Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:02

Geloof,wat is het?
Word je niet opgeblazen dan word je wel verkracht! :r
Wat brengt het geloof eigenlijk?Niet veel goeds,das duidelijk! ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:06

Krips schreef:
Hitler was niet geinspireerd door god maar eerder door het sociaal-darwinisme. Het idee dat het arische ras beter ontwikkeld was dan het Joodse ras. Wilders is er toch wel duidelijk in dat hij zichzelf boven de Islamieten plaatst. Dat staat ook min of meer in zijn partijprogramma.

Ik zeg ook niet dat Wilders even extreem is als Hitler. Maar de vergelijking komt niet geheel uit de lucht vallen.

Dan moet je zijn boek eens lezen.. ;)
Citaat:
Zo simpel ligt het echter allemaal niet. In zijn boek 'Mein Kampf' heeft Hitler uitdrukkelijk geschreven dat hij met het uitroeien van de Joden, God's wil meende uit te voeren. Ook heeft hij in verschillende speeches soortgelijke uitspraken gedaan. Hij heeft onder meer gezegd dat hij Duitsland wilde behoeden voor het lot van Jezus, waarbij Hitler het lot van Jesus omschreef als ' vermoord door de joden. En volgens Hitler werd Jezus vermoord door de Joden omdat hij openlijk verklaarde dat die zich van God hadden afgekeerd. Ook tegenover collega's en zijn secretaris heeft hij herhaaldelijk gezegd dat hij een gelovig man was. Dit soort uitspraken is ook opgetekend lang nadat het startsein voor de holocaust was gegeven.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:09

Heb jij het gelezen? Dan ben ik heel benieuwd naar waar dat staat. Ik heb al meedere literatuur gelezen waar dit geen enkele keer naar voren kwam. En altijd gewezen wordt op andere oorsprong van zijn anti-semitisme. Interessant!!

Ik zie dat je het hierboven al geplaatst hebt :) Wat is de bron? Maar dan komt nog de vraag op of dat zijn échte overtuiging was of dat het wel degelijk door meerdere factoren bepaald werd. Hij ziet slaven bijvoorbeeld wel als ondergeschikt aan het arische ras.
Laatst bijgewerkt door Krips op 19-05-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:11

Ik ben er wanhopig naar op zoek maar ik vrees dat mijn enige optie nog online bestellen gaat worden (doe dat niet zo graag). Zoek maar eens op internet op Hitler + geloof. :) Dan kom je heel interessante stukken tegen over hem en zijn beweegredenen en over het feit dat zijn moeder hem bv met haar geloof heeft opgevoed. (en zelfs wat pastoors en nog wat hogere rangen van de kerk die het met hem eens waren :? )

Edit:
Op deze site vind je een aantal van zijn uitspraken die er op wijzen dat hij gelovig was en ook handelde van uit geloof.
http://kerkgeschiedenis.web-log.nl/kerk ... an__1.html
http://www.nobeliefs.com/speeches.htm
Sorry dat het zo lang duurt maar het is effe zoeken om de juiste sites weer te vinden :D Had een hele map met links over WO II maar met mijn PC crash ben ik die dus kwijt >;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:20

tita schreef:
CtjeLief schreef:
Fitna (berust op leugens, niet op waarheden).. uitspraken over de Koran en Islam.. 'eigen volk' meer rechten dan allochtonen.. Haatzaaierij, propaganda voeren.. Groep in een slecht daglicht zetten.. etc.. Daarom die vergelijking.. Hij werkt niet naar een SAMENleving toe...maar naar een maatschappij waar mensen tegenover elkaar worden gezet..

heb je ooit verdiept in de islam zo nee moet je je mond houden want dan weet je niet waar je over praat ga eerst de koran maar eens lezen

Zo, gaat het nog? :?

Om het maar even ontopic te houden (namelijk de terroristische dreiging, niet Wilders-Hitler enz ;)), zelfs ik begin nu een beetje bezorgd te raken, terwijl ik toch altijd wel zoiets had van 'het zal wel loslopen'. Als deze man is opgepakt en daadwerkelijk over Nederland heeft gepraat, dan betekent dat dat ons kikkerlandje wel degelijk 'speelt' bij die mensen... Dat vind ik best een eng idee, eerlijk gezegd.
En als wij dit aan Wilders te danken zouden hebben: hoe slaapt die man 's nachts in Godsnaam?

Laten we met z'n allen hopen dat dit ook 'wel zal loslopen'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:24

Hoe slaapt Wilders in godsnaam? Waarom zou hij niet slapen?
Jezus waar zijn jullie mee bezig. Al je rechten af staan omdat een of andere poging tot Islam-aanhanger de koran misbruikt om dergelijke aanslagen goed te keuren? Niemand hier die valt over het feit dat die randdebielen het in hun hoofd halen om in een ander land, een land dat NIET van hun is zich te gaan moeien omdat zij wél aan vrije meningsuiting doen? :? Ik weet niet of men het beseft maar deze terrorist is een schande voor de islam en voor alle moslims... En dan gaat men zeggen dat Wilders de idioot is? :roll: Het moet niet gekker worden... Je kan ook alles op Wilders' gaan steken om vooral niet onder ogen te hoeven zien dat het stilaan een probleem wordt dat alles hier maar doet wat et wil doen omdat de wet grotendeels de misdadigers beschermt. (en dan heb ik het over allochtonen en autochtonen).
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-05-10 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Re: Opgepakte terrorist: Nederlands elftal doelwit Al-Qa'ida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:25

idioot zijn ze allebei! wilders is een rasechte extreme haatzaaier, en dat helpt de zaak net zo min...!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:26

Maar waarom zie ik in dit topic dan constant dat het Wilders' zijn schuld is? Wat kan die man er aan doen dat deze heer zichzelf en een heel stadium wil doen ontploffen? Eigen verantwoordelijkheid geld niet meer als je terrorist bent? :?
Tenzij Wilders hem met een geweer tegen de kop gedwongen heeft het te doen, is het niet zijn schuld. Dan kan je net zo goed zeggen dat schaars geklede meiden die verkracht worden het allemaal aan zichzelf te danken hebben. :+ (deze laatste vergelijking enkel om te verduidelijken hoe de denkwijze op mij overkomt)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-05-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:27

wilders heeft op vele punten gelijk,van mij mag ie gewoon bot en rechtuit zijn!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:27

Krips schreef:
Heb jij het gelezen? Dan ben ik heel benieuwd naar waar dat staat. Ik heb al meedere literatuur gelezen waar dit geen enkele keer naar voren kwam. En altijd gewezen wordt op andere oorsprong van zijn anti-semitisme. Interessant!!

Persoonlijk heb ik toch het idee dat dit een rationalisatie was. In geen van zijn volgende acties heeft dat geloof namelijk een grote rol gespeeld. Het hoofdthema was toch eerst en vooral ongenuanceerde haat en weerzin tegen een groep.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:28

ik zeg niet dat het Wilders zijn schuld is, dat is het zeker niet.. Ik zeg alleen dat de uitspraken van Wilders zodanig provoceren en haat zaaien dat je 'tegenreacties' kan verwachten.. Wat natuurlijk van de andere kant net zo goed niet goed te praten valt.. Daarom zeg ik: beiden zijn het idiote partijen!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:29

Even goed lezen Ayasha: áls wij dit aan Wilders te danken zouden hebben...
Natuurlijk ben ik het met je eens dat die gasten van de bommen af moeten blijven.
Maar ik ben ook van mening dat Wilders aan haatzaaierij doet. En daar moet de man imo toch ook maar eens mee kappen. We wéten dat er extreme idioten zitten die graag met bommen gooien, dan lijkt het me niet handig om dingen uit te gaan lokken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:30

er is al gezaaid,Wilders geeft JUIST tegengas!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:31

CtjeLief schreef:
ik zeg niet dat het Wilders zijn schuld is, dat is het zeker niet.. Ik zeg alleen dat de uitspraken van Wilders zodanig provoceren en haat zaaien dat je 'tegenreacties' kan verwachten.. Wat natuurlijk van de andere kant net zo goed niet goed te praten valt.. Daarom zeg ik: beiden zijn het idiote partijen!

Juist!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:32

Nee Wilders discrimineert en zaait haat en angst.. Wat is daar de meerwaarde van? Hij zou voor een betere SAMENleving moeten gaan, maar hij zet mensen juist tegenover elkaar...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:32

@ Shadow0 Dat idee heb ik dus ook een beetje als ik alles naast elkaar leg. Zeker als je kijkt naar de grote invloed van het sociaal-darwinisme. Maargoed dat is ook niet waar dit topic over gaat :P

Ik vind overigens ook niet dat Wilders hier een directe rol in speelt. Ik vind echter wel dat hij zich wel eens mag afvragen hoeveel mensen hij ongewild in gevaar brengt. Natuurlijk moet je niet buigen voor terrorisme. Maar een bepaalde afweging mag hij toch wel maken. Is wat hij soms zegt het waard om zoveel mensen voor in gevaar te brengen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:34

pniekepnak schreef:
Even goed lezen Ayasha: áls wij dit aan Wilders te danken zouden hebben...
Natuurlijk ben ik het met je eens dat die gasten van de bommen af moeten blijven.
Maar ik ben ook van mening dat Wilders aan haatzaaierij doet. En daar moet de man imo toch ook maar eens mee kappen. We wéten dat er extreme idioten zitten die graag met bommen gooien, dan lijkt het me niet handig om dingen uit te gaan lokken.

Dus je wil ze gewoon laten zitten met hun bommetjes en iedereen de mond snoeren om hen vooral niet uit te lokken? :)
Ik heb een beter idee... We pakken de bommenmannetjes aan? :)* Ongeacht van welk ras, land of planeet ze zijn! Vrije meningsuiting is een heerlijk iets en wat mij betreft mag dat beschermt worden! Dit topic geeft eigenlijk heel goed weer waarom Wilders zoveel stemmen krijgt. :) Zolang men niet gaat zien dat Nederland kan blijven buigen en alles rondom geen tegemoetkoming wil doen (immers ze willen zonder gewetenswroeging 100'en Nederlanders om brengen die misschien niet eens op Wilders stemmen) er geen mogelijkheid tot samenleving is en dat Nederland best een keer zijn been stijf mag houden en zeggen "zo moet het en als het je niet aan staat dan bol je het maar af". Waarom vinden Nederlanders het niet erg om bang in een hoekje te zitten en te hopen dat dat tijdbommetje in je buurt niet ontploft omdat je het foute woordje zegt? Waarom zijn ze zelfs kwaad op iemand die dat naar voren brengt? (Voor België geld het trouwens net zo hoor)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-05-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:35

pniekepnak schreef:
We wéten dat er extreme idioten zitten die graag met bommen gooien, dan lijkt het me niet handig om dingen uit te gaan lokken.

Dat weet ik ergens niet. Het ligt er een beetje aan wat je wilt bereiken. Op zich is het goed dat mensen zich niet monddood laten maken door bedreigingen. Er zijn een heleboel redenen waarom ik hoop dat we ophouden met naar Wilders te luisteren, maar ik vind NIET dat we het moeten accepteren dat dingen niet gezegd mogen worden, uit angst voor repressailles. Ik denk dat het een stuk belangrijker is om wel te blijven strijden voor de vrijheid. (Let op: Wilders schrijft in zijn programma vooral een strijd tegen de Islam. Ik wil een strijd voor belangrijke dingen uit onze grondwet: de verschillende vrijheden.)

Maar ik vraag me wel af wat Wilders nou precies wil bereiken. Want voorlopig speelt hij de terroristen vooral in de kaart, terroristen willen het leven ontwrichten, en Wilders helpt daar goed aan mee. Dat vind ik dom. Maar dat is iets anders dan dat hij het uitlokt dat er aanslagen zouden komen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:35

Krips schreef:
Ik vind overigens ook niet dat Wilders hier een directe rol in speelt. Ik vind echter wel dat hij zich wel eens mag afvragen hoeveel mensen hij ongewild in gevaar brengt. Natuurlijk moet je niet buigen voor terrorisme. Maar een bepaalde afweging mag hij toch wel maken. Is wat hij soms zegt het waard om zoveel mensen voor in gevaar te brengen.

En dat is dus wat ik bedoel met
pniekepnak schreef:
En als wij dit aan Wilders te danken zouden hebben: hoe slaapt die man 's nachts in Godsnaam?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:38

Bovenstaande ook gelijk als antwoord op én Ayasha én Shadow.
Natuurlijk vind ik niet dan iedereen maar z'n smoel moet houden uit angst om platgebombardeerd te worden, ik vind alleen wel dat je afwegingen moet maken.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:38

Sorry als ik met deze opmerking iemand beledig, maar ik vind dit alles wel weer heel typisch. En dan vraag ik me af... : Waarom plegen andere geloven niet echt aanslagen?
Of ben ik slecht geinformeerd? Nooit, hoor je een Christen zeggen... "Ik ga een aanslag plegen met een bom op het WK"...
Misschien beetje offtopic... :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:39

pniekepnak schreef:
Bovenstaande ook gelijk als antwoord op én Ayasha én Shadow.
Natuurlijk vind ik niet dan iedereen maar z'n smoel moet houden uit angst om platgebombardeerd te worden, ik vind alleen wel dat je afwegingen moet maken.

En dat is dus exact wat men gaat bereiken door Wilders buiten spel te zetten en wat men eigenlijk al bereikt heeft gezien de reacties in dit topic. "Wilders houd je smoel man dalijk blaast eentje zich op :oo"

charica: je bent slecht geïnformeerd. Het christelijk geloof heeft al minstens zoveel bloed aan zijn handen als de Islam. Zoek maar eens op de kruistochten :(:)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:41

Nouja, Hier heb ik al honderd keer wat op gezegd. Maar geweld vind vanuit alle religies en alle groepen plaats. Dat is niet zomaar een islamitisch voorrecht. én je moet er ook rekening mee houden dat er wel meer oorzaken zijn dan enkel de islamitische overtuiging. Nogmaals. Ik praat het alsnog niet goed. Maar er hangt wel een geschiedenis aan dit terrorisme.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:42

Ik denk dat het angst zaaien is, anders maken ze het echt niet nu al bekend hoor.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:44

@Ayasha

Als ik voor mezelf mag spreken: ik zet Wilders liever buiten spel omdat ik vind dat hij te ver gaat en discrimineert. Ik ben het gewoon totáál niet met hem eens. Ik hoop dat dat voor de meeste anderen in dit topic ook geldt. De rest is alleen iets wat daar bij komt.