zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:10

Vala schreef:
Wilders zegt wat veel mensen denken, zijn partij geeft de mogelijkheid zijn gedachtegoed te steunen en op hem te stemmen. Wilders zaait geen haat, hij zegt zelf geen problemen te hebben met Moslims die zich aanpassen aan dit land, gewoon werken en zich niet extremistisch uitlaten en gedragen.
Verder had Wilders veel meer in zijn programma dan alleen maar zijn mening over de Islam. Er zijn genoeg mensen die naar het hele partijprogramma hebben gekeken en om meerdere redenen op hem hebben gestemd.

Idd hier ben ik het ook mee eens hij had ook hele goeie punten in zn agenda
en van pim vind ik het ook nog steeds erg maar hij had ook gewoon meer bescherming moeten hebben

Horsea_nl

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:12

het zullen toch een meer dan een paar moeten zijn. anders zullen niet zoveel nederlanders pvv stemmen nietwaar?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:12

Imo schaar je jezelf tot de groep moslims waar wilders tegen op wil treden.
Wilders heeft niets tegen moslims, hij heeft iets tegen criminele moslims.
hij heeft niets tegen geloven, hij heeft iets tegen geloven waarbij je eigen persoonlijkheid wordt onderworpen.
vanmiddag vroeg een jongetje van 12 aan mij waarom niet alle moslims gaan wonen in het land van allah; als ze zoveel van allah hielden dan zouden ze toch in zijn land willen wonen en zich omringen met zijn geschiedenis,taal en cultuur?
Daar had hij wel een heel goed punt met zijn 12 jaar...
wilders zaait in mijn ogen pas ''dood en verderf'' onder de moslimgemeenschap als deze dat zelf toelaat.
het lijkt mij tijd worden dat de moslims in nederland gaan beseffen dat ze in een westers land wonen en zich daarnaar moeten conformeren, dit klinkt hard maar ik ben dit gezeur zo langzamerhand zoooo zat.
geef jezelf een schop onder je kont en hou alsjeblieft op met jammeren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:13

Ik woonde voorheen in een buurt in Utrecht waar er heel veel allochtonen wonen, daar werd bijna elke dag wel een ruit in geslagen. Een man voor mn deur werd in elkaar geslagen door 10 andere er werd vaak ingebroken etc etc. Nu woon ik in een andere plaats met voornamelijk nederlands en hier gebeurd bijna nooit wat. Overigens was één van mn beste vriendinnen buitenlands en die vond dat veel van hen het voor zichzelf maar ook voor haar verpestte. Ze haatte haar afkomst simpelweg omdat ze vaak toch slchte dingen doen. Zijn dit nog meningen of worden het feiten als je het zelf meemaakt?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:14

@Jameyskatje, worden de problemen onder de Moslims ook besproken met elkaar? Ik bedoel: worden de rotte appels binnen de Islam ook door hun eigen geloofsgemeenschap aangepakt?
Want afwegen wie er nu de meeste rottigheid uithaalt, Nederlanders of Moslims, heeft geen zin.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:15

_Lott schreef:
het zullen toch een meer dan een paar moeten zijn. anders zullen niet zoveel nederlanders pvv stemmen nietwaar?

haha ja je hebt gelijk en daarom heb ik ook op hem gestemt ook al ben ik zlef maar een kwart nederlands
ik probeer me de negatieve dingen niet zoveel aan te trekken kwa politiek en als ik me echt niet meer goed voel in nederland ga ik ergens anders heen :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:15

geerke schreef:
[
Ze verpesten het toch voor zichzelf?
Als de marokkanen het zo vervelend vinden dat ze in een kwaad daglicht worden gezet,moeten die 'paar' die het verpesten zich maar een realiseren dat ze het ook voor de rest verpesten....kan toch niet zo moeilijk zijn?
Daar heeft heel wilders niets mee te maken....de 'incidenten' zijn de mensen zat....daar heb je wilders niet voor nodig om e dat te realiseren....alleen een journaal is genoeg...

Zo stond ik ooit met twee vriendinnen in Six Flags in een lange wachtrij en kropen Turkse jongens en meisjes ineens voor ons. Mijn vriendin vroeg oprecht en met een vriendelijk toon (dat had ik niet gekund) of ze zoch gewoon achter aan wilden sluiten zoals de rest, omdat wij ook al eenn half uur aan het wachten waren. Ik zat op het hekwerk van de wachtrij en zei vooreerst nog niks...Totdat een van de jongens zei "Als ik jou was zou ik snel je bek houden, vieze prutsmuts, anders sla ik dat lelijke gezicht van je kapot!". Er knapte toen iets in mij...Ik stond op en keek neer op je de jongen die een dikke 20 centimeter kleiner was dan ik, hij was ook zichtbaar overdonderd door mijn lengte....Met een zwaar Twents accent vroeg ik hem wie hier wie nou ik elkaar zou slaan....En ik zeg eerlijk wat ik dacht toen het stel met een volgescheten broek afdroop: "Stomme rot-Turken...!"

En natuurlijk kunnen dit de Nederlandse jongens ook! Ik krijg net zo goed een wee gevoel in mijn buik wanneer ik een groep blanke straatjongens moet passeren. Maar voorvallen als wat ik hierboven beschrijf...Die zijn niet zeldzaam, helaas, en daarmee maakt een heel klein groepje buitenlanders een normaal bestaan in Nederland haast onmogelijk...Maar ligt dit dan aan der Nederlanders of.....?
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-06-10 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:16

@TS, Nederland was eeuwenlang een land waar buitenlanders zich welkom voelden, of in ieder geval waar ze zich konden vestigen zonder al te grote problemen.

Maar er komen moslims en ineens zijn/lijken Nederlanders intolerant. Waar zou dat nou aan liggen? Zijn Nederlanders zómaar vanuit het niet zo geworden?

Ik weet nog wel dat 30 jaar geleden, toen het aantal Islamitische immigranten toenam, er in mijn toenmalige woonplaats Leiden regelmatig naar mij werd gesist en geklikt, alsof ik een stuk vee was. Ik liep niet eens in sexy kleding rond. Een moslim man, speelde het zelfs klaar een arm om me heen te slaan, om me mee te nemen, gelukkig kon ik wegduiken in een fietsenzaak. Iets wat een Nederlandse vent nog nooit met me heeft proberen te flikken.

Politieke partijen hoorde je nooit over zulke dingen, maar de Nederlanders die het meemaakten, dat hun dochters werden lastig gevallen en nagesist, wisten heel goed dat dat gedrag een teken was van hoe respectloos de nieuwkomers tegenover Nederlanders stonden. Een verwijdering tussen de politici, die op grote, veilige afstand van de sissers en klikkers leefden, en de burgers, die tussen sissers en klikkers moesten leven, ontstond.

En toen kwam Wilders, en die nam de problemen, die in de loop der jaren verergerden, wèl serieus, en de kiezers voelen zich, met hun aangerande dochters en bedreigde familieleden, aangetrokken tot Wilders, omdat hij durfde te zeggen, wat de andere politici niet durfden.

Zo simpel ligt het, TS. En nee, ik stem zelf niet op Wilders.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:17

Wildgirl schreef:
hij heeft niets tegen geloven, hij heeft iets tegen geloven waarbij je eigen persoonlijkheid wordt onderworpen.
vanmiddag vroeg een jongetje van 12 aan mij waarom niet alle moslims gaan wonen in het land van allah; als ze zoveel van allah hielden dan zouden ze toch in zijn land willen wonen en zich omringen met zijn geschiedenis,taal en cultuur?
wilders zaait in mijn ogen pas ''dood en verderf'' onder de moslimgemeenschap als deze dat zelf toelaat.
het lijkt mij tijd worden dat de moslims in nederland gaan beseffen dat ze in een westers land wonen en zich daarnaar moeten conformeren, dit klinkt hard maar ik ben dit gezeur zo langzamerhand zoooo zat.

helemaal mee eens
er zijn ook genoeg dingen waar ik onzeker over ben of niet achter staan maar uiteindelijk moet jeje eroverheen zetten

Rennie89

moonsparkle schreef:
Ik woonde voorheen in een buurt in Utrecht waar er heel veel allochtonen wonen, daar werd bijna elke dag wel een ruit in geslagen. Een man voor mn deur werd in elkaar geslagen door 10 andere er werd vaak ingebroken etc etc. Nu woon ik in een andere plaats met voornamelijk nederlands en hier gebeurd bijna nooit wat. Overigens was één van mn beste vriendinnen buitenlands en die vond dat veel van hen het voor zichzelf maar ook voor haar verpestte. Ze haatte haar afkomst simpelweg omdat ze vaak toch slchte dingen doen. Zijn dit nog meningen of worden het feiten als je het zelf meemaakt?

het is een mening, en een gedeeltelijke feit, gezien het voor jóú misschien in jouw ogen zo is. Maar ik maak bijvoorbeeld andere dingen mee :) ik kom in denhaag, amsterdam, leiden etc, en beide vriendinnen van mij zijn surinaams, heb zelf in een hallal kippenzaak gewerk en bijna alle vrienden van mij zijn niet-nederlands (of half nederlands) . Ik maak meer goede dan slechte dingen mee met allochtonen. Ik heb slechte ervaringen met de criminele jeugd in het algemeen ;) niet met een bepaalde groep.

Illusion

idd. wat is er mis om de criminele buitelanders d'r uit te gooie? wat is d'r mis met 'n verbod op de burka o.i.d. sorry hoor maar zolang d'r nog door de moslims wordt gezegt dat hun geloof boven de wetten hier in NL gaan mag 't van mij verboden worden. je hebt je gewoon aan te passen klaar.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:20

Ik ben het met Vala eens!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:21

Renee schreef:
Ik heb niets tegen buitenlanders maar ik heb wel wat tegen buitenlanders die crimineel gedrag vertonen. MAAAAAAAAR dit geld ook voor 'gewone' Nederlanders die crimineel gedrag vertonen.

En en even off-topic tevens vindt ik het ook wel fijn als buitenlanders netjes zijn aangepast op de Nederlandse cultuur (en hierbij heb ik het niet alleen over Marokkanen o.i.d.)

Dat vind ik dus ook!
Laatst nog, ik fietste naar huis, moest langs een groepje marokanen en word gewoon bijna van mn fiets gesleurd! Dit konden ook Nederlanders zijn hoor, maar ik merk dit de laatste tijd erg vaak. Word het gewoon zat! Terwijl ik gewoon echt op een multi culti school zit, en maar 1 van de 4 nederlanders in mn klas ben....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:21

Zoolgangster schreef:
En toen kwam Wilders, en die nam de problemen, die in de loop der jaren verergerden, wèl serieus, en de kiezers voelen zich, met hun aangerande dochters en bedreigde familieleden, aangetrokken tot Wilders, omdat hij durfde te zeggen, wat de andere politici niet durfden..

En waarom is dat? Waarom durven die andere politici dat niet?
Lijkt me logisch dat Wilders nu nooit geen normaal leven meer kan leiden en ook zijn familie niet.
Altijd zal hij rekening moeten houden dat hij vermoord kan worden of iemand waarvan hij houdt.
Laatste voorbeeld was Theo van Gogh...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:22

Wildgirl schreef:

Ik heb ooit eens van een college gehoord (een marokkaan) dat hij niet meer terug kan naar zijn eigen land omdat hij te westers is :? Ik zou wel graag willen weten of hier een kern van waarheid in zit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:23

De kans dat Wilders vermoord gaat worden is idd erg groot. Vreselijk toch? Door vrijheid van meningsuiting in je EIGEN land niet meer fatsoenlijk over straat kunnen omdat je grote kans loopt omgelegd te worden?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:24

Vala schreef:
De kans dat Wilders vermoord gaat worden is idd erg groot. Vreselijk toch? Door vrijheid van meningsuiting in je EIGEN land niet meer fatsoenlijk over straat kunnen omdat je grote kans loopt omgelegd te worden?

idd maarja hij is bereid dat offer te brengen

Vala

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:25

Ja en degene die hem ombrengt ook.

MilleniumK

vind ik ook echt niet kunnen hoor.. Hij verteld ons wat ons is overkomen en ik vind dat daar best iets aan gedaan mag worden....

Sunnda

volgens mij hebben de statistieken allang duidelijk gemaakt dat het geen kleine groep is die het voor de grotere verpest, maar andersom..
ik moet zeggen dat ik het ook echt zat begin te worden, er is altijd wat en altijd gezeur. ze passen hier gewoon niet met hun gewoontes en snap dan ook niet waarom ze hier komen... ik bedoel, ik zou dan naar een land gaan waar ik de sharia enzo na kon leven.
warom doen ze dat eigenlijk niet? ( vraag aan TS)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:26

ja maar dat is toch net zoiets als de eeuwige discussie over hoofddoeken en werken voor de overheid? veel bedrijven willen het gewoon niet

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:26

wendyashley schreef:
Ik heb ooit eens van een college gehoord (een marokkaan) dat hij niet meer terug kan naar zijn eigen land omdat hij te westers is :? Ik zou wel graag willen weten of hier een kern van waarheid in zit.

Dat is zeker waar.

Ten eerste denken ze "waarom kom je terug je hebt het daar beter :? "
Het wordt een beetje gezien als een 'schande' en/ of de Marokkanen daar zijn jaloers op de meegebrachte 'rijkdom'.

Ten tweede hebben deze Marokkanen vaak een accent, denk aan Nederlanders die 'veramerikaanst' praten, zo praten zij nu ook.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:27

shilady schreef:
Vala schreef:

idd maarja hij is bereid dat offer te brengen

zou ie Halal afgeslacht worden? :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:27

Vala schreef:
Ja en degene die hem ombrengt ook.

Ja idd maarja dan heeft diegene die hem ombrengt wel een hele grote groep haters tevrede gemaakt

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:28

superwoman schreef:
Zoolgangster schreef:
En toen kwam Wilders, en die nam de problemen, die in de loop der jaren verergerden, wèl serieus, en de kiezers voelen zich, met hun aangerande dochters en bedreigde familieleden, aangetrokken tot Wilders, omdat hij durfde te zeggen, wat de andere politici niet durfden..

En waarom is dat? Waarom durven die andere politici dat niet?
Lijkt me logisch dat Wilders nu nooit geen normaal leven meer kan leiden en ook zijn familie niet.
Altijd zal hij rekening moeten houden dat hij vermoord kan worden of iemand waarvan hij houdt.
Laatste voorbeeld was Theo van Gogh...

En door wie komt dat?
Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dan die man zijn mening niet kan uitspreken zonder te vrezen voor zijn leven en die van zijn naasten. Moet nu elke Wilders aanhanger gaan vrezen voor zijn leven of moeten we maar allemaal wijselijk de monden snoeren en de boel laten escaleren.
Laatst bijgewerkt door Forcalquier op 15-06-10 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt