Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:59

In Nederland produceren we voldoende melk voor alle Nederlanders bij elkaar.
Bovendien zijn wij mensen de enige zoogdieren die na hun 1e levensjaar melk blijven drinken wat overigens helemaal niet zo gezond is als bewezen wordt.

Pikeur

Re: Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:00

Wat wil thieme dan met de melkveehouderij doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:00

sporter schreef:
Of ze dat wel of niet zo bedoelen doet er eigenlijk niet toe. Zo word het wel opgepakt door de massa te lezen aan dit toppic.,

Ligt dat dan aan Thieme of aan de massa? ;)

Verder sluit ik me aan bij Miska. Nederland werkt indirect mee aan deze praktijken zolang er vraag blijft naar de producten die eruit voortkomen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:03

Onze eigen melk in de winkel is stikduur, de boeren zelf verdienen er weinig op en die goedkope rotzooi uit het buitenland is bijna voor niks te koop. %)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:10

Dan houdt je dit soort dingen zelf in stand, als wij mensen nu bewuster kiezen dan verandert het hele vraag en aanbod.
Als je nu voor fairtrade wil kiezen dan mag je er bijna een 2e hypotheek bijnemen, terwijl er in eigen land genoeg melk en dergelijke is, maar mensen zijn zo op de knip en sluiten hun ogen voor wat er om ons heen gebeurd.
Zoals in dit filmpje, niemand kan er naar kijken alleen we blijven investeren in deze praktijken door voor 'goedkoop is beter' te kiezen?!
Waarom denk je dat er zulke barre omstandigheden zijn zowel bij de Nederlandse boeren?
De boeren verdienen er amper geld aan, maar hebben wel een hoge kostenpost.
Dus alles gaat naar massaproductie om de inkomsten, maar het is echt het politieke beleid dat verandert moet worden, anders heeft het geen zin.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:24

RedPassion schreef:
sporter schreef:
Of ze dat wel of niet zo bedoelen doet er eigenlijk niet toe. Zo word het wel opgepakt door de massa te lezen aan dit toppic.,

Ligt dat dan aan Thieme of aan de massa? ;)

Verder sluit ik me aan bij Miska. Nederland werkt indirect mee aan deze praktijken zolang er vraag blijft naar de producten die eruit voortkomen.

Dat ligt aan Thieme die zit in de politiek. Deze reactie was te verwachten.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:26

Ik werd er gewoon misselijk van, ik ben ook op een boerderij geboren......Maar dit is echt niet normaal zeg!
Ik kon die kerel wel wat aandoen..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:26

Miska schreef:
Dan houdt je dit soort dingen zelf in stand, als wij mensen nu bewuster kiezen dan verandert het hele vraag en aanbod.
Als je nu voor fairtrade wil kiezen dan mag je er bijna een 2e hypotheek bijnemen, terwijl er in eigen land genoeg melk en dergelijke is, maar mensen zijn zo op de knip en sluiten hun ogen voor wat er om ons heen gebeurd.
Zoals in dit filmpje, niemand kan er naar kijken alleen we blijven investeren in deze praktijken door voor 'goedkoop is beter' te kiezen?!
Waarom denk je dat er zulke barre omstandigheden zijn zowel bij de Nederlandse boeren?
Dus alles gaat naar massaproductie om de inkomsten, maar het is echt het politieke beleid dat verandert moet worden, anders heeft het geen zin.

Dan moet je dat veranderen :)*
Dan moet je zorgen dat de Nederlandse melk in Nederland blijft. En niet 1 of ander filmpje uit de amerikaanse veehouderij plaatsen. Want dat is wel erg makkelijk.

Verder werk ik hier niet aan mee want ik lust geen melk bovendien is het slecht voor je :D

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:27

Zoo ik ben net terug van de lokale boerderij. Heb een paar flessen melk gekocht, kaas, eieren en magere kwark. Toen heb ik nog even een koe geknuffeld die in de stal stond (de rest stond buiten) en nu voel ik me stiekem wel een stuk beter. Wat een voldoening geeft het toch om eerlijke producten te kopen!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:30

sporter schreef:

:?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:33

Miska schreef:
sporter schreef:

:?

Zij zit in de politiek. Elke serieuze partij die heeft allerlei mensen die er over na denken hoe dingen naar buiten gebracht worden en op wat voor manier.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:35

sporter schreef:
Miska schreef:

Dan moet je dat veranderen :)*
Dan moet je zorgen dat de Nederlandse melk in Nederland blijft. En niet 1 of ander filmpje uit de amerikaanse veehouderij plaatsen. Want dat is wel erg makkelijk.

Verder werk ik hier niet aan mee want ik lust geen melk bovendien is het slecht voor je :D

Dat filmpje is om bewust te worden dat we indirect aan die buitenlandse praktijken meedoen door die buitenlandse melk te kopen!!!
Het hele melkvee beleid moet om, want de boeren krijgen allerlei subsidie om te kunnen blijven bestaan, maar als we stoppen met buitenlandse melk te kopen en het in eigen land te houden dan ben je al half op weg.
Ieder land moet verantwoordelijk zijn voor zijn eigen praktijken, maar als je niet weet wat daar gebeurt en waar wij indirect aan mee betalen zal het iedereen een zorg zijn.
Ik vind het goed dat ze dit soort gruwelijke dingen naar buiten brengen, het is inderdaad maag omdraaiend om naar te kijken, maar het is alles behalve normaal dat er zulke dingen gebeuren.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:36

sporter schreef:
Zij zit in de politiek. Elke serieuze partij die heeft allerlei mensen die er over na denken hoe dingen naar buiten gebracht worden en op wat voor manier.

Wat is er mis mee dan?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:37

Heb je het toppic door gelezen? Vind je dat er op de PvdD positief gereageerd word?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:39

Ja, maar dat komt doordat de massa/mens zich mee laat slepen door hun emoties en van daaruit reageert.
Het is wel keiharde realiteit dat zulke dingen gebeuren.
Ik zat ook met tranen in mijn ogen te kijken, alleen ik kan wel het onderscheid maken waarom dat het op zo'n manier gebruikt wordt.
Het is uitermate schokkend, maar om tot besef te komen kan je geen mooie filmpjes laten zien.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:40

Miska schreef:
Dat filmpje is om bewust te worden dat we indirect aan die buitenlandse praktijken meedoen door die buitenlandse melk te kopen!!!
Het hele melkvee beleid moet om, want de boeren krijgen allerlei subsidie om te kunnen blijven bestaan, maar als we stoppen met buitenlandse melk te kopen en het in eigen land te houden dan ben je al half op weg.
Ieder land moet verantwoordelijk zijn voor zijn eigen praktijken, maar als je niet weet wat daar gebeurt en waar wij indirect aan mee betalen zal het iedereen een zorg zijn.
Ik vind het goed dat ze dit soort gruwelijke dingen naar buiten brengen, het is inderdaad maag omdraaiend om naar te kijken, maar het is alles behalve normaal dat er zulke dingen gebeuren.

Ja leuk en aardig maar daar doen ze niks aan. En daar hoor je ze ook niet over.
Voor mij is dit typisch een partij van dieren extremisten. Ze hebben ook precies de zelfde manier van werken. Een beetje schokkende filmpjes plaatsen en hard roepen.

Maar daadwerkelijks iets ondernemen laat staan bereiken dat is er niet bij

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:41

Miska schreef:
Ja, maar dat komt doordat de massa/mens zich mee laat slepen door hun emoties en van daaruit reageert.Het is wel keiharde realiteit dat zulke dingen gebeuren.
Ik zat ook met tranen in mijn ogen te kijken, alleen ik kan wel het onderscheid maken waarom dat het op zo'n manier gebruikt wordt.
Het is uitermate schokkend, maar om tot besef te komen kan je geen mooie filmpjes laten zien.

Dus mijn punt. Dit is geen slimme manier om dit soort praktijken onder de aandacht te brengen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:44

ik kan veel hebben maar dit is voor het eerst dat ik een filmpje zie en er echt ontoepasselijk van word... Wat een hufters.
Maar ik vind het wel jammer dat alle melkvee houders over 1 kam gescheerd worden.
Voor zover ik zie gaat dit om 1 of 2 boerderijen in ohio, hoe zit het met al die anderen? lijkt me niet dat ze allemaal hun beestjes zo behandelen.

Zou die gozer zelf met zn kop vast moeten zetten en hem dan met een crowbar meppen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:46

sporter schreef:
Miska schreef:

Ja leuk en aardig maar daar doen ze niks aan. En daar hoor je ze ook niet over.
Voor mij is dit typisch een partij van dieren extremisten. Ze hebben ook precies de zelfde manier van werken. Een beetje schokkende filmpjes plaatsen en hard roepen.

Maar daadwerkelijks iets ondernemen laat staan bereiken dat is er niet bij

Denk je dat echt?
Als iedereen zo denkt, dan komt er inderdaad nooit verandering.
Wij mensen zijn de beesten die de dieren uitbuiten, maar het hele politieke beleid is zo krom als een hoepel.
De Partij van de Dieren komt het meest voor de dieren op en denkt ook heus wel aan de rest, maar daar heb je de andere partijen ook voor.
Je hebt tal van dingen waaraan het schort, maar de grootste partijen denken alleen maar aan hun centen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:48

Nee als iedereen zo denkt als de PvdD dan veranderd er nooit wat. Politiek zo krom als een hoepel? Zij zijn oa de politiek

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:51

Ja, en vind jij dat er een goed beleid gevoerd wordt dan?
Er is armoede in bepaalde landen, terwijl wij hier tonnen met voedsel weg gooien.
Over productie en massaproductie en waarvoor?
Om het vervolgens in het buitenland te gaan halen, omdat het 'goedkoper' is en het zelf dan weg te gooien.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:53

Miska schreef:
Ja, en vind jij dat er een goed beleid gevoerd wordt dan?
Er is armoede in bepaalde landen, terwijl wij hier tonnen met voedsel weg gooien.
Over productie en massaproductie en waarvoor?
Om het vervolgens in het buitenland te gaan halen, omdat het 'goedkoper' is en het zelf dan weg te gooien.

Nee, juist daarom stem ik niet op de PvdD. Als ze zelfs geen vooruitgang kunnen boeken op hun ''speerpunt'' dan gaat ze dat met andere onderwerpen al helemaal niet lukken.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:56

Al het land waar nu dieren lopen die voor comsumptie uitgebuit worden daar kan je ook werkelijk voedsel op verbouwen waar iedereen wat aan heeft!
Aangezien melk niet nodig meer is na je 1e levensjaar en van te veel vlees eten krijg je kanker.
Hebben de welvaart landen last van allerlei allergieën en overgewicht doordat er geen gezond voedsel geproduceerd wordt.
Voedsel is van levensbelang, maar de dieren worden er om uitgebuit.
We doneren aan landen die hun ezel en dergelijke te zwaar belasten om te kunnen bestaan, maar voedsel leveren en zelf wat minder en juist eten ho maar!
We kopen daar hun melk weg, omdat het goedkoop is voor ons.
We betalen mee aan praktijken die dierenleed veroorzaken en dan nog durven zeggen dat je goed bezig bent...?!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:01

Hoppakee... en weer wordt de Nederlandse melkveehouder verder de grond in getrapt qua imago ;(

De dingen die in het filmpje worden getoond gebeuren. Maar echt niet bij elke melkveehouder! Beter gezegd: bij een enkeling gebeuren deze dingen. Want als je op deze manier met je beesten omgaat, dan voel je dat wel in je eigen portemonnee! Melkveehouder zijn is nou eenmaal geen vetpot en als je de dieren op deze manier behandeld geven ze lang niet zoveel melk. Alleen triest dat de PvdD hier alleen de melkveehouderij erop afrekent. Want dit soort praktijken gebeuren ook in de paardenhouderij, varkenshouderij, etc.

PvdD kan een hele goede partij worden... maar dan moeten ze zich eerste eens even gaan verdiepen in dingen voordat ze iets willen veranderen omdat het "sielug" is ;)

edit: typfout

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:03

Miska schreef:
Al het land waar nu dieren lopen die voor comsumptie uitgebuit worden daar kan je ook werkelijk voedsel op verbouwen waar iedereen wat aan heeft!
Aangezien melk niet nodig meer is na je 1e levensjaar en van te veel vlees eten krijg je kanker.
Hebben de welvaart landen last van allerlei allergieën en overgewicht doordat er geen gezond voedsel geproduceerd wordt.
Voedsel is van levensbelang, maar de dieren worden er om uitgebuit.
We doneren aan landen die hun ezel en dergelijke te zwaar belasten om te kunnen bestaan, maar voedsel leveren en zelf wat minder en juist eten ho maar!
We kopen daar hun melk weg, omdat het goedkoop is voor ons.
We betalen mee aan praktijken die dierenleed veroorzaken en dan nog durven zeggen dat je goed bezig bent...?!

Hahaha ja klopt. Ik ben het ook helemaal met je eens wat dat betreft. Mijn punt is dat de PvdD hier geen verandering in gaat brengen. En als ze dan iets naar buiten brengen. Doen ze het zo overtrokken, dat ze de helft van de lezers al tegen de haren in strijken.

Bokt is een forum voor paarden/dieren liefhebbers. Als je het hier al voor elkaar krijgt om te zorgen dat ongeveer de helft van de reactie's negatief naar de PvdD toe is, dan breng je op een verkeerde manier je informatie naar buiten.