Overpopulatie en Geboortebeperking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:09

Misschien heeft moeder Natuur besloten dat ze koi-karpers wil gaan houden en laat ze ons voor we uitsterven de aarde bekleden met beton en alles overstromen door het smelten van de poolkappen.

Ragdollcat

Re: Overpopulatie en Geboortebeperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:10

Haha daar lijkt het wel op ja.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:11

Geen kinderfabrieken meer (geen kunstmatige zwangerschappen dus) en stoppen met ouderen zo lang in leven te houden. :=

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:11

'Maar is die technologische vooruitgang ergens ook niet de natuur?
De natuur heeft ons toch dat denkvermogen en de intelligentie gegeven om ons te ontwikkelen tot wat we nu zijn?'

Nee we zijn aan het doorslaan imo want niets wat echt belangrijk is wordt nog als zodanig beschouwd en wordt met gemak vernietigd en afgemaakt en moet wijken voor onze nietsontziende drang om meer te bouwen, verbouwen, voort te planten.
Ik denk dat we met z'n allen een pas op de plaats moeten maken, we zijn naar de rand van de afgrond aan 't rennen!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:13

@bnb: waar komt die drang om te bouwen, verbouwen, voortplanten etc. dan vandaan?
Is dat ook geen natuur?
Is de mens en alles wat hij doet geen natuur?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:18

Een reltopic zal dit pas worden door sommige, in mijn ogen, hele domme posts.
Hoezo stoppen ouderen langer in leven tehouden?? Het zullen jouw ouders maar zijn!
Het kabinet moet bezuinigen, dus de hypotheekrente aftrek maar afschaffen? Belachelijk, waarom dan niet de kinderbijslag? Ik heb bewust geen kinderen, maar moet wel meebetalen aan die van anderen.
En hoezo geboortebeperking? Wie beslist dan wie wel en wie niet? Eigen god spelen ofzo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:23

Ik hoop van harte dat mijn ouders mogen sterven wanneer zij daar klaar voor zijn ipv dat eeuwige gedoe met ze nog wekenlang in leven te houden tegen beter weten in waardoor ze een pijnlijke dood sterven die niet nodig geweest was.

Ik ben het trouwens wel eens met kinderbijslag afschaffen. Dan gooien ze de allimentatie oid maar omhoog als ze perse alleenstaande moeders willen steunen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 05:55

_Rhiannon_ schreef:
@bnb: waar komt die drang om te bouwen, verbouwen, voortplanten etc. dan vandaan?
Is dat ook geen natuur?
Is de mens en alles wat hij doet geen natuur?

In mijn ogen dus wel, dus ik zie deze ontwikkeling ook als natuur en denk dat de natuur het zelf ook weer recht gaat trekken met milieurampen, muterende virussen en weet ik het wat nog meer.

@Sarabande: in de westerse wereld is dat al zo en toch krijgen veel vrouwen nog steeds kinderen. Oerdrift laat zich niet negeren. Bijna alle vrouwen met kinderen die ik ken hebben weinig boodschap aan carrière, slechts aan zelfredzaamheid met oog op het nageslacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 06:12

het is heel simpel, we hoeven ons nergens druk om te maken.......... moedernatuur gaat dit zelf helemaal regelen. :)

De Crux in het verhaal is inderdaad dat wij mensen in staat zijn om levens te verlengen van mensen die gewoon moeten overlijden met allemaal kunstgrepen, en sterker nog wij zijn in staat om levens te maken die op de natuurlijke weg nooit tot stand zouden zijn gekomen.

Moeder natuur had ooit een keer de pest, toen de populatie genoeg uitgedund was ging die weer over....... Nu hebben we AIDS en Kanker, maargoed onze wetenschappers hebben dat ook redelijk onder controle weten te brengen......... En moeder natuur doet echt haar best wel hoor!! alleen moet ze nu wat sterkers verzinnen dan een griepje :D :D

en het komt vanzelf, er breekt echt vanzelf een grote epedemie los waar heel veel mensen aan dood zullen gaan....... Sars, mexicaanse griep....... dat zijn slechts probeerseltjes van haar een soort van tryouts.

Wij hebben geen natuurlijke vijanden....... ja elkaar :D :D Dus Rhanna is het logisch dat wij met steeds meer worden....

De eendjes hier in de riviertjes, worden a 10 geboren, en aan het einde van de rit blijven er 2 over......

De manier waarop wij mensen in staat zijn om onself of onze dierbaren weer op te lappen, gaat ons uiteindelijk onze kop kosten :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 06:46

Zonder de zorg in NL had ik mijn zwangerschappen niet overleefd.
Ik ben voor euthenasie, als men zelf niet meer wil.

Ze moeten sterrelilisatie gemakkelijker en toegankelijker maken.
Vorige week hoordi ik het verhaal van een gezin waarvan de beide ouders niet werken. De vrouw is 26 jaar heeft al 6 kinderen en wil zich laten sterreliseren. Helaas kan ze de kosten daarvan niet betalen ( ik woon in DLD), het gevolg dat er binnenkort al weer een volgende onderweg is. Het gezin krijg heel veel hulp (geld) van de staat, extra begeleiding en hulp in de huishouding.
Als ze alvast beginnen om met zulke mensen te gaan praten en begeleiden en vergoeden van een sterrelisatie.
Kindergeld is hier 185,00 per maand per kind in NL is dat rond de 80,00.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 06:55

HC...... zonder de huidige technologie had je jouw zwangerschappen niet overleefd.

Ik vind zeker dat sterrilisatie vergoed moet worden, de mijne is deels vergoed......... toen ik zei, dat ik anders wel elke maand naar de abortuskliniek zou gaan kijken wat goedkoper was voor hun........ het is nog een hele strijd geweest kan ik je verzekeren........

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:25

Naar mijn idee is het vrij simpel, of we stoppen met het volproppen en leegzuigen van de aarde, of we gaan er zelf onderdoor... :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:47

Cheveyo schreef:
was er 'vroeger' niet een 'natuurlijke' selectie door wel/niet vruchtbaarheid van mannen/vrouwen?

Vandaag de dag zijn er heel wat kundige handelingen om zwangerschap toch mogelijk te maken maar vroeger had je die niet.

Nou ik denk dat dat het probleem van de overbevolking niet is.
IVF en aanverwanten technieken worden veel in de westerse wereld toegepast. En daar slinkt de bevolking juist, zeker in Europa. In Nederland hebben we het probleem van de vergrijzing. Vandaar dat we met z'n alle langer moeten gaan doorwerken.

Maar daar waar het nu al een probleem is, Zuid-Oost Azie, daar worden deze technieken helemaal niet zo veel toegepast. Daar zijn kinderen nog erg belangrijk voor je oudedagsvoorziening en jongentje meer waard dan meisjes. Als je dat probleem weet om te buigen dan ben je al een stapje verder denk ik.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-05-10 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:49

Ala China??? Natasja?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:51

KiWiKo schreef:
Ala China??? Natasja?

Hoe bedoel je???

In China moeten de kinderen vaak zorgen voor hun ouders ja.

Daar was vroeger de regel dat je maar 1 kind mocht krijgen maar dat is daar nu ook niet meer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:52

nee ik bedoel dat daar nog steeds een geboortebeperking is en meisjes verhandelbaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:53

nou doen de meiden het wel goed in chna hoor, de verhandelbaarheid is verminderd naarmate de meisjes zich meer ontwikkelen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:56

KiWiKo schreef:
nee ik bedoel dat daar nog steeds een geboortebeperking is en meisjes verhandelbaar.

Ooo Zo.

De geboorte beperking is daar niet meer dacht ik...

Maar ik denk dat gedwongen geboorte beperking niet de oplossing is. er zijn behoorlijk schrijnende gevallen in China daardoor. Bovendien heeft dat niet weten te voorkomen dat er in China 1 miljard mensen wonen.

Nee ik denk eerder aan een stelsel van sociale opvang alla in Nederland waardoor er geen noodzaak meer is voor het krijgen van 6 kinderen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-05-10 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:57

KiWiKo schreef:
nou doen de meiden het wel goed in chna hoor, de verhandelbaarheid is verminderd naarmate de meisjes zich meer ontwikkelen

Erg belangrijk. Scholing voor meisjes en mensen in het algemeen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:03

China is ook erg groot :D :D :D dus wonen er automatisch meer mensen :)

Ik ben vorig jaar in sjanghai geweest.......... rotterdam is een dorpje :D :D

een KLEIN dorpje dan wel te verstaan........

We zitten nu in een soort van tussefase........ een fase dat er veel te veel mensen zijn omdat er veel te veel volken geen oudedagsvoorziening hebben......... en we hebben de bevolkingsgroepen die dat wel hebben en dus minder kinderen, want het is niet nodig.......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:12

KiWiKo schreef:
China is ook erg groot :D :D :D dus wonen er automatisch meer mensen :)

:D :D

Maar natuurlijk....

Maar Zuid-oost Azie is wel het meest dichtbevolkte gebied van de wereld. ook in India wonen meer dan een miljard mensen en bangladesh is het dichtsbevolkte land van de wereld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:15

yep, en daar gaan ook straks de meeste doden vallen......... eigenlijk oneerlijk want die mensen zijn nog steeds afhankelijk van hun kinderen met hun oude dag.

maar daar gaan de hardste klappen vallen.........

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:19

Klopt helaas.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:21

KiWiKo schreef:
het is heel simpel, we hoeven ons nergens druk om te maken.......... moedernatuur gaat dit zelf helemaal regelen. :)

De Crux in het verhaal is inderdaad dat wij mensen in staat zijn om levens te verlengen van mensen die gewoon moeten overlijden met allemaal kunstgrepen, en sterker nog wij zijn in staat om levens te maken die op de natuurlijke weg nooit tot stand zouden zijn gekomen.

Moeder natuur had ooit een keer de pest, toen de populatie genoeg uitgedund was ging die weer over....... Nu hebben we AIDS en Kanker, maargoed onze wetenschappers hebben dat ook redelijk onder controle weten te brengen......... En moeder natuur doet echt haar best wel hoor!! alleen moet ze nu wat sterkers verzinnen dan een griepje :D :D

en het komt vanzelf, er breekt echt vanzelf een grote epedemie los waar heel veel mensen aan dood zullen gaan....... Sars, mexicaanse griep....... dat zijn slechts probeerseltjes van haar een soort van tryouts.

Wij hebben geen natuurlijke vijanden....... ja elkaar :D :D Dus Rhanna is het logisch dat wij met steeds meer worden....

De eendjes hier in de riviertjes, worden a 10 geboren, en aan het einde van de rit blijven er 2 over......

De manier waarop wij mensen in staat zijn om onself of onze dierbaren weer op te lappen, gaat ons uiteindelijk onze kop kosten :)

Hier ben ik het absoluut mee eens. De natuur regelt dit zelf. Ik wil hierbij nog toevoegen dat we meer milieu rampen zullen krijgen. Overstroming, aardbevingen, etc. De natuur zal altijd zijn balans weer terug vinden, hoe erg wij dit ook verstoren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:27

bnb schreef:
'Maar is die technologische vooruitgang ergens ook niet de natuur?
De natuur heeft ons toch dat denkvermogen en de intelligentie gegeven om ons te ontwikkelen tot wat we nu zijn?'

Dat vraag ik me dus ook vaak af, maar dat is meer een filosofische vraag, waar houdt de natuur op en waar begint synthetisch?

Ondanks alle perikelen met overbevolking, hoop ik niet dat we erg Middeleeuws gaan worden in de toekomst :o De mens moet vooruit, niet achteruit.
We vinden vast wel oplossingen, de Universiteit MIT, in Amerika, heeft al een 'voedselprinter' uitgevonden. Ze kunnen zo stukken vlees zelfs 'printen'.

http://www.wisegeek.com/what-is-bioprinting.htm

Ze willen het dus nu nog gebruiken voor organen, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit niet lang zo zal blijven :)