jantergouw schreef:Zoals jou zijn er heel veel. Omdat er maar geknuffeld wordt en de mensen zien dat dat niet werkt. Omdat er alleen met verkiezingen aandacht voor de kiezer is, maar zodra zijn de stemmen binnen dan doen ze weer waar ze zin in hebben.
Was Wilders niet de eerste die riep na de verkiezingen dat de pensioenleeftijd geen breekpunt meer was? Nog vóór dat er ook maar iets onderhandeld was? Als we het toch hebben over A zeggen en B doen…
jantergouw schreef:Het is een grote georganiseerde demonisering van de PVV en Wilders. Ik kan me nog herinneren wat er geroepen werd toen hij Fitna uitbracht. We zouden bomaanslagen gaan krijgen, landen zouden geen handel meer met ons willen doen. Allemaal bangmakerij waar niets van uitgekomen is.
Ik denk niet dat dat bangmakerij was. Als je keek naar hoe Wilders Fitna presenteerde, en als je keek naar hoe andere landen daarop hebben gereageerd, dan denk ik dat het heel reëel was om te denken dat er bomaanslagen etc zouden komen. Dat Wilders Fitna op het laatste moment heeft aangepast en het daardoor tot een braaf schooljongetjes filmpje heeft gemaakt heeft die dreiging veranderd…
Siets schreef:Oh ik kom er eerlijk voor uit dat ik op de PVV heb gestemd. Het oordeel van andere kiezers laat me koud, het enige kwalijke vind ik dat Den Haag niet eens naar de kiezers luistert! de PVV had toch zéker in de kamer willen komen, maar de meeste politieke bobo's weigeren samen te werken met Wilders. Terwijl veel mensen daar juist voor hebben gekozen. Ik voel me dus eerder 'aangevallen' door de andere partijen.
De PVV wilde zeker in de kamer. Maar de andere partijen ook. En aangezien Wilders niet de grootste was, en 2 andere partijen groter waren die qua ideologie en grondslag nog veel dichter bij elkaar liggen ook, is het niet meer dan logisch dat de kans dat die samen gaan werken veel groter is.
Siets schreef:Nou mijn ouders roepen nu inderdaad dat ze de volgende keer gewoon niet meer stemmen. Want ook al stem je, het maakt toch niets uit...
Ik denk niet dat dat waar is. Het zal zeker uitmaken, maar ik denk niet dat je zielig in een hoekje moet gaan mokken dat ‘jouw’ partij niet in de kamer komt als het geen winnaar is… Blijkbaar zijn veel mensen het dan niet met je eens, en dat moet je ook kunnen slikken.
Verafjord schreef:Ik sluit me helemaal bij jouw betoog aan, ik vind dat PVV stemmers nu gewoon gediscrimineerd worden, er wordt gewoon niet naar ons geluisterd. Al die politieke partijen die hun mond vol hebben over rascisme en discriminatie doen nu hetzelfde met de PVV stemmers.
Dus omdat je partij niet in de kamer komt wordt je gediscrimineerd. Om het voor de lol te hebben over de mensen die op (bijvoorbeeld) lijst17 hebben gestemd: die komen ook niet in de kamer. Je hebt het spelletje ‘meeste stemmen tellen’ en daarna krijg je iets wat ervoor zorgt dat het prettig blijft voor iedereen: mensen moeten ook nog met je samen willen werken. Zolang je niet in je eentje de grootste bent kun je niet verwachten dat andere mensen het automatisch met je eens zijn. Dan zul je bereid moeten zijn om je aan te passen, en als je dat niet bent, tsja…
sjonnie48 schreef:Ik was laatst in een pretpark [ drievliet ] dat is gewoon in Nederland, maar er waren zeker 95 % buitenlanders ,schoolreisjes, alleen de meester was Nederlands, ik dacht dat ik in Marrokko was, en zag daar heel veel hoofddoeken , en ook hoofddoekdragende rokende vrouwen,, dan denk ik wel , als je perse je hoofddoek wil dragen om te laten zien dat je islamiet bent dan moet je ook niet roken, want dat mag niet , dus zie ik de hoofddoek soms ook wel als provocerend.
Waarom moet je dan niet roken? Hoeveel Christenen gaan er wel niet braaf iedere week naar de kerk maar hebben wel seks voor het huwelijk? Een geloof is een lijdraad, je beslist zelf wat jij in jouw leven vind passen. En als jij de hoofddoek EN de sigaret in je leven vind passen, wie is een ander dan om te beslissen dat dat niet mag?
Overigens worden ‘zwarte scholen’ ook gevormd doordat Nederlandse ouders hun kinderen weghalen zodra er was donkere kinderen bij komen. Als ze dat niet zouden doen zouden het gewoon gemengde scholen blijven. Integratie komt van 2 kanten…
Verafjord schreef:ik ben ook niet rascistisch, maar waar zijn we mee bezig als we miljoenen in ontwikkelingslanden pompen, terwijl hier in Nederland de voedselbanken als paddenstoelen uit de grond gestampt worden omdat er steeds meer mensen onder de armoedegrens leven hier.
Dit zijn dingen die door geen enkele partij aangepakt worden, maar waar Wilders dus wel wat aan wil gaan doen
Misschien omdat het niet hebben van schoon drinkwater/een dak boven je hoofd/iets te eten, een kans van 80% te hebben dat je voor je 4de levensjaar overlijd en 99% kans hebben dat je op een punt in je leven zelf aids krijgt, en 100% kans hebben dat er meerdere familieleden vroegtijdig overlijden aan aids iets zwaarder weegt dan een armoede grens in Nederland?
Verafjord schreef:ik hoef het niet uit de media te halen hoor, heb het zelf aan den lijve ondervonden, heb mijn bedrijf op kunnen doeken dankzij een groep criminele Marrokanen
Ik betaalde namelijk geen "beschermgeld" met het gevolg dat bijna elk weekend mijn ramen in lagen, wat deed de politie? Niks nada noppes, die waren gvd bang voor die gasten. Kon maar beter gaan verhuizen met mijn bedrijf ! hallo waar zijn we hier mee bezig dan?
Grote kans dat al deze jongeren Nederlanders waren. Een 2de, 3de of 4de generatie Marokkaan is namelijk ook gewoon een Nederlander… Daar zit ook de fout in Wilders zijn programma: je kunt deze jongens niet terugsturen, want er is geen terug. Dit IS het land van herkomst…
Verafjord schreef:zegt genoeg hoe beduveld Nederland zich voelt he?
Of over wie zich nog steeds bezig houdt met wat geweest is (de verkiezingen) en niet vooruit kijkt (de formatie van een nieuw kabinet)
Enne, niets zo bedrieglijk als statistiek…
sjonnie48 schreef:Jammer eigenlijk dat je zo het vertrouwen in Marokkanen helemaal kwijtraakt terwijl er ook wel een klein aantal
van goede wil is
Je bedoeld een groot aantal, en dat een klein deel het verpest voor de meerderheid neem ik aan?
cruesli schreef:Waarom mogen er moskeeen bijgebouwd blijven worden in NL? Probeer maar eens een kerk in Turkije of Marokko ofzo te bouwen, krijg je echt niet voor elkaar.
Oh nee? Er staan behoorlijk wat kerken in Turkije en Marokko, en eigenlijk overal wel waar de Christenen naartoe vertrokken zijn over de jaren. Misschien niet de gigantische gebouwen die jij in gedachten hebt, maar zie je ook gigantische moskeeën in Nederland staan? Ik ben er iig nog geen tegen gekomen. En er worden ook nog steeds Synagogen bijgebouw. Waarom mag dat dan wel? Moet iedereen maar Christen zijn?
cruesli schreef:Ik ben niet racistisch, iedere allochtoon, emigrant is hier welkom mits je je maar buiten het criminele milieu houdt en je aanpast aan het land waar je in bent. Wat je in je eigen huis voor taal spreekt of cultuur dingen hebt, vind ik allemaal prima, maar burka's vind ik gewoon enge intimiderende dingen, tig moskeeen vind ik niet nodig en criminaliteit? Hoepel dan maar snel op naar je eigen land!

Maar dat je een burka eng vind wil niet zeggen dat hij ver boden moet worden? Er zijn ook veel mensen die goths eng vinden, die kun je net zo goed niet verbieden.
En ze zijn al in hun eigen land. Vergeet ook niet dat we ze zelf hier heen hebben gehaald om het vuile werk te doen waar wij te beroerd voor waren…
janesmith schreef:Cruesli schreef:Wat me overigens wel verbaasd is dat de meerderheid in de poll vind dat Wilders racistisch is...??!
Omdat je zo vaak kunt stemmen als je wilt. Iedere keer dat je een post plaatst of even naar een ander topic gaat, kun je opnieuw stemmen als je binnen komt. Nu we dat weten zal de stand vlug wijzigen, let maar op.

Hé ja, lekker kinderachtig, laten we allemaal maar zo vaak mogelijk stemmen, want anders zouden we misschien weleens geen gelijk krijgen. Nu we dat weten weten we ook dat wat de uitslag van deze poll ook is hij compleet nutteloos is. Hoef je ook geen 20x te stemmen…