hond bijt baby dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:56

Vreselijk voorval!
En tja, wat de reden is dat de hond dit heeft gedaan? Ik geloof niet dat dit te maken heeft met dominantie of jalouzie o.i.d.
Soms ziet een hond een baby inderdaad als een pup die ze op willen pakken. Maar ik ken ook gevallen waarin honden een baby gewoonweg niet als een klein mens beschouwen. En soms zien ze de baby dan zelfs als prooi. En dan kan het prima zo zijn dat zo'n hond geen enkel probleem oplevert met kinderen die een jaartje ouder zijn.
Op zich hoeft een hond waarvan de eigenaar weet dat hij niet bij babietjes kan geen gevaar voor de maatschappij op te leveren. Het is alleen wel zaak om het gedrag van de hond goed in te schatten (is dit echt het enige probleem) en het kan natuurlijk best lastig zijn om een betrouwbare baas te vinden die een hond die een baby heeft dood gebeten nog een kans wil geven.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:01

Ik geloof ook niet zo in een slecht karakter vd hond. Ingeval van ernstig doorfokken wil het nog wel eens gebeuren. De Golden retriever heeft er een tijdje bekend om gestaan, maar een Husky..... Geen ras trouwens om ff rustig met een baby alleen te laten. Het zijn honden met veel instinct.

Het bericht bevat zo weinig details dat het al snel speculeren is en dat gebeurt dan ook volop. Er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom de hond naar een asiel is gegaan en niet direct is afgemaakt. Mss wel zo'n logische verklaring als Cryssie als kind heeft meegemaakt.

Ik ga nog altijd uit van het goede in de hond en ben daarin nog nooit belazerd. Dat kan ik van mensen helaas niet zeggen.... En nee, ik zou m'n hond ook niet direct af laten maken, maar wel direct op zoek gaan naar de oorzaak van zijn gedrag.

Snoevie

Re: hond bijt baby dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:31

ik zou zowieso geen enkele hond alleen laten met een baby.

wat een triest verhaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:38

Ik vind het zeer slordig van de ouders dat ze de baby alleen hebbe gelaten met de hond.
Maar die hond had ik af gemaakt. Dit gedrag is ontoelaatbaar.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:39

Ik hoorde het gister op de radio ja..
Daar zeiden ze dat de hond van de ouders was en die liepen even weg om een drankje te pakken en toen ze weg waren was het al gebeurd.

Sja, als het mijn hond was dan zou ik hem ook laten inslapen.

Maar wat een vreselijk drama zeg.. Het zou je kind zijn. Natuurlijk moet je een baby en hond niet alleen laten, maar om heel even weg te lopen.. Sja, mensen maken fouten. Opmerkingen die hier staan dat dat belachelijk is,slordig is,stom is vind ik erg hard.. Dit heeft niemand gewild.

Erg triest verhaal..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:42

Ik vind het sowieso een erg raar verhaal. Er staat in dit bericht althans eigenlijk te weinig om maar een beeld te kunnen vormen van wat er gebeurt is. Waren er meer mensen buiten? Zo ja, waarom heeft niemand in kunnen grijpen. Zo nee, waarom lieten de ouders het kind dan buiten staan. Was het misschien toch aan het huilen en hebben ze toen gedacht, laat het maar even buiten staan? Stond de hond misschien vastgebonden aan de kinderwagen, en toen hij mee wilde lopen kinderwagen omgetrokken? Er kan zo ontzettend veel gebeurt zijn..

Loiz schreef:
Wat mij betreft niet, aangezien ik andere dingen heb gezien & gehoord.
Ik weet vrij zeker dat bijv. een hond uit de buurt Jua flink tegrazen zou nemen ookal is er niemand bij.
Enne, ouders zijn net weggelopen, dan is het juist een moment van mogelijkheid om die rangbepaling te nemen.
Zo zie ik 't, dus 't is niet zo dat een hond nooit zal uithalen in een situatie waar jaloesie speelt en geen mensen bij zijn, 't is en blijft een hond..

Inderdaad, wat jij hier beschrijft is hond-hond agressie. Dat is een heel ander ding dan wat hier gebeurt is :)

Hoe dna ook, inderdaad een erg triest verhaal, en ik wens de ouders, en nabestaanden veel sterkte met alles.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:38

justdiesel schreef:
Die hond hoort niet naar een asiel gebracht te worden.....
Ik had hem eigenhandig zelf afgemaakt!

Pardon. :=
Die mensen zijn zwaar fout, niet die hond hoor.
Wie laat er nou z'n kind zomaar met een hond alleen... dat is nou wel het domste wat je ooit kan doen.

Er zijn ook mensen die kinderen krijgen, en dan de hond uit de buurt willen hebben en hem steeds wegduwen.. ook niet echt verstandig dan worden ze juist zo. :=

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:41

De hond is ook zwaar fout geweest hoor. Een hond mag, onder geen enkele omstandigheid zó doorbijten.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:44

In nederland was het ook eens een husky ja, dit doordat het kind huilde en de husky wilde het kind soort van "troosten" die pakte ook het kind met een beet en is er toen gaan opliggen.

Wie weet huilde dit kind ook. Het is ook slecht van de ouders om hun kind daar achter te laten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:44

take_one schreef:
justdiesel schreef:
Die hond hoort niet naar een asiel gebracht te worden.....
Ik had hem eigenhandig zelf afgemaakt!

Pardon. :=
Die mensen zijn zwaar fout, niet die hond hoor.
Wie laat er nou z'n kind zomaar met een hond alleen... dat is nou wel het domste wat je ooit kan doen.

Er zijn ook mensen die kinderen krijgen, en dan de hond uit de buurt willen hebben en hem steeds wegduwen.. ook niet echt verstandig dan worden ze juist zo. :=

Nou en. De mensen zijn wellicht fout ja, maar wat doet dat ertoe? Die mensen kun je niet afmaken, de hond wel. En de hond is in dit geval het grootste gevaar. Wat de reden van bijten ook is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:46

mijn hond had niet langer dan 5 minuten na zo een voorval geleefd

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:47

Vind het geen reden om meteen een hond te laten afmaken hoor.
Misschien is het helemaal niet zo bedoeld.

Oke bijten mag niet, maar soms lokken mensen het gewoon uit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:48

nee. vind je dit geen reden????

ik vind het de ultieme reden!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:49

take_one schreef:
Vind het geen reden om meteen een hond te laten afmaken hoor.
Misschien is het helemaal niet zo bedoeld.

Oke bijten mag niet, maar soms lokken mensen het gewoon uit.

Uhm... als een kind dóódbijten geen reden is tot afmaken, wat dan wel?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:50

Je weet toch niet waarom hij beet?
Die ouders hadden gewoon op moeten letten klaar, daar valt verders niets over te zeggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:52

maakt dat wat uit dan waarom die beet?

feit is dat er een mensje dood is door de bijtwonden van die hond, die hond hoort niet in de maatschappij, ongeacht de reden van bijten

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:54

Tja ik denk misschien helemaal verkeerd, en tuurlijk is het fout, maar dat vind ik nog geen reden om af te maken of wat dan ook.
De ouders hebben meerdere kinderen en dit was de eerste keer en verder is hij nooit agressief geweest, misschien was hij wel zwaar geschrokken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:56

Ik vind het wel een reden om af te maken, en wel direct.

het hoe en waarom maakt niet uit.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:57

Huh? De ouders gingen naar binnen en lieten het kind búiten staan in de kinderwagen?
Dan ben je echt niet goed bij je hoofd. :n

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:58

Dus stel dat een kind ik weet niet wat doet bij een hond, en de hond bijt.. dan vind jij dat hij maar afgemaakt moet worden. :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:59

ja inderdaad :)

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:01

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:03

KiWiKo schreef:
mijn hond had niet langer dan 5 minuten na zo een voorval geleefd

Eens. Ik denk dat de hond hier ook niet naar een asiel had gehoeven. Ook niet naar een da trouwens.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:03

Nou kiwiko dat vind ik echt nergens op slaan, sorry hoor.
Je hoort zovaak dat kinderen met nietjes in de oren van de hond zitten.. nou ik had dat kind flink een mep gegeven.. ben je wel goed bij je hoofd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:05

Takeone.......... al zou het kind de poten afzagen van een levende hond, dan mag een hond nog niet een kind doodbijten.

het is niet zo moeilijk, niet overal hoeft een antwoord op gegeven worden van waarom iets gebeurd is, sommige dingen mogen gewoon nooit gebeuren, ongeacht de omstandigheden