Drooglegging Rotterdam, gaat dit niet te ver?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:31

Shadow hoe zie je voor je dat voetbalclubs dit moeten oplossen?
Stadionverbod is al, maar dat zal ze niks kunnen schelen, ze komen namelijk niet voor het voetbal.
En thuis + uitpubliek kunnen niet met elkaar op de vuist gaan, misschien met héél veel moeite maar dan nog lastig gezien stewards, hekken, netten etc. er tussen staan! Dus rellen in een stadion is zo goed als uitgesloten.

Dan zou een voetbalclub dus verantwoordelijk moeten zijn voor wat er buiten de stadions gebeurd en 9 vd 10 keer ook buiten wedstrijden?!?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:36

zap schreef:
Dus geen publiek toelaten bij een wedstrijd beteken automatisch dat relscheppers thuis blijven en dat er geen relschoppers in de stad rondlopen? Ik denk het niet ;).

En een normaal denkend mens moet niet niet de dupe zijn, maar wat nu van de normaal denkende voetbalsupporters. Die mogen wel de dupe zijn?

Dan is het de vraag, waar leg je de grens?

Dit voorkom je maar op 1 manier de wedstrijd niet laten spelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:42

Berdien schreef:
Maar wat kunnen 'wij' doen? Je staat als gewone burger redelijk tot heel erg machteloos tegenover zo'n groep.

Als het echt zo'n kleine groep is, hoe kunnen wij dan machteloos staan?

Citaat:
En wat kunnen voetbalclubs precies doen? Die kunnen niet meer doen dan een stadionverbod uitschrijven, eventueel voor alle stadions in Nederland. Maar de ellende vindt vaak plaats buiten de stadions.

Het lijkt me een prima begin. Als ze losgeweekt worden van de stadions zijn het tenminste gewoon ordinaire rellers en heeft het niks meer met voetbal te maken. Dan kunnen de goedwillende mensen gewoon lekker van het voetbal genieten.

Je kunt verder zorgen, als clubs, dat je ze kent. Dat je ze met naam, toenaam en een paar duidelijke getuigenverklaringen de volgende dag op het politiebureau af kunt leveren. Dat ze nevernooit in het stadion komen inderdaad. Dat de plekken waar de rotzooi begint worden bewaakt, desnoods met private security.

Je kunt, als maatschappij, ook duidelijk het signaal afgeven dat wij niet meer meedoen als het zo moet. Want zolang wij gewoon kijken naar het voetbal en wel wat mopperen op de rotzooi maar verder niks doen, is er nauwelijks noodzaak het te veranderen, toch? Boycot het voetbal. Dat heeft niemand er voor over, maar je moet eens zien hoe snel men ineens oplossingen zou vinden als de voetbalbranche in zou storten - miljoenen en miljoenen gaan erin om...

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:44

Ik ben ook een groot voorstander van de Engelse aanpak.
Het is toch ook van de zotte dat je kinderen niet eens meer met goed fatsoen mee kunt nemen, of ze worden op zijn minst getrakteerd op allerlei ongein of erger.
Ga in de VS eens grote wedstrijden van welke sport dan ook bezoeken en er zitten hele families op de tribune, en zo hoort het. Ik ben verder geen grote fan van de VS, maar dit hebben ze goed geregeld. Geen alcohol in het stadion en bij de eerste de beste narigheid bij kop en kont eruit, met de nodige gevolgen. :D

Berdien

Re: Drooglegging Rotterdam, gaat dit niet te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:55

Ook een kleine groep kan erg gevaarlijk zijn. Moeten wij als burgers dan optreden tegen een groep hooligans? Ik zie dat niet gebeuren. Een kleine groep mensen, volledig in de ban van een agressieve, al dan niet alcoholische, roes tegen gaan met een groep burgers? Krijg je de grootste ellende mee. Praten helpt niet, denk niet dat een beetje hooligan iets doet met 'joh, waar ben je nou mee bezig?'

Ik snap je punt wel hoor, daar niet van. Maar de aanpak hiervan lijkt me echt in handen van de politiek en politie liggen, in samenspraak met de voetbalclubs.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:56

Berdien schreef:
Ook een kleine groep kan erg gevaarlijk zijn. Moeten wij als burgers dan optreden tegen een groep hooligans? Ik zie dat niet gebeuren.

Dan doe je het niet, en accepteer je dus dat een kleine groep het inderdaad kan verpesten voor de rest.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:41

Shadow0 schreef:
Berdien schreef:
Ook een kleine groep kan erg gevaarlijk zijn. Moeten wij als burgers dan optreden tegen een groep hooligans? Ik zie dat niet gebeuren.

Dan doe je het niet, en accepteer je dus dat een kleine groep het inderdaad kan verpesten voor de rest.

Nee, dat wordt NIET geaccepteerd, maar wat kan je doen dan als burger?
Wat is een kleine groep: 10, 100 of 1000 malloten?
Het zijn hooligans, per definitie niet eens voetbalfans; 1 groot grijs gebied waar zelfs door de politie geen vinger op te leggen is.
Ik a la moi ga zo'n gestoordeling echt niet aanspreken op zijn/haar wangedrag; ben gekke Henkie niet!
Heb een gezin en heel veel andere wezens en dingen om voor te leven in tegenstelling tot die randdebielen.

Dus alleen is Den Haag aan te wijzen als uitvoerende partij die er iets aan kan doen, misschien samen met de KNVB als aangevende partij.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:22

Rotterdam legt men niet zo snel droog, hoe moeten al die schepen dan in en uit de haven varen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:06

Is dat serieus? :=

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:21

Nee dat is humor.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:11

Je weet maar nooit hier 8)7