Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik vind het een goed idee, maar alleen als alles dan weer teruggaat naar de oude prijs. Nu is alles wat ooit gulden was, euro geworden. Dan moeten ze nu ook gewoon alles terugdraaien en inderdaad alleen het tekentje veranderen.
KiWiKo schreef:euh............ de babyboomerd moeten nu doorwerken![]()
Lov betaal deze maand je verzekeringspremie eens nietkijk dan hoe het er over twee weken voorstaat
piewie schreef:Lovely wat kwiko zegt is geheel waar.
Eneco b.v. 150 in de maand, dat is 350 in de gulden, is toch niet normaal.
Krijg je aan het einde een een bericht dat je minder hebt verbruikt, maar toch 251 euro moet bij betalen, dat is ook weer 600 gulden. Reken je winst maar uit. Zit gelukkig niet in zo'n situatie, maar ik ken de mensen die het hebben wel.
Nederland is een duur land. Leef wat je te besteden hebt en probeer wat achter de hand te houden.
Vind het overigens belachelijk dat wij voor griekenland moeten gaan betalen.
Citaat:Goh ik dacht al een tijdje wanneer zou Wilders deze open deur in komen trappen
Hij wordt steeds enger, Nederland met de gulden en alle allochtonen eruit op een eilandje met een hek erom heen
En dan maar eens kijken hoe lang we het zonder export volhouden met elkaar, zeker gezien de loyaliteit die er de laatste jaren ook niet op voor uit gegaan is.
Karl66 schreef:Engeland, die zo "verstandig" is geweest om de pond te houden, is één van de europese landen die bijna bovenaan op het lijstje van financiële probleemlanden staat. Het heeft dus helemaal niks met de euro te maken, maar met de sociaal economische keuzes die je als land gemaakt hebt. Nederland is ook beslist niet armer van de euro geworden, we zijn in de euro periode weer heel wat rijker geworden als land, ook inclusief de huidige recessie zijn we nog steeds rijker dan voor de euro. En dat maakt het ook logisch dat we een duur land zijn, dat is een gevolg van het feit dat we een rijk land zijn met hoge lonen.
Ons land is een land, dat het economisch gezien, voor een groot deel van export en internationale handel moet hebben. Juist voor Nederland is de euro een enorme plus. Het levert ons veel meer op dan het kost.
Nederland is geen eilandje zonder contact met de rest van de wereld, wij zijn één van de rijkste landen van de wereld en we worden nog steeds rijker. We worden rijker omdat er meer geld en waarde van de andere landen naar ons verdwijnt dan omgekeerd en het is dus de rest van de wereld, die onze rijkdom financiert. Wil je die rijkdom en groei in rijkdom blijven houden, dan zal je een deel van je "winst" weer moeten investeren om economische en politieke stabiliteit in de wereld te verbeteren. En Nederland zal Nederland niet zijn, als we er niet kans zien geld aan te verdienen. Griekenland moet namelijk aardig meer rente gaan betalen, dan dat het ons kost.
Angelita schreef:Nederland kan toch alsnog meebetalen, in welke valuta dan ook.... Iets met wisselkoersen? Een andere munt maakt nog niet dat wij niet meer bij de EU horen...
Fiebie schreef:Verhaal of geen verhaal.
Ik vind het belachelijk dat we aan Griekenland moeten betalen.
1,8 miljard ?!?!? En wij allemaal bezuinigen? Alle plannen die nu geopperd worden om maar te kunnen bezuinigen? Maar wel even simpel 1,8 miljard uitgeven. Natuurlijk, de nederlandse regering maakt zich in ieder geval lekker geloofwaardig.
celticpony schreef:Hahahahahahahahaahahaha en weer een hoog bassiegehalte dit keer. Ik ben nog steeds aan het wachten op wat meer doordachte plannen van deze man..tot Sint juttemis waarschijnlijk.