Wie moet zich aanpassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Re: Wie moet zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:53

Vind ook dat mensen die in Nederland willen gaan wonen alles uit de kast moeten halen om zich aan te passen.

Wat dat betreft kunnen we wel meer een voorbeeld nemen aan Australie, daar mag je je pas gaan vestigen als je een baan hebt, voldoende geld op je bankrekening (mocht je onverhoopt ontslagen worden) en bewijs van goed gedrag hebben.
Niet dat je daarmee alle 'problemen' rondom inburgeren de wereld uit helpt, maar het helpt misschien wel mee aan een positieve start.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:55

Maar mensen uit Turkije en Marokko mogen hier al lang niet meer komen wonen. Alle allochtonen hier in Nederland wonen hier al jaren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:56

@Cissie
Als je in Nederland een huis wilt kopen moet je daar ook aan voldoen.

En weet je, ook "onaangepaste" buitenlanders hebben vaak een koopwoning. Dus die voldoen aan die regels

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:57

Krips schreef:
Maar mensen uit Turkije en Marokko mogen hier al lang niet meer komen wonen. Alle allochtonen hier in Nederland wonen hier al jaren.

Is dat zo?, komt dat omdat het geen EU landen zijn?

Mensen met bijv. een Turkse nationaliteit mogen hier wel komen wonen mits ze in een EU land wonen?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:59

Brainless schreef:
@Cissie
Als je in Nederland een huis wilt kopen moet je daar ook aan voldoen.

En weet je, ook "onaangepaste" buitenlanders hebben vaak een koopwoning. Dus die voldoen aan die regels

Dat klopt, al zijn vele aangewezen op een huurwoning, verhoudingsgewijs verblijven er meer mensen in een huurwoning dan een koophuis.
Wat ik al zei, je verhelpt er niet alle problemen mee.....dat zou makkelijk zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:14

jodi schreef:
Nou,er zijn nogal wat Nederlandse(en ook engelse) 'kliekjes' in Frankrijk,die niets met de plaatselijke bevolking te maken hebben en lekker onder elkaar blijven,hun eigen winkeltje(met hagelslag en pindakaas),hun eigen feestjes(koninginnedag).... ;)

Nou dat is niet echt sociaal maar op zich niet erg, doen Chinezen hier toch ook?
Zolang die kliekjes maar niet gaan eisen dat er Koninginnedag landelijk gevierd gaan worden en er een andere dag ingeleverd moet worden lijkt mij niets aan de hand.
Alleen ik heb het idee dat dat laatste hier in Nederland nu wel gebeurt.

bijv.
Chinezen vieren ook hun andere nieuwjaar hier, maar dat ervaren wij als 'leuk' als we dat zien.
Waarschijnlijk omdat het niet zo hard door onze strot geduwd word als bepaalde andere dingen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:15

Krips schreef:

Nooit gehoord van familiehereniging en 'een vrouw uit Marokko halen' ? :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:20

Ja. Dat wel. Maar dat vind ik wel iets anders. Wat ik wil aangeven is dat het niet zo is dat Marokanen en Turken hier nu 'zomaar' naartoe kunnen verhuizen. Ik heb het idee dat dat idee hier heerst. Maar dat zijn economische immigranten. En die worden geweerd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:48

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:34

Ik vind dat nederland veel te ver gaat wat betreft de alochtonen.

Hier in zaanstad bijv. zijn bepaalde wijken waar je als oorspronkelijk nederlander haast geweerd word, deze wijken zijn compleet met islamitische/arabische winkels,slachterijen,scholen en moskeeën. Zelfs auto rijscholen met voor mij onbekende woorden/tekens rijden hier rond.
Sorry maar als ik naar hun land vertrek kan ik dan ook verwachten dat daar een NL'se school word neergezet??
Bouwen ze daar katholieke/christelijke kerken?? mag ik daar een winkeltje beginnen met NL'se beemster kaas en varkensvlees??? Ik denk zomaar van niet!!!

Net als idd die folders op gemeentehuis,CWI ed, als ik op vakantie ga liggen daar ook geen vertalingen in het nederlands om mij op weg te helpen...NEEEE ik mag het dan allemaal zelf uitzoeken en maar zien hoe ik mijn bips redt.Sterker nog, vorig jaar in Frankrijk verrotte de franse campingeigenaar engels te spreken toen ik info over een dokter nodig had, later hoorde ik van zijn zoon (studerend in amerika en hulp op camping in zomer) dat zijn vader gewoon engels spreekt maar er niet over pijnst om zich aan te passen aan zijn gasten.Ergens heeft hij nog gelijk ook,ik kom naar frankrijk en dat ik de taal niet spreek is mijn probleem en niet die van de fransen.

Bij mij in de straat is sinds vorig jaar een turks gezin komen wonen, hardstikke aardige mensen en zij spreken keurig nederlands.
Nu zijn ze bezig om in hun achtertuin nog een huis te bouwen, want wat blijkt??? Opa&oma en 2 zussen van deze meneer wonen nog in turkije maar zouden dolgraag naar nederland komen, die 2 zussen leren de taal nog wel maar opie en omie zullen de moeite niet meer nemen denk ik zo, en dus zijn deze mensen voor mij onverstaanbaar zoals zoveel alochtonen.

Hoe vaak gebeurd het niet dat de kids staan te vertalen??? gewoon omdat de ouders de taal niet willen leren, en waarom zouden ze ook??? nederland is zo aardig om alles voor ze te vertalen.

Van mij mogen ze zich best aan hun geloof/cultuur houden, maar doe dat dan wel op zo'n manier dat niemand hier last van heeft.
Die herrie die uit zo'n moskee komt is niet om aan te horen, bovendien vind ik het maar wat smerig om rond het offerfeest lammetjes op een balkon te zien staan, om vervolgens hun velletje terug te vinden op de stoep.
Bovendien vond ik het belachelijk toen ik laatst hoorde dat een meisje bij mijn dochter in de klas verlof had gekregen i.v.m met hun suikerfeest, als ik als alleenstaande moeder 1 dagje vrij aanvraag voor een weekendje weg (omdat ik vanwege mijn bedrijfje niet zomaar weg kan) een NEE krijg van school!!

Van mij mogen de alochtonen best blijven maar ze hoeven niet overal hun stempel op te drukken, ze zijn hier nog steeds te gast.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:04

@Wendy
1ste:
Het eerste gedeelte, mag allemaal in Marokko, er zijn al verschillende Christelijke kerken, er wordt ook varkensvlees verkocht (en kaas uit Nederland).

2de:
(over 1 kam scherend) Daar staat Frankrijk om bekend. Folders van het CWI zijn in veel meer talen dan alleen het Arabisch. (ook in het Frans/Duits/Engels...)

3de:
Dus je gaat bij voorbaat er al uit dat opa/oma geen Nederlands willen leren.....dit terwijl hun zoon (en kleinkinderen) goed Nederlands praten.

4de:
Vertel, hoe vaak komt dat voor?

5de:
Aan wie ligt het dat hun vrij krijgen? Aan de school toch, die maakt een uitzondering?
Ook andere gelovigen kunnen op voor hun speciale dagen vrij krijgen (dus ook Joden/Hindoestanen ed.)
Dit heeft niks met allochtonen of Marokkanen/Moslims te maken, want de meeste zijn autochtoon.

6de:
Te gast??? Mensen die hier geboren zijn, zijn te gast???

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:58

Is het niet in Marokko nu, dat Nederlandse gezin met zoveel adoptie kinderen die het land zijn uitgezet omdat zij de kinderen het Christelijke geloof aan het leren waren?? Of zit ik nu zo verkeerd?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:08

Brainless schreef:
@Wendy
1ste:
Het eerste gedeelte, mag allemaal in Marokko, er zijn al verschillende Christelijke kerken, er wordt ook varkensvlees verkocht (en kaas uit Nederland).

2de:
(over 1 kam scherend) Daar staat Frankrijk om bekend. Folders van het CWI zijn in veel meer talen dan alleen het Arabisch. (ook in het Frans/Duits/Engels...)

3de:
Dus je gaat bij voorbaat er al uit dat opa/oma geen Nederlands willen leren.....dit terwijl hun zoon (en kleinkinderen) goed Nederlands praten.

4de:
Vertel, hoe vaak komt dat voor?

5de:
Aan wie ligt het dat hun vrij krijgen? Aan de school toch, die maakt een uitzondering?
Ook andere gelovigen kunnen op voor hun speciale dagen vrij krijgen (dus ook Joden/Hindoestanen ed.)
Dit heeft niks met allochtonen of Marokkanen/Moslims te maken, want de meeste zijn autochtoon.

6de:
Te gast??? Mensen die hier geboren zijn, zijn te gast???

1 Ik heb het niet alleen over Marokko,dat is naar mijn weten ook nergens te lezen. Ik kan me overigens geen enkel land bedenken wat zich zo aanpast (als nederland) aan de buitenlanders (en dan heb ik het ook over een nederlander die emigreerd).

2 Dat zal echt niet alleen in Frankrijk het geval zijn, ook Spanje en Italië zijn hier erg stug in.Landen buiten de EU zie ik nou ook niet bepaald folders in het Nederlands neerleggen en van mij hoeft dat ook helemaal niet.
In nederland willen ze graag dat elke inwoner Nederlands spreekt (leert spreken) als je ze dan alles op een presenteerblaadje in hun eigen taal gaat geven stimuleerd dat niet echt om je verstaanbaar te maken.

3 Daar ga ik idd vanuit ja,aangezien deze mensen zich niet meer op de arbeidsmarkt nuttig hoeven te maken.Bovendien wonen zij al hun hele leven in Turkije en is Nederlands niet één van de makkelijkste talen om te leren. Binnenshuis spreken zij hun eigen taal en zullen zij misschien enkele woorden nederlands oppikken.

4 kan mijn eigen bericht nu niet lezen dus daar geef ik nog antwoord op.

5 Dat ligt idd aan de school ja, in prencipe word ik in dit geval dus gediscrimineerd en zou het haast betekenen dat ik eerst maar een geloof moet aannemen eer ik mijn dochter 1 dagje van school weg mag houden. Tja kan haar natuurlijk ziek melden maar na zoveel aanvragen voor 1 dag vrij komen ze natuurlijk geheid controleren.

6 Als je hier geboren bent ben je in mijn ogen Nederlander, elke ander die maar naar Nederland komt omdat ze het hier beter (denken te) krijgen is voor mij te gast.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:22

4 Kom je geregeld in het stadskantoor?? moet jij eens kijken hoeveel vrouwen daar staan met hun kind aan de arm, eenmaal aan de beurt mag het kind alles vertalen voor mams. En waarom?? moeders is voor de kindertjes en het huishouden en hoevaak komt die nou buiten?? De kinderen gaan naar school,zijn hier waarschijnlijk geboren en pikken de taal zo op.Als mams dan een keer zichzelf moet redden en niemand haar begrijpt lopen ze boos weg met de nodige histirische klanken uitkramend.

En ga me a.u.b niet aanvallen over mama-huishouden-kinderen, een vriendin van mij is getrouwd geweest met een marokkaan en kwam niet meer buiten omdat haar man dit niet wilde.Veel gezinnen zijn inmiddels behoorlijk ingeburgerd maar er zijn ook nog steeds van de oude stempel en streng aan het geloof en daar mag de vrouw niet naar buiten zonder man.
Mijn vriendin had zo'n man, nu 2,5 jaar bij hem weg en nog steeds word ze door zijn familie lastig gevallen.

Ik heb helemaal geen problemen, met geen enkel geloof niet,maar ik verwacht wel dat zij zich aanpassen aan het land waar ze verblijven en niet andersom.

Bovendien is dit alles mijn mening en ervaring en zover ik weet ben ik gelukkig nog wel zo vrij om mijn mening te mogen geven.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:43

Ook al zijn ze hier geboren wil dat nog niet zeggen dat ze zich aangepast hebben hoor. Een aantal wel, maar een aantal ook niet. En hoe vaak hoor je niet dat homo's in elkaar geramd zijn door alochtonen van de derde generatie?? Ik zeg niet dat de autochtonen nou zo goed zijn, want daar heb je ook zat rotte appels tussen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:16

ik kan echt het woordje 'aanpassen' niet meer lezen. heeel nieuws en maatschappij staat er inderdaad vol van.

ieder topic die ook maar iets met allochtonen of moslims of whatever te maken heeft komt uit op het verhaaltje 'aanpassen'. uiteindelijk heb ik dus het topic 'DE nederlandse cultuur' geopend om te achterhalen aan WAT men zich dan precies moet aanpassen... heb er niet echt een mooie conclussie van kunnen maken eigenlijk.

schijnbaar vind men het heel makkelijk om te roepen 'aanpassen', 'integreren' en blabla, zonder zich ook maar enigzins te hebben verdiept in een geschiedenis van een situatie.. maar als ze dan de nederlandse cultuur moeten definieren lopen ze vast. en op vragen hoe en waarom kan men geen antwoord geven.

bv homoseksualiteit is inmiddels een vrij normale zaak. zag vanmiddag 2 meiden arm in arm lopen, hand op de kont, elkaar kussen(ik interpreteerde het als heel provecerend. want je zag duidelijk dat ze niet comfortabel liepen, het hobbelde steeds tegen de pas in. ik kreeg meer het idee 'kijk wij zijn een stelletje', agja en ook dat recht hebben ze, ik ben wijs genoeg om te weten dat niet iedereen zo is), maargoed niemand leek ervan op te kijken in een stad als utrecht (wat toch wel multiculti te noemen is), dat toont in mijn ogen aan dat het maatschappelijk geaccepteerd is (meerendeel van de maatschappij heeft het geaccepteerd als onderdeel van nederland). maar wat deze zaak betreft is er niemand die roept 'dit hoort van oorsprong niet bij de nederlandse cultuur'. homoseksualiteit heeft voor een cultuurverandering in nederland gezorgd. homoseksuelen kunnen tegenwoordig makkelijker uit de kast komen dan vroeger, er zijn speciale clubs, verenigingen, organisaties etc speciaal voor homoseksuelen, bijna al onze tv presentatoren zijn homo. homo's hebben in de afgelopen jaren voor een hervorming in nederland gezorgd. een paar generaties terug kan je niet vergelijken met tegenwoordig.

'de nederlandse cultuur' heeft zich dus aangepast aan een minderheid van de bevolkingsgroep, omdat er schijnbaar behoefte aan was. aanpassen betekent niet dat je het zelf ook moet worden/belijden/uitvoeren/etc, het betekent niet dat je het er mee eens hoeft te zijn, maar dat betekent dat je naast elkaar kan leven en anderen de ruimte kan geven/gunt. leven en laten leven

en zo is het uiteraard met bijna alles in nederland. nederland gaat met de tijd mee. je hebt ecologie, het buitenland, de media, uitvindingen, economie, migratie etc die invloed uitoefenen op een land. een land moet wel dynamisch zijn om het hoofd boven water te houden

waarom zou men blijven typen op een typmachine als een computer veel meer deuren opent en gemakkelijker is? dan hoor je toch ook niemand 'dat hoort niet bij onze cultuur, dus weg ermee, wij gaan ons niet aanpassen aan deze nieuwe uitvinding'

dat vind ik dus zo oneerlijk, het ene lopen beamen en het andere proberen te boycotten? want dat idee heb ik soms echt over nederland. helaas, want het is een land met veel mogelijkheden en een aanspreekbaar volk, ik vind het zeer spijtig dat populaire en vooral invloedrijke personen en media-termen de bevolking van elkaar vervreeemd. wat maakt het ene beter of slechter dan het andere? nederland is een innovatief land. we passen ons makkelijk aan, kijk maar naar ons weer (flauw voorbeeld, maar we zijn een aanpasbaar volkje).

schaad het niet dan baat het niet. denk eens aan de voordelen van een multiculturele samenleving.

de wereld is kleiner geworden. multiculti is niet meer te voorkomen/terug te draaien. dus laten we roeien met de riemen die we hebben ipv maar blijven klagen en roepen 'aanpassen dit aanpassen dat'.

geen woorden maar daden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:23

wendyashley schreef:
Hier in zaanstad bijv. zijn bepaalde wijken waar je als oorspronkelijk nederlander haast geweerd word, deze wijken zijn compleet met islamitische/arabische winkels,slachterijen,scholen en moskeeën. Zelfs auto rijscholen met voor mij onbekende woorden/tekens rijden hier rond.
Sorry maar als ik naar hun land vertrek kan ik dan ook verwachten dat daar een NL'se school word neergezet??
Bouwen ze daar katholieke/christelijke kerken?? mag ik daar een winkeltje beginnen met NL'se [***] kaas en varkensvlees??? Ik denk zomaar van niet!!!

Van mij mogen ze zich best aan hun geloof/cultuur houden, maar doe dat dan wel op zo'n manier dat niemand hier last van heeft.
Die herrie die uit zo'n moskee komt is niet om aan te horen, bovendien vind ik het maar wat smerig om rond het offerfeest lammetjes op een balkon te zien staan, om vervolgens hun velletje terug te vinden op de stoep.
Bovendien vond ik het belachelijk toen ik laatst hoorde dat een meisje bij mijn dochter in de klas verlof had gekregen i.v.m met hun suikerfeest, als ik als alleenstaande moeder 1 dagje vrij aanvraag voor een weekendje weg (omdat ik vanwege mijn bedrijfje niet zomaar weg kan) een NEE krijg van school!!

.

Goh 1 x raden, rosmolenwijk en poelenburgh :+

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:44

Nicolletje schreef:
Krips schreef:

Nooit gehoord van familiehereniging en 'een vrouw uit Marokko halen' ? :)

Dat kan tegenwoordig echt niet meer... praktisch onmogelijk, tenzij je een bovengemiddeld hoog salaris hebt misschien, en een vrouw die in Marokko al Nederlands spreekt, anders no way!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:51

sorry daphna, hier moet ik toch echt even tegenin gaan.

er worden zeker nog wel mannen en vrouwen uit marokko gehaald voor een huwelijk. ook in de 'arbeidersklasse', ook als deze nog nauwelijks nederlands spreken. heb het pas nog in mijn omgeving meegemaakt.

doet er verder allemaal niet toe. want de emigratie van marokkanen en turken is inmiddels hoger dan de immigratie. dus we verliezen ieder jaar een klein aantal. er vertrekken er meer dan er bij komen. natuurlijk krijgen de huidige bewoners van nederland regelmatig baby's, deze beschouw ik gewoon als hollander. hier geboren, ouders soms ook al hier geboren.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:57

Ik ben toch altijd wel heel benieuwd naar bronnen als er een 'feit' wordt verteld..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:58

In mijn omgeving gaat het er heel anders aan toe...

Mijn vader is inmiddels al een tijdje getrouwd met een Peruaanse. Ze heeft kinderen, familie, drukke baan in Peru, nu na 3 jaar procederen heeft ze een vakantie visum gekregen... Ze wil hier niet blijven enkel 2 weken kijken waar haar man vandaan komt...

Andere bekende van mij, getrouwd met een Thaise heeft gebruik gemaakt van de legale Belgie route:
Citaat:
Antwerpen wil website over België-route uit de lucht

Het Antwerpse stadsbestuur is niet gecharmeerd van de Nederlandse website: buitenlandsepartners.nl. Om het beleid van ‘ijzeren Rita’ te omzeilen, publiceerde de website hét complete Handboek van de België-route voor immigranten: een legale truc om via onze zuiderburen Nederland binnen te komen.

Het stappenplan in het handboek is eenvoudig: U bent een immigrant uit Nigeria, die getrouwd is met een Nederlandse. Jullie willen graag in Nederland wonen, maar de procedure van Verdonk is zo streng, dat dit jaren kan gaan duren. De oplossing hoeft u niet ver te zoeken. In België zijn de regels een stuk soepeler. Zo hoeft een immigrant geen inburgeringcursussen te volgen of een bepaald minimuminkomen te hebben.

En zo werkt het: U regelt eerst een verblijfplaats in België. Vermeld beide namen bij de deurbel voor de vriendelijke wijkagent, die komt kijken of u wel woonachtig bent op het adres. Nu kunt u als Nederlander bij de gemeente een visum aanvragen. Uw getrouwde partner haalt u uit Nigeria naar België. Uw partner wordt vanwege jullie huwelijk automatisch een Europeaan. De enige eis is dat u beiden voor minimaal één jaar in België een baan moet vinden. Na een jaar hoeft u niet meer bang te zijn voor het ingewikkelde hekwerk van Verdonk en kunt u moeiteloos terugkeren naar het kikkerland.

In Antwerpen heeft de Nederlandse website buitenlandsepartner.nl veel stof doen opwaaien. Het stadsbestuur merkte de laatste jaren steeds meer Nederlanders op bij het gemeenteloket. Antwerpen vindt dat de maat vol is en overweegt juridische stappen tegen de website. Een woordvoerder van de Antwerpse burgemeester: “Het college wil op dit moment niet op vragen ingaan. De stad heeft juridisch advies gevraagd over hoe om te gaan met de informatie op de website. Commentaar zou de mogelijke maatregelen kunnen verstoren.”

De Belgische sluiproute bleef ook niet onopgemerkt bij de Vlaamse pers. Eerder deze week kopte de Gazet van Antwerpen: ‘Antwerps protest tegen België-route’. De wethouder van Bevolking, Erwin Pairon, had moeite met zijn zwijgplicht en noemde de website ‘crapuleus’ (lees: gemeen). Medeoprichter van buitenlandsepartners.nl, Paul Streumer, reageert geprikkeld op de uitspraak van de wethouder. “Het is een schande dat hij ons zo betitelt! Nu lijkt het net alsof wij ons schuldig maken aan illegale praktijken. De immigrantenroute is volledig legaal en volgens de richtlijnen van de Europese Unie uit te leggen, namelijk vrij verkeer van mensen.”

Een sluiptraject, waar de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, Rita Verdonk, weinig aan kan doen. Begin dit jaar probeerde Verdonk de immigratieroute op de Europese agenda te zetten. Daarnaast sprak de minister met haar Belgische collega’s af om het gat in de regelgeving tussen beide landen te dichten. Minister Verdonk kan wegens vakantie niet reageren op vragen voor een mogelijke oplossing.

Volgens Streumer klaagt het Antwerpse stadsbestuur om niks en gaat het maar om een handjevol Nederlandse immigranten per jaar. “Op de website krijgen wij vijfhonderd nieuwe registraties per maand. Het zijn zo’n honderdvijftig per jaar die de route daadwerkelijk doorzetten.”

Of Antwerpen daadwerkelijk een aanklacht gaat indienen tegen de website valt nog maar te bezien. De oprichters van buitenlandsepartner.nl willen eerst gaan praten met de Belgische wethouder om zijn uitspraken publiekelijk in te laten trekken. Streumer: “Antwerpen kan ons niet uit de lucht laten halen. Inhoudelijk zullen wij een mogelijke rechtszaak glansrijk winnen.”

Valeska Hovener

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:22

Daphna schreef:
In mijn omgeving gaat het er heel anders aan toe...

Mijn vader is inmiddels al een tijdje getrouwd met een Peruaanse. Ze heeft kinderen, familie, drukke baan in Peru, nu na 3 jaar procederen heeft ze een vakantie visum gekregen... Ze wil hier niet blijven enkel 2 weken kijken waar haar man vandaan komt...

Andere bekende van mij, getrouwd met een Thaise heeft gebruik gemaakt van de legale Belgie route:
Citaat:
Antwerpen wil website over België-route uit de lucht

Het Antwerpse stadsbestuur is niet gecharmeerd van de Nederlandse website: buitenlandsepartners.nl. Om het beleid van ‘ijzeren Rita’ te omzeilen, publiceerde de website hét complete Handboek van de België-route voor immigranten: een legale truc om via onze zuiderburen Nederland binnen te komen.

Het stappenplan in het handboek is eenvoudig: U bent een immigrant uit Nigeria, die getrouwd is met een Nederlandse. Jullie willen graag in Nederland wonen, maar de procedure van Verdonk is zo streng, dat dit jaren kan gaan duren. De oplossing hoeft u niet ver te zoeken. In België zijn de regels een stuk soepeler. Zo hoeft een immigrant geen inburgeringcursussen te volgen of een bepaald minimuminkomen te hebben.

En zo werkt het: U regelt eerst een verblijfplaats in België. Vermeld beide namen bij de deurbel voor de vriendelijke wijkagent, die komt kijken of u wel woonachtig bent op het adres. Nu kunt u als Nederlander bij de gemeente een visum aanvragen. Uw getrouwde partner haalt u uit Nigeria naar België. Uw partner wordt vanwege jullie huwelijk automatisch een Europeaan. De enige eis is dat u beiden voor minimaal één jaar in België een baan moet vinden. Na een jaar hoeft u niet meer bang te zijn voor het ingewikkelde hekwerk van Verdonk en kunt u moeiteloos terugkeren naar het kikkerland.

In Antwerpen heeft de Nederlandse website buitenlandsepartner.nl veel stof doen opwaaien. Het stadsbestuur merkte de laatste jaren steeds meer Nederlanders op bij het gemeenteloket. Antwerpen vindt dat de maat vol is en overweegt juridische stappen tegen de website. Een woordvoerder van de Antwerpse burgemeester: “Het college wil op dit moment niet op vragen ingaan. De stad heeft juridisch advies gevraagd over hoe om te gaan met de informatie op de website. Commentaar zou de mogelijke maatregelen kunnen verstoren.”

De Belgische sluiproute bleef ook niet onopgemerkt bij de Vlaamse pers. Eerder deze week kopte de Gazet van Antwerpen: ‘Antwerps protest tegen België-route’. De wethouder van Bevolking, Erwin Pairon, had moeite met zijn zwijgplicht en noemde de website ‘crapuleus’ (lees: gemeen). Medeoprichter van buitenlandsepartners.nl, Paul Streumer, reageert geprikkeld op de uitspraak van de wethouder. “Het is een schande dat hij ons zo betitelt! Nu lijkt het net alsof wij ons schuldig maken aan illegale praktijken. De immigrantenroute is volledig legaal en volgens de richtlijnen van de Europese Unie uit te leggen, namelijk vrij verkeer van mensen.”

Een sluiptraject, waar de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie, Rita Verdonk, weinig aan kan doen. Begin dit jaar probeerde Verdonk de immigratieroute op de Europese agenda te zetten. Daarnaast sprak de minister met haar Belgische collega’s af om het gat in de regelgeving tussen beide landen te dichten. Minister Verdonk kan wegens vakantie niet reageren op vragen voor een mogelijke oplossing.

Volgens Streumer klaagt het Antwerpse stadsbestuur om niks en gaat het maar om een handjevol Nederlandse immigranten per jaar. “Op de website krijgen wij vijfhonderd nieuwe registraties per maand. Het zijn zo’n honderdvijftig per jaar die de route daadwerkelijk doorzetten.”

Of Antwerpen daadwerkelijk een aanklacht gaat indienen tegen de website valt nog maar te bezien. De oprichters van buitenlandsepartner.nl willen eerst gaan praten met de Belgische wethouder om zijn uitspraken publiekelijk in te laten trekken. Streumer: “Antwerpen kan ons niet uit de lucht laten halen. Inhoudelijk zullen wij een mogelijke rechtszaak glansrijk winnen.”

Valeska Hovener

Hier wil ik even op ingaan. Dat vakantie visum is bij ons zo geregeld hoor? Mijn vader verdient wel meer dan de gemiddelde nedelander maar zijn thaise vrouw heeft gewoon een vakantie visum voor 4 weken gekregen met weinig moeite.. maargoed ze komt hier al een aantal jaar dus dat ligt misschien anders?

Om even terug te komen op het onderwerp:
Ik heb zelf ook een relatie met een turkse jongen, deze spreekt vloeiend nederlands en doet een HBO opleiding. Zijn vader werkt heel hard om zijn kinderen alles te geven. En ja er staat een dikke mercedes voor de deur ;) Heeft die man verdient ook.
De vrouwen daar zorgen inderdaad voor het huishouden en de kinderen maar daar in de familie en omgeving doen ze ook veel voor de moskee en doen ze leuke dingen met zussen en vriendinnen.
Die onzin van dat vrouwen niet buiten mogen komen van hun man? Ja het zal vast nog wel voorkomen bij 1%?? procent, maar hey gebeurt dit ook niet in nederland?
Westerse mensen zetten overal hun stempel op ( lekker het christendom doorduwen een paar 100 jaar geleden) en ik vind dat dit niet veranderd is. Ga ik op vakantie naar thailand( chang mai) zit het daar vol met winkels met westerse producten ect. Of die thaise mensen dat nu kopen? nee hoor die vinden dat echt niet te eten, voor westerse mensen dus die daar wonen ;)

Hebben jullie nu echt serieus last van de moskee?? ik word eerder gek van die kerk die op zondag met z'n rot bellen bezig is, heb ik echt geen behoefte aan hoor.. Naar mijn mening word de Islam op een hele verkeerde manier begrepen, en gaan mensen gillen en met vingertjes wijzen om iets wat vaak helemaal niet waar is?
Ik heb in rotterdam trouwens nog niet veel van die buitenlandse wijken gezien hoor. Er zit hier echt van alles en nog wat door elkaar :D
Je hebt tegenwoordig ook winkels hier die alleen vegetarische producten verkopen, moeten die ook maar weg omdat het 'niet nederlands' is?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:29

babydolll schreef:
Hebben jullie nu echt serieus last van de moskee?? ik word eerder gek van die kerk die op zondag met z'n rot bellen bezig is, heb ik echt geen behoefte aan hoor..

nou ik aan beide niet :Y)
ik snap uberhaupt niet waarom andere mensen last moeten hebben van iemand zn geloof? prima dat je een geloof wilt hebben hoor,maar waarom zo opvallend of luidruchtig?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:37

ikdoemaarwat schreef:
babydolll schreef:
Hebben jullie nu echt serieus last van de moskee?? ik word eerder gek van die kerk die op zondag met z'n rot bellen bezig is, heb ik echt geen behoefte aan hoor..

nou ik aan beide niet :Y)
ik snap uberhaupt niet waarom andere mensen last moeten hebben van iemand zn geloof? prima dat je een geloof wilt hebben hoor,maar waarom zo opvallend of luidruchtig?

Tja, ik weet niet wat er dan opvallender of luidruchtiger is aan de islam dan aan het christendom? De redenen die hier aangekaart werden : Luidruchtig en opdringerig? Tja, die bellen van de kerk maken ook een hoop lawaai en zie wel eens iemand in de stad bij de metro staan met een bordje: Jesus is hier, de ondergang komt eraan? of iets wat er op lijkt met daaronder de psalm vermeld. Waarna ik nog boos nageroepen word als ik vriendelijk zeg dat ik geen intresse in hun verhaal heb?
Ik zeg, leven en laten leven mensen. Heel veel van deze mensen werken voor de kost, nog steeds baantjes waar nederlanders vaak hun neus voor optrekken. Ja er zijn er ook bij die thuis zitten, maar nederlanders toch ook? Ik vind dat deze mensen net zo nederlands zijn als ons, en zeker de 2de generatie die hier geboren en opgegroeit is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:39

jameyskatje schreef:
*verhaal over homo's*

Grappig dat je daarmee vergelijkt. Een van mijn beste vrienden is homo en we hebben soms nog fikse discussies, zo vindt hij dat homoseksualiteit nog totaal niet is ingeburgerd in (bepaalde delen van) Nederland en het wordt momenteel in Amsterdam bijv. zelfs aangevallen door... Moslims.

Zo vind ik dat de Gay Parade helemaal niet bijdraagt aan acceptatie en integratie en hij juist wel.
Zo belandt hij vaak in discussie met christelijke vrienden van mij, omdat hij wil horen "Je hebt gelijk, homoseksualiteit is geaccepteerd in ons geloof" maar dat zal hij nooit horen.
Wat ze wel zeggen (maar hij niet hoort) is "Het mag niet van mijn geloof maar God heeft ons allemaal gemaakt en wie ben ik om daarover te twijfelen, dus ik accepteer en respecteer jou net zo goed als een ander"

jameyskatje schreef:
aanpassen betekent niet dat je het zelf ook moet worden/belijden/uitvoeren/etc

Hier spreek je jezelf een beetje tegen imo, als ik de halavlees-discussie erbij betrek :)
Jij vindt het normaal (toch?) dat jouw vrienden halalvlees kopen en eten voor de BBQ voor jou.
Ga jij dan ook met jouw homovrienden een avondje stappen in de Reguliersbree, of gaat jou dat te ver?

Als we een nationale feestdag inruilen voor Suikerfeest vind jij dat (denk ik) alleen maar leuk.
Ook zo als we een feestdag inruilen voor Nationale Homodag?
Ik zit overigens op geen van beide te wachten, méér vrije feestdagen altijd :)) maar inruilen: :n

jameyskatje schreef:
bijna al onze tv presentatoren zijn homo.

Matthijs van Nieuwkerk ook dan? -O-