Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:39

Het flmpje doet het helaas niet....(meer)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:46

Ligt vrees ik aan jouw pc :) hier doettie et nog gewoon. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:49

Filmpje gechecked en ik denk niet dat ze liegt.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:57

Hij doet het nu wel :)

Maar naar aanleiding van het filmpje, veranderd er weinig aan mijn voorgaande mening.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:59

over die rat: Dat komt idd uit een film, ik meen Bad Boys.
Maar dat schrijft ze ook, dat Manou dit deed omdat hij dit in een film had gezien, en dat wilde nadoen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:54

Dat klopt idd, maar ze heeft later in een interview gezegd dat hij dit vaker heeft gedaan en dat er toen ook daadwerkelijk gaten in die jongens verschenen (alweer tegenspraak dus).
en zo zijn er nog wel veel meer punten die worden tegengesproken. Een van de vriendinnetjes waar ze het in haar eerste boek over heeft is weleens opgespoord en die vertelde een compleet ander verhaal, en in het tweede boek (Bindi) vertelde ze over een meisje uit het opvangproject die ook in contact met Manou stond, maar in werkelijkheid heeft dat meisje helemaal nooit in dat opvangproject gezeten etc etc.
Dat laatste heeft ze later ook toegegeven trouwens.

beaugestes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:10

Jeetje wat een wending zeg!

Of ze alles verzonnen heeft denk ik niet, maar waar rook is, is vuur toch? Die journalist zal ook niet alles uit zn duim hebben gezogen?

Ik heb het boek ook gelezen (alleen de 1e) en vond het erg indrukwekkend maar op sommige punten wel minder geloofwaardig. Ik vond het ook een beetje sneu, had een beetje de indruk dat ze niet heel slim was. Misschien dat ze daardoor op sommige 'onderwerpen' ook niet heel geloofwaardig was.

Hopelijk heeft ze het verhaal aangedikt en wordt ze verder in haar waarde gelaten want om zo'n heisa over zich heen te krijgen verdien je ook niet met zo'n geschiedenis. En inderdaad, verzonnen of niet; waarschijnlijk is het voor andere jonge meiden een eye opener geweest.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:54

Ik denk ook niet dat Maria hier over liegt, ik heb eens op die naar hoe hij dan echt heet gegoogled en ik kwam foto's tegen.. En toch zie ik hoofden die ik me echt bij het verhaal kon voorstellen maar ook een babyblauw badstoffen pak, nou ja of het echt badstof is kan je zo niet zien maar daar spreekt Maria ook vaak over.
Ik vind het nog steeds een heel goed boek, waar of niet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:01

ik denk dat Maria psychisch gewoon niet in orde is :), misschien wel nooit geweest. Heb het boek toevallig deze week gelezen..

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:07

nou dat vind ik nogal een uitspraak Randie!
Zolang je niet wéét hoe het daadwerkelijk zit, vind ik dat je hierover niet kunt oordelen :n

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:09

ik zeg ook : ik DENK :). En ik DENK ook dat iedereen na zon ervaring " problemen" heeft. Dat lachen kan een houding zijn, het tegenspreken in haar boek is waarschijnlijk gewoon haar eigen gedachtengang.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:10

Ik snap niet waarom die journalist dit gedaan heeft.
Voor mij voelt het meer alsof hij wil meeliften op het succes van Maria.
Who cares als ze iets verzonnen of overdreven heeft, ze heeft in ieder geval een hoop mensen wakker geschud met verhalen die niet ontkend kunnen worden dat ze waar zijn. Sommige dingen die erin staan verzin je gewoon niet.

Ik vind het een zieke actie van die journalist, bah. :r
Ik gun die man geen rode rotcent voor dat boek van hem, alleen een gigantische schop tussen zijn benen!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:10

Ik ken Maria vanuit mijn middelbare schooltijd :) Ik zat namelijk ook op de school waar Maria zat toen ze slachtoffer werd van loverboypraktijken. Maria was ook een vriendin van een vriendin van mij.

Veel heb ik er in die tijd niet van meegekregen maar wat ik wel weet en wat ik met eigen ogen heb gezien is het feit dat er vaak jonge gasten van buitenlandse afkomst met toch vaak een dikke auto bij de hekken van school stonden. Meestal draaiden ze harde muziek en ze knipoogden, floten en spraken jonge meisjes vaak aan. Ik weet dus ook zeker dat hetgeen gebeurd is met Maria, wel klopt. Een jong meisje dat onzeker is en op dergelijke wijze aandacht krijgt van jongens die zich ophouden bij je school is en gemakkelijke prooi.. Ik maakte altijd dat ik wegkwam bij die lui :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:14

Ik heb het boek niet gelezen, maar wat is precies het probleem? Of het nou waar is of niet, maakt dat wat uit? Er zal vast een kern van waarheid in zitten maar is het niet zo dat dit soort boeken 9 van de 10 keer enorm worden aangedikt en voor de helft verzonnen, alleen al omdat het menselijk geheugen gaten heel anders opvult?
Vind 't ook een beetje raar dat Peter R. de Vries hier zoveel aandacht aan gaat besteden, heeft die vent niks beters te doen. :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:14

Dat het in grote lijnen is gebeurd geloof ik ook wel, maar een heleboel details kloppen gewoon van geen kant, dus het is naar alle waarschijnlijkheid wel enorm aangedikt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:16

Ja, maar dat is schrijven. Wordt je boek meteen een stuk interessanter. :P Daarbij, als je eenmaal aan het schrijven bent, is het voor veel mensen ook lastig om herinneringen en verzinsels uit elkaar te houden.

Ik kan me er niet druk om maken. Misschien dat ik het boek ooit nog wel eens ga lezen, maar het trekt me niet zo.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:17

Ik denk dat ik dit boek zeker wel ga aanschaffen. Wil wel eens zien wat die journalist allemaal te vertellen heeft en hoe zijn informatie is onderbouwd met bronnen ;) Ik vind het niet vreemd dat iemand op zoek is gegaan naar de waarheid en hij doet het vast niet om mee te liften op het succes van Maria. Hij is gewoon iemand die onderzoek doet naar de waarheden van verhalen en juiste informatie probeert te vinden, zoals ook uit zijn andere boeken opgemaakt kan worden :D Ik ben benieuwd! :9

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:17

Cayenne schreef:
Dat het in grote lijnen is gebeurd geloof ik ook wel, maar een heleboel details kloppen gewoon van geen kant, dus het is naar alle waarschijnlijkheid wel enorm aangedikt.

Maar wat maakt dit uit, als het al zo was?
Ze heeft het boek geschreven als waarschuwing en ter informatie en daar is ze goed in geslaagd.
Ze geeft geen verkeerde informatie, hoogstens wat aangedikte informatie.
Ik vind het echt belachelijk dat kerels van zo'n leeftijd als de journalist en Peter R. de Vries zich samen tegen zo'n jong meisje keren die alleen goede bedoelingen had met dit boek!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:18

Fiffill schreef:
Ik heb het boek niet gelezen, maar wat is precies het probleem? Of het nou waar is of niet, maakt dat wat uit? Er zal vast een kern van waarheid in zitten maar is het niet zo dat dit soort boeken 9 van de 10 keer enorm worden aangedikt en voor de helft verzonnen, alleen al omdat het menselijk geheugen gaten heel anders opvult?
Vind 't ook een beetje raar dat Peter R. de Vries hier zoveel aandacht aan gaat besteden, heeft die vent niks beters te doen. :+

Het probleem is dat iemand zegt dat dit allemaal waargebeurd is, terwijl er genoeg twijfelachtige informatie in staat.
Nu is er iemand die die twijfelachtige informatie niet zomaar voor lief neemt, maar onderzoek heeft gedaan.

Tsja en wat Peter R. de Vries ermee van doen heeft, snap ik ook niet helemaal :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:20

MuSLi schreef:
Fiffill schreef:

Het probleem is dat iemand zegt dat dit allemaal waargebeurd is, terwijl er genoeg twijfelachtige informatie in staat.
Nu is er iemand die die twijfelachtige informatie niet zomaar voor lief neemt, maar onderzoek heeft gedaan.

Tsja en wat Peter R. de Vries ermee van doen heeft, snap ik ook niet helemaal :Y)

Maar als er genoeg twijfelachtige informatie in staat dan weet je toch eigenlijk al dat d'r wat is aangedikt? Het klopt dat dit boek door 'n jong meisje is geschreven?, dan zou ik het al helemaal met een korreltje zout nemen. Het is vaak zo bij dit soort boeken dat de kern wel waarheid bevat, maar dat echt niet alle details kloppen of waargebeurd zijn. Of misschien zijn ze dat wel, maar zijn ze gewoon wat aangedikt.
Misschien moet ik het maar eens gaan lezen. Ben wel benieuwd nu. Al spreekt het onderwerp me niet zo aan. Vriendin van me heeft het gelezen, was er in begonnen, maar ik kreeg de indruk dat het wat... simpel was. Al zal het verhaal wel heftig zijn.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-05-10 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:21

Omdat ze nu de naam van deze fijne jongen bekend maakt. De feiten in het boek zijn dusdanig schokkend dat die persoon haar nog een rechtszaak aan de broek kan hangen ook wegens laster e.d. Met dit soort dingen moet je gewoon niet gaan overdrijven maar bij de waarheid blijven, want die is al erg genoeg.
Met de jongen zal ik geen medelijden hebben, maar er is bijv. ook nog familie mee gemoeid.

@Fiffill. Wanneer je het boek leest dan weet je vanzelf dat er over hele belangrijke dingen wordt gelogen, en dat kan imo gewoon niet. Dan krijg je situaties als de rechtszaak tegen de school e.d. Je kunt best aandikken, maar draag dan ook de eventuele gevolgen daarvan, want die komen er natuurlijk :) Ze wijst op dingen die achteraf niet waar bleken te zijn, maar wil wel een schadevergoeding? :?
en boven alles: noem het dan niet waargebeurd :)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:22

MuSLi schreef:

Ik snap ook best dat iemand het interessant vind om te onderzoeken wat waar is of wat niet, gewoon vanuit je eigen interesse.
Maar ik snap niet waarom hij dit wil delen met de rest van de wereld, dat vind ik gewoon misselijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:24

Het is sowieso dom om "feiten" aan te dragen, te zeggen dat ze waargebeurd zijn en vervolgens blijkt dit niet zo te zijn. Kan je flinke problemen mee krijgen mocht die gozer er wat aan willen doen.

Als je het al merkt tijdens het lezen dan zegt het voor mij genoeg, dikke korrel zout dus. Ik vind ook dat ze niet moet zeggen dat het waargebeurd is als dat niet zo is, maar ik snap niet dat iemand zoals PRdV zich hiermee bezig houdt.

Appieee schreef:
MuSLi schreef:

Ik snap ook best dat iemand het interessant vind om te onderzoeken wat waar is of wat niet, gewoon vanuit je eigen interesse.
Maar ik snap niet waarom hij dit wil delen met de rest van de wereld, dat vind ik gewoon misselijk.

Ik vind het misselijker van haar om iemands naam naar buiten te brengen met allemaal "feiten" die niet waar blijken te zijn, en kennelijk behoorlijk schokkend zijn. Dat is iemand zwartmaken, en kan een behoorlijke invloed hebben op de betreffende persoon en zijn familie...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:26

Carlienn_ schreef:
Misschien herrinert ze zich dingen ook wel anders door de drugs die ze gebruikte? hmm ik zou niet weten hoe je eigenlijk over dit soort dingen wat kan verzinnen...

Door andere boeken hierover te lezen zou je zo een nieuw verhaal aan elkaar kunnen schrijven.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:27

Het filmpje is verwijderd omdat de advocaat van ansoun niet wil dat hij met naam en toe naam er in word genoemd..

het probleem bij zulke verhalen is dat er maar 1 iemand weet wat nou de echte waarheid is..
ik heb ansoun meerdere malen ontmoet en toen leek hij mij een aardige kerel.. schijn bedriegt..

wat er zondag zal worden besproken is maar een deel van het verhaal.. er zijn feiten over ansoun weggelaten om het verhaal geloofwaardiger over te laten komen.. ook peter R is uit om een graantje mee te pikken van dit hele verhaal...

Wat maria is overkomen is de waarheid ik twijfel daar geen seconde ook mede doordat het mijn eigen bloed is en ik haar al ken sinds dat ze in de luiers zit..

die henrik jan heeft onze hele familie gestalkt en geeft ook aan in het boek dat hij met bijv de vader van maria heeft gesproken.. dat is helemaal niet mogelijk..

het verhaal heeft 2 kanten maar aan de kant van ansoun rommelt er heel wat.