faye1995 schreef:Ten eerste denk ik dat het voorkomen moet worden dat er meerdere mensen met een handicap komen, voor de mensen zelf! Niets tegen mensen met een handicap, maar als het voorkomen kan worden lijkt me dit een vereiste!
Daarbij, de 2 kinderen zonder handicap moeten het hele huishouden runnen en eigenlijk zelfs voor hun ouder zorgen! De jonge man zei dat hij om zijn 10de 0f 11de levensjaar al de bankzaken van zijn vader regelde... Dat is toch te gek voor woorden?
Daarbij was er geen fatsoenlijke begeleiding, dus op dit moment kan ik maar tot een conclusie komen; Wanneer er geen degelijk onderzoek wordt gedaan en wanneer er geen goede hulpverlening is mogen mensen met een geestelijke handicap geen kinderen krijgen.
Jouw tekst vind ik om eerlijk te zijn een beetje neigen naar wat er vlak voor en tijdens WO II in Duitsland met gehandicapten gebeurde...

Natuurlijk is het niet fijn voor die kinderen, maar waar leg je dan de grens? Er zijn ook mensen gewoon een beetje dom die prima voor hun kinderen kunnen zorgen. Of hele slimme mensen met rare autistische hersenkronkels... Maar inderdaad, begeleiding lijkt me hier wel het sleutelwoord. Of dat de ouders van de gehandicapten bijv. besluiten om hun dochter de prikpil te geven of hun zoon te laten steriliseren.