Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Killyenn schreef:Overigens is dit forum niet bedoelt om een bericht te plaatsen met een mening erbij die veel mensen tegen de haren instrijkt en zo een discussie uit te lokken, om vervolgens met drogreden op de persoon je tegenstander eruit proberen te spelen. Dit forum is bedoelt voor discussie ('Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven.'). Discussie kan alleen wanneer beide kanten elkaar respecteren. Jij respecteert je tegenstander al van begin af aan duidelijk niet, dus ben je blijkbaar ook niet op zoek naar een goede discussie. Vraag is dus waarom je hier een topic opent. Ik geloof dat dit topic dan ook beter gesloten kan worden gezien het niet aan de rgeels voldoet.
En ja, dat het nieuws voornamelijk uit negativiteit bestaat is me inderdaad opgevallen. Dat is helaas de optelsom van de huidige maatschappij.
Citaat:Ook keurig nette blanke Nederlanders (even heel erg fout generaliserend) kunnen een club op een dergelijke manier overnemen. Het gebeurt wel vaker dat er mensen worden opgetrommeld om een stemming te beïnvloeden.
Niets nieuws onder de zon.
janesmith schreef:Dan nog is het compleet ongepast om direct allerlei geloofsregels in te voeren. Alcohol verbieden, varkensvleesverbod, vrouwen niet meer uitnodigen. Als het andersom gebeurt dan schreeuwt links Nederland moord en brand.
eveline_B schreef:Ze hebben gewoon handig gebruik gemaakt van het gegeven dat er bij veel verenigingen nauwelijks leden komen opdagen bij de ledenvergaderingen en dat er heel moeilijk bestuursleden te vinden zijn. Als je niet op de ledenvergadering komt komt heb je ook geen gebruik gemaakt van je stem. Dus dan moet je achteraf niet klagen dat je niet blij bent met genomen beslissingen.
sarabande schreef:Killyenn schreef:Dat kan je imo moreel gezien inderdaad niet maken. Jammer dat mensen zo met elkaar om moeten gaan.
Ook jammer dat er meteen een lijn moet worden getrokken tussen dit nieuwsbericht, marokkanen in het algemeen en Geert Wilders. Hoe zie jij een direct verband tussen dit incident en alle marokkanen in Nederland? Want daar ben je wel erg snel mee als ik zo vrij mag zijn.
Nou onze springerige jane zet ieder bericht dat over Marokkanen, of linkse politiek gaat op bokt. Ik voorspelde vanmorgen al aan iemand dat ze/hij hiermee zou komen en ja hoor.
Tip aan Jan (o hemel de e vergeten) er was ook iets mis met de nieuwe moslim omroep
MamboBeach schreef:Zoals jij nu praat he, dat moeten we eens tegen jou doen, dan ga je gelijk janken dat het persoonlijk is. Wil je andere topics en deze even gescheiden houden sarabande?
janesmith schreef:Killyenn schreef:Overigens is dit forum niet bedoelt om een bericht te plaatsen met een mening erbij die veel mensen tegen de haren instrijkt en zo een discussie uit te lokken, om vervolgens met drogreden op de persoon je tegenstander eruit proberen te spelen. Dit forum is bedoelt voor discussie ('Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven.'). Discussie kan alleen wanneer beide kanten elkaar respecteren. Jij respecteert je tegenstander al van begin af aan duidelijk niet, dus ben je blijkbaar ook niet op zoek naar een goede discussie. Vraag is dus waarom je hier een topic opent. Ik geloof dat dit topic dan ook beter gesloten kan worden gezien het niet aan de rgeels voldoet.
En ja, dat het nieuws voornamelijk uit negativiteit bestaat is me inderdaad opgevallen. Dat is helaas de optelsom van de huidige maatschappij.
Volgens mij strijkt het maar heel weinig mensen tegen de haren in, te lezen aan de reacties. Ik heb alle regels gelezen waar een topic aan moet voldoen, en dit topic voldoet aan alle gestelde regels.
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Zoals jij nu praat he, dat moeten we eens tegen jou doen, dan ga je gelijk janken dat het persoonlijk is. Wil je andere topics en deze even gescheiden houden sarabande?
A jank ik niet, ik geef tegengas
B is dit geen persoonlijke aanval maar een kanttekening bij de manier van reageren
c ook jane behandelt dit in 2 topics, ga je haar ook vertellen dat dat niet mag???
MamboBeach schreef:sarabande schreef:
Nou onze springerige jane zet ieder bericht dat over Marokkanen, of linkse politiek gaat op bokt. Ik voorspelde vanmorgen al aan iemand dat ze/hij hiermee zou komen en ja hoor.
Tip aan Jan (o hemel de e vergeten) er was ook iets mis met de nieuwe moslim omroep
Zoals jij nu praat he, dat moeten we eens tegen jou doen, dan ga je gelijk janken dat het persoonlijk is. Wil je andere topics en deze even gescheiden houden sarabande?
janesmith schreef:geerke schreef:feiten mogen niet benoemd worden...triest eigelijk..Ik zat er op te wachten. Je kunt precies van tevoren het groepje knuffelende theedrinkers aangeven die dit goed gaan praten.
Er komen er straks nog wel een paar.
Illusion schreef:ja en als je niet dezelfde mening hebt als de rest dan ben je 'n raccist,discrimineer je en kijk je alleen naar 't negatieve nieuws.
janesmith schreef:MamboBeach schreef:
Zoals jij nu praat he, dat moeten we eens tegen jou doen, dan ga je gelijk janken dat het persoonlijk is. Wil je andere topics en deze even gescheiden houden sarabande?
Dat is al een tijdje aan de gang. 'Het' clubje voert een persoonlijke hetze tegen me. Helaas voor hen heeft het geen effect. Ik laat me nooit uitlokken tot wat ze graag willen.