Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nicole3939 schreef:Ik vind het filmpje eerlijk gezegd een beetje overdreven.
Als ik iemand nodig heb, beoordeel ik de brieven op taalgebruik en werkervaring, en niet op de afkomst van iemand.
nicole3939 schreef:Ik vind het filmpje eerlijk gezegd een beetje overdreven.
Als ik iemand nodig heb, beoordeel ik de brieven op taalgebruik en werkervaring, en niet op de afkomst van iemand.
Citaat:Die tweede heb ik wel gemeld bij meldpunt discriminatie. Niet dat die er iets mee doen, maar voor het idee
Citaat:Honderden brieven en cv's versturen zonder enige reactie.
Ik vind het filmpje dan ook helemaal niet overdreven. Dit is gewoon de realiteit
Anoeska schreef:nicole3939 schreef:Ik vind het filmpje eerlijk gezegd een beetje overdreven.
Ik heb veel te maken gehad met een organisatie die zich met dit soort zaken bezighoud, en je zal je verbazen hoe vaak het wél voorkomt dat iemand op basis van afkomst/religie/chronische ziekte/geslacht wordt afgewezen of ontslagen.
CtjeLief schreef:Helemaal top dat jij er zo mee omgaat, en dat jij zo opkomt voor jouw personeel, kunnen imo veel mensen voorbeeld aan nemen..
Helaas zijn niet alle werkgevers zo goedhartig, men kiest al snel voor de 'vertrouwde en makkelijke' weg, waardoor een hoop groepen geen eerlijke kansen krijgen..
Zaina schreef:hoe kun je het nou niet eens zijn met een feit?
nicole3939 schreef:Ik vind gewoon dat het overtrokken wordt, nogmaals als er iemand solliciteert die gewoon Nederlands spreekt, zou ik niet weten waarom hij of zij niet aangenomen wordt.
Zaina schreef:nicole3939 schreef:Ik vind het filmpje eerlijk gezegd een beetje overdreven.
Goed dat jij dat doet. Helaas weet ik van meerdere ("allochtone") mensen uit mijn omgeving dat zij hier wel mee te maken krijgen.
Honderden brieven en cv's versturen zonder enige reactie.
Ik vind het filmpje dan ook helemaal niet overdreven. Dit is gewoon de realiteit.
nicole3939 schreef:Kom op zeg, denk je nu werkelijk als iemand in zijn sollicitatiebrief zijn naam etc veranderd en hij komt op gesprek, dat hij dan meer kans maakt?
Citaat:Vind het eerlijk gezegd een beetje raar. Als iemand bij mij komt en er staan leugens in zijn of haar brief (andere naam) denk jij dan dat hij of zij nog een kans maakt?