Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:39

Jeetje wat een verhaal zeg, en wat naar voor de voetbal club om hun club opeens te zien veranderen.

Ik vind het stuk niet fijn geschreven, de marrokaanse mensen worden omschreven als voorwerpen inderdaad.

Hoe kan trouwens in 1 ledenvergadering een heel nieuw bestuur worden gekozen? Daar gaat toch eerst kandidaatvoorstellen aan vooraf, of zie ik dat nu verkeerd?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:39

Ook keurig nette blanke Nederlanders (even heel erg fout generaliserend) kunnen een club op een dergelijke manier overnemen. Het gebeurt wel vaker dat er mensen worden opgetrommeld om een stemming te beïnvloeden.
Niets nieuws onder de zon. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:40

ik kan mij niet voorstellen dat mensen het er mee eens zijn dat er geen vrouwen meer achter de bar mogen,geen varkensvlees,en geen bier meer geschonken mag worden....want daar ging het toch om?

Wie is het er trouwens wel mee eens?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 16:41

Killyenn schreef:
Overigens is dit forum niet bedoelt om een bericht te plaatsen met een mening erbij die veel mensen tegen de haren instrijkt en zo een discussie uit te lokken, om vervolgens met drogreden op de persoon je tegenstander eruit proberen te spelen. Dit forum is bedoelt voor discussie ('Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven.'). Discussie kan alleen wanneer beide kanten elkaar respecteren. Jij respecteert je tegenstander al van begin af aan duidelijk niet, dus ben je blijkbaar ook niet op zoek naar een goede discussie. Vraag is dus waarom je hier een topic opent. Ik geloof dat dit topic dan ook beter gesloten kan worden gezien het niet aan de rgeels voldoet.

En ja, dat het nieuws voornamelijk uit negativiteit bestaat is me inderdaad opgevallen. Dat is helaas de optelsom van de huidige maatschappij.

Volgens mij strijkt het maar heel weinig mensen tegen de haren in, te lezen aan de reacties. Ik heb alle regels gelezen waar een topic aan moet voldoen, en dit topic voldoet aan alle gestelde regels.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:42

Citaat:
Ook keurig nette blanke Nederlanders (even heel erg fout generaliserend) kunnen een club op een dergelijke manier overnemen. Het gebeurt wel vaker dat er mensen worden opgetrommeld om een stemming te beïnvloeden.
Niets nieuws onder de zon.

Hier wordt alleen nog wel bier en varkensvlees verkocht omdat wij niet alleen aan onze eigen cultuur denken, en ook vrouwen mogen gewoon achter de bar.

Yucca

janesmith schreef:
Dan nog is het compleet ongepast om direct allerlei geloofsregels in te voeren. Alcohol verbieden, varkensvleesverbod, vrouwen niet meer uitnodigen. Als het andersom gebeurt dan schreeuwt links Nederland moord en brand.

Als het meerendeel van de club marrokaans is, waarom zouden er dan geen aanpassingen mogen worden gedaan in de kantine?
Kwestie van vraag en aanbod...

geerke

eveline_B schreef:
Ze hebben gewoon handig gebruik gemaakt van het gegeven dat er bij veel verenigingen nauwelijks leden komen opdagen bij de ledenvergaderingen en dat er heel moeilijk bestuursleden te vinden zijn. Als je niet op de ledenvergadering komt komt heb je ook geen gebruik gemaakt van je stem. Dus dan moet je achteraf niet klagen dat je niet blij bent met genomen beslissingen.

Precies mijn gedachte. Het feit dat dit is gelukt, wil alleen maar zeggen dat de Nederlandse leden het verrekken om naar de ledenvergadering te komen en te stemmen. Kun je die Marokkanen wel van een coup beschuldigen, maar het had heeeel erg gemakkelijk voorkomen kunnen worden![/quote]

Dan nog is het compleet ongepast om direct allerlei geloofsregels in te voeren. Alcohol verbieden, varkensvleesverbod, vrouwen niet meer uitnodigen. Als het andersom gebeurt dan schreeuwt links Nederland moord en brand.[/quote]

inderdaad..dan heet het in ene discriminatie...hoe noemen we dit eigelijk?
Ik durf dit ook zeker discriminatie te noemen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:43

sarabande schreef:
Killyenn schreef:
Dat kan je imo moreel gezien inderdaad niet maken. Jammer dat mensen zo met elkaar om moeten gaan.

Ook jammer dat er meteen een lijn moet worden getrokken tussen dit nieuwsbericht, marokkanen in het algemeen en Geert Wilders. Hoe zie jij een direct verband tussen dit incident en alle marokkanen in Nederland? Want daar ben je wel erg snel mee als ik zo vrij mag zijn.

Nou onze springerige jane zet ieder bericht dat over Marokkanen, of linkse politiek gaat op bokt. Ik voorspelde vanmorgen al aan iemand dat ze/hij hiermee zou komen en ja hoor.

Tip aan Jan (o hemel de e vergeten) er was ook iets mis met de nieuwe moslim omroep :)*

Zoals jij nu praat he, dat moeten we eens tegen jou doen, dan ga je gelijk janken dat het persoonlijk is. Wil je andere topics en deze even gescheiden houden sarabande?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:43

Ik vind het nogal raar dat zoiets wordt bestempeld als 'coup'. Het is toch niet illegaal gebeurd, er is gewoon gestemd. Dit vind ik echt totale onzin.

Wel is het idd jammer dat er meteen maatregelen worden getroffen als verbieden van varkensvlees ed. Maar ook dit is niet verboden, de meerderheid heeft immers besloten. Ze zullen het wel merken in het ledenaantal, wat nu ook al gebeurt. Misschien dat ze over een tijdje beseffen dat ze de meeste mensen te vriend houden als ze deze maatregelen opheffen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:44

sarabande schreef:
geerke schreef:
feiten mogen niet benoemd worden...triest eigelijk..

Jawel hoor, maar ik lees zelden wat positiefs over Marokkanen hier, dat is toch wel erg opvallend en ook dat zijn feiten.

Goh, hoe zou dat nu komen? :7

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:45

MamboBeach schreef:
Zoals jij nu praat he, dat moeten we eens tegen jou doen, dan ga je gelijk janken dat het persoonlijk is. Wil je andere topics en deze even gescheiden houden sarabande?

A jank ik niet, ik geef tegengas
B is dit geen persoonlijke aanval maar een kanttekening bij de manier van reageren
c ook jane behandelt dit in 2 topics, ga je haar ook vertellen dat dat niet mag???

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:46

janesmith schreef:
8nnemiek schreef:
Belachelijk :=
Dat kunnen ze toch niet maken?!

Dat is nu precies het gevolg van die knuffelaanpak.
Zouden ze trots zijn bij PVDA, GL en D66?

Daarom heb ik ook niet op die partijen gestemd, te hoog knuffelgehalte.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:48

janesmith schreef:
Killyenn schreef:
Overigens is dit forum niet bedoelt om een bericht te plaatsen met een mening erbij die veel mensen tegen de haren instrijkt en zo een discussie uit te lokken, om vervolgens met drogreden op de persoon je tegenstander eruit proberen te spelen. Dit forum is bedoelt voor discussie ('Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven.'). Discussie kan alleen wanneer beide kanten elkaar respecteren. Jij respecteert je tegenstander al van begin af aan duidelijk niet, dus ben je blijkbaar ook niet op zoek naar een goede discussie. Vraag is dus waarom je hier een topic opent. Ik geloof dat dit topic dan ook beter gesloten kan worden gezien het niet aan de rgeels voldoet.

En ja, dat het nieuws voornamelijk uit negativiteit bestaat is me inderdaad opgevallen. Dat is helaas de optelsom van de huidige maatschappij.

Volgens mij strijkt het maar heel weinig mensen tegen de haren in, te lezen aan de reacties. Ik heb alle regels gelezen waar een topic aan moet voldoen, en dit topic voldoet aan alle gestelde regels.

En toch zijn er enkelen zo te zien. Dat betekent dus dat er een discussie ontstaat, er twee partijen zijn, en dat beide partijen elkaar dienen te respecteren. Op het moment dat jij begint te roepen dat 'Je precies van tevoren het groepje knuffelende theedrinkers kunt aangeven die dit goed gaan praten' dan was je intentie dus duidelijk niet om een volwaardige discussie op te starten, want in een discussie geef je elkaar geen denigrerende bijnamen.

De reactie van Chris vind ik heel helder en doordacht. Ik kan me hier compleet in vinden.
Misschien goed om op te merken dat er in deze post geen sprake is van een knuffelende theedrinker nog van bevooroordeeld negativisme.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:48

De 'linkse' partijen wil helemaal niet knuffelen hoor, maar opleiden, scholen en begeleiding bieden.
En daarom heb ik wel op GL gestemt, laten we toch alsjeblieft als normale mensen met elkaar omgaan.
Wij met de allochtonen, de allochtonen met ons, kan een van beide dat niet, dan moet daar iets gebeuren en dat is niet alleen het probleem aanpakken, maar de oorzaak. In mijn ogen pakt een partij als de PVV alleen het probleem aan en niet de oorzaak.
Laatst bijgewerkt door Yucca op 08-07-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:49

De schrijfsters die dit hier zo verdedigen beseffen wellicht niet dat hiermee hun eigen vrijheid in het geding is. Je mag deze club niet meer zomaar in. Ben je daar dan zo enthousiast over? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Ik ben van mening dat dit ons voorland is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:49

Precies, Killyenn. Ik heb ook getemd, want ik vind dat er echt opmerkingen worden gemaakt die niet door de beugel kunnen. Als je een andere mening hebt dan mevrouw Smith ben je ineens een 'knuffelende theedrinker'.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:51

ja en als je niet dezelfde mening hebt als de rest dan ben je 'n raccist,discrimineer je en kijk je alleen naar 't negatieve nieuws.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:51

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

A jank ik niet, ik geef tegengas
B is dit geen persoonlijke aanval maar een kanttekening bij de manier van reageren
c ook jane behandelt dit in 2 topics, ga je haar ook vertellen dat dat niet mag???

A. Ik vind je jankerig overkomen.
B. Is zeker wel een persoonlijke aanval, hoe je haar naam noemt en verwijst naar een ander topic. Jij zou het zelf een persoonlijke aanval vinden?
Woon jij nu in NL of niet, ik heb wel eens begrepen dat je niet eens in NL woont, waar maak je je dan druk om?
C. Ik lees nu in dit topic en zie ik iets over het hoofd dan dat ze er 2 behandelt?

MamboBeach

Re: Marokkaanse leden plegen een coup bij Haagse voetbalclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:53

Je gaat temmen op een 'knuffelende theedrinker' Echt, hoe kinderachtig allemaal, bah!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:54

In discussies is het altijd moeilijk om slechts uit te gaan van feiten en je niet teveel laten leiden door je emoties. Ik hoop dat we deze discussie nu vriendelijk kunnen voortzetten, ik vind het namelijk een interessante discussie. Hoe ver mag een bestuur gaan in het invoeren van eigen regels? Mag dat zoals zij het willen? Moeten er bepaalde overkoepelende regels komen? Dat zou ook een beetje maffig zijn, dan heeft een bestuur weinig nut. Als een groepje christenen overal kruizen in het clubhuis wil hangen en korte rokken verbiedt, mag dat dan? Ik vind het moeilijke vragen :j

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 16:56

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

Nou onze springerige jane zet ieder bericht dat over Marokkanen, of linkse politiek gaat op bokt. Ik voorspelde vanmorgen al aan iemand dat ze/hij hiermee zou komen en ja hoor.

Tip aan Jan (o hemel de e vergeten) er was ook iets mis met de nieuwe moslim omroep :)*

Dat is al een tijdje aan de gang. 'Het' clubje voert een persoonlijke hetze tegen me. Helaas voor hen heeft het geen effect. Ik laat me nooit uitlokken tot wat ze graag willen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:58

janesmith schreef:
geerke schreef:
feiten mogen niet benoemd worden...triest eigelijk..

;-) Ik zat er op te wachten. Je kunt precies van tevoren het groepje knuffelende theedrinkers aangeven die dit goed gaan praten.
Er komen er straks nog wel een paar. :-)

Knuffelende KOFFIEdrinker meldt zich :9k

Dit verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs, maar ik zit zelf in het bestuur van een paardrijvereniging en heb veel contact met andere bestuursleden en ik ken ook wel verenigingen waar een Nederlandse coup is gepleegd, omdat men een ander verenigingsbeleid wilde zien dan het bestuur toen voerde. Ook dan lopen er leden die achter het oude beleid stonden weg. Of 52 leden veel is hangt ook af van het totale aantal leden natuurlijk. Als er 100 leden zijn is het veel, als het er 500 zijn, zijn het er in verhouding al veel minder.

Ken trouwens ook een vereniging waar ze elkaar een aantal jaar geleden nog letterlijk achterna gezeten hebben met rijzwepen en mestvorken :+ (nee, niet de onze).

Kortom: dit is niet iets wat bijvoorbeeld alleen marokkanen flikken. Binnen een vereniging zet je nu eenmaal mensen bij elkaar en niet iedereen heeft een even prettig en sociaal karakter. Wat wel opvalt is dat dit inderdaad breed uitgemeten wordt.... en dat er meteen allerlei algemene eigenschappen worden toegeschreven aan de Marokkaanse bevolking.

Edit: stuk tekst weggevallen, aangevuld.
Laatst bijgewerkt door Ptries op 08-07-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

blabla Marokkanen blabla knuffelen (ik kan alleen maar Wilders napraten) blabla ze zijn zo slecht, blabla zie je wel.

Zo klinkt het mij allemaal tegenwoordig in de oren. En ik ben het spuugzat.
Heb je er weleens aan gedacht dat dit een regelrecht gevolg kan zijn van de uitslag van de verkiezingen? Heb je erover nagedacht dat het alleen maar erger gaat worden?

Je kunt niet tegen een complete groepering zijn en vervolgens denken dat je je plannen kunt uitvoeren op je dooie akkertje. Vervolgens zal iedereen zeggen: "Zie je wel, we hadden gelijk!", terwijl jullie met het vingertje staan te zwaaien. Terwijl we misschien nog wel andere, vreedzame oplossingen hadden kunnen bedenken.

En ja, van dit soort topics word ik witheet, niet door het bericht, maar door de ondoordachte mentaliteit, het napraten van Wilders (gebruik toch eens je eigen woorden) en ik merk duidelijk dat ik niet meer in dit land thuis hoor. Met de buitenlanders gaan jullie ook Nederlanders het land uitjagen, jullie 'eigen' mensen (al geloof ik niet in dat soort dingen, maar als nationalisten moet dat jullie toch erg raken?) willen hier nu niet meer zijn.

Killyenn

Illusion schreef:
ja en als je niet dezelfde mening hebt als de rest dan ben je 'n raccist,discrimineer je en kijk je alleen naar 't negatieve nieuws.

Dan kan jij misschien iets te goed 'tussen de regels doorlezen' want niets van dit wordt hier gezegd, dus in dit hokje stop jij jezelf nu!

Overigens is 'mijn vrijheid' helemaal niet in het geding, ik voel me althans absoluut niet in mijn vrijheid aangetast. Wel heb ik medelijden met de mensen die zo opgevoed zijn dat ze dit moeten doen: ze zijn zo blijkbaar gevormd, geindoctrineerd. Ze hebben niet geleerd hun mening te spreken, in plaats van te 'handhaven', ze hebben niet geleerd te discusieren op een nette manier(!). Daarom is het zo belangrijk dat wij die discussie wel aangaan, in plaats van ook te gaan 'handhaven'.

janesmith, ik behoor tot geen enkel 'clubje', ben nog nooit in discussie met je geweest, en voer absoluut geen hetze tegen je. Het enige waar ik je tot uit probeer te lokken is een goede, respectvolle discussie. Maar ook dat schijnt me helaas niet te lukken. Misschien vanaf nu dan wel?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:59

janesmith schreef:
MamboBeach schreef:

Dat is al een tijdje aan de gang. 'Het' clubje voert een persoonlijke hetze tegen me. Helaas voor hen heeft het geen effect. Ik laat me nooit uitlokken tot wat ze graag willen.

Aan zulke zielige portretten heb je ook niets. :n