Jongeren gooien zwerver in de gracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:45

Djulitaa schreef:
ps. ik vind je titel nogal discriminerend, als het nederlanders waren, zou er ook niet staan "Nederlanders gooien zwerver in de gracht" ;)
Vind Jongens al meer als genoeg.

Technisch gezien zijn het Nederlandse jongeren, want ze hebben een Nederlands paspoort/ID.
Althans, dat neem ik aan. :')

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:46

_Tara_ schreef:
Bianc_Sten schreef:
Daarvoor heb ik dus ook op de PVV gestemd.
Oprotten met dat soort mensen met dit soort gedrag.
En voor discriminatie zorgen ze zelf, daar is dit wel weer een bewijs van

En dit soort reacties zal die jongens ook vast aansporen om zich beter te gaan gedragen :j Hoe harder mensen allemaal PVV gaan stemmen en roepen dat 't altijd maar weer die Marokkanen zijn, hoe meer die mensen boos worden en zich hiertegen gaan verzetten.

Jij verschuift de schuldlast.
De 'schuld' van de populariteit van een partij als de PVV ligt voor een zéér groot deel bij de marokkaanse gemeenschap. Het is niet zo dat doordat er een hoop mensen PVV stemmen de marokkanen nog meer zwervers in de gracht gaan gooien.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:47

christel1857 schreef:
Shadow0 schreef:

Er is niks te bepraten, er wordt niks bepraat. Iedereen zegt hetzelfde. En het levert NIETS op behalve negatieve dingen. (Meer onvrede, meer gedoe, maar NIET minder dronken jongeren die stomme dingen doen. Integendeel. Als je dronken bent vinden maar al te veel jongeren het hartstikke leuk dat hun youtube-filmpje een miljoen hits heeft - en doen een volgende keer graag weer iets anders dat zo'n lekkere rel oplevert, dat vinden ze gaaf!)

Wat wil je ermee bereiken door dit filmpje te plaatsen?

Dit soort filmpjes niet meer plaatsen is beter? Nieuws = nieuws. En dat 'links' - Nederland meteen bij dit soort filmpjes op het puntje van hun stoel zitten om te vertellen dat Marokkanen door het nieuws in een slecht dachtlicht worden gesteld, en de 10 andere cliché argumenten waarom er niets over de Marokkaanse gemeenschap gezegd mag worden...
Dit soort filmpjes drijft mensen in de open armen van Geert Wilders.
Wat we nodig hebben is een Marokkaanse gemeenschap die massaal dit soort jongeren afkeurt, geen Nederlanders die niks beters kunnen verzinnen dan de boodschapper te beschuldigen.

Helemaal mee eens, censuur toepassen lijkt me nou niet de oplossing. Het probleem is er en wordt niet opgelost door een paar buurthuizen meer. Juist de ontkenning ervan zorgt dat NL Wilders gaat stemmen. Overigens ben ik zelf behoorlijk links qua politieke voorkeur, maar op deze punten denk ik er toch anders over.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:52

Idd en ik zeg er ook bij dat diegene DIE het doen moeten oprotten en de gene die zich wel normaal kunnen aanpassen kunnen blijven

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:53

xTinkertje schreef:
Dat slaat dus nergens op.
Ja hor altijd weer de buitenlanders
Oook bij nederlanders zitten zulke idioten
Ik geef toe het is een rotstreek, een vuile rotstreek
ze moeten die jongen gewoon taakstraf met een prik stok in de stad zetten met vooral zo jasje aan
En dan een lange tijd geen week of 3 bijv

Maar gelijk concluderen dat het weer ''die buitenlanders'' zijn slaat nergens op.
Deze jongeneren zijn gewoon niet met normen en waarden opgevoed maar vaak is het in de buitenlandse gezinnen iets waar heel streng in geregeld word.
U zeggen tegen ouderen , respect voor je ouders etc

Daar kunnen sommige onbeschofte nederlanders nog veel van leren.

En NEE ik keur dit gedrag zeker niet goed en ik ben ook geen buitenlander maar ik word toch soms zo ziek ervan om altijd de GROEP buitenlanders de schuld te geven ,want Nee niet alle buitenlanders kunne hier wat aan doen ,maar wat doen nederlanders? We geven gewoon de buitenlanders de schuld ,maar ook veel buitelanders vinden dit ook niet normaal.

Beoordeel aub niet per groep,ras of geslacht maar per persoon!! Want ik weet bijna niets van politiek maar wel dat de PVV ook per groep beoordeeld.
Dat alle buitenlanders maar weg moeten. Maar sommige mensen zijn hier door NEDERLAND gekomen of moesten vluchten en willen niets liever dan gewoon weer naar hun eigen gebied maar door oorlog etc kan dit gewoon niet. En wat doen wij ? We doen alsof ze hier heen kwamen en sturen ze dan maar weer het oorlogsgebied in (Ik heb het over de gevluchte mensen die niet vooor lui lekkerland hier heen kwamen maar echt moesten vluchten voor oorlog -Helaas heb je wel mensen die hierheen komen voor lui lekkerland :n-

Ik heb een tijdje een Marokkaans meisje van 13 begeleid. Zij mocht van haar ouders absoluut niet bij de MC Donalds in de buurt komen, en waarom niet? Omdat daar alle "rel" marokkanen rondhingen en ze niet wilden dat het meisje in dezelfde kringen terecht kwam.
Als zelfs Marokkaanse ouders het probleem zien en onderkennen, waarom aaien wij die rotjongens dan over hun bolletje? (bij wijze van spreken..)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:54

Bianc_Sten schreef:
Idd en ik zeg er ook bij dat diegene DIE het doen moeten oprotten en de gene die zich wel normaal kunnen aanpassen kunnen blijven

Je kan ze niet wegsturen, want technisch zijn het gewoon Nederlanders (qua paspoort.)

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:58

afschuwelijk, en dan nog een filmpje op youtube zetten van ooh wij zijn trots op onze daad.. kijk eens wat wij hebben gedaan.
voor het zelfde geld kon deze zwerver niet zwemmen door al dat alcohol gebruik en was die gewoon meteen na de bodem gezonken,, en lezen ze een dag later in de krant man gevonden in kanaal.. pff,, erg dom, heb er geen woorden voor..
Dit zou mij vroeger nooit in het hoofd hebben gespeeld om een zwerver het kanaal in te drukke en er notabene nog een filmpje van te gaan maken..
sneu.. triest

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:59

paardjuh schreef:
afschuwelijk, en dan nog een filmpje op youtube zetten van ooh wij zijn trots op onze daad.. kijk eens wat wij hebben gedaan.
voor het zelfde geld kon deze zwerver niet zwemmen door al dat alcohol gebruik en was die gewoon meteen na de bodem gezonken,, en lezen ze een dag later in de krant man gevonden in kanaal.. pff,, erg dom, heb er geen woorden voor..
Dit zou mij vroeger nooit in het hoofd hebben gespeeld om een zwerver het kanaal in te drukke en er notabene nog een filmpje van te gaan maken..
sneu.. triest

Ik hoop nu nog steeds niet :P

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:02

De gene die uit het buitenland hier naartoe komen de "huisregels geven"bij binnenkomst te vaak in aanraking met politie/justitie is einde oefening. Het idee van punten rijbewijs.
Een voor het overige de verplichte dienstplicht als straf, en dan niet speciaal kijken naar afkomst. Dit is voor iedereen.
Dit soort jongeren moet gewoon met dienstplicht geconfronteerd worden dat hun gedrag de schuld is dat ze in de problemen zijn gekomen en niet alles en iedereen er omheen.
Met dienstplicht respect en dicipline krijgen voor anderen en zichzelf

Op die leeftijd denk je vaak nog niet na over wat een strafblad kan betekenen voor toekomstig werk. Met strafblad kan je gewoon een aantal baantjes wel vergeten ook al heb je een goede studie.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 13-06-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:03

dwaallicht schreef:
xTinkertje schreef:
Dat slaat dus nergens op.
Ja hor altijd weer de buitenlanders
Oook bij nederlanders zitten zulke idioten
Ik geef toe het is een rotstreek, een vuile rotstreek
ze moeten die jongen gewoon taakstraf met een prik stok in de stad zetten met vooral zo jasje aan
En dan een lange tijd geen week of 3 bijv

Maar gelijk concluderen dat het weer ''die buitenlanders'' zijn slaat nergens op.
Deze jongeneren zijn gewoon niet met normen en waarden opgevoed maar vaak is het in de buitenlandse gezinnen iets waar heel streng in geregeld word.
U zeggen tegen ouderen , respect voor je ouders etc

Daar kunnen sommige onbeschofte nederlanders nog veel van leren.

En NEE ik keur dit gedrag zeker niet goed en ik ben ook geen buitenlander maar ik word toch soms zo ziek ervan om altijd de GROEP buitenlanders de schuld te geven ,want Nee niet alle buitenlanders kunne hier wat aan doen ,maar wat doen nederlanders? We geven gewoon de buitenlanders de schuld ,maar ook veel buitelanders vinden dit ook niet normaal.

Beoordeel aub niet per groep,ras of geslacht maar per persoon!! Want ik weet bijna niets van politiek maar wel dat de PVV ook per groep beoordeeld.
Dat alle buitenlanders maar weg moeten. Maar sommige mensen zijn hier door NEDERLAND gekomen of moesten vluchten en willen niets liever dan gewoon weer naar hun eigen gebied maar door oorlog etc kan dit gewoon niet. En wat doen wij ? We doen alsof ze hier heen kwamen en sturen ze dan maar weer het oorlogsgebied in (Ik heb het over de gevluchte mensen die niet vooor lui lekkerland hier heen kwamen maar echt moesten vluchten voor oorlog -Helaas heb je wel mensen die hierheen komen voor lui lekkerland :n-

Ik heb een tijdje een Marokkaans meisje van 13 begeleid. Zij mocht van haar ouders absoluut niet bij de MC Donalds in de buurt komen, en waarom niet? Omdat daar alle "rel" marokkanen rondhingen en ze niet wilden dat het meisje in dezelfde kringen terecht kwam.
Als zelfs Marokkaanse ouders het probleem zien en onderkennen, waarom aaien wij die rotjongens dan over hun bolletje? (bij wijze van spreken..)

Nou klinkt het dus een beetje tegenstrijdig maar kijk dan zie je dus dat als WIJ roepen : De marokanen zijn slecht etc
Maar deze ouders zijn er dus ook tegen
Maar dat zijn ook marokanen dus dan bedoel ik van : Spreek per persoon aan en niet per ras of geloof of weet ik veel

En idd die rotjongens zijn gewoon de pineut. Niet zacht zijn gewoon keihard maar zo zie je dat niet alle marokanen zoals veel mensen zeggen
dit goedkeuren .

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:14

Het valt niet te ontkennen dat veel buitenlanders een probleemgroep zijn in Nederland, ik ben absoluut geen racist, ik heb veel mensen om me heen met een buitenlandse afkomst, maar zelfs zíj bekritiseren de Marokkaanse jeugd, net zoals wíj Nederlands tuig bekritiseren! Waar van Nederlanders zijn er ook een zat die achter slot en grendel mogen.
Maar de buitenlandse jeugd profileert zich steeds meer en meer als tuig, door negatief in het nieuws te komen, evengoed als Nederlandse jeugd. Daarentegen roept de buitenlandse jeugd veeeeeel meer boze gevoelens in de Maatschappij, met name het gevoel van 'stelletje ondankbare honden'.. En dan komen de boze leuzen om de hoek "oprotten naar je eigen land!". Het feit dat Nederlandse jongeren dezelfde fratsen uithalen en hier niet tegen geroepen wordt "oprotten naar je eigen land", betekent niet dat hun daden minder erg zijn.. Wél is het zo dat buitenlandse jongeren hun eigen cultuur/afkomst barslecht op de kaart zet. En nee.. hun gedrag tegenover de 'brave' buitenlanders keur ik absoluut niet goed!! Evenals mijn Marokkaanse vriendin, die harder op ze scheldt, dan dat ik zou doen..

Als we even naar Joran van der Sloot kijken, SCHAAM!! ik me gewoon voor het feit dat hij van Nederlandse afkomst is, 'kronkel in je kop' houdt geen rekening met nationaliteit..
Er zijn dus net zo goed Nederlandse geschiftelingen en hier houdt Nederland ook niet van!! Niemand zal Joran van der Sloot zijn praktijken rechtspreken. Maar dat zullen ze ook ze ook zeker niet van een buitenlandse crimineel of tuig.

Het gedrag van geen enkele crimineel wordt goed gepraat, van geen Nederlander, maar ook zeker níet van een buitenlander!! En precies wat dwaallicht zegt: Als zelfs andere Marokkanen ze uitkotsen, waarom wij dan voor ze opkomen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:22

WolinLotte schreef:
Het valt niet te ontkennen dat veel buitenlanders een probleemgroep zijn in Nederland, ik ben absoluut geen racist, ik heb veel mensen om me heen met een buitenlandse afkomst, maar zelfs zíj bekritiseren de Marokkaanse jeugd, net zoals wíj Nederlands tuig bekritiseren! Waar van Nederlanders zijn er ook een zat die achter slot en grendel mogen.
Maar de buitenlandse jeugd profileert zich steeds meer en meer als tuig, door negatief in het nieuws te komen, evengoed als Nederlandse jeugd. Daarentegen roept de buitenlandse jeugd veeeeeel meer boze gevoelens in de Maatschappij, met name het gevoel van 'stelletje ondankbare honden'.. En dan komen de boze leuzen om de hoek "oprotten naar je eigen land!". Het feit dat Nederlandse jongeren dezelfde fratsen uithalen en hier niet tegen geroepen wordt "oprotten naar je eigen land", betekent niet dat hun daden minder erg zijn.. Wél is het zo dat buitenlandse jongeren hun eigen cultuur/afkomst barslecht op de kaart zet. En nee.. hun gedrag tegenover de 'brave' buitenlanders keur ik absoluut niet goed!! Evenals mijn Marokkaanse vriendin, die harder op ze scheldt, dan dat ik zou doen..

Als we even naar Joran van der Sloot kijken, SCHAAM!! ik me gewoon voor het feit dat hij van Nederlandse afkomst is, 'kronkel in je kop' houdt geen rekening met nationaliteit..
Er zijn dus net zo goed Nederlandse geschiftelingen en hier houdt Nederland ook niet van!! Niemand zal Joran van der Sloot zijn praktijken rechtspreken. Maar dat zullen ze ook ze ook zeker niet van een buitenlandse crimineel of tuig.

Het gedrag van geen enkele crimineel wordt goed gepraat, van geen Nederlander, maar ook zeker níet van een buitenlander!! En precies wat dwaallicht zegt: Als zelfs andere Marokkanen ze uitkotsen, waarom wij dan voor ze opkomen?

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik schaam me als Nederlander ook dood voor iemand zoals Joran... Ik denk dat de turken wel blij zijn dat er boven het filmpje staat: marokkanen ipv. buitenlanders.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:50

xTinkertje schreef:
Nou klinkt het dus een beetje tegenstrijdig maar kijk dan zie je dus dat als WIJ roepen : De marokanen zijn slecht etc
Maar dat zijn ook marokanen dus dan bedoel ik van : Spreek per persoon aan en niet per ras of geloof of weet ik veel

En idd die rotjongens zijn gewoon de pineut. Niet zacht zijn gewoon keihard maar zo zie je dat niet alle marokanen zoals veel mensen zeggen
dit goedkeuren .

Ik vind je berichtje lastig te volgen, en ik snap ook niet zo goed waarom je het woordje "en" dikgedrukt maakt.. maar dat terzijde.
Ik bekijk het wel als een groep, en die marokkaanse ouders van dat meisje gelukkig ook; zij willen niet dat hun dochter met die groep hangt. Het is gewoon een structureel probleem. Het boeit me verder niet dat het marokkanen zijn, als het vervelende chinezen waren had ik het over chinezen gehad. Ik denk dat het een probleem van cultuur is, en een bepaald intelligentieniveau. En ik vind dat de marokkaanse gemeenschap, als zij slim is, wat meer de hand in eigen boezem moet steken, net als de ouders van mijn stage-kind deden. Want gaan zij er niet actiever mee aan de slag, dan gaat dat gebeuren door iemand als Wilders. En dan wordt het een harde les met elementen erin waar ik ook echt niet achter sta.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:53

Wat een losers zeg! :r

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:53

WolinLotte schreef:
Ik denk echter niet dat de TS hier op uit was, maar dit enkel heeft geplaatst met het idee "Dit is toch belachelijk!?"..

Maar het doet er niet zoveel toe waar de TS op uit was, het gaat erom dat het dit effect heeft. Dat het sensatie creeert die die jongeren eerder ervaren als cool ('kijk eens wat wij hebben bereikt, zoveel hits, gaaf!') en dat ze dus een volgende keer eerder geneigd zijn om weer stomme dingen te doen als ze dronken zijn, dan als we dit soort dingen vooral NIET steeds ophalen, en alleen ter plekke goed aanpakken. Als je ernaast staat - bel de politie of kieper ze desnoods zelf de gracht in. Maar dit heeft alleen maar een averechts effect. En dat zeg ik NIET omdat ik medelijden heb met die jongens, want dat heb ik niet, maar wel omdat we die jongens iets geven wat ze helaas willen hebben: de macht om rottigheid uit te halen en daar veel aandacht mee te krijgen. Dat moeten we ze niet geven!

(En aan anderen: NM is heel nadrukkelijk bedoeld voor discussie en niet als plek om alle willekeurige nieuws te herposten met nietszeggend commentaar als 'belachelijk'.)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:54

dwaallicht schreef:
xTinkertje schreef:

dit goedkeuren .

Ik vind je berichtje lastig te volgen, en ik snap ook niet zo goed waarom je het woordje "en" dikgedrukt maakt.. maar dat terzijde.
Ik bekijk het wel als een groep, en die marokkaanse ouders van dat meisje gelukkig ook; zij willen niet dat hun dochter met die groep hangt. Het is gewoon een structureel probleem. Het boeit me verder niet dat het marokkanen zijn, als het vervelende chinezen waren had ik het over chinezen gehad. Ik denk dat het een probleem van cultuur is, en een bepaald intelligentieniveau. En ik vind dat de marokkaanse gemeenschap, als zij slim is, wat meer de hand in eigen boezem moet steken, net als de ouders van mijn stage-kind deden. Want gaan zij er niet actiever mee aan de slag, dan gaat dat gebeuren door iemand als Wilders. En dan wordt het een harde les met elementen erin waar ik ook echt niet achter sta.

Hier ben ik het echt heel erg mee eens!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:00

bah.. krijg hier een brok van in mijn keel,, een knuffel geven en plons in de sloot.. bah

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:02

dwaallicht schreef:
xTinkertje schreef:

dit goedkeuren .

Dat en bedoel ik mee meervoud
En met groepen bedoel ik de HELE groep marokanen in nederland
Dus alle marokanen en niet een groepje jongeren (Zoals op het filmpje, naja 2 dan weet niet of het er meer mee zijn)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:06

christel1857 schreef:
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik schaam me als Nederlander ook dood voor iemand zoals Joran...

Ik niet. Ik vind Joran een eikel, kort gezegd, maar ik ben op geen enkele wijze betrokken bij zijn acties en hoef daar dus ook niet op aangesproken te worden. Dat ik door puur toeval dezelfde nationaliteit heb maakt niet dat ik daar ineens verantwoording over af hoef te leggen of me daarvoor ga schamen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:24

Shadow0 schreef:
christel1857 schreef:
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik schaam me als Nederlander ook dood voor iemand zoals Joran...

Ik niet. Ik vind Joran een eikel, kort gezegd, maar ik ben op geen enkele wijze betrokken bij zijn acties en hoef daar dus ook niet op aangesproken te worden. Dat ik door puur toeval dezelfde nationaliteit heb maakt niet dat ik daar ineens verantwoording over af hoef te leggen of me daarvoor ga schamen.

Dan zitten wij gewoon anders in elkaar. Ik identificeer me wel met mijn nationaliteit. En als je ergens trots op kan zijn, wat ik op Nederland ben. Dan kan ik me ook schamen voor het dieptepunt wat Nederland heeft voortgebracht: Joran van der Sloot.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:27

PascalB schreef:
Voor dit soort dingen weer een verplichte dienstplicht invoeren.
Voor iedereen die over de scheef gaat weer verplicht een halfjaar/jaar in dienst. respect en dicipline leren.
beter dan taakstrafje.

En niet goed best doen bij dienstplicht is weer een half jaar erbij, net zolang dat respect er wel in zit, mocht het niet werken opbergen.
De maatschappij heeft niets aan dit soort figuren.

En met iedereen bedoel ik ook iedereen ;)
afkomst is niet belangrijk.

Jaaaaa.
Bij niet luisteren stilzwijgend verlenging met een half jaar met garantie op een vaste aanstelling,
Daar zullen ze leren vechten voor ons vaderland.
Er een supersoldaat van maken.
En ze ook nog met wapens leren omgaan.

Jij hebt de diensplicht van dichtbij meegemaakt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:31

christel1857 schreef:
Dan zitten wij gewoon anders in elkaar. Ik identificeer me wel met mijn nationaliteit. En als je ergens trots op kan zijn, wat ik op Nederland ben. Dan kan ik me ook schamen voor het dieptepunt wat Nederland heeft voortgebracht: Joran van der Sloot.

Ok, jij voelt je daar dus blijkbaar verantwoordelijk voor. Waarom heb je het dan niet voorkomen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:39

Shadow0 schreef:
christel1857 schreef:

Ok, jij voelt je daar dus blijkbaar verantwoordelijk voor. Waarom heb je het dan niet voorkomen?

Je kunt je ook schamen voor de gemeenschappelijke deler die ik heb met meneer Joran: en dat is dat we allebei Nederlands zijn. Alleen al voor die overeenkomst kan ik me schamen.
Verantwoordelijk? Misschien wel, hij had al lang opgesloten moeten zitten in NL.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:52

christel1857 schreef:
Je kunt je ook schamen voor de gemeenschappelijke deler die ik heb met meneer Joran: en dat is dat we allebei Nederlands zijn. Alleen al voor die overeenkomst kan ik me schamen.

Vind ik maar vreemd - en misschien vooral ook wel hypocriet. Het is makkelijk om het heel erg te vinden als er verder geen gevolgen aan zitten. Maar welke gevolgen van Jorans gedrag zou jij willen dragen? Ga je bv een schadevergoeding betalen aan de nabestaanden? Zou je het fair vinden als Nederlanders Amerika niet meer binnen mogen komen omdat hij zich zo misdragen heeft?

Schaamte is zo makkelijk - je koopt er namelijk niks voor. Niemand ter wereld heeft er iets aan dat jij je schaamt, niets wordt er beter van. En het kost jou ook niks. Concrete actie, daar heeft men wat aan. Of gewoon duidelijk: 'ik vind het achterlijk maar ik kan er niks aan doen'. Maar schaamte - dat is zo zinloos. Het maakt de situatie voor niemand beter, dus wat schiet je er mee op?

Als ik de titel bij zo'n filmpje lees - het filmpje zelf wil ik niet zien - dan wil IK dat we de beste manier uitkiezen om dit te voorkomen. Misschien rare prioriteiten hoor, maar ik heb liever dat het niet meer gebeurt dan dat mensen het heel erg met elkaar eens zijn dat het niet had moeten gebeuren en ondertussen de situatie niets beter maken en zelfs, door hun indirecte beloning door extra youtube-hits, bijdragen aan een herhaling.

Al die bedoelingen, al die schaamte, al die verontwaardiging, je hebt er gewoon niks aan als de praktijk anders uitwijst.

Snippergroen

Re: Jongeren gooien zwerver in de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:53

Waar gaat het heen met deze wereld?