Deze jongeren zullen nog erger getroffen worden als er geen PGB meer is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wendy schreef:Want als er niet gemeld wordt, dan weet de inspectie buiten de reguliere controles om ook niks natuurlijk.
MissJeanny schreef:@Siskeh: Wij hebben ook thuis een zorgboerderij waar inmiddels al 10 jongeren wonen en werken. En omdat het pgb momenteel drama is en dus nog erger word. Leggen wij op bepaalde clienten gewoon toe.
En de prijzen lijken idd redelijk hoog maar vergeet niet dat de meeste zorgboerderijen ook personeel hebben wat betaald moet worden. En dat zijn gediplomeerde mensen en die hebben toch minimaal recht op het minimum loon. Wij werken (en dan met name mijn ouders) dag en nacht , zij zijn managers, directie en begeleiders in 1. Verder hebben wij groepsleiding en een schoonmaakster in dienst. Niks overbodigs. Verder investeren we veel geld om het zo opitmaal voor de clienten te maken, zij hebben ruime kamers en een eigen badkamer. Maar al die clienten verbruiken wat stroom , eten , gas , water, licht personeelskosten, uitjes enz enz. En wij vragen geen aparte huur erbij.
Er zijn genoeg instellingen bij die het wel wat duurder maken dan de bedoeling is, zeker door te veel overbodige kantoren en managers. Maar dat het niet zo duur hoeft te zijn ben ik niet helemaal met je eens. TE duur is niet goed, maar het lijkt al gauw duur maar vergeet niet dat er ook heel veel geld alleen nog maar nodig is om het te bekostigen. En mijn ouders willen ook graag eten op de plank.