Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:29

Het merendeel van de reacties in dit topic verklaart wel waarom het zo ver is gekomen, wat een egoisme...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:31

Ach wat wil hij ermee bewijzen, dit weten we toch al lang. Je hebt zoveel blinde egoïsten op de aarde, net alsof deze situatie nog te redden is...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:31

seren schreef:
Als de mensen over 100 jaar verdwijnen neem ik aan dat de mensen met de reactie, boeiend, dan ben ik er toch niet meer. Dit hun kinderen niet aan willen doen en bewust zullen kiezen om het leed van het vergaan van de mensheid de volgende generaties te besparen door geen kinderen te nemen.

Precies dit is een van de redenen om niet aan kids te beginnen, er zijn al TE VEEL mensen op deze aardbol imo :o

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:32

@asyaa bij mij op dit moment ook hoor...

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:33

één ding weet ik zeker, hij sterft wel binnen 100 jaar.

seren schreef:
Als de mensen over 100 jaar verdwijnen neem ik aan dat de mensen met de reactie, boeiend, dan ben ik er toch niet meer. Dit hun kinderen niet aan willen doen en bewust zullen kiezen om het leed van het vergaan van de mensheid de volgende generaties te besparen door geen kinderen te nemen.

Ja tuurlijk +:)+

Ik neem nooit kinderen, of mijn kinderen moeten geen kleinkinderen krijgen, want straks gaan ze allemaal dood.
Laatst bijgewerkt door Olijkje op 01-07-10 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Olijkje

manie schreef:
seren schreef:

Precies dit is een van de redenen om niet aan kids te beginnen, er zijn al TE VEEL mensen op deze aardbol imo :o

Daar moeten we in ned niet mee beginnen! De verzorigingsstaat kakt al in mekaar!
Oke, dat is wel een beetje offtopic.

jodi

Citaat:
Lekker deuntje heeft dat liedje Moon: "Over 100 jaar zijn jullie allemaal dood, en wij ook!"

Was dat niet van 'Doe maar' ?

Abeltje77 schreef:
kijk eens aan.
weer een reden om geen kinderen op deze aarde te zetten.

en voor de rest...over 100 jaar ben ik dood en gecremeerd dus kan het me niet zo heel veel schelen denk ik.

Deze doemgedachte is inderdaad één van de redenen waarom ik geen kinderen heb.
Het schokt mij erg dat zoveel mensen daar niet aan denken met hun ''dan ben ik er toch niet meer''

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:34

We hebben onszelf verdoemd, was toch al wel redelijk duidelijk?
Op een gegeven moment is er gewoon te weinig ruimte, tel daar de vervuiling die we maken bij op en tja..

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:35

Citaat:
In The Australian liet Fenner, die zelden interviews geeft, zich erg pessimistisch uit over de toekomst van de mens. "De homo sapiens zal uitsterven, mogelijk zelfs al binnen honderd jaar.

Voor de mensen die niet kunnen lezen. :+
Trouwens lekker makkelijk om te zeggen dat je dan toch al dood ben..
Zelf wil ik geen kinderen, maar ik wil niet dat de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van mijn zus de aarde straks niet meer kennen zoals wij.

LecyTinker

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:40

ik wil wel kinderen!!!!! Weet niet of het er ooit van gaat komen om ze zelf te krijgen, maar dan zal ik wel op andere manieren kinderen krijgen.

Mijn punt is alleen dat als we onze ogen openhouden we zo al kunnen zien dat dingen niet echt goed gaan. We hebben nu al een ME-generatie rondlopen en de volgende gaat alleen maar erger zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat we dan gelijk onzelf maar dingen moeten gaan ontzeggen zoals kinderen krijgen.
Moest het zo zijn dat de wereld ondergaat, dan zal ik toch echt nog proberen tot het einde er iets van te maken.
Ik probeer mijn voetafdruk zo klein mogelijk te maken, maar in deze maatschappij is het haast onmogelijk om geen voetafdruk te hebben. Dus helaas zijn we allemaal een deel van de verwoesting. Maar ik zie niet het nut om dit soort dingen te gaan roepen en dan mensen werkelijk de stuipen op het lijf te jagen.
Wat voor extra nut heeft om te weten wanneer je gaat sterven of wanneer andere gaan sterven? Zouden we niet altijd het volle uit het leven moeten halen en proberen zo min mogelijk schade aan te richten?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:41

Olijkje schreef:
seren schreef:

Ja tuurlijk +:)+

Ik neem nooit kinderen, of mijn kinderen moeten geen kleinkinderen krijgen, want straks gaan ze allemaal dood.

Ik zeg niet dat je geen kinderen moet nemen. Ik zeg dat ik de mensen die zeggen dan ben ik er toch niet meer heel makkelijk vind en er dan ook maar vanuitga dat ze dus kinderen ook niet in het ongeluk storten.

Persoonlijk denk ik niet dat de gehele mensheid uitsterft of dat de wereld vergaat. Dat de wereldbevolkking drastisch zal afnemen is noodzaak.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:48

Onkruid vergaat niet :')

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:50

Zoals hier eerder al gezegd is, zijn er op de aarde altijd al veranderingen geweest van het klimaat. Wat de toekomst brengt, kan men nooit weten, de aarde heeft aangetoond zijn eigen wil te hebben. Tot op heden heeft de mensheid alle periodes (met als voorbeeld de ijstijd) overleeft. Waarschijnlijk dacht men toen ook dat de aarde zou vergaan.
Zoals een bekend gezegde: yesterday is history, today is a present, tommorow is a mystery.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:54

De aarde zou in 2000 toch ook al vergaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:54

Citaat:
Het werk van Fenner is verschillende malen gelauwerd. Zo zorgde hij met zijn onderzoek voor de uitroeiing van het pokkenvirus en hielp hij de konijnenplaag in zijn thuisland onder de duim te krijgen.

Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:57

De vraag natuurlijk is of we door een klimaatverandering uitsterven. Er zijn nog zoveel meer redenen waardoor het menselijk ras (of al de levende wezens) kunnen uitsterven/ verdwijnen...

Als hij nu roept... over 100 jaar sterven we uit. En een deel van de bevolking neemt om die reden geen kinderen mee, zijn we bezig onszelf uit te sterven... self for filling prophecy ?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:57

RedPassion schreef:
Het merendeel van de reacties in dit topic verklaart wel waarom het zo ver is gekomen, wat een egoisme...

Amen!

Dat de aarde het nog zo lang met ons kan en wil uithouden. Ik had allang vergaan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:59

Zo dacht ik ook manshdra,
als we nu allemaal zo gaan denken dat we dit onze klein, klein, klein etc. kinderen niet aan willen doen dus dan maar geen kinderen nemen.
Dan zijn we zelf bezig om de mens uit te laten sterven...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:01

self fullfilling prophecy manishdra... zelfvervullende voorspelling...

Hij had het wel over de homo sapiens... dus hij had het niet over dat de mens mogelijk zou uitsterven, maar het ras zoals het nu is. En tja, dat heet evolutie!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:02

Tsja, je kunt wel zeggen; 'over 100 jaar ben ik er toch niet meer'. Maar ik wil later wel kinderen en die leven dan nog wel (waarschijnlijk) en kleinkinderen... (oke nu denk ik te ver vooruit, maar toch). Ik gun ze dat niet hoor. :=
Maar ookal gun ik het ze niet, ik zou niet om deze reden geen kinderen nemen.

We hebben het grootste deel gewoon vanzelf veroorzaakt. En het zo ver laten komen dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet meer te redden is. Maar buiten dat, merken we wel vast wel een keer wanneer we uitsterven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:04

het is zelfs fulfilling :+

Anyway, ik denk dat als de mensheid een beetje in de gaten krijgt dat het niet goed dreigd te gaan met de aarde, dat NASA dan heel erg snel aan terraforming op planeten gaat doen := Ze hebben nu ook 1 of andere maan gevonden waar er mogelijk leven is. Wij zouden daar niet kunnen leven maar met een beetje passen en meten... _O-
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 01-07-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:05

Ik heb echt nog nooit in mijn leven zó veel slap gezever bij elkaar gezien :).

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:06

phormicola schreef:
het is zelfs fulfilling :+

Hahahah, zie zo, en ik ook gelijk weer op mijn plek gezet! ;)

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:08

Ik geloof er niet veel van , als we alles zouden geloven zouden we al zolang dood zijn.... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:10

Wat een onzin _O- _O- _O-

En trouwens, we gaan in 2012 toch dood? Of was dat nou 2048? Of 10 september 2008?