Niet cremeren maar oplossen door vloeistof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:36

em_papillon schreef:
uitstrooien mag ook niet overal.

Het mag niet, maar gebeurt wel hoor. Als niemand het in de gaten heeft....wat kan je dan gebeuren?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:36

Diablo schreef:
em_papillon schreef:
uitstrooien mag ook niet overal.

Het mag niet, maar gebeurt wel hoor. Als niemand het in de gaten heeft....wat kan je dan gebeuren?

Boete.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:38

Ik vind het ook wat eng klinken, maar kan me goed voorstellen dat iemand hiervoor zou kiezen.

Zelf zou ik het liefste in het regenwoud gegooid willen worden en opgevreten willen worden door de dieren. Dat vind ik zelf het meest natuurlijke :P :D Maarja.... dat mag nou net niet

em_papillon

Re: Niet cremeren maar oplossen door vloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:40

hihi of je doet het wanneer je nog leeft.. dan mag het wel :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:44

em_papillon schreef:
Boete.

Maar als niemand je ziet, kun je ook geen boete krijgen. ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:47

Diablo schreef:
em_papillon schreef:
Boete.

Maar als niemand je ziet, kun je ook geen boete krijgen. ;)

Nee, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zonder schaamte verder kan leven als ze zoiets doen...
Ik vind het ronduit het asociaalste wat je kan verzinnen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:21

em_papillon schreef:
Nee, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zonder schaamte verder kan leven als ze zoiets doen...

Waarom?

De vader van mijn schoonzusje is pasgeleden overleden. Hij is gecremeerd en wilde heel graag uitgestrooid worden ergens in de polder, waar hij heel graag kwam. Ze zijn toen op een dag met de hele familie naar die plek gegaan en hebben daar de as uitgestrooid. Ik zie niet waarom ze zich daarvoor zouden moeten schamen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:50

Diablo schreef:
em_papillon schreef:

Waarom?

De vader van mijn schoonzusje is pasgeleden overleden. Hij is gecremeerd en wilde heel graag uitgestrooid worden ergens in de polder, waar hij heel graag kwam. Ze zijn toen op een dag met de hele familie naar die plek gegaan en hebben daar de as uitgestrooid. Ik zie niet waarom ze zich daarvoor zouden moeten schamen.

Ik ook niet, mijn oom is uitgestrooid in de duinen van Terschelling, ook een plek waar hij heel erg graag kwam. Ik zie niet in waarom dat verkeerd is.
Niemand zal er ooit iets van merken.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 14:52

Ik vind het als onschuldige wandelaar een naar en luguber idee (ben best bijgelovig en geloof in geesten enzo) dat het as van een overledene daar ronddwaalt..

Overigens kan ik me ontzettend goed voorstellen dat je op een plekje uitgestrooid zou willen worden.. ik zou dat ook heel erg graag willen als het overal mocht :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:04

Ja maar wat maakt het nou voor verschil dat het daar ronddwaald met toestemming van de gemeente (notabene!!) of zonder toestemming???

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:40

Zonder toestemming kan het overal.. met toestemming worden er bepaalde gebieden gekozen.. en misschien met toestemming speciale gebieden voor die persoon.. als het zonder toestemming mag kan iedereen overal zijn as uitstrooien..

Plekken met toestemming zijn vaak aan regels verbonden dat het ver van de bewoonde wereld is...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:25

em_papillon schreef:
Ik vind het als onschuldige wandelaar een naar en luguber idee (ben best bijgelovig en geloof in geesten enzo) dat het as van een overledene daar ronddwaalt..

Overigens kan ik me ontzettend goed voorstellen dat je op een plekje uitgestrooid zou willen worden.. ik zou dat ook heel erg graag willen als het overal mocht :)

Ok, jij vindt dat dus naar en luguber,. Maar om nou te zeggen dat het het asociaalste is wat iemand kan verzinnen, dat vind ik best wel kwetsend naar mensen toe die een dierbare hebben uitgestrooid op een plek waar de overledene dat graag heeft gewild.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:41

zie nu nl.3.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 01:48

Ik heb nog steeds het as van mijn overleden hondje, maar ik weet niet echt waar ik het moet uitstrooien... Wordt waarschijnlijk toch 'illegaal' in de bossen ergens :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:25

em_papillon schreef:

Ik denk dat je je daar dan juist net geen zorgen over zou hoeven te maken.. Die persoon is dan uitgestrooid op een voor die persoon fijne plek, dus die is gelukkig. Ik zie het zelf dan anders, de energie van die persoon is zo wie zo al uit het lichaam, het omhulsel, en die energie is allang en breed op een andere plaats, of gereincarneerd, dus het is alleen letterlijk het stoffelijk overschot wat daar ligt. En dan moet je ook nog maar net weten dát het er ligt, want hoeveel dieren zijn er misschien al wel niet in de duinen begraven die daar liggen, waar niemand erg in heeft?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:28

em_papillon schreef:
Gentlegiant schreef:
Je word in elk geval geen compost alleen als je dit wilt

Hier mag je daar ook zelf voor kiezen hoor :) Je kan kiezen om het alsnog te laten begraven in een kleinere kist/graf. Of er t 'weg te gooien' en waarschijnlijk kan je het ook in een urn bewaren.

25 tot 30 kilo in een urn!? Dat gaat niet passen op de schoorsteenmantel :D

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:31

Ik weet niet wat ik ervan moet denken..
Vind begraven en cremeren ook 3x niks ;(

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:30

janderegelaa schreef:
Hier mag je daar ook zelf voor kiezen hoor :) Je kan kiezen om het alsnog te laten begraven in een kleinere kist/graf. Of er t 'weg te gooien' en waarschijnlijk kan je het ook in een urn bewaren.

25 tot 30 kilo in een urn!? Dat gaat niet passen op de schoorsteenmantel :D[/quote]
Hihi nee oke... volgens mij doen ze er ook alleen een stukje in toch? Bij cremeren zit toch ook niet alles in een urn ? Of wel ? :)

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:35

Ik vind het ronduit het asociaalste wat je kan verzinnen..[/quote]

Mijn idee is om dan ook midden in de rimboe gedropt te worden ofzo, niet in jouw achtertuin hoor :D Schamen zou ik dan al niet meer doen :P , ik ben dan eenmaal dood. Natuurlijk kan dit niet en is het ook maar gewoon mijn idee.

Ik zou er ook niet blij van worden als ik lekker in het park aan het wandelen ben en ik opeens een aantal lijken tegen kom. :D

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:01

mebianca schreef:
Net als crematie vind ik dit eigenlijk ook een best eng idee; een ijslichaam dat wordt blootgesteld aan kleine trillingen en dan uiteen valt..

Ik krijg hier ook hele nare gedachtes van.. Getsie nee..
Heel bizar iig..
Doe mij maar gewoon begraven met een mobieltje in de kist, als ik dan toch schijndood blijk te zijn kan ik nog even bellen. :=

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:50

Nymphadora schreef:
mebianca schreef:
Net als crematie vind ik dit eigenlijk ook een best eng idee; een ijslichaam dat wordt blootgesteld aan kleine trillingen en dan uiteen valt..

Ik krijg hier ook hele nare gedachtes van.. Getsie nee..
Heel bizar iig..
Doe mij maar gewoon begraven met een mobieltje in de kist, als ik dan toch schijndood blijk te zijn kan ik nog even bellen. :=

Hihihi, en dan net even geen bereik hebben...oei... :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:10

Maflinger_S schreef:
Klinkt goed! Ashes to ashes, dust to dust.

Mooie manier van recyclen maar of je er nou een fruitboom moet willen planten ....

_O-
Totale recycling dan als je het fruit opeet. Eindig je alsnog in het riool...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:36

ieh ik vind het best eng als je het zo leest!
nouja,als iemand dat graag wil............ieder zn ding!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:16

em_papillon schreef:

Geesten zijn echt niet verbonden aan de as van een overledene hoor.. de as is maar het lichaam..

Edit; ontopic, ik zou gewoon gecremeerd willen worden of begraven. Ikzelf zit dan toch niet meer in dat lichaam. Maar ik zou nooit een vloeistof van mezelf laten maken, jakkes.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:51

Ik vind het wel een mooi idee om een boom te planten op je resten, en dan de resten van familie er bij te stoppen wanneer die komen te overlijden. Krijg je een soort family tree. Net 'overlegd' met vriendlief maar die vind het onzinnig dus dat gaat 'm niet worden :+