RTL snijdt in jurycommentaar Gordon na klacht deelneemster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:45

russel schreef:
Maar waarom Gordon jurylid? Is hij zo een geweldig zanger? Kwa mens is hij al walchelijk, dan neem je toch niet zo iemand als jurylid?

Net of hij het allemaal kan weten, mooie spiegel zo iemand...Het enige wat hij kan is de toppers en in het zongfestival was hij de grootste blunder van het hele festival, zo goed is hij....

Tja, je kunt een eind komen als 'volksjongen' met 'humor' en een 'gouden hart'.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:49

De tv zorgt dat hij nog leeft, overal waar je zapt, zie je zijn hoofd....hij heeft kennelijk goede kontrakten afgesloten en bij gebrek aan beter hebben ze hem overal voor, net als die Joling....misselijk wordt ik er soms van...

Zonder de tvzenders zijn deze 2 kwallen helemaal niets.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:14

biesbas schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het desbetreffende filmpje, maar kan 'm nergens vinden. :n

Was een klein stukje op rtl boulevard van gister, moet je ff op uitzending gemist zoeken (was ergens aan het einde).

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:41

Belachelijk. Toevallig heb ik gister het stukje op RTL Boulevard gezien en deze mevrouw kon ook echt niet zingen (en dat is nog zacht uitgedrukt).

Van alle talentenjachten zijn de audities het vermakelijkst om te kijken, hoe triest dat misschien ook is. Het harde (doch vaak terechte) commentaar en alle belachelijke audities maken het programma. Dat zou deze vrouw ook moeten weten, net als dat zij zich er van bewust zou moeten zijn dat zij niet in bezit is van een aangenaam stemgeluid.

Ergens is het wel een sneu verhaal dat deze mevrouw zelf niet hoort dat zij geen zangtalent bezit, wél meedoet aan dit, zoals eerder gezegt, 'platte entertainment' programma en vervolgens nog zo overtuigt is dat zij wel kan zingen, dus maar een rechtzaak aanspant. Absurd! Ik vraag mij ook af of je sommige mensen wel tegen zichzelf kunt beschermen gezien hun intense overtuiging dat zij wél kunnen zingen.

Anoniem

Re: RTL snijdt in jurycommentaar Gordon na klacht deelneemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:12

ja maar de andere kant van 't verhaal... Zo'n programma is wel heel manipulatief en er worden ook echt wel mensen mee te kakken gezet die dat mss niet verdienen.
Ik heb een poosje een opleiding gevolgd om telivisie te leren maken, en dus ook monteren... En dan word je je wel bewust welk beeld een programma probeert te scheppen en wat de mogelijk de waarheid is.

Zie dat filmpje van susan boyle bv, dan zie je in het begin allerlei mensen vol afschuw kijken als ze binnenkomt. Nou, ik weet voor 90% zeker dat ze die beelden er gewoon tussen gemonteerd hebben, en mss wel 10 uur later zijn opgenomen bij een hele andere auditie... Dan monteer je nog wat boegeroep, en klaar.
Zo kun je iemand die middelmatig zingt, wel echt óntzettend naar beneden halen.... En dat gebeurt dus ook echt!
En andersom gebeurt ook, dat het geluid gewoon gemanipuleerd wordt dat je 10x beter klinkt..
En dat maken het leuke programma's om te kijken, maar je zou maar meedoen en zo ten kakken worden gezet.
Dan zou ik ook wel balen hoor :=

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:15

jeetje, doe dan niet mee...! hje weet toch dat het een sensatie programma is? moet je ook niet mauwen als je in de zeik wordt gezet, terecht of onterecht..snap sowieso niet dat er altijd nog zoveel mensen zijn die zich opgeven voord ie onzin maar goed, elk heug zijn meug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:28

overigens wordt het NU uitgezonden :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:31

Dat was niet best :n

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:33

Menino schreef:
overigens wordt het NU uitgezonden :D

Dank voor de melding ! :D
Was net op tijd !

Ze hebben er een net stukje van gemonteerd ! :j
Laatst bijgewerkt door Bayazo op 09-07-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:33

ik kon er ook geen chocola van maken hihi, daar heb je toch meer ingredienten voor nodig.. :-D

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:35

Maar ze zeiden in beeld dat het wel volledig uitgezonden werd :S

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:37

Ik snap uberhaubt niet dat iemand aan zoiets mee wilt doen.

Hoe kan je jezelf verlagen.. Er zijn 20 talentenshows geweest. en er is nog géén 1 talent van gekomen..

Ja Jim, en Jamai, maar pas doorgebroken in de musicals.
Nikki wel. maar dat was het..

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:44

en de mevrouw die nu zingt gaat het ook worden hoor.. opera op en top

edit maar wat een lelijke jurk :+

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:45

Ze zenden alle audities van de verschillende opname dagen door elkaar uit. Is wel veel geknipt en ik ben (helaas) al 2 keer too close in beeld geweest (en dan mocht ik niet achter de jury zitten omdat daar 'knappe meisjes' moesten zitten).

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:50

Jij bent ook een knap meisje hoor!

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:54

Damn, deze herhalingen nu zijn veeeel te lang. Dit hebben we net allemaal gezien........ zend dan stukjes uit die er nu uitgeknipt zijn. (Jammer dit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:06

Jolandaa_ schreef:
Ik snap uberhaubt niet dat iemand aan zoiets mee wilt doen.

Hoe kan je jezelf verlagen.. Er zijn 20 talentenshows geweest. en er is nog géén 1 talent van gekomen..

Ja Jim, en Jamai, maar pas doorgebroken in de musicals.
Nikki wel. maar dat was het..

het winnen van een talentenshow is ook geen garantie op een carriere, maar wereldwijd zijn er een hoop mensen mee doorgebroken hoor... Ik vind het super om te zien altijd. Het is een goede manier om jezelf in de kijker te spelen, als je goed bent... En dan is winnen van ondergeschikt belang

En Lisa bv. was echt goed en kan er tegenwoordig ook wel haar brood mee verdienen... Ook boris, je vind hem niet terug in de internationale charts pf wat dan ook, maar z'n brood verdient ie er tegenwoordig wel mee.. En Waylon bv. die heeft nu een contract bij motown!! En zo zijn er echt nog zat voorbeelden te noemen. Als je echt goed bent, is zo'n show echt wel een goede manier om jezelf bekendheid te geven, en dan gaat het niet zo zeer om winnen. Maar internationaal zijn er genoeg voorbeelden te noemen... <3 Adam Lambert bv. <3

Ik vind zulke reacties altijd een beetje, tja... Kortzichtig klinkt negatiever dan dat ik het bedoel :P . Maar vind het wel een beetje simpel gezegd.

Die jacqueline was overigens wel echt slecht, maar vond haar in 't programma toch wel heel redelijk en nuchter er over mee overkomen. Maargoed, heel schokkend vond ik het allemaal niet zo :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:09

Het programma is zowiezo slecht..

Na 20 shows is het wel vort klaar, gezien, tijd voor iets nieuws..

maar nee, in nederland kunnen ze alleen liveshows verzinnen ipv een goede serie..

wat in mijn ogen rommel is is dit:
- hole in the wall..
- dancing on ice
- dancing with the stars
- hollands got talent
- Popstars
- Idols.

het lijkt allemaal op elkaar, allemaal met hetzelfde gedoe en het is zwaar uitgemolken, heeft geen diepgang en het verkloot werkelijk waar je vrijdag avond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:16

ja dat is jouw mening, en het zou je sieren als je onderscheid tussen feiten en meningen zou kunnen maken :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:35

Aan jouw opsomming te zien van net zit er nog niet veel talent tussen.. Zo'n show heeft dus weinig nut op leedvermaak na..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:45

lees je m'n berichten nou niet, of doe je gewoon heel erg je best om er langs te praten :') ?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:50

tja.. ik zeg altijd je weet dat wanneer je meedoet comentaar krijgt die niet mis is. dus je word daar vrij snel afgekraakt van: dit is niet goed je kunt niet zingen en hou vooral op. Ik zou zeggen, houd daar altijd rekening mee. dan valt het altijd mee..

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:20

Jolandaa_ schreef:
Het programma is zowiezo slecht..

Na 20 shows is het wel vort klaar, gezien, tijd voor iets nieuws..

maar nee, in nederland kunnen ze alleen liveshows verzinnen ipv een goede serie..

wat in mijn ogen rommel is is dit:
- hole in the wall..
- dancing on ice
- dancing with the stars
- hollands got talent
- Popstars
- Idols.

het lijkt allemaal op elkaar, allemaal met hetzelfde gedoe en het is zwaar uitgemolken, heeft geen diepgang en het verkloot werkelijk waar je vrijdag avond..

Nou is volgens mij het budget voor TV in Nederland ook niet zo ruim.

Neem nou Heroes. In de VS is pas de stekker uit die serie getrokken, maar de serie heeft wel 4 seinzoenen lang gelopen - terwijl de productiekosten erg hoog lagen.
De publieke omroep van de UK heeft voldoende geld om een dure serie als Doctor Who te produceren - de serie doet het goed en staat in de UK standaard in de top 10 van best bekeken programma's van die week. Beide programma's zijn trouwens Engelstalig en de potentiele afzetmarkt is dus enorm, Engels is een wereldtaal. Nederlandstalige series kunnen we enkel aan Vlaanderen slijten. Veel goede Nederlandse dramaseries gaan ten onder omdat het hoge budget niet te rechtvaardigen is als je kijkt naar de relatief kleine afzetmarkt.

Een realityprogramma, zeker een talentenjacht, is relatief makkelijk te produceren omdat je er minder geld aan kwijt bent - en met een beetje geluk verdien je ook nog geld terug als het nieuwe talent het goed doet. Maar internationaal doorbreken is inderdaad lastig. Ik kan makkelijk een aflevering van American Idol volgen als ik dat zou willen, maar iedereen die geen Nederlands spreekt, kan niks met de Nederlandse commentaren van de jury en zal zich dus minder snel verdiepen in de deelnemers. (Niet iedereen houdt immers van ondertitelde programma's)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:58

Een kennisje van me doet in komende show mee met haar hond.
Ze wordt ook door iedereen flink afgezeken. Ze is niet de slimste, maar toch.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:01

Als je meedoet aan een auditie dan zie je bij binnenkomst al een bord staan met daarop dat alle beelden die worden opgenomen vanaf dit punt kunnen worden gebruikt door de uitzending. Wil je niet op tv dan moet je niet aan zoiets meedoen.

Edit: Typo