En omdat het idd zo relatief is, het is altijd in verhouding tot iets anders, dat maakt het lastig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Yamcha schreef:ze kunnen elke dag vlees eten als ze dat willen, kunnen koffie zetten, kunnen verse groente eten......
Nee, daar is meestal geen geld voor.
GamblersCup schreef:Die mensen die ik ken zijn een jaar of 10 geleden al gestopt met roken. Nee, deze mensen hebben gewoon zo'n ontzettend kleine uitkering dat ze gewoon amper tot niet kunnen rondkomen en afhankelijk zijn van de wat "rijkere" familieleden.
Beetje jammer dat je het in je hoofd durft te halen om ze allemaal over 1 kam te scheren.
faye schreef:GamblersCup schreef:Die mensen die ik ken zijn een jaar of 10 geleden al gestopt met roken. Nee, deze mensen hebben gewoon zo'n ontzettend kleine uitkering dat ze gewoon amper tot niet kunnen rondkomen en afhankelijk zijn van de wat "rijkere" familieleden.
Beetje jammer dat je het in je hoofd durft te halen om ze allemaal over 1 kam te scheren.
Waarom werken ze niet dan?
GamblersCup schreef:: zoals ik al eerder schreef heb ik het voorbeeld van iemand genomen die ziek is. En na jaren eindelijk weer wat uren in de week kan werken, dit ook gráág doet, maar zelfs dat levert niks op omdat de uitkering gekort wordt.
Lovely schreef:KloptGC, er zijn altijd schrijnende gevallen voor wie het allemaal niet op gaat. Er zullen altijd mensen zijn die buiten elke boot vallen en altijd achter het net vissen. We mogen er wel bij stil staan dat dit een kleine groep is en als deze groep groter wordt, dan is dat een teken aan de wand. Maar het blijft nog wel altijd zo dat iedereen zich in dit land kan ontwikkelen en op kan werken tot meer. Zoals eerder al een voorbeeld gegeven werd van mensen die reclame bezorgden, er is altijd een mogelijkheid om meer van je leven en je bezigheden te maken en ik denk dat daar ook aandacht voor mag zijn.
Lovely schreef:Zoals eerder al een voorbeeld gegeven werd van mensen die reclame bezorgden, er is altijd een mogelijkheid om meer van je leven en je bezigheden te maken en ik denk dat daar ook aandacht voor mag zijn.
Yamcha schreef:faye schreef:Waarom werken ze niet dan?
Nou idd. Werken levert meer op, hoor.
faye1995 schreef:Ik kan me best voorstellen dat NL'ers zich arm VOELEN zonder tv, zonder fatsoenlijk eten en zonder andere behoeften die de rest om hen heen wel kunnen doen/hebben.
Echter armoede vind je natuurlijk in de 3de wereld, mensen hebben geen dak boven hun hoofd en geen eten... Maar de meerderheid heeft dat daar niet dus zij zijn geen uitzondering.
In NL kan je je best arm voelen zonder tv, iedereen heeft immers een tv of bijv een pc je bent dus een uitzondering.
Yamcha schreef:Ja 't is wat joh..... doodgaan van ellende omdat je niet meer 2x per jaar op vakantie kunt...... hoe zielig kun je zijn.....
Yamcha schreef:Hmm vind wel dat je met werken iig boven het niveau van je uitkering moet uitkomen, anders motiveert het ook niet.
Apple schreef:Yamcha schreef:Ja 't is wat joh..... doodgaan van ellende omdat je niet meer 2x per jaar op vakantie kunt...... hoe zielig kun je zijn.....
.
"Ja maar, ze hebben allemaal een tv" En? Een tv dat zijn de kosten niet, die haal je tegenwoordig voor niets bij de weggeefwinkel. Een tv is tegenwoordig geen luxe meer, maar wordt gezien als noodzaak. Kinderen parkeren voor de tv omdat ouders ze niets anders kunnen bieden (geen abonnement op sportclub, geen muziekles, niets).
.
Yamcha schreef:Hmm vind wel dat je met werken iig boven het niveau van je uitkering moet uitkomen, anders motiveert het ook niet.