heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:19

8nnemiek schreef:
Serafina80 schreef:
Ben ik ook met je eens Joliene. Blijkbaar veel extreem rechtse bokkers tot nu toe :)

De PVV is eigenlijk niet zo extreem rechts :) Wel wat immigratie betreft, maar verder hebben ze ook veel linkse punten :j

Wat immigratie betreft inderdaad..walgelijk. Maar dat is mijn mening..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:19

Ik heb al gestemd maar ben lang zwevend geweest.

Getwijfeld over VVD maar die schurkt te veel tegen PVV aan en duft geen stelling te nemen tegen hem. Zal wel politiek spel zijn (bang om dan de kiezer die PVV te ver vind gaan en daarom op VVD stemt).
SP, maar dat ging me toch te ver in de verrutteling maar ook veel zinnige dingen.
Cohen zie ik niet als premier ook al vind ik het een aardige man.
Vanochtend nog een keer de kieswijzer gedaan en toen dacht ik ineens waarom geen GroenLinks?
Programma nog eens nagekeken van deze partij en op enkele punten na ben ik het eigenlijk wel met ze eens. Wellicht dat ik ze met mijn stem geholpen heb om in de coalitie te komen.

Verbaas me weer oprecht over de poll in dit topic. Dat er echt zo veel mensen op Wilders stemmen. Zijn taktiek doet me zo aan Hitler denken. Vergroot een probleem, zaak angst, geef daar een groep de schuld van, verdeel en heers (zonder enige democratie). Moet er toch echt niet aan denken dat hij gaat reageren. Hij kan goed tegen alles aanschoppen maar oplossen ho maar.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:21

jury schreef:

Getwijfeld over VVD maar die schurkt te veel tegen PVV aan en duft geen stelling te nemen tegen hem. Zal wel politiek spel zijn (bang om dan de kiezer die PVV te ver vind gaan en daarom op VVD stemt).
SP, maar dat ging me toch te ver in de verrutteling maar ook veel zinnige dingen.
Vanochtend nog een keer de kieswijzer gedaan en toen dacht ik ineens waarom geen GroenLinks?
Programma nog eens nagekeken van deze partij en op enkele punten na ben ik het eigenlijk wel met ze eens. Wellicht dat ik ze met mijn stem geholpen heb om in de coalitie te komen.

Verbaas me weer oprecht over de poll in dit topic. Dat er echt zo veel mensen op Wilders stemmen. Zijn taktiek doet me zo aan Hitler denken. Vergroot een probleem, zaak angst, geef daar een groep de schuld van, verdeel en heers (zonder enige democratie). Moet er toch echt niet aan denken dat hij gaat reageren. Hij kan goed tegen alles aanschoppen maar oplossen ho maar.

Wow, da's ook wel weer overdreven .. maar ik moet toegeven dat ik ht lichtelijk met je eens bent wat Wilders betreft. GroenLinks leek mij ook een goede keuze! Alleen jammer van hun standpunt over stufi.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:22

8nnemiek schreef:
Serafina80 schreef:
Ben ik ook met je eens Joliene. Blijkbaar veel extreem rechtse bokkers tot nu toe :)

De PVV is eigenlijk niet zo extreem rechts :) Wel wat immigratie betreft, maar verder hebben ze ook veel linkse punten :j

Die heb ik dan even gemist, welke bedoel je dan?

Sterafina: stufi???

FuegoJoy

germie schreef:
Ik moet nog stemmen, wordt PVV denk ik. Anders SP. In geen geval Marianne Thiemes partij of Pvda, of CDA. Dat zijn zowieso allemaal leugenaars.
Belasting op een stukkie vlees? Alsof ze nog niet genoeg geld binnenkrijgen die graaiers in Den Haag. Ik wil dan graag die euro's ook gecompenseerd zien in mijn portemonnee, dan laat ik wel een stukkie vlees staan. Maar anders? Lang leve de grote BBQ.

Verder vind ik het zelfbeschikkingsrecht van de mens ( en dan niet alleen voor ouderen) erg belangrijk. Dit moet beslist bespreekbaar blijven.
Geld voor kunst en cultuur, defensie en verminderen van het begrotingstekort mag wel rechtstreeks op mijn bankrekening gestort worden. Oftewel, hoe minder hier aan uitgegeven wordt, hoe beter.

Verder is het zo dat je bij ZINN in groningen als je in een verzorgingstehuis zit 21 euro per douchebeurt moet gaan betalen en 15 euro voor een ommetje (of 42 voor een uurtje zwemmen), en als je hier tegen bent, dan blijven ook maar 2 partijen over: PVV of SP.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6891 ... tml?p=19,1

Ik schrik hier heel erg van , wat anders dan zijn " islam " hetze heeft Wilders in te brengen dan ..
Het beangstigd me dat heel veel mensen niks maar dan ook niks van de geschiedenis hebben geleerd of gewoon weg zijn vergeten omdat zij en waarschijnlijk hun familie heelhuids door de " Joden " hetze van 65 jaar geleden zijn gekomen.

Maar goed ik zal wel de enigste zijn die er zo tegen aan kijkt , aangezien er vele mensen die vol " vertrouwen " op deze man stemmen.

Verder ben ik tegen kilometerheffing (alsof mijn diesel van 12 jaar oud meer zou vervuilen dan een nieuwe auto. Ze mogen mij dan eerst het geld wel geven voor een nieuwe auto).

Ik ben benieuwd of de PVV of de SP ook net zo veel stemmen krijgt als iedereen nu schreeuwt. Verder ben ik ook enorm bang dat juist deze partijen zich weer lekker terugtrekken straks en dat je alsnog met die zakkenvullers van de Pvda of het CDA opgescheept zit, die nooit genoeg geld hebben en dus maar weer extra belastingen verzinnen. en dan maar klagen dat de bruto salarissen te hoog zijn (tja, om rond te komen blijft er al niets over vanwege al dat gegraai uit Den Haag, dus moet het wel).

met hoofddoekjes heb ik geen moeite, want zouden dan de 'visjes' op de auto's ook niet meer mogen, of het kruisje aan het kettinkje? En wat doen al die christelijken dan die evangeliseren? Dat is dan een standpunt van de PVV waar ik dus niet volledig achter kan staan. Ik heb niets tegen een keppeltje of een hoofddoek, zolang deze mensen ook andere mensen maar respecteren.

Tallie1979

Even voor de duidelijkheid: Wilders kan simpelweg GEEN minister president worden omdat hij onvoldoende zetels heeft, zijn partij is niet groot genoeg om de allergrootste te worden.

En persoonlijk vind ik het een nogal gewaagde uitspraak om Wilders Hitler te noemen, maarja, wie ben ik! :+

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:23

Dit is de eerste keer in m'n leven dat ik niet ga stemmen.

Dit keer geef ik m'n stem niet weg maar houd hem zelf.
Ik hoop dat een heleboel mensen weigeren te stemmen zodat 'men' eindelijk de boodschap eens krijgt dat we het niet langer met dit systeem eens zijn.

Het maakt daarnaast ook bitter weinig uit wat je stemt want zodra het Haagse pluche aan je kont kriebelt schijn je al je beloftes te vergeten en door een gedwongen coalitie moet alles zo'n partij water bij de wijn doen dat er van het orginele verkiezingsprogramma weinig overblijft.
Allemaal poppekast en ik weiger nog langer daarvan deel uit te maken.

germie

Citaat:
Serafina80 schreef:

Wat immigratie betreft inderdaad..walgelijk. Maar dat is mijn mening..[/quote]
Wat is rechts?
Kijk, ik heb niets tegen hoofddoekjes en keppeltjes en 'visjes op auto's. Maar als die mij opgelegd worden, dan wel.
Dus als ik halalvlees moet gaan eten omdat er toevallig ook een moslim rondloopt, dan vind ik dat niet kunnen.
Je moet gewoon de keuze hebben en moslims moeten accepteren dat ik nee tegen halalvlees kan zeggen.
Als iets opgelegd wordt, dan gaan ze te ver (maar dat geldt ook voor evangeliserende christenen).
Laatst bijgewerkt door germie op 09-06-10 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

joliene

jury schreef:

Ik vind dit zelf ook wat overdreven, maar ik kan heel goed begrijpen dat sommige mensen het zo zien.

FuegoJoy

De PVV is eigenlijk niet zo extreem rechts :) Wel wat immigratie betreft, maar verder hebben ze ook veel linkse punten :j[/quote]
Die heb ik dan even gemist, welke bedoel je dan?

Sterafina: stufi???[/quote]

Zeker de documentaire over Wilders zijn toespraken in het buitenland gemist ??

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:24

Stufi = studiefinanciering

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:24

amondi schreef:
joliene schreef:
Ik mag nog niet stemmen, want ik ben nog maar 17. Maar ik mag voor mijn vader stemmen.
Ik schrik wel een beetje van de bokt uitslag tot nu toe..

erg hé, en dan ook nog een smiley toevoegen.... gegen dummheid kann mann nicht kempfen....

Ik ga d66 stemmen, ik ben gewoon voor paars en dit is de enige partij die dit in hun folders vastlegt.

Tja ik plaats er een smiley bij omdat ik echt hoop dat hij bij de gryote regering groepen komt.
Winnen zal hij nooit, zal ook nooit wat worden als hij de functie van balkende moet over nemen.
Hooddoekenverbod vind ik onzin, wel de boerkha.
Ik heb op hem gestemd omdat ik wil dat de Zorg gaat veranderen, voor de ouderen maar ook het personeel, hij de dieren rechten strenger wil aan scherpen zo ook de gevangenis straffen. Ik graag na mijn 65ste niet meer wil werken en het eigen risico bij hem niet vreselijk omhoog gaat in verhouding tot de andere.
Ik ben ook betreft met allochtonen het met veel dingen met hem eens, maar ook een hoop niet sommige dingen zijn echt te extreem!!

Daarom zou hij ook nooit een leider kunnen zijn van dit land, maar ik hoop wel dat hij in de regering komt en dat nederland een beetje gaat veranderen. ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:25

Fuegojoy: Ja, die heb ik niet gezien, maar ga je me bijpraten?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:28

Tallie1979 schreef:
Even voor de duidelijkheid: Wilders kan simpelweg GEEN minister president worden omdat hij onvoldoende zetels heeft, zijn partij is niet groot genoeg om de allergrootste te worden.

En persoonlijk vind ik het een nogal gewaagde uitspraak om Wilders Hitler te noemen, maarja, wie ben ik! :+

Absoluut geen vreemde vergelijking! pvv krijgt op dezelfde manier stemmen als de NSB!

Ik voorzie dat ik het niet eens zal zijn met de uitslag, daar zal ik mee moeten leven, jammer dan.

Maar ik voorzie ook een debacle als met de LPF, zelfde idee, 1 man die de baas is, alleen zijn mening telt.

Gek toch dat mensen Rita Verdonk wel doorhebben en die Geert Wilders niet....

Hoe kan de Pvv 20 goede kamermensen in stelling brengen???? Oh man, arme Beatris, kan ze nog niet van haar AQW gaan genieten....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:28

ranna schreef:

Ik hoop dat een heleboel mensen weigeren te stemmen zodat 'men' eindelijk de boodschap eens krijgt dat we het niet langer met dit systeem eens zijn.

Het maakt daarnaast ook bitter weinig uit wat je stemt want zodra het Haagse pluche aan je kont kriebelt schijn je al je beloftes te vergeten en door een gedwongen coalitie moet alles zo'n partij water bij de wijn doen dat er van het orginele verkiezingsprogramma weinig overblijft.
Allemaal poppekast en ik weiger nog langer daarvan deel uit te maken.

Je kunt altijd blanco stemmen, dat geeft een beter signaal dan gewoon helemaal niet gaan. En het staat je natuurlijk ook vrij om je eigen partij op te richten :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:29

Serafina80 schreef:
Stufi = studiefinanciering

Hun standpunt:
Forse investeringen in het onderwijs, vooral in basisscholen en het beroepsonderwijs.
Alle scholen worden ’brede scholen’ met een programma van 7 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds.
Extra beloning voor leraren die les geven aan veel leerlingen met achterstanden.
Acceptatieplicht voor het bijzonder onderwijs.
Voor het hoger onderwijs komen ruime studiebeurzen in de vorm van studieloon. Dit wordt betaald uit een geringe inkomstenafhankelijke hogeronderwijsbelasting voor afstudeerden.

Waar ben jij het dan precies niet mee eens?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:29

Ik heb net gestemd, Partij voor de dieren :) .

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:30

Tallie1979 schreef:

Ik heb Wilders nergens Hitler genoemd , ik heb het over de onzekere tijd waarin we leven , economisch en cultureel , hij springt slim met de onzekerheden en angsten van mensen om door een bepaalde " groep & geloof " als het probleem weg te zetten.
Net zoals de nationalisten dit deden tijdens de crisis net voor de tweede wereld oorlog.
Het ergste vind ik dat er mensen zijn die er in meegaan en niet zien hoe gevaarlijk het is.

Net zoals net voor de tweede wereld oorlog, ik doel nu trouwens absoluut niet op Hitler maar op de NSB.
Dat deze een zeer grote stem kreeg in een periode van onrust en onzekerheid onder de burgers.

Ach misschien denk ik wel te ver en te diep, maar als dochter van een enigste overlevende van een hele Joodse familie kan ik het niet helpen om het hier behoorlijk benauwd van krijgen..
Laatst bijgewerkt door FuegoJoy op 09-06-10 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:32

Hun standpunt:
Forse investeringen in het onderwijs, vooral in basisscholen en het beroepsonderwijs.
Alle scholen worden ’brede scholen’ met een programma van 7 uur ’s ochtends tot 7 uur ’s avonds.
Extra beloning voor leraren die les geven aan veel leerlingen met achterstanden.
Acceptatieplicht voor het bijzonder onderwijs.
Voor het hoger onderwijs komen ruime studiebeurzen in de vorm van studieloon. Dit wordt betaald uit een geringe inkomstenafhankelijke hogeronderwijsbelasting voor afstudeerden.

Waar ben jij het dan precies niet mee eens?[/quote]

Nou, ik vind dat de studiefinanciering gewoon moet blijven bestaan. Precies zoals het nu is. Oke, ik zou wel wat kunnen missen. Dus dat is het enige. Niks geen andere vorm. De rest van hun standpunt vind ik wel goed. Alleen het laatste een beetje jammer.

Edit: kromme zin aangepast
Laatst bijgewerkt door Serafina80 op 09-06-10 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:32

jury schreef:
Fuegojoy: Ja, die heb ik niet gezien, maar ga je me bijpraten?

Laten we het op houden dat zijn woorden in NL veel gematigder zijn dan bijvoorbeeld de UK en USA.

Ik vind het gewoon jammer dat er niet naar het groter geheel word gekeken van de gevolgen zijn van zijn denkwijze.
Laatst bijgewerkt door FuegoJoy op 09-06-10 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:33

doom schreef:
Tja ik plaats er een smiley bij omdat ik echt hoop dat hij bij de gryote regering groepen komt.
Winnen zal hij nooit, zal ook nooit wat worden als hij de functie van balkende moet over nemen.
Hooddoekenverbod vind ik onzin, wel de boerkha.
Ik heb op hem gestemd omdat ik wil dat de Zorg gaat veranderen, voor de ouderen maar ook het personeel, hij de dieren rechten strenger wil aan scherpen zo ook de gevangenis straffen. Ik graag na mijn 65ste niet meer wil werken en het eigen risico bij hem niet vreselijk omhoog gaat in verhouding tot de andere.
Ik ben ook betreft met allochtonen het met veel dingen met hem eens, maar ook een hoop niet sommige dingen zijn echt te extreem!!

Daarom zou hij ook nooit een leider kunnen zijn van dit land, maar ik hoop wel dat hij in de regering komt en dat nederland een beetje gaat veranderen. ;)

Ik ben het helemaal eens met wat jij schrijft! Het stukje zorg, criminaliteit, werken tot 65 zijn 3 goede punten van hem.

Ik vind het SCHANDALIG hoe er momenteel met bejaarden word omgegaan. Ik heb het nu van dichtbij gezien/meegemaakt hoe slecht de zorg is voor oude mensen. Het is om te janken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:34

ranna schreef:

Het heeft meer zin om dan een leeg biljet in te leveren, anders komt je boodschap echt niet aan.

Ik ga op PVV stemmen :) Niet op Wilders trouwens!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:34

Ik heb vanmorgen GroenLinks gestemd :j

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:35

ik ga na m'n werk stemmen. was niet zo snel vanochtend dat ik voor m'n werk nog kon gaan stemmen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:36

Mooi gezegd en beargumenteerd FuegJoy.

Ik heb die vergelijk Wilders en Hitler gedaan.
Heb geen Joodse achtergrond, me altijd wel erg verdiept in het ontstaan van de 2e wereld oorlog en me afgevraagd hoe mensen dit zo ver hebben laten komen.

Maar na het debacle Cuba door Amerika waar ik persoonlijk ook niets aan gedaan heb, vraag ik me nog meer af wat zou ik destijds gedaan hebben.
Nu hoop ik in ieder geval om mijn steentje bij te dragen door bewust wel te gaan stemmen en dus NIET op Wilders.

En Tallie, nu zijn het de Moslims bij wilders maar de volgende keer zijn het de gevangenen ;) . Hij pakt gewoon een willekeurige groep aan die spreekt tot de verbeelding van een grotere groep.