Jolandaa_ schreef:Het programma is zowiezo slecht..
Na 20 shows is het wel vort klaar, gezien, tijd voor iets nieuws..
maar nee, in nederland kunnen ze alleen liveshows verzinnen ipv een goede serie..
wat in mijn ogen rommel is is dit:
- hole in the wall..
- dancing on ice
- dancing with the stars
- hollands got talent
- Popstars
- Idols.
het lijkt allemaal op elkaar, allemaal met hetzelfde gedoe en het is zwaar uitgemolken, heeft geen diepgang en het verkloot werkelijk waar je vrijdag avond..
Nou is volgens mij het budget voor TV in Nederland ook niet zo ruim.
Neem nou Heroes. In de VS is pas de stekker uit die serie getrokken, maar de serie heeft wel 4 seinzoenen lang gelopen - terwijl de productiekosten erg hoog lagen.
De publieke omroep van de UK heeft voldoende geld om een dure serie als Doctor Who te produceren - de serie doet het goed en staat in de UK standaard in de top 10 van best bekeken programma's van die week. Beide programma's zijn trouwens Engelstalig en de potentiele afzetmarkt is dus enorm, Engels is een wereldtaal. Nederlandstalige series kunnen we enkel aan Vlaanderen slijten. Veel goede Nederlandse dramaseries gaan ten onder omdat het hoge budget niet te rechtvaardigen is als je kijkt naar de relatief kleine afzetmarkt.
Een realityprogramma, zeker een talentenjacht, is relatief makkelijk te produceren omdat je er minder geld aan kwijt bent - en met een beetje geluk verdien je ook nog geld terug als het nieuwe talent het goed doet. Maar internationaal doorbreken is inderdaad lastig. Ik kan makkelijk een aflevering van American Idol volgen als ik dat zou willen, maar iedereen die geen Nederlands spreekt, kan niks met de Nederlandse commentaren van de jury en zal zich dus minder snel verdiepen in de deelnemers. (Niet iedereen houdt immers van ondertitelde programma's)