Heino schreef:Ja dat meen ik serieus want voor mij zijn dat soort kleine dingetjes een grote ergenis die naar ik denk met weinig middelen grotendeels verholpen kunnen worden.
Maar dat zijn normen en waarden: de regering kan daar wel regels over maken, maar daarmee verander je de mensen niet: daar meot de maatschappij in zijn geheel voor zorgen.
Citaat:
Na de middelbare school (examens in mei) zou er wat mij betreft een maatschappelijke stage kunnen worden ingevoerd van 2 maanden full time. Deze stage kan gedaan worden in bijv. het werkveld waar je interesse naar uit gaat, zodat er wellicht ook minder geswitched hoeft te worden na de studiekeuze. In september starten dan de reguliere opleidingen weer, dus studenten hebben dan alsnog ongeveer een maand vakantie gehad.
Vind dit een leuk idee, maar aan de andere kant heb ik er ook wat moeite mee. Ik ga zelf volgend jaar examen doen en vertrek hopelijk daarna naar Engeland om daar een studie te volgen. In die drie maanden zou ik zelf graag keihard gaan werken, om wat geld te verdienen voor de tijd daar, aangezien ik tijdens mijn studie dit niet kan. Dit zou dan niet kunnen doordat ik verplicht twee maanden iets moet doen in 'het werkveld waarin ik interesse heb', waarmee ik ook al weer wat moeite heb. Zelf zou ik graag filosofie studeren, wat zou dan 'mijn werkveld' zijn? En medicijnstudent, ik neem aan dat je die niet zomaar bij een arts dumpt? Ook moet ik zeggen dat ik een maand vakantie wel erg weinig vrije tijd vind. Daarnaast: er wordt volgend jaar al een maatschappelijke stage in de opleidingen opgenomen, wordt dit dan niet wat dubbelop?