laetitia schreef:Het is algemeen bekend dat mannen, getrouwde mannen, vaak nog een paar keer 'buiten de deur pissen'. Hetzij met een prostituée hetzij met een andere man (de homo-ontmoetingsplaats bij het tankstation op de A27 is zelfs 's ochtends rond 8 uur al druk bezocht).
Daarom denk ik ook dat het celibatair leven dat leiders en leden van de katholieke kerk een hele belangrijke oorzaak is voor het sexueel misbruik van kinderen.
Het praat het niet goed, maar een man heeft gewoon behoefte aan sex! Dat is de natuur!
En de katholieke kerk gaat met haar regels dwars tegen de natuur in.
Als je goed nadenkt over hoe een priester leeft en in welke omstandigheden hij leeft dan is bijna het logische gevolg dat een priester op een gegeven moment een misstap begaat.
Het stelsel moet dus gewoon op de schop.
en dan nog en blijft het de vrije keuze van die priester...zowel het priesterschap als ook de misbruik...
ik vind dat onthouding een reden/excuus of oorzaakkan zijn om vreemd te gaan, maar ik vind het nogal een wezenlijk verschil of iemand sex heeft mte een volwassene, of dat er een kind misbruikt wordt.. het heet immer niet voor niets misbruik..