Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sporter schreef:Of ze dat wel of niet zo bedoelen doet er eigenlijk niet toe. Zo word het wel opgepakt door de massa te lezen aan dit toppic.,
RedPassion schreef:sporter schreef:Of ze dat wel of niet zo bedoelen doet er eigenlijk niet toe. Zo word het wel opgepakt door de massa te lezen aan dit toppic.,
Ligt dat dan aan Thieme of aan de massa?
Verder sluit ik me aan bij Miska. Nederland werkt indirect mee aan deze praktijken zolang er vraag blijft naar de producten die eruit voortkomen.
Miska schreef:Dan houdt je dit soort dingen zelf in stand, als wij mensen nu bewuster kiezen dan verandert het hele vraag en aanbod.
Als je nu voor fairtrade wil kiezen dan mag je er bijna een 2e hypotheek bijnemen, terwijl er in eigen land genoeg melk en dergelijke is, maar mensen zijn zo op de knip en sluiten hun ogen voor wat er om ons heen gebeurd.
Zoals in dit filmpje, niemand kan er naar kijken alleen we blijven investeren in deze praktijken door voor 'goedkoop is beter' te kiezen?!
Waarom denk je dat er zulke barre omstandigheden zijn zowel bij de Nederlandse boeren?
De boeren verdienen er amper geld aan, maar hebben wel een hoge kostenpost.
Dus alles gaat naar massaproductie om de inkomsten, maar het is echt het politieke beleid dat verandert moet worden, anders heeft het geen zin.
sporter schreef:Miska schreef:Dan houdt je dit soort dingen zelf in stand, als wij mensen nu bewuster kiezen dan verandert het hele vraag en aanbod.
Als je nu voor fairtrade wil kiezen dan mag je er bijna een 2e hypotheek bijnemen, terwijl er in eigen land genoeg melk en dergelijke is, maar mensen zijn zo op de knip en sluiten hun ogen voor wat er om ons heen gebeurd.
Zoals in dit filmpje, niemand kan er naar kijken alleen we blijven investeren in deze praktijken door voor 'goedkoop is beter' te kiezen?!
Waarom denk je dat er zulke barre omstandigheden zijn zowel bij de Nederlandse boeren?
De boeren verdienen er amper geld aan, maar hebben wel een hoge kostenpost.
Dus alles gaat naar massaproductie om de inkomsten, maar het is echt het politieke beleid dat verandert moet worden, anders heeft het geen zin.
Dan moet je dat veranderen![]()
Dan moet je zorgen dat de Nederlandse melk in Nederland blijft. En niet 1 of ander filmpje uit de amerikaanse veehouderij plaatsen. Want dat is wel erg makkelijk.
Verder werk ik hier niet aan mee want ik lust geen melk bovendien is het slecht voor je
Miska schreef:Dat filmpje is om bewust te worden dat we indirect aan die buitenlandse praktijken meedoen door die buitenlandse melk te kopen!!!
Het hele melkvee beleid moet om, want de boeren krijgen allerlei subsidie om te kunnen blijven bestaan, maar als we stoppen met buitenlandse melk te kopen en het in eigen land te houden dan ben je al half op weg.
Ieder land moet verantwoordelijk zijn voor zijn eigen praktijken, maar als je niet weet wat daar gebeurt en waar wij indirect aan mee betalen zal het iedereen een zorg zijn.
Ik vind het goed dat ze dit soort gruwelijke dingen naar buiten brengen, het is inderdaad maag omdraaiend om naar te kijken, maar het is alles behalve normaal dat er zulke dingen gebeuren.
Miska schreef:Ja, maar dat komt doordat de massa/mens zich mee laat slepen door hun emoties en van daaruit reageert.Het is wel keiharde realiteit dat zulke dingen gebeuren.
Ik zat ook met tranen in mijn ogen te kijken, alleen ik kan wel het onderscheid maken waarom dat het op zo'n manier gebruikt wordt.
Het is uitermate schokkend, maar om tot besef te komen kan je geen mooie filmpjes laten zien.
sporter schreef:Miska schreef:Dat filmpje is om bewust te worden dat we indirect aan die buitenlandse praktijken meedoen door die buitenlandse melk te kopen!!!
Het hele melkvee beleid moet om, want de boeren krijgen allerlei subsidie om te kunnen blijven bestaan, maar als we stoppen met buitenlandse melk te kopen en het in eigen land te houden dan ben je al half op weg.
Ieder land moet verantwoordelijk zijn voor zijn eigen praktijken, maar als je niet weet wat daar gebeurt en waar wij indirect aan mee betalen zal het iedereen een zorg zijn.
Ik vind het goed dat ze dit soort gruwelijke dingen naar buiten brengen, het is inderdaad maag omdraaiend om naar te kijken, maar het is alles behalve normaal dat er zulke dingen gebeuren.
Ja leuk en aardig maar daar doen ze niks aan. En daar hoor je ze ook niet over.
Voor mij is dit typisch een partij van dieren extremisten. Ze hebben ook precies de zelfde manier van werken. Een beetje schokkende filmpjes plaatsen en hard roepen.
Maar daadwerkelijks iets ondernemen laat staan bereiken dat is er niet bij
Miska schreef:Ja, en vind jij dat er een goed beleid gevoerd wordt dan?
Er is armoede in bepaalde landen, terwijl wij hier tonnen met voedsel weg gooien.
Over productie en massaproductie en waarvoor?
Om het vervolgens in het buitenland te gaan halen, omdat het 'goedkoper' is en het zelf dan weg te gooien.
Miska schreef:Al het land waar nu dieren lopen die voor comsumptie uitgebuit worden daar kan je ook werkelijk voedsel op verbouwen waar iedereen wat aan heeft!
Aangezien melk niet nodig meer is na je 1e levensjaar en van te veel vlees eten krijg je kanker.
Hebben de welvaart landen last van allerlei allergieën en overgewicht doordat er geen gezond voedsel geproduceerd wordt.
Voedsel is van levensbelang, maar de dieren worden er om uitgebuit.
We doneren aan landen die hun ezel en dergelijke te zwaar belasten om te kunnen bestaan, maar voedsel leveren en zelf wat minder en juist eten ho maar!
We kopen daar hun melk weg, omdat het goedkoop is voor ons.
We betalen mee aan praktijken die dierenleed veroorzaken en dan nog durven zeggen dat je goed bezig bent...?!