RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:31

Ik vond dat Cohen wel een aantal goede punten had en soms wel scherp uit de hoek kwam :j Maar ik vind het moeilijk om objectief te zijn, omdat ik het het meest eens ben met Cohen.
Rutte vond ik ook wel goed, maar hij walste wel een beetje door iedereen heen :+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:35

Alet74 schreef:
Ja, dat vond ik ook sterk van Cohen. Het valt ook niet mee denk ik om zo vlak voor de verkiezingen deze functie te aanvaarden en dan in zo'n hevige verkiezingsstrijd. Ik heb er wel respect voor!

Ja, maar dat maakt mij wel aan het twijfelen. of hij nu al wel geschikt is voor het premierschap.. Daarnaast wil PvdA stufi afschaffen en als student zijnde remt mij het zeer om dan nog op hen te stemmen.

Peperkroket

Re: RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:36

Ik zag laatst een betoog van Alexander Pechtold over het afschaffen van de stufi en dat vond ik helemaal zo gek nog niet.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:37

Toevallig een linkje?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:38

Het was bij de afgelopen uitzending van het Lagerhuis.

flamingoo

kijken jullie ook naar de nabeschouwing , niemand vond daar Cohen sterk
en straalde geen zelfvertrouwen uit , leek wel een bange kip .
Dat mag toch geen leider worden dat wordt dan leiden met de lange ij
ik vond Rutte ook wel goed , Balkenende zegt veel maar zonder inhoud en zoals altijd is Wilders weer duidelijk
zonder raadseltjes en is er voor de gewone man , of dat nou nederlanders of buitenlanders zijn .
Laatst bijgewerkt door flamingoo op 23-05-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Peperkroket

Ja ik zie het, het verbaast me.

Chris schreef:
Rechten ja, privileges nee. Iedereen in Nederland heeft gelijke rechten en niemand mag privileges hebben.

Sjonnie wil je hier nog op ingaan? :)
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 23-05-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:39

Ik kijk nu naar de nabeschouwing. Ik vond Cohen ook niet heel sterk. Maar dat was voor mij niet vanwege wat hij zei maar meer vanwege z'n houding.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:45

In de peiling Cohen toch nog verrassend hoog in de strijd om het 'winnaar-zijn'
Ik weet natuurlijk niet waar dit precies op is gebaseerd, maar toch.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:55

Dat is gebaseerd op het feit dat hij sympathiek en persoonlijk overkomt en wil binden, hij wil naar een SAMENleving toewerken, en dat waardeert men aan hem.. Hij is geen 'debat-man' maar wel een sympathiek man!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:00

Ik doelde meer op waar die resultaten op gebaseerd. Inderdaad niet zo duidelijk van mij geformuleerd. Maar ben het met je eens wat betreft de reden om Cohen hoog te zetten.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:07

Ik vond Cohen ronduit slecht naar voren komen en ben het helemaal beu dat hij de hele tijd zijn eigen positie aanhaald mbt tot zijn huis enz. hij staat niet alleen daar voor zichzelf maar daar lijkt het wel op, erg onprofessioneel. Wilders had wel wat sterke punten alhoewel ik totaal niet voor zijn standpunten ben maar toch. Rutte vond ik wel ok en ach Balkenende ja wat moeten we daar nog over zeggen?! All in all zit ik te wachten op het debat met alle partijen.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:12

Ik vond Cohen zwaar slap, kwam niet uit zijn woorden en kwam echt zwak over.
Balkenende, ach... tsja die heeft wel ervaring natuurlijk maar nee die hebben we al geprobeerd.
Wilders en Rutte waren beide sterk en ik twijfel zeker tussen deze twee om op te stemmen.
Ik zal er nog even over nadenken,ben er beneiuwd naar het debat van komende woensdag!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:13

Citaat:
en ben het helemaal beu dat hij de hele tijd zijn eigen positie aanhaald mbt tot zijn huis enz. hij staat niet alleen daar voor zichzelf maar daar lijkt het wel op, erg onprofessioneel

Dat kun je vinden, maar dat is denk ik wat de mensen JUIST aanspreekt.. Je kunt het alleen op beleidsniveau houden, maar mensen willen vaak toch juist wat persoonlijker worden aangesproken, en dat was juist een heel sterk punt van Cohen.. Daarmee laat hij zien dat hij meemaakt wat 'de burger' ook meemaakt en er niet als een soort beleidsmannetje alleen maar bovenuit staat te roepen alsof hij alle wijsheid in pacht heeft, en daarmee wint hij sympathie van het volk..

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:14

vooral het punt van wilders dat criminelen het in de gevangenis beter hebben dan de ouderen in de verzorgingstehuizen ... dat is wel waar daar verbaas ik me al jaren over....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:15

Dat vond ik ook juist sterk van Cohen :j

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:16

petroushka schreef:
Ik vond Cohen ronduit slecht naar voren komen en ben het helemaal beu dat hij de hele tijd zijn eigen positie aanhaald mbt tot zijn huis enz. hij staat niet alleen daar voor zichzelf maar daar lijkt het wel op, erg onprofessioneel. Wilders had wel wat sterke punten alhoewel ik totaal niet voor zijn standpunten ben maar toch. Rutte vond ik wel ok en ach Balkenende ja wat moeten we daar nog over zeggen?! All in all zit ik te wachten op het debat met alle partijen.

Het op zichzelf betrekken doet hij om het voor mensen persoonlijker te maken. Die vinden dat sympathiek, aardig. In dit geval zou zijn voorstel overigens negatief voor hemzelf uitpakken (namelijk duur huis in combinatie met afschaffing hypotheekrenteaftrek) wat het ook een vrij sympathiek voorstel maakt. Ik ben overigens ook in voor een debat met alle partijen. Wil Alexander Pechtold wel zien. Vind hem tot nu toe erg sterk en helder in het debat.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:16

Auks schreef:
vooral het punt van wilders dat criminelen het in de gevangenis beter hebben dan de ouderen in de verzorgingstehuizen ... dat is wel waar daar verbaas ik me al jaren over....

Maar ik denk dat alle partijen het erover eens zijn dat dit belachelijk is. Maar met het benoemen van het probleem alleen komen we er niet. Waar blijven die oplossingen?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:20

Cohen was zwak.
Wilders vond ik de sterkste en goed hard. Dat heeft Nederland nu wel nodig.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:21

Eefske schreef:
Auks schreef:

Maar ik denk dat alle partijen het erover eens zijn dat dit belachelijk is. Maar met het benoemen van het probleem alleen komen we er niet. Waar blijven die oplossingen?

Dan moet je PVV stemmen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:24

En dan komen de oplossingen? Waarom zet hij dat dan niet in zijn verkiezingsprogramma? Want dan wisten we wat hij als oplossing bedacht had :)*

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:26

Ik heb van Wilders geen concrete, heldere oplossingen gehoord. Daarnaast zal ik nooit maar dan ook nooit op een partij stemmen die zo erg botst met mijn normen en waarden als het om respect en het gelijk behandelen van alle mensen gaat.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:26

Bij het 'excuses-rondje' werd wel weer duidelijk hoe ontzettend arrogant en A-sympathiek Wilders was, bah.. Nee zo'n man moet je toch niet aan de macht willen hebben..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:28

Citaat:
Daarnaast zal ik nooit maar dan ook nooit op een partij stemmen die zo erg botst met mijn normen en waarden als het om respect en het gelijk behandelen van alle mensen gaat.

Hier sluit ik mij 100% bij aan..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:29

Ik droomde vannacht dat ik op de PVV ging stemmen. Walgde nog van mezelf toen ik wakker werd... :=

Edit: niet dat ik per definitie walg van mensen die PVV stemmen. Maar ik zou mezelf echt niet meer kunnen aankijken als ik alles waar ik voor sta zo zou verloochenen.