VVD trekt stekker uit paars+.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:05

Yamcha schreef:
Gaat klappen op de immigratie-standpunten van de PVV, denk dat dat echt een breekpunt is. Daar gaat de SGP nooit mee akkoord.

Dat is juist het laatste waar het op stuk zou gaan want de SGP denkt daar ongeveer hetzelfde over als de PVV en VVD. Ze hebben ook al in een eerder stadium gedoogsteun toegezegd, maar dat maakt niks uit want dan nog steeds is er geen meerderheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:06

8nnemiek schreef:
Hoeveel zetels had de SP ook alweer? Zouden die niet samen met Wilders en Rutte kunnen regeren? De SP heeft heel veel dezelfde punten als de PVV :j Maarja die zijn mss weer te links voor de VVD..

SP en VVD?

Nah, gaat 'm niet helemaal worden denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:07

janesmith schreef:
Yamcha schreef:
Gaat klappen op de immigratie-standpunten van de PVV, denk dat dat echt een breekpunt is. Daar gaat de SGP nooit mee akkoord.

Dat is juist het laatste waar het op stuk zou gaan want de SGP denkt daar ongeveer hetzelfde over als de PVV en VVD. Ze hebben ook al in een eerder stadium gedoogsteun toegezegd, maar dat maakt niks uit want dan nog steeds is er geen meerderheid.

De VVD en SGP zijn wel heel wat genuanceerder als ons aller Geertje :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:09

Esile schreef:
Yamcha schreef:

Denk dat zo een kabinet 3 maanden zit :') wordt net zo'n chaos als met de LPF toen :')

Even serieus: ik denk dat we dat niet moeten willen, er moet een heleboel op de schop in NL, daar heb je een kabinet bij nodig dat stabiel is en goed samenwerkt. Dat gaat niet lukken met Wilders, die is alleen op het punt van moslimhaat stabiel en voor de rest draait hij alle kanten op.....

Nee, ik ben met je eens dat we dat niet moeten willen. Ik kan me niet voorstellen dat de linkse achterban van de VVD akkoord gaat met het immigratiebeleid van de PVV, maar goed, je weet het niet.

Het zal mij allemaal benieuwen.

Er is helemaal geen linkse achterban bij de VVD. meer dan 75% van de VVD stemmers is voor een kabinet met de PVV.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:09

en nu, wat zijn nu de opties nog?

minderheidskabinet?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:10

Yamcha schreef:
Ik zie overigens D'66 wel met VVD regeren.

Ja, ik ook wel. En eigenlijk zie ik GroenLinks daar ook wel bij. Halsema heeft al tijdens de campagnes aangegeven dat dit voor haar zeker niet onmogelijk zou zijn.

Yamcha schreef:
De rechtse achterban ook niet, anders hadden ze wel PVV gestemd......

Dat is waar, maar ik denk dat het voor de rechtse achterban misschien wel makkelijker te 'verkroppen' is.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:10

Yamcha schreef:
Siersma schreef:
Maar wilders heeft wel gelijk gezegt dat pensioenleeftijd geen breekpunt meer is, dus hij wil wel compromisen sluiten. Ik heb overigens niet op Wilders gestemd, maar heb er wel erg sterk over nagedacht.

Dat vind ik puur kiezersbedrog. Er zullen ongetwijfeld mensen op hem hebben gestemd die de AOW naar 67 helemaal niet zagen zitten :=

Deze hele politiek bestaat toch alleen maar uit bedrog?
Het debiele punt is dat er altijd een coalitie gevormd moet worden en dus bepaalde punten nooit uitgevoerd zullen worden.
Dat is dan toch ook kiezersbedrog, alleen komt het later aan het licht :)

Jannepauli

Re: VVD trekt stekker uit paars+.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:11

Misschien moet Nederland het voorbeeld van Polen volgen: nieuwe verkiezingen uitschrijven!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:12

janesmith schreef:
Er is helemaal geen linkse achterban bij de VVD. meer dan 75% van de VVD stemmers is voor een kabinet met de PVV.

Dan is er toch nog steeds een linkse achterban? Of in ieder geval iets wat niet-rechts is? Als meer dan 75 procent voor is, betekent het nog niet dat dat 100 procent is, anders had dat er wel gestaan :)

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:12

Jannepauli schreef:
Misschien moet Nederland het voorbeeld van Polen volgen: nieuwe verkiezingen uitschrijven!

En dan ook de regeringstop in een vliegtuig naar Rusland sturen? :=

Macaber grapje, sorry. Maar daar moest ik gelijk aan denken!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:13

Esile schreef:
Dat weet je natuurlijk pas als er daadwerkelijk gestemd is. Peilingen zijn geen rotsvaste maatstaf.

Edit: en daarbij, laat ze het eerst maar eens met deze uitslagen proberen op te lossen.

Als alle peilingen één ding wel hebben uitgewezen dan is het dat de PVV steevast meer zetels kreeg dan in die peilingen. Wat dat betreft is het mogelijk dat ze de grootste worden. Dat zou helemaal geweldig zijn voor ons land, want als dan de boodschap nog niet duidelijk is dan wordt 'ie het nooit meer. Dan moet het CDA wel heel sterk in zijn schoenen staan om de onderhandelingen nog steeds niet te willen. Dat geloof ik nooit dat ze dat doen. Maar ik denk dat de PVDA nu wel vlug tot inkeer zal komen en toch besluiten om over een kabinet met CDA en VVD te gaan praten want een beetje rekenen kunnen ze toch wel daar?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:14

maar wat zijn nu nog de opties?

vvd, pvv en cda is geen optie meer.
vvd, pvda, groenlinks en d66 ook niet meer.
vvd, cda en pvda ook niet.

wat dan?
opnieuw stemmen :P

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:16

Wat een onzin toch, dat opnieuw stemmen....
Iedereen die opnieuw wil stemmen; Vinden jullie het naar de vvd heeft gewonnen en dat de pvv veel zetels heeft gekregen?
edit; typo

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:17

Yamcha schreef:
janesmith schreef:

De VVD en SGP zijn wel heel wat genuanceerder als ons aller Geertje :)

Ga maar eens naar de site van de SGP en lees hun programma en kijk dan eens of je nog denkt dat ze genuanceerder zijn. Je zult echt geschokt zijn want wat Islambeleid betreft zijn ze zelfs nog radicaler dan de PVV. Ik heb hun hele standpunt gelezen en weet waar ik het over heb.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:21

janesmith schreef:
Als alle peilingen één ding wel hebben uitgewezen dan is het dat de PVV steevast meer zetels kreeg dan in die peilingen. Wat dat betreft is het mogelijk dat ze de grootste worden. Dat zou helemaal geweldig zijn voor ons land, want als dan de boodschap nog niet duidelijk is dan wordt 'ie het nooit meer. Dan moet het CDA wel heel sterk in zijn schoenen staan om de onderhandelingen nog steeds niet te willen. Dat geloof ik nooit dat ze dat doen. Maar ik denk dat de PVDA nu wel vlug tot inkeer zal komen en toch besluiten om over een kabinet met CDA en VVD te gaan praten want een beetje rekenen kunnen ze toch wel daar?

Maar waarom zou het CDA ooit toezeggen/toegeven aan iets waar ze helemaal niet achterstaan? Ik geloof namelijk niet dat ze ooit in een regering met de PVV gaan zitten.

Anoniem

Esile schreef:
Yamcha schreef:
Ik zie overigens D'66 wel met VVD regeren.

Ja, ik ook wel. En eigenlijk zie ik GroenLinks daar ook wel bij. Halsema heeft al tijdens de campagnes aangegeven dat dit voor haar zeker niet onmogelijk zou zijn..

Ik zou daar erg blij mee zijn persoonlijk. Ik heb VVD gestemd, maar ik zou niet gelukkig worden als de PVV in de regering kwam.
VVD en D'66 denk ik dat er iig een stevig financieel beleid uit ontstaat, en Femke zal zich daar zeker in kunnen vinden.

Esile schreef:
Yamcha schreef:
De rechtse achterban ook niet, anders hadden ze wel PVV gestemd......

Dat is waar, maar ik denk dat het voor de rechtse achterban misschien wel makkelijker te 'verkroppen' is.

Denk het wel, maar de linkse achterban zul je het zeker niet aan kunnen verkopen.

Vanillia

PVV + SGP wordt een potje gezellig op moslims inhakken, dat lijkt me geen goed idee :n
Mijn voorkeur gaat uit naar PvdA + VVD + CDA, maar aangezien dat geen optie is neig ik toch naar herverkiezingen. Minderheidskabinet ben ik totaal geen voorstander voor en de overige mogelijkheden zijn ook vrijwel niet haalbaar..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:22

Ik ben nog steeds voor VVD + PVV + iets willekeurig links.
En nee dat past inderdaad niet maar dan installeren ze maar wat extra zetels. Mij part schuiven ze een tiental tuinstoelen aan. Niet zo moeilijk doen....... :z

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:22

faye1995 schreef:
Iedereen die opnieuw wil stemmen; Vinden jullie het naar de vvd heeft gewonnen en dat de pvv veel zetels heeft gekregen?
edit; typo

Hoezo is dat onzin?
Stemmen wordt toch maar al te vaak gedaan op basis van de 'waan van de dag' en de kiezers zouden zich inmiddels wel drie keer bedacht kunnen hebben.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:24

Angelita schreef:
En nee dat past inderdaad niet maar dan installeren ze maar wat extra zetels. Mij part schuiven ze een tiental tuinstoelen aan. Niet zo moeilijk doen....... :z

Hier ben ik t mee eens. Er moet toch een partij/ partijen zijn die dan een meerderheid kunnen vormen?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:25

Angelita schreef:

Iets willekeurig links? := Ik denk dat geen enkele linkse partij in een coalitie met de PVV wil. En ik ben blij dat er in ieder geval duidelijke regels aan zijn verbonden, ookal betekent dat nu misschien dat er neen onwerkbare coalitie ontstaat.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:26

Esile schreef:
janesmith schreef:

Maar waarom zou het CDA ooit toezeggen/toegeven aan iets waar ze helemaal niet achterstaan? Ik geloof namelijk niet dat ze ooit in een regering met de PVV gaan zitten.

Omdat iedere keer dat ze weigeren hen weer stemmen kost. In de peilingen staan ze inmiddels al op 17 zetels, en dat zal alleen maar minder worden. Op den duur zijn ze zo klein dat de stemmers massaal vertrekken omdat mensen nou eenmaal graag bij een winnende partij horen. Dat is mens-eigen. Vergeet niet dat het juist de CDA stemmers waren die massaal naar de PVV zijn overgelopen, dat is gebleken uit onderzoek van na de verkiezingen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:26

Jannepauli schreef:
faye1995 schreef:
edit; typo

Hoezo is dat onzin?
Stemmen wordt toch maar al te vaak gedaan op basis van de 'waan van de dag' en de kiezers zouden zich inmiddels wel drie keer bedacht kunnen hebben.

Maar dan blijf je bezig, kan je elke week wel opnieuw gaan stemmen, dan verandert t ook altijd.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:28

Esile schreef:
Angelita schreef:

Iets willekeurig links? := Ik denk dat geen enkele linkse partij in een coalitie met de PVV wil. En ik ben blij dat er in ieder geval duidelijke regels aan zijn verbonden, ookal betekent dat nu misschien dat er neen onwerkbare coalitie ontstaat.

Het idee achter een coalitie is dat er iets van links en iets van rechts in zit, een linkse partij moet imo dus blij zijn als ze uberhaupt in het kabinet komen. Wat willen ze dan? Een volledig rechts kabinet, prima heb ik geen problemen mee maar een groot deel van mijn medebevolking wel. ;)

Mij maakt het niet uit wat er van de linkerkant in het kabinet komt vandaar dat ik zeg ''iets willekeurig links''. :)

Siers83

Re: VVD trekt stekker uit paars+.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:30

Zou PVV-VVD-GL niet kunnen dan? Of is er dan geen meerderheid? Ik krijg namelijk t idee dat GL alles doet om maar te mogen regeren.