Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:@Cissie
Als je in Nederland een huis wilt kopen moet je daar ook aan voldoen.
En weet je, ook "onaangepaste" buitenlanders hebben vaak een koopwoning. Dus die voldoen aan die regels
jodi schreef:Nou,er zijn nogal wat Nederlandse(en ook engelse) 'kliekjes' in Frankrijk,die niets met de plaatselijke bevolking te maken hebben en lekker onder elkaar blijven,hun eigen winkeltje(met hagelslag en pindakaas),hun eigen feestjes(koninginnedag)....
Brainless schreef:@Wendy
1ste:
Het eerste gedeelte, mag allemaal in Marokko, er zijn al verschillende Christelijke kerken, er wordt ook varkensvlees verkocht (en kaas uit Nederland).
2de:
(over 1 kam scherend) Daar staat Frankrijk om bekend. Folders van het CWI zijn in veel meer talen dan alleen het Arabisch. (ook in het Frans/Duits/Engels...)
3de:
Dus je gaat bij voorbaat er al uit dat opa/oma geen Nederlands willen leren.....dit terwijl hun zoon (en kleinkinderen) goed Nederlands praten.
4de:
Vertel, hoe vaak komt dat voor?
5de:
Aan wie ligt het dat hun vrij krijgen? Aan de school toch, die maakt een uitzondering?
Ook andere gelovigen kunnen op voor hun speciale dagen vrij krijgen (dus ook Joden/Hindoestanen ed.)
Dit heeft niks met allochtonen of Marokkanen/Moslims te maken, want de meeste zijn autochtoon.
6de:
Te gast??? Mensen die hier geboren zijn, zijn te gast???
wendyashley schreef:Hier in zaanstad bijv. zijn bepaalde wijken waar je als oorspronkelijk nederlander haast geweerd word, deze wijken zijn compleet met islamitische/arabische winkels,slachterijen,scholen en moskeeën. Zelfs auto rijscholen met voor mij onbekende woorden/tekens rijden hier rond.
Sorry maar als ik naar hun land vertrek kan ik dan ook verwachten dat daar een NL'se school word neergezet??
Bouwen ze daar katholieke/christelijke kerken?? mag ik daar een winkeltje beginnen met NL'se [***] kaas en varkensvlees??? Ik denk zomaar van niet!!!
Van mij mogen ze zich best aan hun geloof/cultuur houden, maar doe dat dan wel op zo'n manier dat niemand hier last van heeft.
Die herrie die uit zo'n moskee komt is niet om aan te horen, bovendien vind ik het maar wat smerig om rond het offerfeest lammetjes op een balkon te zien staan, om vervolgens hun velletje terug te vinden op de stoep.
Bovendien vond ik het belachelijk toen ik laatst hoorde dat een meisje bij mijn dochter in de klas verlof had gekregen i.v.m met hun suikerfeest, als ik als alleenstaande moeder 1 dagje vrij aanvraag voor een weekendje weg (omdat ik vanwege mijn bedrijfje niet zomaar weg kan) een NEE krijg van school!!
.
Nicolletje schreef:Krips schreef:Maar mensen uit Turkije en Marokko mogen hier al lang niet meer komen wonen. Alle allochtonen hier in Nederland wonen hier al jaren.
Nooit gehoord van familiehereniging en 'een vrouw uit Marokko halen' ?
Citaat:Antwerpen wil website over België-route uit de lucht
Het Antwerpse stadsbestuur is niet gecharmeerd van de Nederlandse website: buitenlandsepartners.nl. Om het beleid van ‘ijzeren Rita’ te omzeilen, publiceerde de website hét complete Handboek van de België-route voor immigranten: een legale truc om via onze zuiderburen Nederland binnen te komen.
Het stappenplan in het handboek is eenvoudig: U bent een immigrant uit Nigeria, die getrouwd is met een Nederlandse. Jullie willen graag in Nederland wonen, maar de procedure van Verdonk is zo streng, dat dit jaren kan gaan duren. De oplossing hoeft u niet ver te zoeken. In België zijn de regels een stuk soepeler. Zo hoeft een immigrant geen inburgeringcursussen te volgen of een bepaald minimuminkomen te hebben.
En zo werkt het: U regelt eerst een verblijfplaats in België. Vermeld beide namen bij de deurbel voor de vriendelijke wijkagent, die komt kijken of u wel woonachtig bent op het adres. Nu kunt u als Nederlander bij de gemeente een visum aanvragen. Uw getrouwde partner haalt u uit Nigeria naar België. Uw partner wordt vanwege jullie huwelijk automatisch een Europeaan. De enige eis is dat u beiden voor minimaal één jaar in België een baan moet vinden. Na een jaar hoeft u niet meer bang te zijn voor het ingewikkelde hekwerk van Verdonk en kunt u moeiteloos terugkeren naar het kikkerland.
In Antwerpen heeft de Nederlandse website buitenlandsepartner.nl veel stof doen opwaaien. Het stadsbestuur merkte de laatste jaren steeds meer Nederlanders op bij het gemeenteloket. Antwerpen vindt dat de maat vol is en overweegt juridische stappen tegen de website. Een woordvoerder van de Antwerpse burgemeester: “Het college wil op dit moment niet op vragen ingaan. De stad heeft juridisch advies gevraagd over hoe om te gaan met de informatie op de website. Commentaar zou de mogelijke maatregelen kunnen verstoren.”
De Belgische sluiproute bleef ook niet onopgemerkt bij de Vlaamse pers. Eerder deze week kopte de Gazet van Antwerpen: ‘Antwerps protest tegen België-route’. De wethouder van Bevolking, Erwin Pairon, had moeite met zijn zwijgplicht en noemde de website ‘crapuleus’ (lees: gemeen). Medeoprichter van buitenlandsepartners.nl, Paul Streumer, reageert geprikkeld op de uitspraak van de wethouder. “Het is een schande dat hij ons zo betitelt! Nu lijkt het net alsof wij ons schuldig maken aan illegale praktijken. De immigrantenroute is volledig legaal en volgens de richtlijnen van de Europese Unie uit te leggen, namelijk vrij verkeer van mensen.”
Een sluiptraject, waar de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, Rita Verdonk, weinig aan kan doen. Begin dit jaar probeerde Verdonk de immigratieroute op de Europese agenda te zetten. Daarnaast sprak de minister met haar Belgische collega’s af om het gat in de regelgeving tussen beide landen te dichten. Minister Verdonk kan wegens vakantie niet reageren op vragen voor een mogelijke oplossing.
Volgens Streumer klaagt het Antwerpse stadsbestuur om niks en gaat het maar om een handjevol Nederlandse immigranten per jaar. “Op de website krijgen wij vijfhonderd nieuwe registraties per maand. Het zijn zo’n honderdvijftig per jaar die de route daadwerkelijk doorzetten.”
Of Antwerpen daadwerkelijk een aanklacht gaat indienen tegen de website valt nog maar te bezien. De oprichters van buitenlandsepartner.nl willen eerst gaan praten met de Belgische wethouder om zijn uitspraken publiekelijk in te laten trekken. Streumer: “Antwerpen kan ons niet uit de lucht laten halen. Inhoudelijk zullen wij een mogelijke rechtszaak glansrijk winnen.”
Valeska Hovener
Daphna schreef:In mijn omgeving gaat het er heel anders aan toe...
Mijn vader is inmiddels al een tijdje getrouwd met een Peruaanse. Ze heeft kinderen, familie, drukke baan in Peru, nu na 3 jaar procederen heeft ze een vakantie visum gekregen... Ze wil hier niet blijven enkel 2 weken kijken waar haar man vandaan komt...
Andere bekende van mij, getrouwd met een Thaise heeft gebruik gemaakt van de legale Belgie route:Citaat:Antwerpen wil website over België-route uit de lucht
Het Antwerpse stadsbestuur is niet gecharmeerd van de Nederlandse website: buitenlandsepartners.nl. Om het beleid van ‘ijzeren Rita’ te omzeilen, publiceerde de website hét complete Handboek van de België-route voor immigranten: een legale truc om via onze zuiderburen Nederland binnen te komen.
Het stappenplan in het handboek is eenvoudig: U bent een immigrant uit Nigeria, die getrouwd is met een Nederlandse. Jullie willen graag in Nederland wonen, maar de procedure van Verdonk is zo streng, dat dit jaren kan gaan duren. De oplossing hoeft u niet ver te zoeken. In België zijn de regels een stuk soepeler. Zo hoeft een immigrant geen inburgeringcursussen te volgen of een bepaald minimuminkomen te hebben.
En zo werkt het: U regelt eerst een verblijfplaats in België. Vermeld beide namen bij de deurbel voor de vriendelijke wijkagent, die komt kijken of u wel woonachtig bent op het adres. Nu kunt u als Nederlander bij de gemeente een visum aanvragen. Uw getrouwde partner haalt u uit Nigeria naar België. Uw partner wordt vanwege jullie huwelijk automatisch een Europeaan. De enige eis is dat u beiden voor minimaal één jaar in België een baan moet vinden. Na een jaar hoeft u niet meer bang te zijn voor het ingewikkelde hekwerk van Verdonk en kunt u moeiteloos terugkeren naar het kikkerland.
In Antwerpen heeft de Nederlandse website buitenlandsepartner.nl veel stof doen opwaaien. Het stadsbestuur merkte de laatste jaren steeds meer Nederlanders op bij het gemeenteloket. Antwerpen vindt dat de maat vol is en overweegt juridische stappen tegen de website. Een woordvoerder van de Antwerpse burgemeester: “Het college wil op dit moment niet op vragen ingaan. De stad heeft juridisch advies gevraagd over hoe om te gaan met de informatie op de website. Commentaar zou de mogelijke maatregelen kunnen verstoren.”
De Belgische sluiproute bleef ook niet onopgemerkt bij de Vlaamse pers. Eerder deze week kopte de Gazet van Antwerpen: ‘Antwerps protest tegen België-route’. De wethouder van Bevolking, Erwin Pairon, had moeite met zijn zwijgplicht en noemde de website ‘crapuleus’ (lees: gemeen). Medeoprichter van buitenlandsepartners.nl, Paul Streumer, reageert geprikkeld op de uitspraak van de wethouder. “Het is een schande dat hij ons zo betitelt! Nu lijkt het net alsof wij ons schuldig maken aan illegale praktijken. De immigrantenroute is volledig legaal en volgens de richtlijnen van de Europese Unie uit te leggen, namelijk vrij verkeer van mensen.”
Een sluiptraject, waar de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, Rita Verdonk, weinig aan kan doen. Begin dit jaar probeerde Verdonk de immigratieroute op de Europese agenda te zetten. Daarnaast sprak de minister met haar Belgische collega’s af om het gat in de regelgeving tussen beide landen te dichten. Minister Verdonk kan wegens vakantie niet reageren op vragen voor een mogelijke oplossing.
Volgens Streumer klaagt het Antwerpse stadsbestuur om niks en gaat het maar om een handjevol Nederlandse immigranten per jaar. “Op de website krijgen wij vijfhonderd nieuwe registraties per maand. Het zijn zo’n honderdvijftig per jaar die de route daadwerkelijk doorzetten.”
Of Antwerpen daadwerkelijk een aanklacht gaat indienen tegen de website valt nog maar te bezien. De oprichters van buitenlandsepartner.nl willen eerst gaan praten met de Belgische wethouder om zijn uitspraken publiekelijk in te laten trekken. Streumer: “Antwerpen kan ons niet uit de lucht laten halen. Inhoudelijk zullen wij een mogelijke rechtszaak glansrijk winnen.”
Valeska Hovener
Heeft die man verdient ook.
babydolll schreef:Hebben jullie nu echt serieus last van de moskee?? ik word eerder gek van die kerk die op zondag met z'n rot bellen bezig is, heb ik echt geen behoefte aan hoor..

ikdoemaarwat schreef:babydolll schreef:Hebben jullie nu echt serieus last van de moskee?? ik word eerder gek van die kerk die op zondag met z'n rot bellen bezig is, heb ik echt geen behoefte aan hoor..
nou ik aan beide niet
ik snap uberhaupt niet waarom andere mensen last moeten hebben van iemand zn geloof? prima dat je een geloof wilt hebben hoor,maar waarom zo opvallend of luidruchtig?
jameyskatje schreef:*verhaal over homo's*
jameyskatje schreef:aanpassen betekent niet dat je het zelf ook moet worden/belijden/uitvoeren/etc

maar inruilen: 
jameyskatje schreef:bijna al onze tv presentatoren zijn homo.