Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jameyskatje schreef:Snoevie schreef:en die zei; dat je niet beslist uit verstand,maar uit reflex,het gaat waarschijnlijk zo snel......
dat is echt waar. heftige situaties kan je niet/moeilijk voorbereiden. we kunnen ons er ook geen voorstelling van maken, laat staan voorspellen wat je zal doen. je kan wel bedenken wat je het beste lijkt om te doen, maar of dat je dat ook echt doet in zo'n situatie... hopelijk kom je daar nooit achter trouwens, brr moet er niet aan denken om in een noodsituatie terecht te komen
Mindim schreef:Verstandelijk vind ik een mensenleven belangrijker dan een dierenleven, maar gevoelsmatig vaak niet. Ben ik dan een moraalridder?
Als ik aan de ene kant een ravijn heb en een mens steekt over, tja jammer voor die mens, maar ik ga niet het ravijn in.
Eveneens niet voor de eend.
Snoevie schreef:zelfs niet voor bijv. je kinderen?
KiWiKo schreef:in mijn specifieke geval......... ik ga zitten voor mijn kind......... en ik ga ook dood voor mijn kind.........
maar als ik nu doodga dan komt mijn kind bij mijn vader nog erger haar vader...... en dat wil ik haar niet aandoen
Rody01 schreef:N.A.V. dit topic: [BB] Herder doodt poesjes!
Staan dieren op gelijke hoogte van de mens? Is het leven van een dier even belangrijk, of zien jullie een mensenleven niet vergelijkbaar met die van een dier?
Ik ben benieuwd