Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
assie schreef:Over het uitsterven van diersoorten. WWF is echt genaaid. Panda gaat sowieso uitsterven (compleet onlogisch dier qua functioneren), maarja, dat kunnen zij niet laten gebeuren, aangezien dat hun logo is
assie schreef:Over het uitsterven van diersoorten. WWF is echt genaaid. Panda gaat sowieso uitsterven (compleet onlogisch dier qua functioneren), maarja, dat kunnen zij niet laten gebeuren, aangezien dat hun logo is
Majo schreef:assie schreef:Over het uitsterven van diersoorten. WWF is echt genaaid. Panda gaat sowieso uitsterven (compleet onlogisch dier qua functioneren), maarja, dat kunnen zij niet laten gebeuren, aangezien dat hun logo is
Deze manier van redeneren is voor mij compleet nieuw. Het is een onlogish dier qua functioneren? Wellicht dat een panda toch met een bepaald doel op de wereld is gezet.
Kun je vertellen welk dier je wel nuttig vind functioneren?
anneliesdj schreef:Nouja, ze schieten die vader toch ook niet af nu blijkt dat hij niet raszuiver is?
Deze jongen hadden toch gewoon naar Dierentuinen gekund waar ze geen fokambitie's hebben, het blijven toch gewoon tijgers.
Misschien moeten ze maar gewoon stoppen met dat fokprogramma, als ze nog niet het benul hebben om die DNA-test vóór de dekking uit te voeren lijkt me dat programma ook niet lang houdbaar.
assie schreef:Een carnivoor/omnivoor die alleen onwijs moeilijk verteerbare planten eet vind ik niet goed functioneren nee. Zeker niet als je ziet dat panda's in dierentuinen die een gevarieerder dieet hebben 10 keer gezonder zijn en langer leven. Let wel, ik zei niets over het nut van de panda. Hij is hartstikke nuttig, maar goed functionerend? Nee.
Een leeuw vind ik een schoolvoorbeeld van wél nuttig functioneren. Het hele beest is gebouwd op vlees eten. Dat eet ie dus ook. De zebra, nog zo een. Gebouwd op het eten van gras, en wat eet ie? Uhuh gras.
assie schreef:Over het gebrek aan ruimte ga ik niet weer uitwijden. Alle dierentuinen hebben fokambitie. Dat trekt namelijk bezoekers.
assie schreef:In 2008 kwam het nieuws over deze kruising tijger naar buiten, toen was de Magdeburg tijgerin dus al drachtig. Om te zeggen dat het hele stamboek maar moet worden opgedoekt vind ik ook wat overbodig.
Majo schreef:Ik denk dat ik een hele duidelijke mening heb: als dit mensen waren geweest, hadden ze het dan ook gedaan? Oe, jij bent helaas 20% Italiaans blijkt nu, terwijl we iemand wilde die 100% Spaans was. Jammer, maar dan krijg je een spuitje.
Van dit soort berichten kan ik LAAIEND worden, echt zo ontzettend boos. Dus omdat ze niet raszuiver zijn, hebben ze geen recht om te leven? Bah, wat een k*tmensen zijn er toch. Verkoop ze dan aan een wilpark, verkoop ze aan iemand die ze wil hebben en ervoor wil zorgen. Castreer of steriliseer ze, zet ze ergens neer waar ze een lekker leven kunnen hebben.
Ik vind het ronduit achterlijk dat je ze dan maar doodmaakt.
Ik heb hier geen begrip voor.
Majo schreef:Het lijkt me duidelijk dat jij geen vegateriër bent?
assie schreef:Ik denk dat dat er wel iets toe doet. Wat ik uit je woorden begrijp, is dat je alle dieren die wel vlees eten logisch vindt, en dieren die alleen planten eten, niet logisch vindt.Doet dat er iets toe? En hoe weet je dat ik dat niet ben?
8nnemiek schreef:Dat mannetjes worden afgemaakt gebeurt toch ook lang niet meer zo vaak als vroegerEr komen steeds meer dan die 'bachelor groups'. Zie je vooral veel bij mensapen en hoefdieren enzo.. Indien nodig worden ze gecastreerd, en dan met alleen mannetjes bij elkaar geplaatst
![]()
Hier in t Gaiapark hebben vorig jaar drie mannetjes breedlip neushoorns gekregen. Gaat prima!
assie schreef:@Anneliesdj: Tsja... dat gebied zit loeivol met prooi, kadavers etc. Hij hoeft niet alleen op bamboe te leven. Maar goed, het is er in overvloed en dat doet ie nu eenmaal wel.
Ik noemde hem ook niet om het over zijn functioneren te hebben, maar om aan te geven dat WWF een probleem gaat hebben als ie uitsterft (wat erg waarschijnlijk is DOOR zijn functioneren).