Verbod op huwelijk tussen neven en nichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re: VERBOD OP HUWELIJK TUSSEN NEVEN EN NICHTEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:07

Ja maar weet ook dat je voor dit soort onderwerpen in de politiek, jij je belastingcentjes aan betaald.
Dit soort super "belangrijke" onderwerpen. Nog maar niet te spreken over deze zelfde groep mensen die nog niet eens tot een goede kabinetsformatie kunnen komen of omdat ze tijd hebben vreemd te gaan of een affaire kunnen hebben in plaats van echt bezig zijn het land te verbeteren.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:07

VDB schreef:
Volgens mij zijn er nu mensen aan die geen neven/nichten relatie hebben maar WEL een kind hebben met een handicap of afwijking, aan het walgen zodra ze dit lezen.

Het is toch niet of of.. Ik ben nu zelf zwanger en zou het zeker niet weg laten halen als mijn kindje een beperking zou hebben (zeer ernstige/levensbedreigende toestanden even niet meegerekend). Ik zal de laatste zijn die zal zeggen mensen met een beperking minder rechten hebben oid.

Maar ik vind ook dat sommige mensen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Zoals ik zei, een deel van de kinderen van de ZMLK-school waar ik heb gewerkt hebben een verstandelijke beperking agv bloedverwantschap tussen de ouders. Deze kinderen zullen ook weer aan elkaar gekoppeld worden (want zo gaat dat vaak!) en zullen ook weer kinderen krijgen.. Tja ik vind dat wel een kwalijke zaak..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:09

LuvdaTossa schreef:
Yamcha schreef:
Die inteelt kan op langere termijn enorme problemen veroorzaken, nieuwe kredietcrisissen, enorm hoge kosten in de zorg, wat ongetwijfeld zijn gevoelgen zal hebben voor de koopkracht......
Mensen met een verstandelijke beperking (en de rest) kunnen nu eenmaal niet volop meedraaien in de maatschappij, en leven van onze belastingcenten. Om dan een maatregel in te stellen om dat te voorkomen, lijkt me niet onverstandig.
EngeltjeS: Pedofilie zal niet van 2 kanten komen (al schijnt dat wel voor te komen, hoe onvoorstelbaar ook) maar liefde tussen broer en zus kan dat wel....

Dus eigenlijk moeten we verbieden dat mensen kinderen krijgen met een afwijking? Om de economie te redden?

Mensen moeten afgeserveerd worden als ze niet meer kunnen werken?
Mensen mogen alleen nog maar perfecte kinderen krijgen?
Zwakbegaafden mogen eigenlijk geen recht op leven hebben?

En dat alleen maar voor de economie?

Wat een bullshit zeg, bah :r
Lijkt verdacht veel op iemand die het arische ras op een voetstuk zette.

Jij voert ook leuke discussies :D Iemand die het niet met je eens is vergelijken met Hitler. Wauw :n

Overigens ben ik het wel met Yamcha eens.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:12

Het scheelt dat jij ervaring hebt met deze groep mensen Lianne ;-)
Maar je voorkomt dit kennelijk niet dat als deze mensen ook samenwonen in 1 huis (onder begeleiding) ze dan ook in het "echt" aan elkaar willen verbinden.
Moet er dan scherper gekeken worden naar de mensen die dit soort mensen begeleiden? Dat begeleiders dit goed in de gaten moeten houden?

De groep mensen weten dondersgoed dat zodra ze 18 jaar oud zijn, ze voor de wet alles mogen doen. Waaronder trouwen en kinderen krijgen.

Neemt niet weg dat in het voorbeeld verhaal in de openingspost (scheve mond) triest is om te zien.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:13

@ Lianne84 dan heb je het over speciale gevallen, maar om dan voor alle neven/nichten het te gaan uitsluiten, vind ik te ver gaan. Dan zou ik indirect ook een gevaar zijn voor de economie, wat een lachertje :lol:

Misschien moet men ook maar eens wat verder gaan kijken. De kredietcrisis is niet gekomen door mensen met een beperking, juist door mensen met een gezond verstand.

Het is, wat jij aangeeft op grond van zwakbegaafden, een lastig, ethisch onderwerp. En dat zal het ook wel blijven. Mogen zwakbegaafden dan geen kinderen krijgen? En dan nog los van het feit dat ze familie zijn? Want dat hoeft ook niet eens. Mogen ze trouwen? Kinderen krijgen? Het is een hele lastige discussie, waar zorgvuldig mee omgesprongen moet worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:14

VDB schreef:
Het scheelt dat jij ervaring hebt met deze groep mensen Lianne ;-)
Maar je voorkomt dit kennelijk niet dat als deze mensen ook samenwonen in 1 huis (onder begeleiding) ze dan ook in het "echt" aan elkaar willen verbinden.
Moet er dan scherper gekeken worden naar de mensen die dit soort mensen begeleiden? Dat begeleiders dit goed in de gaten moeten houden?

De groep mensen weten dondersgoed dat zodra ze 18 jaar oud zijn, ze voor de wet alles mogen doen. Waaronder trouwen en kinderen krijgen.

Neemt niet weg dat in het voorbeeld verhaal in de openingspost (scheve mond) triest is om te zien.

Is dat niet de reden waarom er gesproken wordt over een verbod? :) Wat inteelt betreft?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:18

Het is een nonsens onderwerp om in de politiek te bespreken dat neven en nichten een verbod krijgen om te trouwen _san87_
Ze scheren alles over 1 kam om dit door te voeren terwijl er ook neven/nichten zijn die samen zijn om oud te worden, de kosten te delen in het leven of om gelukkig te zijn - zonder kinderen maar wel getrouwd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:19

VDB schreef:
Het is een nonsens onderwerp om te bespreken dat neven en nichten een verbod krijgen om te trouwen _san87_
Je scheert alles over 1 kam om dit door te voeren terwijl er ook neven/nichten zijn die samen zijn om oud te worden, de kosten te delen in het leven of om gelukkig te zijn - zonder kinderen maar wel getrouwd.

Daarom kunnen er toch ook nuances ingebracht worden in het wetsvoorstel?

Ik vind dat mensen een enorm (bewezen) risico lopen door in de familie te blijven trouwen. Een risico die de mensen zelf misschien willen nemen, maar waar ik niet voor wil gaan betalen mochten de kinderen gehandicapt zijn :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:21

Zonder kinderen vind ik weer een ander geval.

Ik bedoel, je kinderen zijn toch waarschijnlijk de gene die de evt. gevolgen van inteelt dragen. Dus bijv, handicapen...
Zoiets zou ik mn kinderen niet aan willen doen!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:22

Die groep zal jij echt nooit kunnen selecteren of het een gehandicapt inteeltkind is of niet en dat jij daarvoor betaald.
Je zult nog versteld staan waar je belastingcenten naar toe gaan maar dat is echt niet aan het onderbrengen van gehandicapte kinderen.

_San87_ schreef:
VDB schreef:
Het is een nonsens onderwerp om te bespreken dat neven en nichten een verbod krijgen om te trouwen _san87_
Je scheert alles over 1 kam om dit door te voeren terwijl er ook neven/nichten zijn die samen zijn om oud te worden, de kosten te delen in het leven of om gelukkig te zijn - zonder kinderen maar wel getrouwd.

Ik vind dat mensen een enorm (bewezen) risico lopen door in de familie te blijven trouwen. Een risico die de mensen zelf misschien willen nemen, maar waar ik niet voor wil gaan betalen mochten de kinderen gehandicapt zijn :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:25

VDB schreef:
Die groep zal jij echt nooit kunnen selecteren of het een gehandicapt inteeltkind is of niet en dat jij daarvoor betaald.
Je zult nog versteld staan waar je belastingcenten naar toe gaan maar dat is echt niet aan het onderbrengen van gehandicapte kinderen.

Het gaat mij heus niet alleen om het geld dat het de staat gaat kosten, al komt dit misschien wel zo over. Het gaat ook om het leven dat je zo een kind kan bieden. Een gehandicapt kind kan ontzettend gelukkig uitgroeien, maar zal in de meeste gevallen altijd afhankelijk zijn van zijn/haar omgeving, altijd aangestaard worden en als mindere worden gezien. Zou jij jouw kind dat bewust aan willen doen?

En er zijn wel mogelijkheden te bekijken of een gehandicapt kind een inteelt kind is, dat zie je aan familiebanden o.a.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-06-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:25

Snoompje schreef:
Ehm, ik snap niet waar je heen wilt met dit stuk?
Cultuur is cultuur zullen we maar zeggen, doe je weinig aan...

Dat vind ik een pijnlijke uitspraak :x
Nog niet eens zo heel lang geleden was het normaal voor mensen in een westerse cultuur om een zwarte slaaf te hebben, kinderarbeid, geen vrouwenrechten etc.
Ik ben blij dat mensen soms inzien dat het tijd voor verbetering is ;)

Ik vind het wel een lastige ;) Als je verliefd word op een familielid en daarmee huwt en voortplant is de kans aanwezig op gehandicapte kinderen, die kans heb je ook wanneer je met "vers bloed" trouwt.
Maar ik denk dat het probleem hier is dat het normaal is om binnen de familie te trouwen, en dit dus generaties lang doorgaat waardoor de kans op kinderen met een beperking natuurlijk groeit.
Een verbod op huwelijken vind ik zwaar, maar ik kan me wel in het standpunt vinden.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:31

Eehhhmm sorry hoor maar WIE heeft er kortzichtige antwoorden?
Ik antwoord op jouw antwoord/post.

_San87_ schreef:

Alleen die draai je nu met deze volgende post weer bij...

_San87_ schreef:
Het gaat mij heus niet alleen om het geld dat het de staat gaat kosten, al komt dit misschien wel zo over. Het gaat ook om het leven dat je zo een kind kan bieden. Een gehandicapt kind kan ontzettend gelukkig uitgroeien, maar zal in de meeste gevallen altijd afhankelijk zijn van zijn/haar omgeving, altijd aangestaard worden en als mindere worden gezien. Zou jij jouw kind dat bewust aan willen doen?

En er zijn wel mogelijkheden te bekijken of een gehandicapt kind een inteelt kind is, dat zie je aan familiebanden o.a.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:33

VDB schreef:
Eehhhmm sorry hoor maar WIE heeft er kortzichtige antwoorden?
Ik antwoord op jouw antwoord/post.

Ik vind kosten inderdaad een belangrijk onderdeel, niet het belangrijkste, daar had ik in kunnen nuanceren. Verder heb ik mijn standpunt nergens veranderd of aangepast :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:43

phormicola schreef:
we willen toch zo graag af van die buitenlanders? Waarom hier dan een verbod op doen, ze fokken elkaar toch wel dood.

Ik snap het echt niet, eerst willen ze van de buitenlanders af en nu moet 'de volksgezondheid' geholpen worden door dit soort dingen te verbieden? Ze zijn toch geen onderdeel van ons volk? Ze moeten toch opsodemieteren?

Get your head straight, Den Haag.

Heb je eigenlijk wel de moeite genomen om de diverse links te lezen of reageer je gewoon zomaar uit de losse pols?
Dit is geen Wilders of PVV thema, dat jij dat weer als een anti-buitenlanders issue probeert te kleuren is niet fraai. Dit is gewoon incest, hoe je ook wendt of keert! Of moeten we broer en zus ook maar toestaan? Oom en nicht, tante en neef? Vader en dochter, moeder en zoon? Allemaal toestaan onder de noemer van echte liefde moet kunnen? Bovendien raken de kosten van een gehandicapt kind ons als gemeenschap, daar betalen wij de rekening voor. Als het het lot is dan moet de gemeenschap daar voor betalen, maar als men bewust het verhoogde risico neemt dan vind ik dat ze ook zelf die kosten maar moeten betalen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:51

janesmith schreef:
Bovendien raken de kosten van een gehandicapt kind ons als gemeenschap, daar betalen wij de rekening voor. Als het het lot is dan moet de gemeenschap daar voor betalen, maar als men bewust het verhoogde risico neemt dan vind ik dat ze ook zelf die kosten maar moeten betalen.

Ach zo is er iemand die bewust kwetsende uitspraken doet over een bevolkingsgroep en door die uitspraken voor veel geld beschermd moet worden op kosten van de belasting betaler, moeten we die ten gunste van de economie dan ook maar afmaken, want verbieden kan niet meer???
Eigenlijk vind ik dat die kosten ook zelf maar gedragen moeten worden, toch

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:53

Lalidan schreef:
Ehm, met een huwelijksverbod los je het inteeltprobleem niet op hoor, tenminste, niet meer in deze tijd. Want hoeveel mensen wonen samen, hebben kinderen, en zijn niet getrouwd? Hoe moet het daar dan mee? Of mag je dan ook geen relatie met elkaar hebben? Niet samen wonen? En wie bepaald dan of men samenwoont omdat dat praktisch is (zoals bijvorbeeld studenten), of omdat ze iets hebben? En als ze niet samen wonen, krijgen we dan een geheime politie die gaat controleren of ze niet stiekem een LAT relatie hebben?

Allemachtig zeg, nog even en we wonen niet meer in een vrij land, maar in de onderdrukking waarin je geen mens meer kan vertrouwen......

In Amerika is het al heel lang verboden. Daar mag het alleen als een van beiden onvruchtbaar is. Ook niet trouwen maar kinderen krijgen is tegen de wet daar, dat valt in Nederland net zo makkelijk te verbieden. In China is een tweede kind ook strafbaar, dus een kind uit bloedverwanten is net zo goed strafbaar te stellen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:57

Yamcha schreef:
Als jij verliefd wordt op je broer, trouw je daar toch ook niet mee? En je gaat er ook niet met de partner van een ander vandoor..... of met je leraar..... of je cliënt. Zulke mensen zijn off-limits. Familie dus ook, heeft niks te maken met het stoppen van liefde, of bemoeien met gevoelens.
Anders kun je roepen dat het ook belachelijk is om pedofilie te verbieden. Maar je hoort gewoon niet iets te doen met kinderen, en ook niet met familie, dus. Valt toch wel mee om dat te begrijpen?

Mee eens. Tenminste, wanneer het gaat over familie en bijvoorbeeld kinderen. In andere gevallen die je noemt kan de situatie nog verschil maken mi.
Maar goed, ik ben dus voor een verbod.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:01

LuvdaTossa schreef:
VDB schreef:
Hard maar feitelijk voorbeeld Luvdatossa. ;-) Volgens mij zijn er nu mensen aan die geen neven/nichten relatie hebben maar WEL een kind hebben met een handicap of afwijking aan het walgen.

Vandaar ook mijn reactie. Ik moest het echt een paar keer lezen om te kijken of het nu echt was of niet. En het feit dat de reactie serieus is, daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Vreselijk, dat er nog mensen zijn die zo over zaken denken. Ik begrijp het niet.

Ik kan hier echt van :r

Ik kan me haast niet voorstellen dat jij dit verslag van een ooggetuige echt gelezen hebt, want als dat wel zo is dan zou je in ieder geval wat genuanceerder reageren. Uit vader en dochter kunnen ook gezonde kinderen komen, dat zou dus volgens jou ook moeten kunnen. Daar :r ik dus van!
Laatst bijgewerkt door janesmith op 19-06-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:11

Lianne84 schreef:
VDB schreef:
Volgens mij zijn er nu mensen aan die geen neven/nichten relatie hebben maar WEL een kind hebben met een handicap of afwijking, aan het walgen zodra ze dit lezen.

Het is toch niet of of.. Ik ben nu zelf zwanger en zou het zeker niet weg laten halen als mijn kindje een beperking zou hebben (zeer ernstige/levensbedreigende toestanden even niet meegerekend). Ik zal de laatste zijn die zal zeggen mensen met een beperking minder rechten hebben oid.

Maar ik vind ook dat sommige mensen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Zoals ik zei, een deel van de kinderen van de ZMLK-school waar ik heb gewerkt hebben een verstandelijke beperking agv bloedverwantschap tussen de ouders. Deze kinderen zullen ook weer aan elkaar gekoppeld worden (want zo gaat dat vaak!) en zullen ook weer kinderen krijgen.. Tja ik vind dat wel een kwalijke zaak..

Het blijkt dat schizofrenie onder Marokkanen vier tot zes keer zo vaak voorkomt als onder ander groepen van de bevolking. Toeval dat dit ook de groep is waar het vaakst incest voorkomt? Je kunt alles toeval noemen, als het je uitkomt. Ik ben het helemaal met je eens, Lianne, want deze mensen met psychische stoornissen zijn wel degenen die los rond lopen in onze maatschappij. Net als de TS ben ik erg geschrokken van dat verhaal van dat Marokkaanse meisje dat in een van de dorpen kwam in Marokko waar bijna alleen maar gehandicapten en psychisch gestoorden liepen. Puur en alleen maar door de inteelt. Dan ben je toch onverantwoordelijk als staat als je dat toe blijft staan?

Hier een mooi wetenschappelijk stuk over Darwin met betrekking tot inteelt

phormicola schreef:
Het is helemaal niet zeker dat 9/11 door Moslims is gepleegd. Het is veel waarschijnlijker dat het een inside job was.

Dat verklaart eigenlijk alles en dat jouw mening echt niet serieus genomen moet worden. _O-
Laatst bijgewerkt door janesmith op 19-06-10 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:33

LuvdaTossa schreef:
@ Lianne84 dan heb je het over speciale gevallen, maar om dan voor alle neven/nichten het te gaan uitsluiten, vind ik te ver gaan. Dan zou ik indirect ook een gevaar zijn voor de economie, wat een lachertje :lol:

Misschien moet men ook maar eens wat verder gaan kijken. De kredietcrisis is niet gekomen door mensen met een beperking, juist door mensen met een gezond verstand.

Ik weet dat je op iemand anders doelt, maar voor de duidelijkheid, ik heb het niet over economische gevolgen en kredietcrisis. Anders ook maar iedereen van boven de 36 verbieden kinderen te krijgen ivm vergrootte kans op kindje met Down?

LuvdaTossa schreef:
Het is, wat jij aangeeft op grond van zwakbegaafden, een lastig, ethisch onderwerp. En dat zal het ook wel blijven. Mogen zwakbegaafden dan geen kinderen krijgen? En dan nog los van het feit dat ze familie zijn? Want dat hoeft ook niet eens. Mogen ze trouwen? Kinderen krijgen? Het is een hele lastige discussie, waar zorgvuldig mee omgesprongen moet worden.

En dat is absoluut een lastige discussie.. Er zijn geen kant en klare oplossingen, maar ik vind het wel goed dat de regering het er over heeft en er 'iets' van gaat vinden.

Anoniem

Re: VERBOD OP HUWELIJK TUSSEN NEVEN EN NICHTEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:42

Volgens mij gaat deze discussie helemaal niet over buitenlanders maar wordt er gewoon een cultuur als voorbeeld gebruikt, ja Nederlanders doen het ook maar bij Turken en Marrokanen is het heel normaal.

Ik heb in de lichamelijke gehandicaptenzorg gewerkt. Meerendeel van mijn clienten hadden een handicap nav een ongeluk maar 1client was ook inteeld. Hij was zwaar lichamelijk gehandicapt. Net zoals zijn broer en zussen, allemaal hadden ze wel iets. De 1 spida bifida, de ander syndroom van Down, de ander geboren met vergroeide ledematen... en ga zo maar door. Hij had 8 broers en zussen en hij is de enige die nu (50jaarlater) nog leeft. De anderen zijn allemaal aan hun handicap overleden.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:44

breezy302 schreef:
Volgens mij gaat deze discussie helemaal niet over buitenlanders maar wordt er gewoon een cultuur als voorbeeld gebruikt, ja Nederlanders doen het ook maar bij Turken en Marrokanen is het heel normaal.

En daarom zijn de gevolgen in deze groep beter zichtbaar en waarschijnlijk ook meer aanwezig. Daarom durf ik wel te zeggen dat deze discussie wel degelijk gaat over cultuurgebonden huwelijken (en kinderen krijgen) tussen bloedverwanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:46

Lianne84 schreef:
breezy302 schreef:

En daarom zijn de gevolgen in deze groep beter zichtbaar en waarschijnlijk ook meer aanwezig. Daarom durf ik wel te zeggen dat deze discussie wel degelijk gaat over cultuurgebonden huwelijken (en kinderen krijgen) tussen bloedverwanten.

Nee hoor, als je mijn post verder leest zie je ook mijn voorbeeld over een client van mij en dat is een 100% Nederlands gezin. Het enige wat er is is dat bij moslims het heel normaal is en hier niet al gebeurt het wel.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:47

janesmith schreef:
Ik kan me haast niet voorstellen dat jij dit verslag van een ooggetuige echt gelezen hebt, want als dat wel zo is dan zou je in ieder geval wat genuanceerder reageren. Uit vader en dochter kunnen ook gezonde kinderen komen, dat zou dus volgens jou ook moeten kunnen. Daar :r ik dus van!

Nou dan kan ik je hand schudden, dat is ook niet iets wat ik passelijk vind. Maar het kán en daar gaf ik de reactie voor. Het feit dat iets kan en ik er mee eens zou zijn, staat los van elkaar.

Maar naast dat verslag bestaat de werkelijkheid van mijn eigen familie. Een neef en nicht en kinderen en kleinkinderen én achterkleinkinderen die het wel maken in de maatschappij. Zou ik dan niet mogen bestaan?