wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:16

Heino schreef:
Maar op Bokt zitten ook relatief veel mensen die nog helemaal niet mogen stemmen. En ik hoop niet dat ik nu mensen ga beledigen, want dat is niet mijn bedoeling, maar ik denk dat veel jongeren op PVV stemmen uit baldadigheid en dat zij nog niet goed de consequenties kunnen overzien van een stem op de PVV.

De PVV blijkt de grootste te zijn bij de scholierenverkiezingen: http://www.nu.nl/nieuws/2265286/pvv-gro ... ingen.html

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:16

Maar wát gaat er dan veranderen, Pashon en Specials? Wat gaat er concreet beter worden in Nederland? En waarom gaat juist Wilders daar voor zorgen?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:17

Het baart mij meer zorgen dat de VVD op de 2e plek staat in het 'wat heb jij gestemd' topic. Rijkere worden er beter op, armere slechter.

RoodZonnetje

Amaryllis

Spoiler:
Stem SP Lifaya!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:18

Petulan schreef:
Spoiler:
Stem SP Lifaya!

Spoiler:
zal ik doen, zolang de PVV maar niet wint :+

DDW1190

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:19

ik weet niet wie ik stem, zolang de vvd maar niet aan de macht komt!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:20

Heb gisteren nog weer even alle punten bekeken en ik ga zeker op de PVV stemmen.

Ik kan sommige opmerkingen niet plaatsen. Wilders wordt soms toch afgeschilderd als een of andere discriminerende vent die verder niks goeds te zeggen heeft. Terwijl dat helemaal niet zo is, hij heeft zelfs een buitenlandse vrouw.

Ik vind dat Wilders vernieuwende ideeen heeft en op de goede plekken geld wil besparen.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:21

DeSa schreef:
Het baart mij meer zorgen dat de VVD op de 2e plek staat in het 'wat heb jij gestemd' topic. Rijkere worden er beter op, armere slechter.

daar ben ik ook erg bang voor. Hoop dat het niet zo is

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:21

lifaya schreef:
DDW1190 schreef:
maar een moord plegen is dus ook echt nederlands??

die snap ik echt niet :')

Moorden gebeurd overal, en geloof me, dat kan je niet stoppen ;) je moet het gewoon aanpakken die misdaad, niet wegschuiven.

En ik ben dol op nederland om de vrijheid, verschillende culturen en verschillende mensen. Ik kom in Amsterdam (ook de Bijlmer) en Denhaag en Leiden. Ik zie zo nu en dan wel wat dingen gebeuren, maar net zoveel bij autochtonen Nederlanders als Allochtonen Nederlanders ;) Mijn beste vriendinnen zijn beide surinamers, ik ken daarbij ook behoorlijk wat moslims, maar zolang men respect voor mij heeft, geef ik respect terug om het maar zo te zeggen :D

Verbeter de wereld, begin bij jezelf, in plaats van de rest uit het land te knikkeren :')

hoezo?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:22

Eigelijk stom he, ik zie mijzelf helemaal niet als links! Maar toch heb ik zoveel tegenstand op rechts dat ik .. eh .. ja toch wel links ben :+

Wilders heeft wel redelijke punten op de andere belangrijke vlakken, maar die vallen voor mij allemaal in het niet wanneer blijkt dat hij mensen op basis van geloof uitsluit. Dit mag nooit een grondslag van je handelen zijn!

Even een stom voorbeeld: Alsof Marokkaanse jongeren overvallen plegen omdat dit moet van de Islam? Of omdat dit zo in de Koran staat? Jeetje, wanneer je jat in een Islamitisch land moet je zwaar lang zitten, krijg je lijfstraffen en word je uitgekotst. Moet ik hier nog maar eens zien gebeuren zonder blauw op straat..
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 09-06-10 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:23

Wilders sluit geen mensen op basis van geloof uit.

Wilders zegt enkel dat als buitenlanders naar Nederland komen ze gewoon moeten werken voor hun centen en uit het criminele circuit moeten blijven om in Nederland te mogen blijven wonen. Zo raar is dat toch niet?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:23

Ik denk niet dat Wilders "wint" wat je inderdaad ziet is dat veel mensen op de PVV stemmen zonder zich verdiept te hebben in de standpunten. Alleen maar luisteren naar het woord: Moslim.
Sorry, ik zeg dit even heel zwart wit.

In de andere topics heb ik dingen aangehaald met bron, waar vervolgens niemand echt op in gaat.. Want waarschijnlijk wisten ze niet dat PVV gaat bezuinigen op het milieu en het eens is met het bouwen van mega stallen,het fokken van pelsdieren en het oneens is om de bio-industrie op korte termijn te verbeteren en ook nog eens een extra kerncentrale wil bouwen.

Jammer vind ik dat.. Maar ik denk dat vooral jongeren stemmen op de PVV en mensen die het debat van gister gevolgd hebben en zich er echt even in hebben verdiept,zullen niet zo gauw op PVV stemmen, zeker niet als dierenliefhebber. ( of ze hebben alleen het woordje dierenpolitie gehoord).

Ik stem voor de zekerheid dit jaar heel links, SP.. Omdat ik het een eng idee vind om met rechtse partijen te zitten die zo groot worden.

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen....

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:24

Heino schreef:
Maar wát gaat er dan veranderen, Pashon en Specials? Wat gaat er concreet beter worden in Nederland? En waarom gaat juist Wilders daar voor zorgen?

Al die andere zijn van het lief zijn, "agossie arme asielzoeker die niet meer wilt werken hier heb je geld ga maar lekker op je kont zitten" en daar moet het eens mee afgelopen zijn, Wilders is recht door zee, Geen prutsmuts gewoon gaan met die banaan.

Wilders heeft imo hele goede punten, Oa voor de zorg en het onderwijs.
Hij wilt bv meer agenten op straat en niet achter het buro, Ontslag bij amtenaren die niets toevoegen aan de maatschapij daar op bezuinigen zijn dingen die mij een fijner idee geven dan partijen die zeggen we gaan over op bezuinigen en we kappen met de stufi en de hypotheekrente aftrek.

Wat dr concreet veranderd weet je nooit, Niet bij de pvv maar ook niet van d66 of welke andere partij dan ook, De meeste zeggen van alles maar doen niet veel, Kijk maar naar het cda die zeiden ook van alles maar de helft is niet gebeurt, Wat dr wel gebeurt als de pvv aan de "macht" komt merken we pas als het zover is..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:26

Ach, weet je er zitten zoveel mensen thuis. Of dit nu buitenlanders zijn of niet. En het criminele circuit lonkt ook vaak zat, kijk bijvoorbeeld maar eens naar undercover in NL of andere misdaadprogramma's..

Specials: Bijna alle partijen zijn het er over eens dat mensen moeten werken als ze dit kunnen. Of dit nu alloctonen, asielzoekers (die mogen niet eens :') ) of Nederlanders zijn. Het is door alle toeslagen en bijstandgebeurens gewoon vaak niet interessant om te gaan werken, omdat je meer krijgt als uitkering dan wanneer je gaat werken en gekort wordt op je bijstand en belasting af moet dragen op loon. Dáár moet iets aan gedaan worden.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:27

Rendel schreef:
DeSa schreef:

daar ben ik ook erg bang voor. Hoop dat het niet zo is

Ik heb 2 partijen vergeleken, de VVD en TON. Eigenlijk wilde ik TON stemmen, maar die krijgen ws niet eens een zetel. Dus dat vind ik zonde van mijn stem. Wat daarna in de buurt kwam was VVD en ik vond dat er juist hele goede dingen in het programma stonden, ook voor de minder bedeelden. Maar hoezo krijgen armere mensen het dus slechter?

Wat betreft Wilders. Ik denk dat hij te hard heeft geroepen over allochtonen, als hij wat genuanceerder was geweest, had de rest van zijn partijprogramma meer tot zijn recht gekomen. Of hij een goede premier zou zijn..... ik denk ook dat we dan weer snel naar de stembus kunnen.

Anoniem

Ik vind dat je geen onderscheid moet maken op basis van ras, dat heet discriminatie. Nederlanders die geen flikker uitvoeren en toch profiteren van een uitkering oid terwijl ze niet actief op zoek zijn naar een baan, of Nederlanders die criminele activiteiten uitvoeren moeten ook gewoon gestraft worden. Evenals 'buitenlanders' dat moeten, en ik vind dat je geen onderscheid in straf kan maken op basis van ras of kleur...

LADPR

Wat ik ook een heel erg goed punt vind van de PVV is het bezuinigen op geld wat naar 3de wereld landen e.d. gaat. Eerst maar eens onze eigen economie opschroeven voordat we miljarden weer gaan weggeven aan andere landen.

Petulan: Een uitkering is echt geen minimumloon hoor.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:28

LADPR schreef:
Wilders sluit geen mensen op basis van geloof uit.

Wilders zegt enkel dat als buitenlanders naar Nederland komen ze gewoon moeten werken voor hun centen en uit het criminele circuit moeten blijven om in Nederland te mogen blijven wonen. Zo raar is dat toch niet?

zo zie ik het ook! en ik ben totaal niet racistisch en ik houd ook van verschillende culturen! maar een misdrijf plegen keur ik never en nooit goed, en het is cru maar..
kijk maar in het topic naar joran vd sloot daar word ook het een en andere gezegd, bijvoorbeeld: laat hem maar lekker in peru want daar heeft hij het veel zwaarder..
komt in mijn ogen op hetzelfde neer!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:28

Ik denk dat het uiteindelijk voor veel nieuwe inzichten zal zorgen, door de goede en vooral door de slechte dingen die eruit voortkomen, en van mij mag hij dus absoluut in de coalitie komen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:30

Ik vind ontwikkelingshulp juist belangrijk, eigen land eerst vind ik geen prettige instelling, zeker gezien onze omstandigheden toch stukken beter zijn dan die in derde wereld landen. Echt niet vergelijkbaar :n

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:30

Even eerlijk blijven, als het alleen zou gaan om criminele allochtonen waarom dan zo'n haatzaaiende film als Fitna uitbrengen? Dat is pure discriminatie, hij doet niet anders dan generaliseren en tegen een bepaalde groep aanschoppen.. Dingen roepen als 'kopvoddetax' en 'verscheuren van de Koran'...
Hoe kun je zo'n persoon als leider aanhangen? Ik vind dat persoonlijk schaamtelijk...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:31

Mee eens Wildwings..!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:32

LADPR schreef:
Wat ik ook een heel erg goed punt vind van de PVV is het bezuinigen op geld wat naar 3de wereld landen e.d. gaat. Eerst maar eens onze eigen economie opschroeven voordat we miljarden weer gaan weggeven aan andere landen.

Petulan: Een uitkering is echt geen minimumloon hoor.

Klopt, maar wanneer mensen besluiten te gaan werken worden ze dermate gekort door belastingen en terugdringen van de uitkering dat het eigenlijk binnen die situatie geen zodan aan de dijk zet!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:32

DDW1190 Precies ik vind het zelfs een hele logische gedachtengang, mensen willen graag in ons land komen wonen, niks mis mee maar dan hebben ze zich wel aan te passen naar onze normen en waarden. Kiezen ze daar niet voor kunnen ze vertrekken. Dat heeft niks met rascisme te maken maar met zelfbehoud van je land.

Wildwings: Ja het kinkt heel cru maar Nederland heeft een gigantische begrotingstekort. Het eerste waar je dan logischerwijs op gaat bezuinigen is geld wat naar een ander land gaat. Dat tekort moet toch opgelost gaan worden.

CtjeLief: Ben het helemaal met je eens dat Wilders soms door kan schieten. Echter is Wilder 1 man van een partij. Daarbij zijn er altijd nog andere partijen die Wilders bij te ver gaan juist weer af kunnen remmem.
Laatst bijgewerkt door LADPR op 09-06-10 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt