Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:Een dierenwinkel die ik ken, stuurt niet-verkochte dieren terug naar de handelaar, die ze dan naar (brood)fokkers brengt. En ik denk ook wel naar slangenkwekers...
BiancaSLC schreef:Ik heb ook een konijn, Bob![]()
Hij is nu pas een jaar maar ik hoop zeker dat hij de leeftijd van 8 of 10 kan behalen. Hij staan binnen en is 'alleen'. Zodra ik thuis ben gaat zijn hok open (hok van 120cm lang) en kan hij door de woonkamer huppelen. Hij sloopt een hoop haha maargoed.. het is niet voor niks een knaagdier. Snoeren zijn goed weggewerktVerder is hij super lief en aanhankelijk. Komt savonds op de bank en ligt dan tegen me aan.
Ik heb ook nog een goudvis gehad en die is 10 jaar geworden. Vond ik zelf al best oud..
Mensen nemen vaak huisdieren puur voor zich zelf en vergeten soms dat het meer is dan een leuke accessoire in huis. Dieren moeten kunnen bewegen en dan meer dan 3 passen in een hok.
Naast mn konijntje heb ik ook een parkiet.. deurtje van haar kooi staat altijd open zodat zij kan vliegen wanneer ze wil.
Er zouden strengere regels moeten komen om huisdieren aan te mogen schaffen.. maarja, of dat ooit zal gebeuren?