Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CtjeLief schreef:Coentjuh, ja overtredingen zijn er, maar zoals niet handsfree bellen is toch ook sterk verminderd? Die hoge boete daarvoor schrikt toch af..
Heb jij misschien een andere oplossing? Wat zou volgens jou helpen?
CtjeLief schreef:En een kind achterlaten in de auto wil overigens niet perse zeggen dat de ouders niet goed zorgen voor dat kind of er niet van houden of wat dan ook.. -vind dat nogal een zwart-wit stelling- Men ziet wellicht simpelweg het gevaar er niet van in, dus het lijkt me belangrijk dat dat duidelijk gemaakt wordt, d.m.v. voorlichting.. reclame campagne zou ook kunnen bijdragen denk ik? (denkt aan Sire)
CtjeLief schreef:En een kind achterlaten in de auto wil overigens niet perse zeggen dat de ouders niet goed zorgen voor dat kind of er niet van houden of wat dan ook.. -vind dat nogal een zwart-wit stelling- Men ziet wellicht simpelweg het gevaar er niet van in, dus het lijkt me belangrijk dat dat duidelijk gemaakt wordt, d.m.v. voorlichting.. reclame campagne zou ook kunnen bijdragen denk ik? (denkt aan Sire)
Indra schreef:Ik denk dat een boete misschien ook wel zal helpen. Op een of andere manier kun je mensen erg goed raken in de portomonnee. Gewoon standaard vanaf een temperatuur en dan is het denken 'Het kan wel eventjes' ook gelijk over. Hoop ik tenminste...
MiSz_SaNdY schreef:pff was dit niet bij mij in t dorp hier is t namelijk heel normaal om als christelijk typje je 6 kids in de auto te laten hangen en mams rustig sjokkerdersjok door de winkel boodschapjes te doen...
SCHANDALIG!!! zulke moeders of vaders moeten ze ook in een snik hete auto laten zitten totdat ze dood gaan en dan zullen ze t in een volgend leven niet meer doen denk...
Coentjuh schreef:Dat het alarm af gaat als je iets levends in je auto achterlaat...
verootjoo schreef:Coentjuh schreef:Dat het alarm af gaat als je iets levends in je auto achterlaat...
Dat bestaat al járenVroegah... toen wij klein waren, en dat is zeker wel een jaar of 20 geleden, liet mijn moeder ons ook wel eens in de auto zitten om snel even iets te halen. Niet als het warm was hoor
Maar als ze dan de auto op slot deed, ging het alarm af omdat we bewogen
Coentjuh schreef:verootjoo schreef:Dat bestaat al járenVroegah... toen wij klein waren, en dat is zeker wel een jaar of 20 geleden, liet mijn moeder ons ook wel eens in de auto zitten om snel even iets te halen. Niet als het warm was hoor
Maar als ze dan de auto op slot deed, ging het alarm af omdat we bewogen
En als het kind nu slaapt en haast niet beweegt?