kind uit snikhete auto gered

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:14

Ik hoop dat die moeder nachten niet slaapt uit schaamte.

Misschien lag haar kind wel al een tijdje te slapen op de achterbank en was ze vergeten dat ze hem/haar bij had?
Het valt natuurlijk niet goed te praten, voor het zelfde geld was haar kind overleden.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:41

CtjeLief schreef:
Coentjuh, ja overtredingen zijn er, maar zoals niet handsfree bellen is toch ook sterk verminderd? Die hoge boete daarvoor schrikt toch af..
Heb jij misschien een andere oplossing? Wat zou volgens jou helpen?

Adoptie als je dat kind niet gewild hebt en er van te voren wist dat je er niet goed voor zou zorgen, maar het kindje is helaas al geboren!

CtjeLief

Re: kind uit snikhete auto gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:49

ik doelde eigenlijk meer op een serieuze oplossing ;) Het lijkt me interessanter om samen te kijken wat je hieraan kunt doen..

Ik denk in ieder geval dat een fikse geldboete er voor zorgt dat mensen minder snel een kind/dier in de auto achterlaten..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:50

Dat het alarm af gaat als je iets levends in je auto achterlaat...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:51

En een kind achterlaten in de auto wil overigens niet perse zeggen dat de ouders niet goed zorgen voor dat kind of er niet van houden of wat dan ook.. -vind dat nogal een zwart-wit stelling- Men ziet wellicht simpelweg het gevaar er niet van in, dus het lijkt me belangrijk dat dat duidelijk gemaakt wordt, d.m.v. voorlichting.. reclame campagne zou ook kunnen bijdragen denk ik? (denkt aan Sire)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:52

Coentjuh schreef:

ja als zoiets realiseerbaar zou zijn.. wie weet!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:54

CtjeLief schreef:
En een kind achterlaten in de auto wil overigens niet perse zeggen dat de ouders niet goed zorgen voor dat kind of er niet van houden of wat dan ook.. -vind dat nogal een zwart-wit stelling- Men ziet wellicht simpelweg het gevaar er niet van in, dus het lijkt me belangrijk dat dat duidelijk gemaakt wordt, d.m.v. voorlichting.. reclame campagne zou ook kunnen bijdragen denk ik? (denkt aan Sire)

Dan ben je toch te DOM om een ouder te kunnen zijn. Dan zit er toch iets niet goed in je hersenpan. Dan ben je toch geen kind waard (ja misschien met speciale 'hulp' die er dag en nacht bij is misschien)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:59

ik zeg ook niet dat het niet dom is hoor.. maar het hoeft niets te zeggen over wel of niet van je kind houden.. Soms zijn mensen heel gemakzuchtig en makkelijk, zo van 'ach een paar minuutjes kan vast geen kwaad, ik ben zo weer terug'.. Er moet HEEL duidelijk gemaakt worden dat dat wel degelijk kwaad kan! En als men weet dat er een fikse boete aanhangt dan denk ik persoonlijk dat ze ook al minder snel het risico zullen nemen.. (ook al zou dat uit verkeerde beweegredenen zijn, het doel is uiteindelijk dat er minder slachtoffers zijn)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 19:49

CtjeLief schreef:

sorry, maar bij hitte geen levende have in de auto achterlaten hoort MI toch bij algemene kennis, ik heb geen kind of hond die ik in de auto kan achterlaten bij tropische temperaturen, maar ook ik weet dat

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:52

Ben ik met je eens hoor, en in dit geval is het natuurlijk heel extreem 'even 20 min shoppen'!! Maar ook al binnen 5 of 10 minuutjes kun je gevaar lopen al zou je dat misschien minder snel vermoeden, dat probeer ik aan te geven. Wat voor jou en mij zo logisch is, hoeft niet voor iedereen te zijn. Iemand kan ook even snel de winkel in rennen, en zelf onwel worden en dan weet ook niemand dat er een kind in de auto zit. Btje extreem voorbeeld maar het KAN. Dus zo belangrijk om mensen in kennis te stellen hierover!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:52

Lekkere moeder heb je dan zeg.. ik hoop dat ze zich kapot schaamt. :\

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:53

van mij mogen ze alle ramen uit zo een auto meppen! hoef je geen boete ook te geven,ik snap dit echt niet hoe iemand ertoe komt om een kind,dier of wat ook in de auto te laten. en geloof mij als ze net boodschappen gedaan hebben en ijs hebben gekocht moeten ze snel naar huis want anders smelt het ijs :roll: jaha want dat snappen ze dan wel

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:57

Ik denk dat een boete misschien ook wel zal helpen. Op een of andere manier kun je mensen erg goed raken in de portomonnee. Gewoon standaard vanaf een temperatuur en dan is het denken 'Het kan wel eventjes' ook gelijk over. Hoop ik tenminste...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:30

Indra schreef:
Ik denk dat een boete misschien ook wel zal helpen. Op een of andere manier kun je mensen erg goed raken in de portomonnee. Gewoon standaard vanaf een temperatuur en dan is het denken 'Het kan wel eventjes' ook gelijk over. Hoop ik tenminste...

Mijn gedachte.. Alleen zou ik er geen temperatuurgrens aan verbinden. Je moet een kind hoe dan ook niet 'onbemand' achterlaten..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:38

MiSz_SaNdY schreef:
pff was dit niet bij mij in t dorp hier is t namelijk heel normaal om als christelijk typje je 6 kids in de auto te laten hangen en mams rustig sjokkerdersjok door de winkel boodschapjes te doen...
SCHANDALIG!!! zulke moeders of vaders moeten ze ook in een snik hete auto laten zitten totdat ze dood gaan en dan zullen ze t in een volgend leven niet meer doen denk...

Misschien een domme vraag hoor, maar wat hebben 'christelijke typjes' hiermee te maken? :\

Coentjuh schreef:

Dat bestaat al járen :j Vroegah... toen wij klein waren, en dat is zeker wel een jaar of 20 geleden, liet mijn moeder ons ook wel eens in de auto zitten om snel even iets te halen. Niet als het warm was hoor ;) Maar als ze dan de auto op slot deed, ging het alarm af omdat we bewogen :D

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:42

echt een schande! je leest dit ook vaak over honden. een kind is erger natuurlijk maar het gaat om de gemakzucht waarmee mensen dat doen. misschien moet je eerst maar eens een diploma halen om kinderen te mogen nemen. ;-)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:15

verootjoo schreef:
Coentjuh schreef:

Dat bestaat al járen :j Vroegah... toen wij klein waren, en dat is zeker wel een jaar of 20 geleden, liet mijn moeder ons ook wel eens in de auto zitten om snel even iets te halen. Niet als het warm was hoor ;) Maar als ze dan de auto op slot deed, ging het alarm af omdat we bewogen :D

En als het kind nu slaapt en haast niet beweegt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:18

Ik las een paar dagen geleden in de krant dat een taxi chauffeur voor gehandicapte kinderen het laatste meisje was vergeten in de hitte, naar huis is gereden en daar vier uur op bed heeft gelegen. Ondertussen zat de arme meid te koken in de auto :n
De chauffeur in kwestie is dan ook ontslagen wat ik erg goed vind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:19

Coentjuh schreef:
verootjoo schreef:

En als het kind nu slaapt en haast niet beweegt?

dat ding van ons reageerde op elk subtiel beweginkje := En neem aan dat een slapend kind ook met z'n buikje beweegt, of wel eens met een armpje zwaait?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:22

sprozee schreef:
elk jaar weer van die drama's en niemand leert ervan

Het zouden mijn woorden kunnen zijn! Elk jaar, maar dan ook echt elk jaar, hoor ik het weer! Waarom zijn mensen toch af en toe (lees vaaaaaak) zo óntzettend dom?!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:56

Echt ongelofelijk...Je snapt toch dat het veel te heet wordt in zo'n auto...Hoezo "domme mensen".... |o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:23

ik zeg nog steeds...bij een bepaald IQ, fokverbod :=

en nee, ik bedoel dit niet zo cru als ik het nu tiep...maar het blijft gewoon van de gekke dit soort dingen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:21

Idd zonder temp, even niet bij nagedacht maar nooit een kind achterlaten. Ik werd ook nooit, maar dan ook nooit achtergelaten in de auto. Fikse boete bij constantering.