MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:08

Yamcha schreef:
Size zero hoeft van mij ook niet, maar heel slank (en gezond) vind ik wel mooi om te zien.
Aan de andere kant geloof ik ook niet dat het heel goed is om je er steeds aan te spiegelen, wees tevreden met hoe je bent. Ik zal nooit een perfecte huid hebben. Ik vind dat jammer, maar maak me er niet heel druk over.

Maar juist die bladen schetsen het beeld dat zwaardere/vollere mensen niet tevreden met zichzelf moeten zijn. Tenslotte komen mensen als zij niet in de bladen voor! Nja, gelukkig steeds vaker, dat wel, maar 'de media' schept nog altijd het beeld dat size zero of size een halfje normaal zijn, terwijl dat absoluut niet waar is. Dat maakt het voor veel mensen moeilijk tevreden zijn met hoe ze zijn, want de media wijst hen er steeds op dat ze niet gemiddeld zijn. Volgens die media dan :) Edit: en het merendeel van de personen is nou eenmaal niet sterk genoeg om zich daar niets van aan te trekken. Dat is pas de kracht van de media!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:10

Snoevie schreef:
dat is ook een goeie ja. en misschien toont een maat 34 wel mooier,maar het is lang niet de meest standaard maat.

Zag op een website van een winkel in grote maten gisteren nog 2 foto's van een jurkje. Op de ene foto hing het prachtig over een superslank model (jaja, handig in een grote maten winkel). Op de andere foto droeg een vol model de jurk. En die slanke taille die op de pop zo prachtig accentueerde zag er ineens heel anders uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:20

Yamcha schreef:
Ik heb in een winkel gewerkt, deed ook etalages maken, een een pop in maat 34 is echt stukken makkelijker aan te kleden dan in maat 46, die kan gewoon alles aan. Het is ook een stukje gemak.

Dit is een mooi tegenstrijdig stukje.
De kleding staat dus beter op een maat 34 dan een maat 38 (zie een van je latere posts) . Dat betekend dus eigenlijk dat je betreffende kleding alleen leuk kan dragen als je maat 32 tm 36 hebt. Want zoals je zelf al aangeeft: anders staat het niet echt leuk meer.

De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maat 40,laten we dan even maat 38 nemen om het op het Europees gemiddelde te houden. logisch gezien zou je dan het beste alle kleding dusdanig moeten ontwerpen dat betreffende kleding het allerleukste staat op een maatje 38.

Als men dus kleding zou ontwerpen voor gewone vrouwen, dan zou je paspop ook een gewone maat kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:24

Snoevie schreef:
dat is ook een goeie ja. en misschien toont een maat 34 wel mooier,maar het is lang niet de meest standaard maat.

Als de kleding voor echte vrouwen ( maat 38) werd gemaakt dan zou het ook mooier tonen op een maat 38. Dan is die maat 34 helemaal niet nodig.
Dan staat het juist wat minder mooi op een maatje 34

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:29

xSaarSaar schreef:
Krips schreef:
Het gaat mij erom dat die meiden in sommige bladen zo ontzettend dun zijn dat het écht niet meer normaal is. Echt botten die uit schouders steken en ga zo maar door. Soms schrik ik er gewoon van. Wat is er mis met gewoon een slanke en gezonde meid? Er zit een verschil in slank en dun. Slank vind ik prima, dun niet. Bovendien gaat het niet alleen om gewicht, het gaat erom dat meiden in bladen maar op popsterren zo ontzettend worden opgedoft dat het eigenlijk voor een normaal tienermeisje niet mogelijk is om zich daar aan te spiegelen. Een gezond figuur hebben is gewoon heel belangrijk. Waarom gaan ze dat niet promoten. Ik vind namelijk ook dat te dik zijn niet goed is en er moet worden gezorgd dat meiden goed eten en op een gezond gewicht blijven. Maar te dun is ook slecht. Is het zo moeilijk om gewoon iets meer de werkelijkheid te laten zien in bladen, zij bepalen wel het schoonheidsideaal..

Tegenwoordig zie je echt niet alleen nog maar modellen met uitstekende botten hoor. ;)

Ik zeg ook in sommige bladen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:31

Ilja000 schreef:
Zag op een website van een winkel in grote maten gisteren nog 2 foto's van een jurkje. Op de ene foto hing het prachtig over een superslank model (jaja, handig in een grote maten winkel). Op de andere foto droeg een vol model de jurk. En die slanke taille die op de pop zo prachtig accentueerde zag er ineens heel anders uit!

oh dat is ook waar hoor,het toont gewoon heel anders en ook daarom zou het leuk zijn als er veel variatie in de modellen is.

en ik snap het niet,dan wil je iets kopen bij een grote maten winkel,draagt nog een super slank model de kleding.

verder ben ik het ook met je eens wbt het geschetste beeld door de media over het anders zijn als wat zij als standaard willen doen lijken

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:31

In de Viva laatst een foto van Britney Spears (toch al niet de dikste). Lieten ze zien voor en na het photoshoppen. Zelfs van de dijen van Britney werden nog centimeters afgehaald!

Snoevie

Re: MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:32

stom zeg,alsof ze zo niet goed genoeg is om in de bladen verschijnen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:33

Snoevie schreef:
Ilja000 schreef:

oh dat is ook waar hoor,het toont gewoon heel anders en ook daarom zou het leuk zijn als er veel variatie in de modellen is.

en ik snap het niet,dan wil je iets kopen bij een grote maten winkel,draagt nog een super slank model de kleding.

verder ben ik het ook met je eens wbt het geschetste beeld door de media over het anders zijn als wat zij als standaard willen doen lijken

Precies. Winkels als Wehkamp etc. verkopen 1 kledingstuk van maat 39 tot maat 56. Op zich al wat vreemd, want een maat 38 heeft heel andere vormen, daar kun je volgens mij geen wiskunde op los laten om er maat 56 van te maken. Maar laat dan ook een gevarieerde selectie modellen zien. Volgens mij verkoopt dat ook een stuk beter, zeker daar waar het de echt grotere maten betreft.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:34

Snoevie schreef:
stom zeg,alsof ze zo niet goed genoeg is om in de bladen verschijnen

Tja, wat is de definitie van goed genoeg?
Ik ben ook goed genoeg om in de bladen te verschijnen. Niet om mijn looks, maar wel degelijk om andere talenten :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:35

ja inderdaad. sommige modellen van kleding zullen iemand met een grote maat mooier staan als met een kleine maat en andersom

wbt het goed genoeg,bedoelde ik goed genoeg in de ogen van de 'bladen',waarom wordt ze dan anders gemaakt als ze is?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:40

Ja, da's helemaal een goeie vraag... De bladen maken het omdat ze denken dat wij het willen zien en wij mopperen dat het niet reeel is. Sluiten wij lezers dan zelf onze ogen voor de werkelijkheid? Sex sells. Kleine maten blijkbaar ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:27

idd 34 is toch ook een vrij uitzonderlijke maat ?

Veel merken gaan van 36 t/m 42 iig.... 34 is qua aanbod wsl vergelijkbaar met 44 of 46 denk ik (waarmee je ook niet in iedere winkel slaagt) en 32 is helemaal een uitzonderlijke maat...

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:29

34 is niet echt een uitzonderlijke maat hoor ;) 32 wel.

Maar kijk nou in bijv. de H&M gids, daar zie ik echt niet alleen maar broodmagere modellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:30

uitzonderlijker dan 36 t/m 42 iig...

Niet alle merken verkopen 34 .... maat 38 toch echt wel.... Muv grote maten merken ed. :P

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:31

Ja maar tegenwoordig kun je bijna overal wel 34 kopen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:32

MariekeB schreef:
Snoevie schreef:

Als de kleding voor echte vrouwen ( maat 38) werd gemaakt dan zou het ook mooier tonen op een maat 38. Dan is die maat 34 helemaal niet nodig.
Dan staat het juist wat minder mooi op een maatje 34

Maat 34 en je bent geen echte vrouw? En bedankt :+
Steen en been klagen dat ze benadeeld worden en niet "welkom" zijn in de bladen enz maar dan wel zelf dergelijke opmerkingen maken. Goe bezig...

En ook hier is 34 echt geen standaard maat, 36/38/40/42/44 wel.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-06-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:33

Ik heb maat 32/34. 32 kan ik indd bijna nergens krijgen, maar voor 34 slaag ik meestal wel hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:31

MariekeB schreef:
Yamcha schreef:
Ik heb in een winkel gewerkt, deed ook etalages maken, een een pop in maat 34 is echt stukken makkelijker aan te kleden dan in maat 46, die kan gewoon alles aan. Het is ook een stukje gemak.

Dit is een mooi tegenstrijdig stukje.
De kleding staat dus beter op een maat 34 dan een maat 38 (zie een van je latere posts) . Dat betekend dus eigenlijk dat je betreffende kleding alleen leuk kan dragen als je maat 32 tm 36 hebt. Want zoals je zelf al aangeeft: anders staat het niet echt leuk meer.

De gemiddelde Nederlandse vrouw heeft maat 40,laten we dan even maat 38 nemen om het op het Europees gemiddelde te houden. logisch gezien zou je dan het beste alle kleding dusdanig moeten ontwerpen dat betreffende kleding het allerleukste staat op een maatje 38.

Als men dus kleding zou ontwerpen voor gewone vrouwen, dan zou je paspop ook een gewone maat kunnen hebben.

Klopt, veel kleding wordt idd ontworpen op maat 32/34 :j

En je kunt idd niet zomaar een beetje wiskunde erop loslaten om het op maat 38 ook mooi te laten passen, het staat gewoon echt minder.
Als je kleding zou gaan ontwerpen (en dan geloof ik dat in NL dat voornamelijk onderkleding zou moeten zijn) op maat 40/42 heb je niet meer het probleem van een broek die mooi zit aan de voorkant, maar aan de achterkant qua pasvorm te wensen overlaat. Veel vrouwen vragen dan om een maat kleiner, maar dat is de oplossing niet; dan zit de broek niet meer mooi bij de heupen. Coupenaadje erin zetten helpt vaak wel, maar wil je het écht mooi hebben, moet de tailleband eraf, en moet je de hele broek verbouwen. De verhoudingen zijn namelijk anders bij maat 38 als bij maat 34.

Blouses hetzelfde verhaal: zitten goed om de borsten (laten we wel wezen, als jij een maatje 40 van boven hebt, heb je ff wat zwaardere borsten als wanneer je maat 34 hebt, ook in verhouding) maar sluiten niet mooi aan op de taille. Extra tailleren helpt niet, want dan stuiten we op buikvetjes (die we allemaal zo rond de 30 gaan ontwikkelen). De blouse moet helemaal verbouwd worden, en dan liefst door een goede coupeuse, of zelfs een costumière, om hem écht mooi te laten zitten.

Dan heb ik het niet eens gehad over japonnen, maar geloof me, dat zijn helemaal drama's....... ik zou graag bruidsjapnnen ook voor vrouwen met een wat grotere maat verkopen, die dan ook voor hen ontworpen zijn....... want wat je af en toe ziet is echt om te huilen......
Gat in de markt volgens mij :)
Ilja000 schreef:
Yamcha schreef:
Ik snap ook niet waarom vrouwen daar zo moeilijk over doen..... is het zo vervelend dat iemand dunner is dan? Dun is niet persé standaard, maar dun is wel een makkelijk modepopje.

Even heel practisch: omdat een jurkje in maat 38 heel anders valt dan in 48. Ik zie graag een groter model, zodat ik een realistischer beeld krijg van hoe kleding valt.

Klopt :j als de pop maat 34 heeft, kun je onmogelijk een reëel beeld krijgen hoe de jurk bij jou zal vallen (en veel vrouwen weten echt wel welke punten ze moeten verbloemen en wat hun sterke punten zijn, die ze moeten accentueren, ze weten alleen vaak niet hóe).
beantsje schreef:
als Yamcha kleding mooier vindt uitkomen op modelletjes met maat 34, kan ik me daar best wat bij voorstellen

*\o/*
Gelukkig :D

Ik geef er geen waarde-oordeel over trouwens, een vrouw is een vrouw, en niet iedere vrouw is even mooi. Persoonlijk vind ik die kleding mooier op die kleine modellen (daar is het ook voor ontworpen) maar dat zegt niets over een vrouw met die maat. Ik zou het ontzettend leuk vinden als maat 40 niet meer te klein was voor plus-size, als grote-maten-winkels niet begonnen bij maat 46. Ik zou het heel gaaf vinden als een vrouw met maat 48 ophield zich in tenten te hullen, maar mooie, dure, goed ontworpen kleding droeg.....
Als dames met maat 40 over de catwalk liepen (en daar mogen best modellen met maat 32/34 tussen lopen hoor) met kleding die ook in die maat ontworpen was...... Mode kán heel mooi zijn, heel gaaf, en ontzettend goed voor je zelfvertrouwen.

Als maat 40 dan maar wel maat 40 blijft, en geen maat 36 wordt, dat is volksverlakkerij. Maar vrouwen die geen 34 aan kunnen, lopen ongetwijfeld ook graag in mooie dure kleren. En van mij mogen ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:25

Met dat laatste stukje ben ik het dan weer volledig eens Yamcha...
Hoewel ik er bij vlijf dat het geen gekke maatregel zou zijn alleen maar modellen te gebruiken met een gezond BMI, en dan ga je toch al meer richting maatje 36/38 denk ik... Ik ken maar weinig mensen met maat 34 namelijk...!
Maar geloof ook wel dat dat steeds meer de trend wordt (modellen met een gezond BMI)....

Overigens mogen ze dan ook wel wat aan de grote maten mode (in Nederland) doen, :)) Want dat zijn nu ook maar voornamelijk tenten...
Stiekem als ik dit zo schrijf zou ik toch wel eens mode ontwerpster willen worden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:24

Toen ik het schreef dacht ik: goh, zou toch weer leuk zijn om de modewereld in te gaan :))

Overigens kun je met maat 34 een heel gezond BMI hebben hoor, als je fanatiek sport en gezond eet, kun je een BMI hebben van 22 en een maat 34, spieren zijn namelijk zwaarder dan vet, maar nemen minder ruimte in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:55

dat is waar, daarom is een BMI ook niet 100% betrouwbaar, maar wat jij noemt zijn wel de uitzonderingen denk ik ;) ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:57

Zijn het ook :) is absoluut niet standaard.

Maar een goed model is ook een uitzondering, 99% van de vrouwen is geen modelmateriaal. Om het even te relativeren :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:05

wanneer ben je eigenlijk modelmateriaal? hier spreekt een leek,dus een puur nieuwsgierige vraag

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:18

wat een discussie...
ik heb zelf ook geen maatje 34, maar begrijp wel dat modellen die maten moeten hebben.
Kleding ziet er immers altijd mooier uit, en de ontwerpers willen enkel hun kleding showen he. De modellen maken hen niets uit, zolang hun broeken, jurken, .. maar op de voordeligste manier getoond worden. En dit is nu eenmaal gemakkelijker met graatmagere modellen dan vollere. Bij de vollere moet je alles al gaan aanpassen, want sommige vrouwen met maat 38 hebben gewoon brede heupen en een plat gat, terwijl er anderen zijn met dikke billen en een ronde, uitstekende poep. Voor de ontwerpers wordt het dan al veel moeilijker om 1 stuk door meerdere mensen te laten dragen en showen.

Langs de andere kant vind ik ook niet dat de modewereld moet toegeven aan de verdikking van de mens. Wij leven veel ongezonder en worden dikker, maar dat is onze schuld.
Een maat 46 kan even ongezond zijn als een maat 34.