Hahahaha Bavaria VS FIFA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:42

SunnyBL schreef:
Denk niet dat je verwacht een gevangenisstraf te krijgen voor het dragen van een jurkje???

Citaat:
De groep zat toen al enkele uren vast in een kantoor van de wereldvoetbalbond FIFA. Een woordvoerster van de meisjes liet dinsdag nog weten dat zij onder flinke druk zijn gezet door de Zuid-Afrikaanse autoriteiten.

Volgens de Amsterdamse werd hardhandig opgetreden en gedreigd met een half jaar celstraf, hetgeen leidde tot paniek en huilbuien onder de vrouwen.

Uit: http://www.nu.nl/buitenland/2270896/bav ... komen.html

Echt geen pretje voor die meiden hoor!

Ik zie er al een nieuwe reclamespot in. Dames lopen de gevangenispoorten uit: "Zo, nu eerst een Bavaria." :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:43

hoe het ook allemaal zit,ik vind het werkelijk te zot voor woorden allemaal......

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:48

Mareska schreef:
Ik zie er al een nieuwe reclamespot in. Dames lopen de gevangenispoorten uit: "Zo, nu eerst een Bavaria." :D

Ahhh, hahaha, jij moet de reclame in gaan! ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:48

Cowboy55 schreef:
Ezumii schreef:
Je weet toch als je zoiets in zo'n land uit gaat halen dat je daar niet zoals Nederland er met 20 euro boete en een "foei!" vanaf komt..

OF men heeft verwacht dat e.e.a. onder het personenrecht zou vallen en is dus nu verbaasd dat het onder strafrecht valt in ZA

Die wet heeft FIFA erdoor gedrukt :) kan je nagaan hoever Zuid Afrika gebogen is om de WK binnen te halen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:49

jaantsje schreef:
Persoonlijk geloof ik niet dat de dames dit verwacht hadden en ik ook niet. Dit gaat veel te ver.

Welja tuurlijk dat is allemaal ingecalculeerd :) alsof Bavaria niet wist hoe het met het concurentiebeding zat van de FIFA :D :D ze zijn achtelijk :) echnie

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:50

KiWiKo schreef:
Cowboy55 schreef:

OF men heeft verwacht dat e.e.a. onder het personenrecht zou vallen en is dus nu verbaasd dat het onder strafrecht valt in ZA

Die wet heeft FIFA erdoor gedrukt :) kan je nagaan hoever Zuid Afrika gebogen is om de WK binnen te halen!

En dan snap je ook waarom ze dit dus nu heel serieus nemen: als je bereid bent om de Grondwet aan te passen (en dat moet dan toch wel zo'n beetje gebeurd zijn) dan ben je ook wel bereid om te handhaven.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-06-10 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:51

Jana_en_Ik schreef:
@Kiwiko: onder welk steentje heb jij deze week gelegen? :+ Dit nieuws is toch al behooooorlijk oud hoor :Y) Die meiden zijn vorige week al opgepakt, in het gevang gezet en weer vrijgekocht door Bavaria...

meid, ik leef al maanden onder een steen, ben gisteren pas weer een beetje wakker geworden :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:52

Mareska schreef:
[

ja precies :D :D

Saul

Re: Hahahaha Bavaria VS FIFA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:31

volgens mijn baas hebben die meiden niets getekend. En hebben ze er niet veel geld voor gevangen.

Daarnaast waren de bavaria logos vervangen door leeuwtjes.

Wat het wk in nl betreft. De nederlandse regering wil niet hebben dat fifa eigen wetten opstelt in NL. Dus dan zou het WK aowieso niet naar NL kunnen komen. Bavaria stunt of niet...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:07

Zou het raar vinden als het WK nooit meer in Nederland gehouden zou mogen worden. Nederlandse overheid heeft die meiden die jurkjes toch niet laten aantrekken.

Ze moeten niet zo moeilijk doen. Er zijn ergere problemen dan oranje jurkjes. Ze moeten gewoon lekker met zijn alle met een biertje om de tafel gaan zitten en het uitpraten. Effe lekker volwassen doen. :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:09

Saul schreef:
Wat het wk in nl betreft. De nederlandse regering wil niet hebben dat fifa eigen wetten opstelt in NL. Dus dan zou het WK aowieso niet naar NL kunnen komen. Bavaria stunt of niet...

Waarbij het de vraag is in hoeverre e.e.a. van beiden kanten wel-of-niet bespreekbaar zou zijn geweest zonder dat de boel eerst op scherp gezet is.....Ik zit nog steeds niet op dat WK te wachten, maar Bavaria rijdt hier wel aardig wat mensen (onbedoeld) in de wielen die veel tijd en geld hebben geinvesteerd om dat WEL te laten gebeuren. En dat is jammer, sneu en (komt die typisch Nederlandse term weer) zonde.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-06-10 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:11

Tellie schreef:
Zou het raar vinden als het WK nooit meer in Nederland gehouden zou mogen worden. Nederlandse overheid heeft die meiden die jurkjes toch niet laten aantrekken.

Ze moeten niet zo moeilijk doen. Er zijn ergere problemen dan oranje jurkjes. Ze moeten gewoon lekker met zijn alle met een biertje om de tafel gaan zitten en het uitpraten. Effe lekker volwassen doen. :+

Het gaat NIET om de jurkjes. Het gaat al 3? 4? pagina's lang NIET over die jurkjes. Het gaat om een commerciele operatie waar niet voor betaald is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 11:13

naaah........... word anders nu gewoon wel voor betaald hoor, maar alleen wat minder dan de FIFA voor ogen had :D :D D:

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:13

Nee uuh. Dat snap ik ook nog wel. Laat ik mezelf verbeteren.

De Nederlandse overheid heeft deze commerciële operatie niet op gang gezet een daarom vind ik het grote onzin als dit de komst van het WK naar Nederland zou belemmeren.

Zo beter?

Hoewel ik alsnog hetzelfde punt had. Want het ging om het feit dat er betaald was (dus de jurkjes laten aantrekken). :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:17

Tellie schreef:
Nee uuh. Dat snap ik ook nog wel. Laat ik mezelf verbeteren.

De Nederlandse overheid heeft deze commerciële operatie niet op gang gezet een daarom vind ik het grote onzin als dit de komst van het WK naar Nederland zou belemmeren.

Zo beter?

Hoewel ik alsnog hetzelfde punt had. Want het ging om het feit dat er betaald was (dus de jurkjes laten aantrekken). :+

Stukken beter :D Ben het nog met je eens ook.

Alleen: de ontwikkelingen leiden ertoe dat vertegenwoordigers van de Nederlandse overheid stelling nemen. Iedere politicus (ook in het kabinet->de overheid) heeft een mening. Die mening is NIET pro FIFA. Alleen praten beide partijen (FIFA en overheid) niet MET elkaar, maar TEGEN elkaar. En dat is niet handig. En mijn gok is dat dat gevolgen gaat hebben voor het eerder genoemde WK-bid van NL

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:19

Ik vind het echt onzin! Alsof die meisjes wisten dat ze dat jurkje niet mochten dragen omdat het geen sponsor is van de FIFA... (en dus soort van sluikreclame) Vind het erg banketstaaf dat dit die meisjes overkomt en dat de FIFA zo ontzettend zeikt..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:20

KiWiKo schreef:
naaah........... word anders nu gewoon wel voor betaald hoor, maar alleen wat minder dan de FIFA voor ogen had :D :D D:

LOL! Vergelijking: ik ga naar de buurtwinkel. Die heet FIFA. Daar wil ik een brood. Dat kost 1 Euro. Maar ik besluit dat ik het brood wel wil hebben, maar er slechts een duppie voor over heb. Ik pak het brood, gooi het duppie op de counter en loop weg. Wat denk je dat FIFA doet?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:22

Yonker schreef:
Natuurlijk wel aandacht, maar geen proces. Natuurlijk is negatieve aandacht ook aandacht maar geloof me dit kost ze handen vol geld ;)

het kost ze altijd minder dan wat budweiser heeft betaald aan de fifa (50-60 miljoen)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:24

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:25

Tellie

Ik snap de FIFA ook. Beter nog, geef ze groot gelijk.

Alleen het is te belachelijk dat er zo'n oproer over wordt gemaakt. Hou dit achter de schermen. Dit voegt niets toe, behalve een hoop sensatie en naamsbekendheid voor Bavaria.

capopjekop

KiWiKo schreef:
en het mooie is......... als de FIFA niet had ingegrepen en die paar meiden tussen al die donderduizenden bezoekers hadden laten lopen.............. had bavaria nu niet al die aandacht gehad.......
alsof die paar meiden opvallen in het grote publiek :D :D :D

FIFA is echt de grote sukkel hier, met ogen open in de val getrapt :) :) geweldig vind ik het :)

Maar als de Fifa niks had gedaan dan had Budweiser waarschijnlijk wel moeilijkheden getrapt. Waarom zou je dan nog sponseren als ze er niks aan doen om andere te weren?

Maar idd Bavaria kan zich zo geen betere reclame wensen. Heel de wereld heeft nu wel van de gehoord, ook in het buitenland was het nieuws. Voor de dames is het wel sneu, die hadden vast niet verwacht dat het deze impact zou hebben.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:26

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:26

SunnyBL schreef:
Vind het vooral heel sneu voor die dames..

Waar een voetbalbond zich niet druk om kan makenzeg! Klaag dan Bavaria aan maar laat die meiden met rust

De dames hebben alles vergoed gekregen, reis verblijf en verdere onkosten. Zo sneu is het niet vind ik dan. :D

Maar indd, ga je ergens anders druk om maken. Bavaria heeft nu alleen maar meer publiciteit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:29