Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
frangelica schreef:FaberSmid schreef:frangelica als de koran aangevallen wordt, worden de moslims en anderen gelovige ook aangevallen begrijpt u dat? De koran en originele bijbel verschillen niet van elkander, het is de mens die van beide wat anders doet maken.
dat staat er dus wel bijna letterlijk in...over een ander geloof.
heb jij de koran en de bijbel gelezen ????
ik wel...
en geloof me ze lijken op elkkaar en idd in de bijbel staan ook dingen die op zeker niet kloppen maar er staat nergens haat of offer de mensen met een ander geloof.
verder heb ik geen hekel aan buitenlanders maar aanpassen moeten wij als we in hun land zijn waarom hun niet als ze bij ons zijn ????
Is echt geen rozengeur en maneschijn hoor het christendom. Maargoed ik ben het 100% eens dat buitenlanders wel eens wat tegengas mogen krijgen. Nederland is geen walhalla, dus ik ben blij dat er iemand publiekelijk zijn ongenoegen uit tegenover het ondankbare gedrag. Je hoort geert niet over de duizenden chinese immigranten. Waarom niet? Omdat die hard werken en hun best doen te integreren. Vind dat je van de meerderheid van de buitenlanders dat niet kunt zeggen. Al zijn de rotte appels nog altijd de uitzondering en niet de regel, dus geen anti-buitenlanders speech hier van mij. FaberSmid schreef:frangelica waarom deze wijze van reageren, wat heb ik u persoonlijk misdaan?
Heeft u enig idee welke formulieren men moet invullen, voor men de USA mag binnen betreden? Komt dat u gastvrij over, is voor de veiligheid veroorzaakt door de angst van moslim? Wist u dat usa burgers voorrang krijgen bij inchecken en boarding plane?
Praat u de haat en nijd die deze meneer verspreid goed? Ik ben dan wel geen moslim en kan ook voorrang verkrijgen, maar zal vast en zeker ergens onder zijn gehate doelgroep vallen. Kan u wel schrijven, val liever in zijn gehate doelgroep dan zijn aanhangdoelgroep.
Citaat:Volgens mij moet jij het oude testament dan maar eens goed door gaan lezenIs echt geen rozengeur en maneschijn hoor het christendom. Maargoed ik ben het 100% eens dat buitenlanders wel eens wat tegengas mogen krijgen. Nederland is geen walhalla, dus ik ben blij dat er iemand publiekelijk zijn ongenoegen uit tegenover het ondankbare gedrag. Je hoort geert niet over de duizenden chinese immigranten. Waarom niet? Omdat die hard werken en hun best doen te integreren. Vind dat je van de meerderheid van de buitenlanders dat niet kunt zeggen. Al zijn de rotte appels nog altijd de uitzondering en niet de regel, dus geen anti-buitenlanders speech hier van mij.
FaberSmid schreef:frangelica waarom deze wijze van reageren, wat heb ik u persoonlijk misdaan?
Heeft u enig idee welke formulieren men moet invullen, voor men de USA mag binnen betreden? Komt dat u gastvrij over, is voor de veiligheid veroorzaakt door de angst van moslim? Wist u dat usa burgers voorrang krijgen bij inchecken en boarding plane?
Praat u de haat en nijd die deze meneer verspreid goed? Ik ben dan wel geen moslim en kan ook voorrang verkrijgen, maar zal vast en zeker ergens onder zijn gehate doelgroep vallen. Kan u wel schrijven, val liever in zijn gehate doelgroep dan zijn aanhangdoelgroep.

frangelica schreef:Geert Wilders:
Heb jij iemand fysiek bedreigd? Een jaar de cel in! Doe je het weer? Langer
achter de tralies! Heb je het nog niet geleerd? Dan ga je maar terug naar het
land van herkomst!
ik vind hier niks mis mee.
Enige verschil is dat ie dan niet meer te straffen is, lijkt me? Heino schreef:FlyAway schreef:(Te topictitel is verwarrend in dat opzicht natuurlijk)
Heb je gelijk in, heb dit topic geopend met in mijn achterhoofd een discussie over of de uitspraken van Wilders wel of niet discriminerend zijn. Maar gaat me idd ook om andere vormen van potentiële discriminatie
frangelica schreef:dat staat er dus wel bijna letterlijk in...over een ander geloof.
heb jij de koran en de bijbel gelezen ????
ik wel...
en geloof me ze lijken op elkkaar en idd in de bijbel staan ook dingen die op zeker niet kloppen maar er staat nergens haat of offer de mensen met een ander geloof.
verder heb ik geen hekel aan buitenlanders maar aanpassen moeten wij als we in hun land zijn waarom hun niet als ze bij ons zijn ????
Citaat:"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b
"De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood." Ereget Raschi Erod. 22 30
"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier." Coschen hamischpat 405
"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Jalkut Rubeni gadol 12b
"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens." Schene luchoth haberith, p. 250 b
"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b
"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25
"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b
Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige ("heiden") hoeft het niet te worden teruggegeven. (Ook bevestigd in Baba Kamma 113b). Baba Mezia 24a .
Heino schreef:ikdoemaarwat: da's ook verschrikkelijk natuurlijk, maar dat neemt toch niet weg dat andere dingen óók discriminatie kunnen zijn?

Citaat:Bij dit soort discussies, vraag ik met altijd af, wat is een buitenlander?
In Nederland heb je inmiddels 3e generatie bijv. Turken en Marokkanen. Dus je bent hier geboren, gaat hier naar school of werkt inmiddels hier. Als je dan iets verkeerd wordt, wordt je teruggestuurd naar land van herkomst? Terwijl je ouders bijvoorbeeld ook hier geboren zijn. Straffen moet voor iedereen gelijk zijn, ongeacht afkomst.
kan niet anders zeggen..Mytens schreef:Iedereen is welkom in Nederland als ze maar intergreren.
En daar scheelt het heel vaak aan.
(De meeste) buitenlanders willen hun cultuur, normen en waarden hier doorvoeren.
Maar dat gaat te ver.
Je mag best je eigen gedachtes over dingen hebben maar om nu neer te kijken op het volk waar jij voor gekozen hebt om bij te gaan wonen (want je hebt altijd een keuze om terug te keren naar je eigen geboorteland), vind ik te ver gaan. Respect voor elkaar hebben, is het belangrijkste.
Ik heb ervaring genoeg met verschillende culturen en er zitten soms een paar extremisten bij.
Wij horen ons ook aan te passen als we naar het buitenland verhuizen, vind ik.
Wilders zegt hetzelfde maar iets minder genuanceerd.
Heino schreef:Nicole: op basis waarvan discrimineer je dan? Inkomsten? Weet het niet, opzich kies je zelf voor een hoog inkomen. Daarnaast vind ik het wel eerlijk om te delen met mensen die niet jouw kansen/mogelijkheden hebben. Daarom dit topic ook, ik vind het zelf heel lastig te bepalen wat discriminatie is, behalve bij voor mij overduidelijke gevallen.
ikdoemaarwat: discriminatie an sich komt denk ik voort uit angst achtergesteld te worden
Mytens schreef:Iedereen is welkom in Nederland als ze maar intergreren.
En daar scheelt het heel vaak aan.
(De meeste) buitenlanders willen hun cultuur, normen en waarden hier doorvoeren.
Maar dat gaat te ver.
Je mag best je eigen gedachtes over dingen hebben maar om nu neer te kijken op het volk waar jij voor gekozen hebt om bij te gaan wonen (want je hebt altijd een keuze om terug te keren naar je eigen geboorteland), vind ik te ver gaan. Respect voor elkaar hebben, is het belangrijkste.
Ik heb ervaring genoeg met verschillende culturen en er zitten soms een paar extremisten bij.
Wij horen ons ook aan te passen als we naar het buitenland verhuizen, vind ik.
Wilders zegt hetzelfde maar iets minder genuanceerd.
CtjeLief schreef:En als reactie op de post hierboven, Wilders zorgt voor een toename in discriminatie, omdat hij een bepaalde groep in zo'n negatief daglicht zet dat mensen dat gedrag overnemen en dus ook maar denken alles te kunnen roepen. (propaganda effect, zo zie ik dat)
Weinig van die mensen staan er bij stil wat voor impact dat heeft op 'die groep'.

Citaat:Nou vraag ik mij in deze af, zoveel discriminerende mensen, dus ook zoveel slechte ervaringen?