Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Ach, wat is het verschil?
Nu krijg ik de rekening van mijn zorgverzekering omdat de pil onder het eigen risico valt, en ik het dus terug moet betalen.
Straks krijg ik de rekening direct van de apotheek...
Verandert dus niks, en ik denk dat dat in veel gevallen zo is
jilleroo schreef:Ik vraag me af hoeveel de pil gaat kosten? Ik krijg de pil omdat ik anders helemaal niet ongesteld word, maar ik weet niet of ik hem straks kan betalen.
delerium schreef:Wie beslist er nou eigenlijk dat de pil en krukken etc uit het basispakket gaan? De regering is al even demissionair dus die zouden er imo niets meer over mogen zeggen...
De pil eruit vind ik niet zo'n punt; ik zou er wel heil in zien als condooms dan gratis zouden zijn en een spiraaltje/mirena of andere oplossing. (en dan niet eens zozeer voor zwangerschapspreventie maar vooral ook voor mensen met hormoonstuiters).
Lovely schreef:Kiwiko, mijn tandarts heeft een eigen vliegtuig, bedoel je dat?
Anne_GTI schreef:delerium schreef:Wie beslist er nou eigenlijk dat de pil en krukken etc uit het basispakket gaan? De regering is al even demissionair dus die zouden er imo niets meer over mogen zeggen...
De pil eruit vind ik niet zo'n punt; ik zou er wel heil in zien als condooms dan gratis zouden zijn en een spiraaltje/mirena of andere oplossing. (en dan niet eens zozeer voor zwangerschapspreventie maar vooral ook voor mensen met hormoonstuiters).
De regering heeft dit anders nog wel even beslist.
Vergeet 1 ding niet: mensen die voor de instanthouding van de hypotheekrente aftrek hebben gestemd hebben ook gestemd voor een hoger eigen risico op de basisverzekering.
KiWiKo schreef:Anne_GTI schreef:
De regering heeft dit anders nog wel even beslist.
Vergeet 1 ding niet: mensen die voor de instanthouding van de hypotheekrente aftrek hebben gestemd hebben ook gestemd voor een hoger eigen risico op de basisverzekering.
gebaseerd op wat?
Anne_GTI schreef:jilleroo schreef:Ik vraag me af hoeveel de pil gaat kosten? Ik krijg de pil omdat ik anders helemaal niet ongesteld word, maar ik weet niet of ik hem straks kan betalen.
http://www.kiesbeter.nl/medicijnen/
voer de naam van je pil in en je kan het zo nakijken.
incaro schreef:KiWiKo schreef:lang verwacht, stil gezwegen.......... nooit gedacht toch gekregen.......
jahoor, de pil gaat uit het basispakket.......... denk dat ik maar een abortuskliniek ga opstarten, daar valt straks het geld in te verdienen.
Ik heb nog wel een paar doosjes handschoenen staan en twee operatiejassen.
Het is een begin.
Ik zou ook wel heul graag mijn jarenlange nutteloos betaalde premie voor ivf en kraamzorg terug willen. Ik dwaal af...ik weet het...
Anne_GTI schreef:Ireen_ schreef:ehh, dat was toch al zo na je 21e? Nooit geweten dat het vergoed werd.
Dat rollators en krukken uit het basispakket gaan vind ik wel erg.. Een gewone rollator voor een volwassene is nog enigzins te betalen. Een beetje rollator voor een kind met wat aanpassingen gaat al gauw over de 1000 euro!
Ga ik even advocaat van de duivel spelen: een fiets wordt toch ook niet vergoed terwijl fietsen heel gezond is en je daarmee als actieve oudere je prima de deur mee uit kan.
Standaard rollator kost 69 euro. Da's een stuk goedkoper dan een fiets.
Ireen_ schreef:Anne_GTI schreef:Ga ik even advocaat van de duivel spelen: een fiets wordt toch ook niet vergoed terwijl fietsen heel gezond is en je daarmee als actieve oudere je prima de deur mee uit kan.
Standaard rollator kost 69 euro. Da's een stuk goedkoper dan een fiets.
Dat bedoel ik ook, een standaard rollator is nog redelijk te betalen. Lang niet iedereen die met rollator loopt heeft er ook echt eentje nodig, als je echt een rollator nodig hebt kun je over het algemeen ook niet meer fietsen hoor![]()
Nee ik doel meer op loophulpmiddelen voor kinderen, ik vraag me af of die er ook uit gaan. Die dingen zijn voor sommige ouders echt niet zelf te betalen, terwijl het voor kinderen met hersenletsel bijvoorbeeld vaak de enige manier is om zich lopend voort te kunnen bewegen.
Wanted2003 schreef:De openingspost is ook niet volledig, voor vrouwen vanaf 20 jaar wordt de pil vanaf 2011 niet meer vergoed. Dus over jonge meisjes die zwanger raken, het kan natuurlijk alsnog, maar zij krijgen de pil wel vergoed.
Zelf vind ik het niet zo'n probleem, volgens mij ga je er niet aan onderdoor aan die prijzen.
Citaat:Behalve de anti-conceptiepil verdwijnen ook hulpmiddelen zoals rollators, krukken en looprekken uit het basispakket. Voor fysiotherapie en oefentherapie worden nog slechts negen behandelingen vergoed in plaats van twaalf. Voor logopedie, ergotherapie en dieetadvisering wordt tien euro eigen bijdrage in rekening gebracht. Voor paramedische zorg moeten mensen ook zelf gaan betalen.