Homo (16) vermoord door groep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:06

. Laat maar ;)
Laatst bijgewerkt door Ingmar_ op 18-05-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Homo (16) vermoord door groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:07

Ja maar heeft totaal niks met je OP te maken.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:08

Nee dat weet ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:09

Edit: je topic gaat over moord en ookal was die jongen homo dat maakt het niet erger. Ookal was die jongen pimpelpaars dan was het ook verschrikkelijk en daarna berichten over homo- huwelijken gaan plaatsen vind ik eigenlijk best respectloos. De familie van die jongen zal dit topic maar doorlezen denk je dat ze er dan troost uit halen dat homo's mogen trouwen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:12

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:14

Ongelooflijk, heel erg triest.

@ Ctjelief, heel goed dat je hier met je werk aandacht aan besteed. Bewustwording van jongeren kan blijkbaar niet vroeg genoeg beginnen.

@ breezy, moord is inderdaad erg, en iedere dag worden veel mensen vermoord, dat deze jongen homo is, maakt de moord niet erger. Wat wel heel erg is, is dat het motief van de moordenaar homo gericht is. Dat betekend dus dat homo zijn, gevaarlijker is dan het zou moeten zijn. Het komt dus een beetje neer op homo rechten waar ingmar het over heeft. Het discrimineren, zelfs vermoorden en ook goede nieuws dat ze mogen trouwen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:26

Het is helemaal niet zeker of het motief van de moordenaar homogericht is. De kans is er, maar het hoeft niet zo te zijn. ;)

Ook ik vind het goede nieuws nogal misplaatst hier. Leuk nieuws inderdaad, maar in dit topic niet echt op z'n plek.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:36

Dank je Daphna.. ik moet zeggen dat ik soms nog ernstig schrik van opmerkingen die ik over homoseksualiteit hoor.. Hier in Nederland lijkt het heel erg geaccepteerd, en ik denk dat het dat voor een groot deel ook zeker is (gelukkig!) Maar er heerst ook nog steeds wel veel onbegrip. Jongeren zien het soms als een ziekte, of als een keus... En er wordt toch wel met enige regelmaat met haat over homo's gesproken.. Voor een groot deel is het een stukje leeftijd (groepsdruk, houding). Want na goede gesprekken draaien ze vaak toch wel al een beetje bij, maar er zijn soms ook echte homo-haters.. En als je dan in dit topic leest waartoe dat kan leiden.. pfff.. Vreselijk...! Inderdaad belangrijk om respect voor elkaar al zo vroeg mogelijk bij te brengen..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:42

verschrikkelijk zoiets. kan hier geen woorden voor vinden. :(

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:07

wat verschrikkelijk dat dit is gebeurd zeg :(:) Arme jongen.. kan me ook eigenlijk niet indenken hoe die ouders en vrienden zich nu moeten voelen :\

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:14

Uhm, mag je niet meer homo zijn in deze tijd ofzo?
Er was laatst ook al een incident met een homo..

Wat ontzettend erg, ook voor die vriend.. Dat hij dat heeft gezien..
Zo dood eng..

Sterkte aan de vrienden & familie van deze jongens. :(:)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:22

Wat vreselijk...echt geen woorden voor..echt bizar... :\

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:24

Wat verschrikkelijk. En onmenselijk. Wat heeft dit nou voor zin. Echt geen woorden voor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:09

Of het motief was of hij homo was of niet, niemand heeft het recht om een ander mens te vermoorden. En dit is ook wel een gruwelijke manier. Vind het echt afschuwelijk voor de familie en vrienden.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:24

Sorry hoor, maar als je zo ver gaat dat je iemand de keel doorsnijd, verdien je zelf dan nog om te leven ?
Om zo aan je eind te komen, verdient toch helemaal niemand ! Wat moeten de laatste momenten van deze jonge man ontzettend akelig, angstig geweest zijn, en waarom ? Waarom doet iemand zoiets akeligs?
Waarom kunnen we elkaar niet gewoon in onze waarde laten, waarom moet iemand zijn volgens de normen van iemand anders ?
Ik kan voor deze laffe daad geen woorden vinden.
Ik wens een ieder die een band met deze mooie jonge man heeft, onwijs veel sterkte toe.