Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:46

Sonja_vR schreef:
sja, geen idee hoe nu verder, ik wacht het maar gewon af en bereid me voor op nog een rondje stemmen op korte termijn :+

Ik vraag me af hoe dat er uit gaat zien voor mensen in het buitenland zoals ik...Dat is zo idioot...Je hoort nergens over hoe je dat moet doen en bij wie je de stembiljetten aan moet vragen...Dus na lang internetten Den Haag gebeld...Die Stembiljetten moesten dus voor 27 april aangevraagd zijn en je paspoort mocht niet ouder dan 3 jaar zijn... :?

Leuk en aardig, maar ik vraag me af wat er gebeurd mochten we opnieuw moeten stemmen..

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:56

Hoop op VVD + PVV + PvdA.

Van alles wat dus.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:12

Ik heb op : VVD + PVV + CDA gestemd. :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:17

VVD+PVV+CDA, aangezien dat de enige keuze is met de PVV in de poll.
PvdA, zou mi democratisch gezien ook "kans" maken, maar die hebben aangegeven niet met de PVV te willen.

Gnome

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:26

Moet zeggen dat ik het wel schandalig vind, dat ook al wint de PVV zoveel.. dan nog weigert de PvdA(die zo sociaal denkt) om met de PVV samen te willen werken. Het volk geeft aan dat zij de PVV graag in het kabinet ziet.. maar omdat hun het niet willen gebeurd het dan misschien niet. Waar is dan het hele idee van de democratie.. ze doen toch wel wat hun zelf willen!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:33

ingedebruijn schreef:
Moet zeggen dat ik het wel schandalig vind, dat ook al wint de PVV zoveel.. dan nog weigert de PvdA(die zo sociaal denkt) om met de PVV samen te willen werken. Het volk geeft aan dat zij de PVV graag in het kabinet ziet.. maar omdat hun het niet willen gebeurd het dan misschien niet. Waar is dan het hele idee van de democratie.. ze doen toch wel wat hun zelf willen!!!

Sommige partijen komen de beloftes aan de kiezer na, dit was er een. Ik zou nooit PVDA gestemd hebben als ze aangegeven hadden met de PVV in een regering te willen gaan zitten.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:35

VVD, PVV, CDA

Heb zelf VVD gestemd;).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:36

sarabande schreef:
ingedebruijn schreef:

Sommige partijen komen de beloftes aan de kiezer na, dit was er een. Ik zou nooit PVDA gestemd hebben als ze aangegeven hadden met de PVV in een regering te willen gaan zitten.

Volgens mij wilde de PvdA ook nog wel op dat breekpunt terugkomen hoor... ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:39

Pvda wilt nog steeds niet met Pvv, heeft wel een keer aangegeven er misschien over na te denken.. Maar dan moet Pvv wel veel veranderen.. Dat zullen ze niet snel doen.

Doe voor mij maar paars plus :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:42

De PVDA gebruikt nu haar specialiteit, ze zijn de PVV in de media aan het doodknuffelen :D :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:01

Ik moet een soort van aan pokemon denken :P

PVDA ik kies jouuu!
PVDA KNUFFELAANVAL

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:05

Waarom hebben mensen het bij linkse partijen gelijk over knuffelen? Zullen we het gewoon serieus/leuk houden voor iedereen? Rechts óf links.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:12

Was even een grapje tussendoor ;) Ik keur termen als knuffelen ook af.

Ik denk wel dat PvdA eventueel met de PVV om de tafel kan gaan. Maar ik vind niet dat als de programma's niet te combineren vallen in een regering de PvdA afdoet aan het politieke stelsel om niet samen te werken met de PVV, ondanks dat ze enorm gewonnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Krips op 11-06-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:14

Ik had het liefst een coalitie gezien van de VVD + PvdA + PVV. Maar aangezien dat niet kan helaas, wacht ik gewoon geduldig af wat het lot brengt... :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:14

Ik hoop op VVD, PvdA en CDA :D
Als PVV en VVD er maar inzitten vind ik het best.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:15

Nessah schreef:
Waarom hebben mensen het bij linkse partijen gelijk over knuffelen? Zullen we het gewoon serieus/leuk houden voor iedereen? Rechts óf links.

Linkse mensen hebben het niet over knuffelen, dat is een bedenksel van Geert en krijgen linkse mensen hier voortdurend naar hun hoofd als de argumenten weer eens op zijn

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:15

Aranel schreef:

Hier begrijp ik niks van :?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:17

Ik zit ergens te denken he.. Ik vind ook dat we oor moeten geven aan de PVV. Zo werkt ons democratisch systeem. Ondanks dat ik het niet met de PVV eens ben hebben zij inderdaad een enorme overwinning geboekt en moeten zij dus zeker de kans krijgen om een regering te vormen. Maaar, betekend dat dan niet ook dat het CDA dat zo een verlies geleden heeft een stapje terug moet doen? Even als gedachte-experiment.

Ik heb overigens ook nog wat toegevoegd aan mijn vorige post.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:17

sarabande schreef:
Nessah schreef:

Linkse mensen hebben het niet over knuffelen, dat is een bedenksel van Geert en krijgen linkse mensen hier voortdurend naar hun hoofd als de argumenten weer eens op zijn

Dat zeg ik toch ook? Waarom mensen het bij linkse partijen elke keer gelijk over knuffelen hebben.. Dus waarom mensen die rechts stemmen dat zeggen.. Haha, niet zo goed verwoord.. Je kan het inderdaad precies andersom opvatten :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:19

sarabande schreef:
Aranel schreef:

Hier begrijp ik niks van :?

Typfoutje denk ik :)

Haha, jaa ik dacht Nessah dat je dacht dat sarabande en ik vonden dat de PvdA knuffelde.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:27

Ik vind het wel goed dat de VVD als eerst aan een (centrum)-rechts kabinet (dus met PVV) denkt. Als de PVV iets rechtser wordt in hun economische standpunten, moet dat in principe lukken. Jammer alleen dat ze dan met het CDA erbij maar net een meerderheid vormen (76?), dat is wel weinig..

Ik denk dat paars+ voor de VVD niet echt gunstig is. Met groenlinks en de PvdA erin zal de VVD héél veel consessies moeten doen en het lijkt me dat je daar niet voor gaat, als je dan toch mag kiezen.. :P

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:37

Ik heb gekozen voor vvd, pvv en cda. (Zelf pvv gekozen)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:42

Ik heb gekozen voor VVD, PVV en CDA.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:43

Wat ik nu ook weer zo merkwaardig vind is, dat de meeste PVV stemmers dus als argument voor hun stem zeggen, er moet eens een frisse wind in Den Haag waaien we zijn de gevestigde orde zat en vervolgens kiezen ze voor een combinatie met het CDA die al 8 jaar de macht heeft gehad :?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:51

Ik weet niet of het voor het CDA verstandig is om in de coalitie te gaan. Het zou mij namelijk niets verbazen als het kabinet vrij snel weer valt waardoor ze nog meer bagger over zich heen krijgen en ze de volgende keer nog minder stemmen krijgen. Ik ben zelf voor Paars + maar ik ben bang dat Wilders dan nog harder gaat schreeuwen dat hij wordt genegeerd etc. en ik denk dat het wat dat betreft verstandiger is om de PVV in de coalitie te plaatsen.
Ik ben benieuwd heo ze het gaan regelen. Het zou me niets verbazen als we met een paar maanden weer in het stemlokaal staan ;)