Dat kan (nu) ook echt niet meer.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Toekie schreef:Kennen jullie dat liedje nog ''Moriaantje zo zwart als roet...''
Dat kan (nu) ook echt niet meer.

Niks gemeens of discriminerends aan.
)
)
maar het is wel leuk, en de kinderen vinden het allemaal fantastisch! ik weet nog dat ik altijd naar 5 december uitkeek, het was een soort 2e verjaardag
jameyskatje schreef:denk eens aan het oorspronkelijke volkslied, die was oook discriminerend.
maar ik ben er dus niet voor om oude gebruiken koste wat het kost te behouden.
in iedere cultuur bevinden zich geniale oplossingen voor lokale problematieken, maar in iedere cultuur bevinden zich gebruiken die inmiddels zinloos zijn geworden.
wat is de meerwaarde nog van het sinterklaasfeest? behalve dat het een sprookje is, de efteling is dat net zo goed.
wat mij betreft is het helemaall niet meer de sinterklaasgedachte (wat je er ook voor gedachte op na houd)
maar gewoon een commercieel doeleind. zoals valentijn, moederdag, vaderdag en ga zo maar door. na de zomervakantie kan je de pepernoten al kopen. met de kerst kan je alweer paaseitjes kopen.
jameyskatje schreef:wie ben jij om te bepalen dat dat onzin is? als je dat vind, kan je zeggen 'wat vind ik dat een onzin, persoonlijk kijk ik er anders naar'. klinkt heel wat minder veroordelend vind je niet?
jij ziet het als een sprookje, ik zie het als een afgod met zwarte slaven. ik vind het moraal van het verhaal niet bij mijn opvoeding passen. net zoals de smurfen, smurfin is de enige volwassen vrouw, blond lang haar, kort jurkje en hakken, lekker hoog stemmetje eronder.. waar komen al die smurfen toch vandaan?? maaargoed, dat is MIJN visie op de opvoeding van kinderen. ik weet hoe groot de ontwikkeling is die kinderen doormaken, dat wil ik graag positief houden en opbouwend, niet afbrekend. dat is dus mijn visie.
hoe ver ga je zeg......het is maar een tekenfilmpje hoor