Zou hetzelfde hebben gedaan. Als de pa het niet deed, dan leert die jongen er ook niks van en zou die het geheid nog is doen. Nu weet ie dat als hij dat bij iemand anders doet, dat hij geen support van iemand heeft....
tyleysmiley
Geplaatst: 13-06-10 08:13
.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Tja.. dan maar een strafblad! Wat voor voorbeeld stel je als ouders als je je kind gewoon maar laat doen? Liever een strafblad dan ongestraft blijven en daardoor de criminaliteit nog een stapje verder uitbouwen!
Marleen74
Geplaatst: 14-06-10 09:16
Toen ik 13 jaar was heb ik een keer een fiets gestolen (ze hadden die van mij ook gestolen en moest om 12 uur thuis zijn!!!) Mijn vader heeft mij toen ook sonder pardon naar de politie gebracht.....kon hem wel schieten .
Nu zijn mijn kinderen 13 en 15 jaar.En als ze het in hun hoofd halen om ook maar iets te stelen of iemand pijn te doen sleept deze mama ze toch mooi aan de haren naar het buro
Als ik kinderen zou hebben zou ik het ook doen! En ik weet heel zeker dat mijn ouders me er ook heen zouden slepen als ik zulke rottigheid uit zou halen. Al zou het wel m'n moeders hart breken om het te moeten doen...
Ja, zeker weten. Laat ze maar op de blaren zitten. Als ze zo stoer zijn om zoiets te flikken moeten ze ook maar stoer genoeg zijn om de vervelende consequenties ervan onder ogen te zien.
Mijn broertje is om een andere reden in contact gekomen met politie, mijn ouders hebben hem toen ook goed laten zweten op het bureau.
Ik zeg nu, nog geen kinderen, ja. Als ouder ben ik verantwoordelijk om mijn kind als fatsoenlijk mens de maatschappij in te sturen. Soms slaag je daar in, soms niet, en dat kan van heel veel factoren afhangen.
Maar mocht ik dan een strafbaar feit ontdekken, dan zou ik mijn kind wel aangeven, hoe enorm zwaar me dat ook lijkt. Doe ik het niet, dan neem ik mijn kind in bescherming maar faal ik als ouder.
Heel knap van deze vader dat hij zijn zoon aangegeven heeft
AlexandraM
Geplaatst: 14-06-10 22:13
mijn moeder zou me ook nooit achter mn rug om aangeven, ze zou geschokt zijn en eerst met mij gaan praten, me over proberen te halen samen erheen te gaan en op zn minst geld terug te geven aan de vrouw in kwestie.
Mjay
Geplaatst: 14-06-10 22:15
ik zou hem inderdaad persoonlijk afleveren is ie nou helemaal gek geworden???? mensen overvallen voor mij zou t mn zoon niet meer zijn belachelijk
Ik zou het ook doen. Het is in het belang van je kind dat je zoiets doet, al zal die dat op dat moment zo waarschijnlijk niet zien... En het zal ook een ontzettend moeilijke stap zijn, en misschien dat niet iedereen het kan, maar ik heb respect voor de mensen die het wel kunnen/doen ongeacht wat ze gevolgen zullen zijn...
Grappig dat hier de meeste ouders zeggen dat ze hun kind zouden aangeven. Ik heb mijn kind, toen nog vrij jong, ook eens met gestolen waar en zakgeld om het goed te maken terug naar een winkel gestuurd. Ik denk dat zoiets meer indruk maakt en impact op de rest van het leven heeft dan straf. Ik begrijp dan ook niet dat iedereen in het Joran topic zo boos wordt als ik zeg dat zijn moeder, die hem steeds goed sprak in de media, hem beter op had kunnen voeden. Wellicht zeg ik het wat hard, maar de ervaringen hier bewijzen wel dat consequentie wat oplevert.
Tat_jana
Geplaatst: 20-06-10 23:27
hier geen kinderen. maar ik zou het zelfde hebben gedaan. en ik had zelfs willen weten wie de vrouw was en mijn zoon mee genomen haar het geld terug laten geven en zijn excuses laten aanbieden.
als ie het dan nog eens doet,, dan weet ik het ook niet meer
krackertje
Geplaatst: 21-06-10 05:04
Ja, indien nodig, geef ik zeker mijn eigen kind aan, leermomenten dienen gepakt te worden!
Mijn dochter was nog erg jong maar heeft ook bepaalde zaken (het ging om een knikker) terug moeten brengen met excuses en alles daarlangs, ik hoop dat dat een leermoment was, het zal allemaal moeten blijken in de toekomst.
liedje89
Geplaatst: 21-06-10 05:16
Volgens mij zou mijn moeder mij zonder enige twijfel aangeven als ik zoiets op mijn kerfstok had. Maar ik heb vroeger ook nooit een snoepje gestolen, dat deed men beste vriendinnetje eens voor mijn ogen (en ik wilde niet) en toen stond er ineens een winkel juffrouw achter haar . (Het was maar een snoepje uit zo'n bak bij de drogist dus ze heeft hem niet hoeve betalen, goed geschrokken en dat was op die leeftijd (6jaar denk ik) ook al eng zat )
Zou daar trouwens ook nooit over liegen voor een ander. (Maar ik ben ook echt de slechtste leugennaar ooit, kan niet eens weerwolven spelen omdat ik mezelf verraad )
liedje89
Volgens mij zou mijn moeder mij zonder enige twijfel aangeven als ik zoiets op mijn kerfstok had. Maar ik heb vroeger ook nooit een snoepje gestolen, dat deed men beste vriendinnetje eens voor mijn ogen (en ik wilde niet) en toen stond er ineens een winkel juffrouw achter haar . (Het was maar een snoepje uit zo'n bak bij de drogist dus ze heeft hem niet hoeve betalen, goed geschrokken en dat was op die leeftijd (6jaar denk ik) ook al eng zat )
Zou daar trouwens ook nooit over liegen voor een ander. (Maar ik ben ook echt de slechtste leugennaar ooit, kan niet eens weerwolven spelen omdat ik mezelf verraad )
liedje89
Ik zou het er denk ik wel moeilijk mee hebben, maar het wel doen...
Maar als mn kind de bak in zou moeten etc. zou ik hem wel zo veel mogelijk gaan opzoeken en praten, om te zorgen dat ik hem niet kwijtraak...
slimmerik
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-10 22:08
Kan me ook nog heel goed heugen dat ik ook terug gestuurd werd naar de winkel omdat ik het woord "proefmonster" heel letterlijk had genomen. Had ook niet gezien dat er ook een prijs bij stond dus had mijn zakken volgeladen met kaugom.
Winkelier had het natuurlijk allemaal gezien en moeders opgebeld en me gewoon laten vertrekken....
Oeh wat voelde ik me l*llig toen ik het natuurlijk terug moest brengen.... en dat was nog wel zonder opzet gebeurd Was toen een jaar of 10 geloof ik