Blue_Eyes schreef:Daarom zeg ik: als ze heel goed Frans kan geven, dan komt dat Nederlands op een tweede plan, zeker als ze zelf al werkt aan het verbeteren van dat Nederlands. Jullie zijn je ervan bewust hoe lang ervoor staat om genoeg Nederlands te leren om je inburgeringsexamen te halen? Twee jaar. En als je dat dan hebt, spreek je echt nog geen perfect Nederlands... bij lange na niet. Om goed Nederlands te leren, heb je zeker 5-6 jaar nodig.
Volgens mij woont ze al zeker 6 jaar in Nederland
Maar dat weet ik niet helemaal zeker! Maar dat zou best goed kunnen aangezien ze ook leraren opleiding etcetera heeft moeten doen.
Myukii schreef:Daarbij denken zeker dat moslima's in Nederland vaak goed na, voor ze een hoofddoek dragen. Een symbool voor onderdrukking is het al lang niet meer altijd en overal.
Dat is niet helemaal waar, vaak hebben ze geen keus...
alex66 schreef:mijn mening is dat een docent zich niet moet bezig houden met het uitdragen van een religie maar met les geven.
een hoofddoek schaar ik persoonlijk onder uitdragen en promoten van een geloof en hoort dus niet in de klas of op een school thuis.
zelfde geld voor keppeltjes, kruizen en andere aanverwante zaken.
Ben ik het mee eens
.
christalover schreef:Ik ga met pubelia mee. Zoals hier veelvuldig gebruik wordt gemaakt van de vrijheid van meingsuiting, maakt de lerares in kwestie gebruik van de vrijheid in geloofsuiting. Als het nou een agent was, had ik het nog iets anders gevonden. Die moet een onpartijdig aanspreekpunt voor de 'gewone' mens zijn. Maar ik vind dat we er met een lerares met zijn allen geen probleem van moeten maken. Er zijn zoveel ergere dingen!
Maar ik vind dat net als bij rechters, mensen in een publieke functie eigenlijk geen uiting van geloof mogen laten zien oid.