Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:29

Twiggy2008 schreef:
Ik kies uit die twee absoluut voor Cohen.
Als Wilders het wordt, wordt het pas echt een drama in ons land. :\

Gelukkig heb ik het idee dat steeds meer mensen dat beseffen. :D

dat zullen de verkiezingen wel duidelijk maken....nog meer drama in nederland ,kan dat? :o

Peperkroket

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:32

Sowieso Cohen. Als ik had mogen stemmen (stom, de verkiezingen zijn een paar maanden te vroeg :+) had ik misschien wel PVDA gestemd als tegenhanger van Wilders, terwijl ik eigenlijk liever Groenlinks zou stemmen.. Zou dan dus een strategische keuze zijn.

Ik vind Wilders een rare man en aangezien hij door te kort aan mensen in de Eerste Kamer toch niet goed kan regeren, zou het al helemaal niet werken. Maar dat is ook wel weer een voordeel als zijn partij de grootste partij wordt.. dat extreme ideeën er vast niet doorheen komen.

Hoe dan ook, Cohen :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:32

Geerke, ja, ik denk dat het allemaal nog veel erger kan. ;)
Maar het is zeker wel beter geweest in ons land, dat ben ik ook wel met je eens, hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:47

Ik ben het niet alleen oneens met Wilders op het punt van de Islam (of hij nu generaliseert of niet) maar ook een aantal andere punten van hem spreken mij totaal niet aan... brrr, dat gaat me veel te veel richting Amerika. Nee, niks voor mij.

Overigens weet ik nog niet precies wat ik ga stemmen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:54

jameyskatje schreef:
het schijnt dus een strijd te worden tussen Cohen en Wilders.

Als je 1 van de 2 moest kiezen, welke zou dit dan worden?

ben benieuwd!

Overigens ben ik het niet helemaal eens met de openingspost.
Ik denk dat het CDA en D66 ook nog met sterkere kandidaten komen en dan zou de stemmenverhouding nog alle kanten op kunnen gaan.

Aan de Wilders kiezers die als excuus aandragen, hij heeft nog meer hele goed punten. Klopt op papier, alleen heeft hij het daar nooit over, alleen over aan de Islam gerelateerde onderwerpen en mensen, dat is juist zo kwalijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:09

_sparta_ schreef:
Ja en?
Hij schrijft bijvoorbeeld al, 1 op de 5 is crimineel. Heeft hij het dan over alle?
En zo kun je de rest ook lezen. Het is gewoon echt wat je wilt lezen.
En daar mag je weer op temmen. Dan ga ik temmen over het herhaaldelijk offtopic gaan. Oké?

Sorry, maar als je na bovenstaande aangehaalde uitspraken van Wilders nog durft te beweren dat hij niet negatief over heel de Islam praat (opfrissertje: “De islam is in mijn ogen een gewelddadige religie en de koran is een gewelddadig boek. Ik geloof niet in een gematigde islam.”) ben ik bang dat jíj degene bent die selectief leest.

Waar mijn TEM om gaat is dat je meteen alweer begon met vingertje wijzen naar linkse mensen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:40

_sparta_ schreef:
Waarom denken mensen dat als links aan de macht komt het beter wordt? Die vraag kun je net zo goed stellen.

Waarom haal je ''links'' er nu ineens bij? Ik noem het beestje bij de naam en heb het niet over ''rechts''.
Maar om in jouw bewoordingen van ''links'' te blijven: ''linkse'' (en rechtse) partijen hebben bijvoorbeeld een duidelijk plan van aanpak (het grote 'hoe') i.t.t. Wilders. Alleen al daarom weet je van tevoren al een heel stuk beter waar je aan toe bent. En heb je de PVV al eens zien debatteren in de Kamer? Zoiets wil je toch niet aan de macht. |(
De SP en GroenLinks hebben zelfs het nieuwe verkiezingsprogramma al gepresenteerd, maar dat terzijde. ;)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:49

Hannah_Menno schreef:
Ik vind 't wel, maar dat is misschien persoonlijk. Hij discrimineert gewoon. En ook al mag dat dan zijn mening zijn, dan nóg mag je niet discrimineren.

Ik ga mee met de dingen die _Sparta_ zegt...
Heel leuk en makkelijk om te zeggen : "Eigen schuld". Maar ik krijg liever geen kogel door mijn hoofd omdat ik een mening heb over iets... En ik durf te wedden... Jij ook niet!

En... On-topic maar? :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:59

Heino schreef:
“Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.”

van deze laatste uitspraak lopen de rillingen wel over mijn lijf en komt er echt wel emotie los. ik ben trots op de moslims, dat nog niemand een poging heeft gedaan wilders te vermoorden en dat de meeste moslims zich rustig houden. (dat zou heel normaal moeten zijn, maar je weet nooit wat voor verloren personen er rond lopen) iedere dag ben ik bang dat een moslim wilders ombrengt. dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen. gelukkig heb ik het besef en het verstand dat geweld alles behalve een goede oplossing is en het absoluut niet bijdraagt aan de verdediging van de religie en het beeld over moslims. maar heeft ieder moslim-naamdragend-persoon dit besef?

gelukkig heb ik weinig te vrezen, ik ben 100% hollander, dit is mijn land.. maar ergens vind ik zijn uitspraken wel eng. soms moet ik erom lachen maar als ik wat langer over zijn uitspraken nadenk dan denk ik 'wat een enge man, wat een invloed hij uitoefent op onze maatschappij'. mensen komen gewoon tegenover elkaar te staan. de maatschappij splijt zich in 2en, dat is eng.

zag pasgeleden een programma waarin hij zich uitliet over nederlandse moslims.. ik moet zeggen dat zijn uitspraken niet bepaald charmant waren en je zou bijna geloven dat ik een verloren zieltje ben. gelukkig weet ik wel beter, maar ik baal ervan dat er mensen zijn die wilders uitspraken klakkeloos aannemen. hij zaait zoveel haat.

dat hij wat aan de marokkaansecriminaliteit wilt doen. prima! ben ik helemaal voor! maar dat die criminaliteit voorkomt uit de islam?? ik doe niet snappen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:00

Tja, wat is ontopic...? :')

Het gaat over Cohen en Wilders:

‘Ik heb een gruwelijke hekel aan alles wat met de islam te maken heeft. Maar niet aan moslims.’ --> Uuhhhh :?
‘Als je Mein Kampf verbiedt, moet je consistent blijven en ook de koran verbieden.'

Aldus Wilders.

Als ik moet kiezen, ga ik dus voor Cohen. Omdat ik iemand met bovenstaande uitspraken (en die bijv. de premier van Turkije een ''total freak'' noemt), een ramp vind als minister president. Zowel voor Nederland als voor het buitenland.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:03

sarabande schreef:
jameyskatje schreef:
het schijnt dus een strijd te worden tussen Cohen en Wilders.

Als je 1 van de 2 moest kiezen, welke zou dit dan worden?

ben benieuwd!

Overigens ben ik het niet helemaal eens met de openingspost.
Ik denk dat het CDA en D66 ook nog met sterkere kandidaten komen en dan zou de stemmenverhouding nog alle kanten op kunnen gaan.

Aan de Wilders kiezers die als excuus aandragen, hij heeft nog meer hele goed punten. Klopt op papier, alleen heeft hij het daar nooit over, alleen over aan de Islam gerelateerde onderwerpen en mensen, dat is juist zo kwalijk.

klopt, dat ben ik ook met je eens over die andere partijen. maar als ik de media een beetje observeer lijkt het erop dat het cohen vs wilders gaat worden (is natuurlijk allemaal lekker opgeblazen in de media). dus vandaar dat ik ook stel 'het schijnt dus...' en vervolgens 'als'.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:07

misschien kunnen we een afspraak maken?

ontopic = je keuze tussen cohen en wilders. en daarbij onderbouwen waarom die keuze juist wel - niet.

offtopic = andere partijen er overmatig bijhalen, te persoonlijk worden in discussies, enkel over de islam discusieren?

ik doe maar een gok....

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:16

Ik vind die gok heel goed.
Ontopic gewoon je keuze en waarom. Verder inhoudelijk daar loopt al een topic over. Waar overigens dit topic ook gewoon in zou passen, want het is wel erg selectief, maar kunnen kiezen tussen 2 partijen, een links en een rechtse. Er zijn meer partijen, partijen die ook meer in het midden zitten.
Maar dan kom je gewoon uit bij het al lopende topic, waar stem jij op bij de 2e kamer verkiezingen.
[NM] [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:23

Grappig Sparta, je begon zelf ineens over ''links'' waar wij het gewoon over Wilders hadden ipv ''rechts''. Jammer, ik was nog wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie. Kan misschien in het andere topic...? ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:23

Toekie schreef:
Grappig Sparta, je begon zelf ineens over ''links'' waar wij het gewoon over Wilders hadden ipv ''rechts''. Jammer, ik was nog wel benieuwd naar een inhoudelijke reactie. Kan misschien in het andere topic...? ;)

Lol, ik dacht precies hetzelfde :D

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:31

Cohen!

En ik stel voor dat wanneer die ´kopvoddentax´ er ooit komt, er dan ook een waterstofperoxidetax mag komen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:33

Borg schreef:
Cohen!

En ik stel voor dat wanneer die ´kopvoddentax´ er ooit komt, er dan ook een waterstofperoxidetax mag komen?

_O-
Sorry! HAHAHA! :')

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:34

Borg schreef:
Cohen!

Nee want dan generaliseer je alle waterstofperoxidehoofden dus dat mag dan weer niet :+

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:35

Dabedoelik!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:37

Om Wilders maar even na te doen: meiden, jullie mogen wél een hekel hebben aan waterstofperoxideliefhebbers, maar níet aan mensen die hun haar blonderen met waterstofperoxide :')

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:38

Hahahhaha _O-

Ik heb gewoon een hekel aan waterstofperoxide. De mensen die hun haar blonderen moeten eigenlijk het liefst het land uit en er mogen geen nieuwe mensen bij. Ook geen nieuwe kappers of fabrieken.
Maar verder heb ik niks tegen de mensen!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:39

Dus dan heb je alleen een hekel aan mensen die per ongeluk hun haar bewerkt hebben met waterstofperoxide. :D

[edit1]Of nee, hoe zit het nou? :? Aan wie heb je dan een hekel?

Zou Wilders zich dit ook wel eens afvragen? :D ;)

[edit2] Oke, dan heb je dus géén hekel aan de mensen die per ongeluk gewaterstofperoxideerd zijn. :')
Laatst bijgewerkt door Toekie op 28-03-10 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:40

Ja of als ze er mee opgegroeit zijn, ik bedoel als ze het met de paplepel ingegoten hebben dan weet je niet beter.

Okee sorry ik ga weer ontopic.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:43

Oei, ik ga geloof ik maar....

Ooit was ik natuurlijk blond, maar nu inmiddels zo grijs als een postduif, dus ook ikke grijp naar de waterstofperoxide :o

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:44

Het land uit jij. :D

Excuses, ik hou er nu mee op. :P