dat dan ?

Dat is precies de ervaring die ik ook had toen ik in Amsterdam studeerde. Voordat ik daar heen ging had ik helemaal geen enkel probleem met ze. Dat hebben ze me daar zelf geleerd. Terwijl ik daar ook vele andere culturen heb leren kennen en geen van die culturen hebben een antipathie opgewekt bij me. Alleen die ene groep.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:12

cruesli schreef:
Bellona_K schreef:
Hoewel ik zelf altijd redelijk rechts ben geweest, gaat mijn stem nu naar de SP of de PvdA. Reden? Voor die partijen telt iedereen mee; jong en oud, arm en rijk, blank of zwart, hooggeschoold en laaggeschoold, noem het maar op.

Verbazingwekkend vind ik deze zin :) Bij de PvdA telt iedereen mee? Nou met Wilders weigeren ze ronduit rond de tafel te gaan. Op de avond van de verkiezingsuitslag zou ik me diep diep schamen als PvdA stemmer, Cohen wilde Wilders nog netjes feliciteren met zijn vele zetels (vind ik ook super netjes van Cohen), maar hij kon amper uitpraten want de PvdA aanhang was alleen maar aan het boe roepen en joelen. En dan weigeren ze ronduit ook om met hem om de tafel te gaan. Tuurlijk snap ik ook dat PVV en PvdA veeeel te grote verschillen hebben, maar er werd bij voorbaat al geweigerd, met hem praten we niet punt. Nou iedereen telt mee? Niet bepaald :Y)

Waarom zouden ze dan aan tafel gaan zitten als zelfs de kiezer, zoals je hier zelf al aangeeft, al ziet dat de verschillen te groot zijn om tot een akkoord te komen? Dat is vanuit mijn optiek een grote verspilling van tijd :\

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:13

Bellona_K schreef:
Wat me overigens wel verbaasd is dat de meerderheid in de poll vind dat Wilders racistisch is...??!

Gut :P
Laatst bijgewerkt door sarabande op 11-07-10 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:13

je hebt mij ook niet zien schrijven dat ik tegen alle marokkanen ben en nee ik heb dit jaar niet kunnen stemmen ivm een verhuizing van Maastricht naar het westen en mijn stembriefje lag in Maastricht. Als ik had kunnen stemmen, dan was het zeker PVV geworden.
Als een bevolkingsgroep zich gewoon aanpast en normaal met de maatschappij meedraait zal je mij never nooit horen, ik woon in een multiculturele wijk en heb goed contact met buren. En die komen uit alle delen van de wereld, no problem, alleen vind ik dat de oproerkraaiers aangepakt moeten worden.
En ik "hol" niet gelijk naar de PVV door die ervaring, ik was ook een Pim Fortuyn aanhanger, ik kijk verder dan het marokkanen verhaal waar iedereen maar weer mee komt als het over Wilders gaat.
In eerdere posts van mij is ook te lezen wat mij aantrekt in het programma van Wilders

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:17

Cruesli schreef:

Omdat je zo vaak kunt stemmen als je wilt. Iedere keer dat je een post plaatst of even naar een ander topic gaat, kun je opnieuw stemmen als je binnen komt. Nu we dat weten zal de stand vlug wijzigen, let maar op. ;-)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:18

sarabande schreef:
Bellona_K schreef:

Gut :P

Ik klik dan gewoon even de eerder geplaatste link aan en weet hoe het echt zit met de stemmers

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:18

janesmith schreef:
Voordat die vergelijking getrokken kan worden zul je eerst met een citaat moeten komen dat Wilders alle moslims het land uit wil hebben. Zolang dat niet ter bedde komt gaat de vergelijking niet op.

Citaat is niet nodig.
Wat Wilders doet staat gelijk aan het experiment van Milgram, langzaam voeren we de stroom op en dan nog even doorzetten voor het eindresultaat.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:19

janesmith schreef:
Cruesli schreef:

Omdat je zo vaak kunt stemmen als je wilt. Iedere keer dat je een post plaatst of even naar een ander topic gaat, kun je opnieuw stemmen als je binnen komt. Nu we dat weten zal de stand vlug wijzigen, let maar op. ;-)

Ik kan anders gewoon maar 1 keer stemmen hoor :\..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:20

slokkie schreef:
janesmith schreef:

Citaat is niet nodig.
Wat Wilders doet staat gelijk aan het experiment van Milgram, langzaam voeren we de stroom op en dan nog even doorzetten voor het eindresultaat.

Weet je ook wat de uitslag wordt morgen, daar jij een vooruitziende blik hebt?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:23

mischien weten alleen de hoogopgeleiden hoe dat moet en kunnen dus telkens stemmen
PVV stemmers weten niet hoe dat moet , die zijn dom , maar je moet dan de bovenste keuze gewoon door 10 delen dan klopt het ongeveer wel

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:24

Inujojo schreef:
janesmith schreef:

Ik kan anders gewoon maar 1 keer stemmen hoor :\..

Klopt. Ik heb me vergist. Manipuleren is niet mogelijk.
De uitslag zal geheel eerlijk zijn, wat 'ie ook is. ;-)

Inujojo

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:25

Mooi, dat ook weer opgehelderd :Y)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:30

Bellona_K schreef:

Wie zit er onder mijn naam quote's de schrijven?! Ik heb iig bovenstaande reactie niet geplaatst.

cruesli schreef:
Bellona_K schreef:

Wat vind je verbazingwekkend aan deze zin, als je al zelf het antwoord (zie schuingedrukte) geeft in je eigen post? ;)
Als de PVV ook had gevonden dat iedereen in de samenleving meetelt, had de pvda vast met ze aan tafel gezeten.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:37

sjonnie48 schreef:
Nee Belona dat zijn heel erg veel gebeurtenissen , keer op keer
nederlanders zijn heel gastvrij maar hebben wel grenzen

Laten we jouw 'heel erg veel gebeurtenissen' nemen ipv mijn 'een enkele aanvaarding / incident'. Maar ongeacht wat; zijn ALLE marrokanen daarom slecht in jouw ogen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:40

Bellona_K schreef:
Wat vind je verbazingwekkend aan deze zin, als je al zelf het antwoord (zie schuingedrukte) geeft in je eigen post? ;)
Als de PVV ook had gevonden dat iedereen in de samenleving meetelt, had de pvda vast met ze aan tafel gezeten.

Wat ik vooral zo mooi vind is dat de PVDA zelf groepen uitsluit vanwege hun politieke voorkeur. En dat is uiteindelijk precies wat ze de PVV nu juist verwijten.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-07-10 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:40

jantergouw schreef:
Zoals jou zijn er heel veel. Omdat er maar geknuffeld wordt en de mensen zien dat dat niet werkt. Omdat er alleen met verkiezingen aandacht voor de kiezer is, maar zodra zijn de stemmen binnen dan doen ze weer waar ze zin in hebben.

Was Wilders niet de eerste die riep na de verkiezingen dat de pensioenleeftijd geen breekpunt meer was? Nog vóór dat er ook maar iets onderhandeld was? Als we het toch hebben over A zeggen en B doen…

jantergouw schreef:
Het is een grote georganiseerde demonisering van de PVV en Wilders. Ik kan me nog herinneren wat er geroepen werd toen hij Fitna uitbracht. We zouden bomaanslagen gaan krijgen, landen zouden geen handel meer met ons willen doen. Allemaal bangmakerij waar niets van uitgekomen is.

Ik denk niet dat dat bangmakerij was. Als je keek naar hoe Wilders Fitna presenteerde, en als je keek naar hoe andere landen daarop hebben gereageerd, dan denk ik dat het heel reëel was om te denken dat er bomaanslagen etc zouden komen. Dat Wilders Fitna op het laatste moment heeft aangepast en het daardoor tot een braaf schooljongetjes filmpje heeft gemaakt heeft die dreiging veranderd…

Siets schreef:
Oh ik kom er eerlijk voor uit dat ik op de PVV heb gestemd. Het oordeel van andere kiezers laat me koud, het enige kwalijke vind ik dat Den Haag niet eens naar de kiezers luistert! de PVV had toch zéker in de kamer willen komen, maar de meeste politieke bobo's weigeren samen te werken met Wilders. Terwijl veel mensen daar juist voor hebben gekozen. Ik voel me dus eerder 'aangevallen' door de andere partijen.

De PVV wilde zeker in de kamer. Maar de andere partijen ook. En aangezien Wilders niet de grootste was, en 2 andere partijen groter waren die qua ideologie en grondslag nog veel dichter bij elkaar liggen ook, is het niet meer dan logisch dat de kans dat die samen gaan werken veel groter is.

Siets schreef:
Nou mijn ouders roepen nu inderdaad dat ze de volgende keer gewoon niet meer stemmen. Want ook al stem je, het maakt toch niets uit...

Ik denk niet dat dat waar is. Het zal zeker uitmaken, maar ik denk niet dat je zielig in een hoekje moet gaan mokken dat ‘jouw’ partij niet in de kamer komt als het geen winnaar is… Blijkbaar zijn veel mensen het dan niet met je eens, en dat moet je ook kunnen slikken.

Verafjord schreef:
Ik sluit me helemaal bij jouw betoog aan, ik vind dat PVV stemmers nu gewoon gediscrimineerd worden, er wordt gewoon niet naar ons geluisterd. Al die politieke partijen die hun mond vol hebben over rascisme en discriminatie doen nu hetzelfde met de PVV stemmers.

Dus omdat je partij niet in de kamer komt wordt je gediscrimineerd. Om het voor de lol te hebben over de mensen die op (bijvoorbeeld) lijst17 hebben gestemd: die komen ook niet in de kamer. Je hebt het spelletje ‘meeste stemmen tellen’ en daarna krijg je iets wat ervoor zorgt dat het prettig blijft voor iedereen: mensen moeten ook nog met je samen willen werken. Zolang je niet in je eentje de grootste bent kun je niet verwachten dat andere mensen het automatisch met je eens zijn. Dan zul je bereid moeten zijn om je aan te passen, en als je dat niet bent, tsja…

sjonnie48 schreef:
Ik was laatst in een pretpark [ drievliet ] dat is gewoon in Nederland, maar er waren zeker 95 % buitenlanders ,schoolreisjes, alleen de meester was Nederlands, ik dacht dat ik in Marrokko was, en zag daar heel veel hoofddoeken , en ook hoofddoekdragende rokende vrouwen,, dan denk ik wel , als je perse je hoofddoek wil dragen om te laten zien dat je islamiet bent dan moet je ook niet roken, want dat mag niet , dus zie ik de hoofddoek soms ook wel als provocerend.

Waarom moet je dan niet roken? Hoeveel Christenen gaan er wel niet braaf iedere week naar de kerk maar hebben wel seks voor het huwelijk? Een geloof is een lijdraad, je beslist zelf wat jij in jouw leven vind passen. En als jij de hoofddoek EN de sigaret in je leven vind passen, wie is een ander dan om te beslissen dat dat niet mag?

Overigens worden ‘zwarte scholen’ ook gevormd doordat Nederlandse ouders hun kinderen weghalen zodra er was donkere kinderen bij komen. Als ze dat niet zouden doen zouden het gewoon gemengde scholen blijven. Integratie komt van 2 kanten…

Verafjord schreef:
ik ben ook niet rascistisch, maar waar zijn we mee bezig als we miljoenen in ontwikkelingslanden pompen, terwijl hier in Nederland de voedselbanken als paddenstoelen uit de grond gestampt worden omdat er steeds meer mensen onder de armoedegrens leven hier.

Dit zijn dingen die door geen enkele partij aangepakt worden, maar waar Wilders dus wel wat aan wil gaan doen

Misschien omdat het niet hebben van schoon drinkwater/een dak boven je hoofd/iets te eten, een kans van 80% te hebben dat je voor je 4de levensjaar overlijd en 99% kans hebben dat je op een punt in je leven zelf aids krijgt, en 100% kans hebben dat er meerdere familieleden vroegtijdig overlijden aan aids iets zwaarder weegt dan een armoede grens in Nederland?

Verafjord schreef:
ik hoef het niet uit de media te halen hoor, heb het zelf aan den lijve ondervonden, heb mijn bedrijf op kunnen doeken dankzij een groep criminele Marrokanen :(

Grote kans dat al deze jongeren Nederlanders waren. Een 2de, 3de of 4de generatie Marokkaan is namelijk ook gewoon een Nederlander… Daar zit ook de fout in Wilders zijn programma: je kunt deze jongens niet terugsturen, want er is geen terug. Dit IS het land van herkomst…

Verafjord schreef:
zegt genoeg hoe beduveld Nederland zich voelt he?

Of over wie zich nog steeds bezig houdt met wat geweest is (de verkiezingen) en niet vooruit kijkt (de formatie van een nieuw kabinet)

Enne, niets zo bedrieglijk als statistiek…

sjonnie48 schreef:
Jammer eigenlijk dat je zo het vertrouwen in Marokkanen helemaal kwijtraakt terwijl er ook wel een klein aantal
van goede wil is

Je bedoeld een groot aantal, en dat een klein deel het verpest voor de meerderheid neem ik aan?

cruesli schreef:
Waarom mogen er moskeeen bijgebouwd blijven worden in NL? Probeer maar eens een kerk in Turkije of Marokko ofzo te bouwen, krijg je echt niet voor elkaar.

Oh nee? Er staan behoorlijk wat kerken in Turkije en Marokko, en eigenlijk overal wel waar de Christenen naartoe vertrokken zijn over de jaren. Misschien niet de gigantische gebouwen die jij in gedachten hebt, maar zie je ook gigantische moskeeën in Nederland staan? Ik ben er iig nog geen tegen gekomen. En er worden ook nog steeds Synagogen bijgebouw. Waarom mag dat dan wel? Moet iedereen maar Christen zijn?

cruesli schreef:
Ik ben niet racistisch, iedere allochtoon, emigrant is hier welkom mits je je maar buiten het criminele milieu houdt en je aanpast aan het land waar je in bent. Wat je in je eigen huis voor taal spreekt of cultuur dingen hebt, vind ik allemaal prima, maar burka's vind ik gewoon enge intimiderende dingen, tig moskeeen vind ik niet nodig en criminaliteit? Hoepel dan maar snel op naar je eigen land! :Y)

Maar dat je een burka eng vind wil niet zeggen dat hij ver boden moet worden? Er zijn ook veel mensen die goths eng vinden, die kun je net zo goed niet verbieden.

En ze zijn al in hun eigen land. Vergeet ook niet dat we ze zelf hier heen hebben gehaald om het vuile werk te doen waar wij te beroerd voor waren…

janesmith schreef:
Cruesli schreef:

Hé ja, lekker kinderachtig, laten we allemaal maar zo vaak mogelijk stemmen, want anders zouden we misschien weleens geen gelijk krijgen. Nu we dat weten weten we ook dat wat de uitslag van deze poll ook is hij compleet nutteloos is. Hoef je ook geen 20x te stemmen…