Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je werkgever vrijgeven voor een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal uitkomt?

ja
38 (11%)
nee
264 (78%)
iets anders
35 (10%)

Totaal aantal stemmen: 337

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:42

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
Nogmaals: het gaat niet om de dag vrij, het gaat om het principe. ;)

Nou joh, er zijn wel ergere principes.
Een relatief arm Zuid-Afrika heeft wel geld voor het organiseren van een WK???
Dat is pas een kaa uu tee principe...

Dus omdat er mensen moorden mag je je niet druk maken omdat iemand in elkaar geslagen wordt?
Logica......
Dit is een principe waartegen de scholier zich kan verzetten. Dat Afrika de voetbal organiseert kan je als scholier weinig aan doen. ;)

zap

Re: Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:45

Maar, wat is nu het probleem? Als mensen voetbal willen kijken, dan nemen ze toch gewoon vrij? Eigen keus toch?

Nee, het de werkgever moet niks verplicht vrijgeven dat vind ik belachelijk. Maar lekker boeiend als iemand voetbal wilt kijken en daarvoor vrij vraagt. Iemand anders vraagt vrij voor de huishoudbeurs, de ander voor een knolliebolliehopwedstrijd, de ander voor de tour de france (voelt zich schuldig :P), de ander voor nog iets anders.

Leven en laten leven :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:47

Ayasha schreef:
Dus omdat er mensen moorden mag je je niet druk maken omdat iemand in elkaar geslagen wordt?
Logica......
Dit is een principe waartegen de scholier zich kan verzetten. Dat Afrika de voetbal organiseert kan je als scholier weinig aan doen. ;)

Nog een principe: Mensen zijn zó ondankbaar...
Je mag van je van mij best druk maken dat je in elkaar bent geslagen, daar kan je wel wat mee. Aangifte, ik spreek uit ervaring.
Maar man man man, wees toch blij dat het niet veel erger is...

Ga dan op je vrije voetbalmiddag lekker paardrijden, of met een spandoek voor een leeggelopen school. Dan sla je pas een figuur...

Wat betreft de sneeuw: Je neemt je eigen veiligheid toch neem ik aan wel in acht? Kom op zeg, welke gek gaat er dan naar school? -.-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:47

zap schreef:
Maar, wat is nu het probleem? Als mensen voetbal willen kijken, dan nemen ze toch gewoon vrij? Eigen keus toch?

Nee, het de werkgever moet niks verplicht vrijgeven dat vind ik belachelijk. Maar lekker boeiend als iemand voetbal wilt kijken en daarvoor vrij vraagt. Iemand anders vraagt vrij voor de huishoudbeurs, de ander voor een knolliebolliehopwedstrijd, de ander voor de tour de france (voelt zich schuldig :P), de ander voor nog iets anders.

Leven en laten leven :)

Ja, leven en laten leven... Blij zijn dat je vrij krijgt... :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:49

Janine1990 schreef:
Nog een principe: Mensen zijn zó ondankbaar...
Je mag van je van mij best druk maken dat je in elkaar bent geslagen, daar kan je wel wat mee. Aangifte, ik spreek uit ervaring.
Maar man man man, wees toch blij dat het niet veel erger is...

Ga dan op je vrije voetbalmiddag lekker paardrijden, of met een spandoek voor een leeggelopen school. Dan sla je pas een figuur...

Wat betreft de sneeuw: Je neemt je eigen veiligheid toch neem ik aan wel in acht? Kom op zeg, welke gek gaat er dan naar school? -.-

De gekken die miserie krijgen als ze niet gaan ;) Het heeft een week zo gelegen, weekje nie naar school zonder doktersbriefje? Misschien dat het in Nederland lukt maar in België kom je daar niet mee weg. ;)
Heeft niks met ondankbaar zijn te maken. Heeft te maken met het krom vinden. Mij hoor je niet zeggen dat een extra vrije dag kl*te is, wel dat de timing idioot is. ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:50

Hahaha, ik zit voor de tv :D.

Overigens heb ik wel meegemaakt dat uren werden veranderd hoor voor het voetbal. Ook dat was in een supermarkt en is natuurlijk wel flexibeler. Als wij het op een andere manier konden regelen dat de vracht erin zat voor de volgende dag, dan mochten wij de avond naar huis. Dus de betreffende avond iedereen even bij elkaar geroepen en na 10 min was iedereen weer naar huis en stonden de volgende ochtend de mensen om 6 uur op de stoep om te vullen :D. Iedereen blij!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:50

ikke krijg juist geen vrij :S ik moet opschool verplicht kijken.. is de invulling van de Gymles :S

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:52

Ow bah.... ik kijk NL voetbal altijd het liefst thuis voor de buis. Lekker rustig, eventueel met een paar vrienden erbij. Maar niet teveel hoor. Bij ons is het voetbal altijd een gezellig gezinsavondje, pappa, mamma, zus en ik voor de buis. Allemaal lekkere dingen en het altijd beter weten natuurlijk :P. Hier vliegt ook iedereen de stad in....... nou, ik kom na de wedstrijd wel zeg ik altijd :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:53

Ayasha schreef:
De gekken die miserie krijgen als ze niet gaan ;) Het heeft een week zo gelegen, weekje nie naar school zonder doktersbriefje? Misschien dat het in Nederland lukt maar in België kom je daar niet mee weg. ;)
Heeft niks met ondankbaar zijn te maken. Heeft te maken met het krom vinden. Mij hoor je niet zeggen dat een extra vrije dag kl*te is, wel dat de timing idioot is. ;)

Tsjah, andere landen, andere regels. Dat maakt het ene land niet beter dan het andere hoor.. :)

Waar ik op doel is dat eerder een bokster boos is omdat ze naar school moet, nu krijgt ze vrij, is ze weer pissig daarover.
Dan vraag ik me af: Hoe moeilijk ga jij het krijgen in de rest van je leven...
Wees gewoon blij met wat je hebt, er zijn mensen die het véél erger hebben.
En dat heeft wel iets te maken met ondankbaar zijn hoor, echt waar...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:54

Dat zeg ik toch ook helemaal niet... Jemig, lees wat er staat aub. :)
Waar zag jij een bokster die pissig was er over?
En omdat iemand het erger heeft moet je je bakkes houden en doen wat men zegt? :+ Kom op zeg. Iedereen heeft recht op een mening, deze bokster heeft gebruik gemaakt van dat recht. Gaat ze het moeilijk krijgen omdat ze haar mond niet dicht houd? :? Waarom zou ze het moeilijk krijgen?
Ik vraag me af waar jij het lef vandaan haalt om zo te oordelen over iemand op basis van 1 stom bericht. Want lef hebben is het wel, dat moet ik je nageven... :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:56

Ayasha schreef:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet... Jemig, lees wat er staat aub. :)
Waar zag jij een bokster die pissig was er over?
En omdat iemand het erger heeft moet je je bakkes houden en doen wat men zegt? :+ Kom op zeg. Iedereen heeft recht op een mening, deze bokster heeft gebruik gemaakt van dat recht.

Ik heb het wel zo geïnterpreteerd. Kan ik ook weinig aan doen.

Ik zeg nergens dat mensen ten alle tijde hun mond moeten houden, maar iets dankbaarder zijn en genoegen nemen met wat je krijgt, dat is iets waar je zelf al heel gelukkig van kunt worden. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:58

Ik heb haar nergens zien zeggen dat ze niet blij is met de dag, enkel dat ze de reden idioot vind.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:02

Als jullie op mij doelde, ik ben hardstikke blij met een vrije dag. Alleen vind ik dat als we hier al vrij voor krijgen, we overal wel vrij voor kunnen krijgen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:15

Verplicht vrij geven vind ik erg ver gaan, maar als mensen zelf een vrije (mid)dag willen nemen moet dat wel kunnen. Ik baal verschrikkelijk dat ik op 19 juni moet werken. Om half 2 ben ik dan wel de post aan het bezorgen dus misschien vang ik hier en daar nog wat op.

Voetbal is wel de nummer 1 sport van Nederland. Dat leeft nog meer dan welke andere sport en ook de OS. Ik vind de sfeer rond EK's en WK's altijd geweldig en ik kan niet wachten totdat het gaat beginnen.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:20

Ik vind niet dat het hoeft, maar het is natuurlijk wel fijn als het zo is. Bij mij op de hogeschool hangen ze een groot scherm en roosteren ze de lesuren om de wedstrijd heen, dat is nou eens service! :D

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:33

ik GA juist werken op die tijd, werk in een verpeeghuis en wat is er nou leuker om gezellig met de oudjes te gaan kijken, lekker hapje en drankje erbij, iedereen blij.
hunnie kunnen het zien en hebben een leuke middag en ikke kan het ook zien :) helemaal leuk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:41

spekkiejnfu schreef:
Ik vind niet dat het hoeft, maar het is natuurlijk wel fijn als het zo is. Bij mij op de hogeschool hangen ze een groot scherm en roosteren ze de lesuren om de wedstrijd heen, dat is nou eens service! :D

Oh, wat zou ik woest zijn als ik mijn bijbaan en andere afspraken zou moeten gaan verzetten voor een paar stomme voetballers :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:06

Moderatoropmerking:
Volgens mij moet het prima mogelijk zijn om het over het onderwerp te hebben, zonder vervelend tegen elkaar te gaan lopen doen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:44

Tss verplicht vrij geven???

Wat moet ik zeggen tegen degene die bij ons op het terras zitten??? Sorry geen bediening want er is voetbal op tv??

Moet niet gekker worden. Vrij vragen mag, maar op eigen kosten en in overleg met je collega's.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 01:25

Ik vind absoluut niet dat er vrij gegeven moet worden. Ik heb dan ook voor anders gekozen. Ik vind het namelijk wel logisch als werkgevers het dogen wanneer de wedstrijd aan staat tijdens het werk. Als ik bijvoorbeeld naar een winkel ga vind ik het ook geen enkel probleem als het aan staat. Dat begrijp ik wel :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 01:33

laetitia: eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er bij jou op kantoor dan uitziet... foto? :D

Verplicht vrij voor voetbal is natuurlijk idioot. Maar vrij nemen vind ik prima, zijn je eigen uren. Op mijn werk wordt op de 18e een BBQ georganiseerd en gezamelijk voor eenmegagroot scherm hangen, maar ja, da's Duitsland. Ik ben de enige Nederlandse hier dus ik ben ook de enige afwezige. Maar de 14e geht's los hier! Tenminste, in mijn eigen kantoor dan... 8-)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:00

vrij geven??? de planning ziet me aankomen _O-

wij werken gewoon door en niemand krijgt vrij, zou een mooie boel worden,
sorry mensen de bus rijd niet wand de chauffeur heeft vrij om naar voetbal te kijken 8-)

sommige beroepen gaan altijd door, ook als de rest van de wereld iets anders doet of slaapt ;)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:04

wij werken in de catering :D dus daar zijn in een nieuwe wagen mooie nieuwe tv schermen te vinden.. baas zet voetbal aan, en zo krijg je wel meer klanten haha :D zo kan iedereen het volgen in die wagen

maar nee, vind het grote onzin om vrij te krijgen

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:21

Collegaatje kwam van de week vragen of ik 14 juni 's middags vrij wilde hebben. Nou echt niet! Om voetbal te kijken zeker? Daar ga ik geen vrije uren voor inleveren.
Nu blijk ik helemaal alleen te zitten die middag, ineens is de regel dat er minimaal 2 verkopers moeten zijn weggevallen :+ :?
Ik verwacht echter ook geen grote drukte :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:43

GamblersCup schreef:
laetitia: eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het er bij jou op kantoor dan uitziet... foto? :D

Ik zit er inderdaad al een tijdje over na te denken een foto van de afdeling te maken...maar ik weet niet of dit verstandig is aangezien ik dan iets op internet zet van mijn werkgever...

Maar goed, ik zit nu dus weer tussen alle vlaggen en spandoeken, heb een oranje tulp op mijn beeldscherm geplakt gekregen.

@janine: zo'n evenement organiseren kost heel veel geld, maar het levert daarentegen ook heel veel geld op (meestal zijn de baten groter dan de lasten)! Daarnaast is het een kans om als land hele goede PR te drijven! Als dit evenement goed loopt en alles is prima geregeld dan werkt dit in alles door voor Zuid Afrika (toerisme, handel, internationale contacten).