Broertjes (8 en 9) misbruiken kinderen in Uden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:34

Ik wil het niet goedpraten, maar vraag me wel een beetje af of het echt misbruik is geweest, of dat het meer spelenderwijs is gebeurd.
Ik weet hoe raar het klinkt, maar het zijn kinderen en dat is spannend..

Munnie

Re: Broertjes (8 en 9) misbruiken kinderen in Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:54

Is toch niet normaal zoiets kunnen ze die kinderen niet ergens in een gesloten inrichting proppen als de ouders niets gaan ondernemen tegen die kinderen.
Je wil niet weten wat die andere kinderen oplopen omdat het gewoon leeftijds genoten zijn..

En het is ook echt in de buurt hier...

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:04

Vanmorgen stond het inderdaad uitgebreid in de krant. Met daarbij een artikel waarin de ouders van 2 van de misbruikte kinderen hun verhaal deden.
De moeder vertelde dat het gedrag van haar kinderen ineens erg veranderde. De jongste werd huilerig en de oudste juist heel opstandig.
Na doorvragen kwam ze erachter wat er was gebeurd. Het is allemaal in een speeltuintje gebeurd.
De jongetjes hebben de oudste zoon van die mevrouw vastgepakt en zijn broek omlaag getrokken.
Daarbij bedreigden ze hem met een mes. 'Als je niet meewerkt, steken we een mes in je hart' zoiets dergelijks.
Er stond ook dat een van de jongetjes aan de p....l van een van haar zoons had gelikt, maar daar ga ik maar niet te ver op in..

Bron: Brabants Dagblad 11-06-2010

Ik kan het hele verhaal eigenlijk nauwelijks geloven. Dat dit zomaar kan gebeuren :n
Wat bezielt die kinderen? Je gaat inderdaad bijna denken dat ze zelf iets soortgelijks hebben meegemaakt.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:13

Munnie schreef:
Is toch niet normaal zoiets kunnen ze die kinderen niet ergens in een gesloten inrichting proppen als de ouders niets gaan ondernemen tegen die kinderen.

Die ouders willen wel, maar kunnen niet. In Nederland zijn er geen mogelijkheden voor zulke jonge kinderen die een strafbaar feit plegen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:20

Vind het te walgelijk voor woorden!!!
Maar snap niet dat er steeds maar gezegd wordt dat het wel aan de opvoeding zal liggen?!?!?!?
Volgens mij wisten die kwallen heel goed dat ze met iets verkeerds bezig waren, waarom zetten ze anders hun slachtoffers een mes op de keel met 'als je iets verteld maken we je af!'?????????????????????
Erg makkelijk om altijd de ouders maar de schuld te geven.
Maar vind het nog triester voor de slachtoffertjes en hun ouders, dat er volgens ons rechtsysteem weinig aan gedaan kan worden......
Ben bang dat ouders zelf het recht in handen gaan nemen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:24

Kentaro schreef:
Vind het te walgelijk voor woorden!!!
Maar snap niet dat er steeds maar gezegd wordt dat het wel aan de opvoeding zal liggen?!?!?!?
Volgens mij wisten die kwallen heel goed dat ze met iets verkeerds bezig waren, waarom zetten ze anders hun slachtoffers een mes op de keel met 'als je iets verteld maken we je af!'?????????????????????
Erg makkelijk om altijd de ouders maar de schuld te geven.
Maar vind het nog triester voor de slachtoffertjes en hun ouders, dat er volgens ons rechtsysteem weinig aan gedaan kan worden......
Ben bang dat ouders zelf het recht in handen gaan nemen.

De ouders zijn volgens mij echter ook niet echt de meest sociale types, gezien het feit dat de moeder van de jongetjes de moeder van een slachtoffertje heeft proberen neer te steken.

Ik krijg een hoog gehalte aan 'tokkie-gevoel' als ik dit zo lees.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:27

Dat stukje had ik dan weer gemist :P
Daar kan inderdaad weinig goed voorbeeld uit komen.....

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:38

*mond valt open van verbazing*

Ow mijn hemel! Het moet niet gekker worden

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:40

Jeempie! Op die leeftijd wist ik nog nieteens hoe seks moest joh.. En wat je allemaal kon doen.. Bahbah...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:52

Wat moet je je als ouder van de slachtoffers dan woedend en machteloos voelen, je kindje is gewoon zoiets afschuwelijks overkomen en je kunt er helemaal niets aan doen...... ;(

Arme kinderen..

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:40

Moontje1991 schreef:
nicole3939 schreef:
Tjonge wat een verhaal dit zeg.

Mijn kids (9 en 11) hebben volgens mij geen idee wat dat is.
En nee ze hebben geen tv op hun kamer.

Ik hoop dat deze jongetjes nog te redden zijn.

Dan heb jij hele wonderbaarlijke kinderen.
Zelfs toen ik die leeftijd nog had wisten alle leeftijdsgenootjes wat het was en hadden het nergens anders over. (nee zo was ik niet vroeger dan was ik er nu niet meer geweest)
En dat is dus 10 jaar geleden dus inmidels zullen ze ook wel niet anders doen.
Nee ik beschuldig je kinderen nergens van er zijn natuurlijk aktijd uitzonderingen.
De eene vericht het eerst sexueelehandeling als hij 8 is de ander als hij 20 is.

j
He???
Jij vind het normaal dat een kind van 9 en 11 al weten wat sexuele handelingen zijn??

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:45

nicole3939 schreef:
j
He???
Jij vind het normaal dat een kind van 9 en 11 al weten wat sexuele handelingen zijn??

Dat verbaast mij ook :\
Toen ik 11 a 12 was wist ik hooguit wat seks ongeveer was, maar hoe je het uit voert of wat er dan alemaal gebeurt en hoe dat gebeurt.... absoluut niet :\

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:46

Blij dat ik niet de enige ben!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:48

Jeetje op die leeftijd speelde ik gewoon nog met mijn barbies en mijn broer speelde nog gewoon met zijn lego en autootjes.
Dit is echt te bizar voor woorden, hoe komen die kinderen erop om zoiets te gaan doen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:51

Ik kreeg vanochtend ook helemaal de kriebels toen ik het in de krant las. Zoiets kun je je toch niet voorstellen! Ik kan me niet voorstellen dat ik op die leeftijd wist wat sex was.
Ben benieuwd wat ze nu met de kinderen gaan doen, aangezien ze volgens de wet niks mógen doen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:12

nicole3939 schreef:
Moontje1991 schreef:

Zelfs toen ik die leeftijd nog had wisten alle leeftijdsgenootjes wat het was en hadden het nergens anders over. (nee zo was ik niet vroeger dan was ik er nu niet meer geweest)
Nee ik beschuldig je kinderen nergens van er zijn natuurlijk aktijd uitzonderingen.
De eene vericht het eerst sexueelehandeling als hij 8 is de ander als hij 20 is.

j
He???

Nee normaal is het natuurlijk niet.
Maar het is wel wat tegenwoordig veelal als normaal beschouwd wordt en wat tegenwoordig ook gebeurt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:14

Sorry ik kan het niet normaal vinden, en denk ook dat de meeste kids van die leeftijd het niet weten.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:22

Ik heb het vandaag allemaal op school gehoord, ik zit in Uden op school. Dus ik hoorde t van alle kanten in onze klas.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:25

nicole3939 schreef:
Moontje1991 schreef:

j
He???

Nou, precies! Ik vind het ook nogal wat.... die van mij weten echt van niks, hoor. Oudste is 7 en weet precies van een piemel, omdat papa die heeft. Maar wat je daarmee moet... plassen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:23

ik vindt het echt verbazingwekkend dat sommige mensen hier denken dat dit 'gewoon' experimenteel gedrag is.

dat een kinderen van 8 een keer bij elkaar de broek naar beneden trekken om te kijken wat die ander heeft, oke.
maar een kind van 8 die ene andere van achter neemt???!!! daar is in mijn ogen niks experimenteels aan.

ik vraag me echt af hoe een kind op het idee komt en al helemaal als hij ook nog eens een mes op de keel van die ander heeft gezet (als dat waar is)

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:26

Pffft... ik zie mijn broertje al gaan.... :?
Echt ziek, op die leeftijd al... :oo

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:50

Niemand hier die zich niet afvraagt wat er met deze kinderen gebeurd moet zijn dat ze tot zulke gedragingen in staat zijn?

Voordat we deze kinderen aan de schandpaal nagelen, moeten we ons eerst bewust zijn dat het overgrote deel van de kinderen die zulk gedrag laat zien zelf ook slachtoffer is van seksueel misbruik!

IK heb in mijn werk (jeugdzorg) ook met kinderen te maken die een achtergrond hebben met seksueel overschrijdend gedrag en dat soort dingen, deze kinderen zijn veelal zelf ook slachtoffer. Zij het niet van seksueel misbruik, dan van een zeer verstoorde gezinssituatie.
Maar een héél klein gedeelte is werkelijk gestoord en kan geplaatst worden onder het kopje: anti sociale gedragsstoornis, wat we op latere leeftijd als psychopaat kennen.

De kids zijn al uit huis geplaatst, ik vermoed dat ze doorstromen naar een residentiële voorziening, zij het de kinderpsychatrie (jeugd-ggz) of behandelgroep (jeugdzorg).
Deze kids gaan echt niet meer zomaar thuisgeplaatst worden, gezien het gedrag zeer zorgelijk is..

vreselijk, dat deze kinderen ook slachtoffers hebben kunnen maken. Circulaire dingen krijg je dan.. slachtoffer gaat zelf misbruiken, en de cirkel gaat rond en rond..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:38

Ja WALGELIJK!!

Zoiets had ik echt nooit verwacht in mijn eigen dorp..
Pff, die kinderen zijn al ver heen, t wordt steeds gekker.

Hopelijk ken ik ze niet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:45

ik weet het niet hoor........ vroeger noemde ze dat doktertje spelen............

en ik........ ik weet dat ik op die leeftijd ook op ontdekkingsreis was.........

ik weet niet hoe zwaar ik aan dit verhaal moet tillen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:52

Nou, als ik dit lees, dan is het toch wel iets meer geweest dan doktertje spelen...