Berovingen in veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amarinsjuh

Re: Berovingen in veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 02:14

Zeggen ze..
Ik weet het ook niet

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 02:14

In het centrum heeft er zover ik weet geen schietpartij plaats gevonden ;)
Kom er nu net ook vandaan. Door alle ongein is het erg rustig in het centrum. Het lijkt wel of mensen bang zijn!

Dus ben lekker op tijd thuis, vond het echt erg saai!

Moet wel zeggen, er waren weinig buitenlanders te vinden, en ik zag geen mensen die van buiten Veenendaal komen zeg maar.

Ik persoonlijk denk dat alles een opgeblazen gedoe is, dat er groepen etc komen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 02:16

Jam schreef:
ThePast03 schreef:
Voor degene die het een beetje willen volgen:
http://twitter.com/#search?q=veenendaal

Er wordt gesproken over een grote vechtpartij die rond 23.00 uur op de Kerkewijk moet plaatsvinden.

die vechtpartij was die vrijdag of zaterdag avond gepland?

ik was gister met vriendin op de scoot beetje rond aan het rijden
maar was echt niet normaal hoeveel het er waren!

en we voelden ons echt niet veilig, wangt ze kijken gewoon continue en roepen van alles zoals kom hier, en fluiten enzo
ook gewoon met auto's enzo vond het helemaal niks.. nog niet eens echt laat vanaf schemer tot half 10 ofzo..

ben benieuwd hoe vanavond is gegaan!! denk niet echt heel veel door het weer

Wie keken jullie steeds aan en floten er?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 02:26

Indd weinig mensen in het centrum en al helemaal weinig "licht getinte" jongeren. Ook geen knokploegen. Was helaas erg saai haha.

Hoop dat ze de daders pakken want dit is echt niet normaal meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:05

Ik ga al een tijdje niet meer uit in Veenendaal, vanwege deze problemen. Ik vind het doodeng, en ben ook heel bang geworden voor marokkanen :\ Hoewel ik dat eigenlijk te zot voor woorden vind, en het heel erg vind voor de marokkaanse mensen die binnen zitten en zich doodschamen voor hun eigen bevolkingsgroep.

Ik ga nu liever naar amersfoort. Daar was vroeger dat probleem ook zo erg, maar nu veel minder :) Daar loopt nu ook echt heel veel politie. Misschien kan Veenendaal wel wat van de gemeente amersfoort leren hoe ze het probleem hebben aangepakt :)

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:41

@FZ_Lin die marokanen en getinte zegmaar
@verootjoo vrijdag was er ook wel veel polotie zowiezo bij de markt s'avonds wel

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -jeugd.htm
dit is een uur geleden geplaatst

verder is er dus eigelijk niks gebeurd? maar weer was het er gister ook niet echt voor met die regen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:33

was vanacht vlakbij t centrum maar heb idd niks gehoord of gezien, wel was het idd extreem rustig op straat :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:39

Van iemand die woont met zicht op de Markt: Vanmiddag liep er een groep lichtgetinte Nederlanders met messen te zwaaien op de Markt. Had het al op Twitter gelezen maar wilde graag een bevestiging.

Nu op Twitter: "nu weer een groepje marokkanen in de hal van de weverij aan het herrie schoppen oudjes de stuipen op het lijf jagen flink hoor!!!"

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 12292.news

De eerste reactie onder dit artikel.

Hoezo rustig??

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:49

Wel een knokpartijtje dus.
MAar niet zo geëscaleerd als gedacht denk ik.
Kleine knokpartijtjes heb je volgens mij elke week wel :j

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:04

En dan vragen mensen zich af waarom wij nederlanders ons steeds meer gaan afzetten tegen de allochtoonse mensen..
Ze doen het toch allemaal zelf , ik ben al ver over het kookpunt heen met deze allochtoonse meerderheid die denken dat ze allah zijn hier in NL.
En het is zo jammer, deze klote allochtonen verpesten voor de leuke die zich wel kunnen gedragen..

Kan me er zo boos over maken..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:06

Het komt omdat de regering het laat gebeuren. Die hadden 15 jaar geleden al veel harder op moeten treden tegen relschoppers. Toen al de kop in moeten drukken. Dan hadden de goede nu ook niet een slechte naam.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:52

mickydo schreef:
En dan vragen mensen zich af waarom wij nederlanders ons steeds meer gaan afzetten tegen de allochtoonse mensen..
Ze doen het toch allemaal zelf , ik ben al ver over het kookpunt heen met deze allochtoonse meerderheid die denken dat ze allah zijn hier in NL.
En het is zo jammer, deze klote allochtonen verpesten voor de leuke die zich wel kunnen gedragen..

Over mensen zoals jij kan ik me dus boos maken. "Ze"? Houd er even rekening mee dat 80% van deze jongens niet eens allochtoon ís.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:01

Prima dat jij je der boos over kunt maken.. Kan ik me niet druk over maken ;)
Misschien dat ik het niet helemaal duidelijk heb neergezet maar vind allochtoonse mensen iets vriendelijker klinken dan buitenlanders. Of mensen met een andere afkomst maar wel in NL geboren.
En daarbij alle "buitenlanders"die in NL zijn geboren , waar jij op doelt is ook waar het om draait denk ik in dit topic.
En het maakt mij niet uit of het nederlanders zijn of buitenlanders die rellen aan het schoppen zijn ze moeten allemaal even hard aangepakt worden,
Maar laten we eerlijk wezen. NL heeft veel last van de "buitenlanders" en daar word geen kloot tegen gedaan omdat de regering en politie in hun broek poepen voor deze groep mensen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:18

Als je mij ziet zou je ook zeggen dat ik een "buitenlander" ben.
Ik merk vaak genoeg dat mensen me ook zo zien, en ik gedraag me niet "fout". Vraag me af wie ze het recht geeft, ik betaal net zoveel belasting als de rest hier.

Houd er wel rekening mee dat als je mensen bevooroordeeld benadert je wel degelijk zelf verantwoordelijk bent voor hoe die mensen op jou reageren. Dus niet "ze doen het toch zelf", want jij doet lekker mee..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:22

kakanox schreef:
Ik merk vaak genoeg dat mensen me ook zo zien, en ik gedraag me niet "fout". Vraag me af wie ze het recht geeft, ik betaal net zoveel belasting als de rest hier.

Houd er wel rekening mee dat als je mensen bevooroordeeld benadert je wel degelijk zelf verantwoordelijk bent voor hoe die mensen op jou reageren. Dus niet "ze doen het toch zelf", want jij doet lekker mee..

Helemaal mee eens!
Die mensen hier waren KWAAD omdat er meteen weer met het vingertje naar hun gewezen werd. En gelijk hebben ze. Het is altijd maar Marrokaan dit, Marrokaan dat.. :n

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:31

Ik onthou hartstikke goed dat er ook genoeg goeie zijn.
Dat er hier in het meervoud word gesproken is denk ik ook meer voor de "makkelijkheid".
En dat dit allochtone zijn is ook gewoon waar, bewezen. Oké met 1 nederlander dan. En die is net zo fout als de rest

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:37

Lisetje schreef:
Ik onthou hartstikke goed dat er ook genoeg goeie zijn.
Dat er hier in het meervoud word gesproken is denk ik ook meer voor de "makkelijkheid".
En dat dit allochtone zijn is ook gewoon waar, bewezen. Oké met 1 nederlander dan. En die is net zo fout als de rest

Ik denk dat het meerendeel van jullie "allochtonen" ook gewoon Nederlanders zijn.
Dat ze toevallig een kleurtje hebben en bijvoorbeeld Marokkaanse roots wil niks zeggen.

Dat ze bij elkaar in de foute vriendengroep zitten wil wél wat zeggen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:38

Excuse me: Nederlandse Marokkanen dan als het zo gespecificeerd moet

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:42

Dit gaat weer een onzinnige discussie worden :)

Als ik bv een Marokkaan zie, maar bv een Nederlands paspoort heeft, dan is het voor mij alsnog een Marokkaan :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:52

Hannah_Menno schreef:
kakanox schreef:

Helemaal mee eens!
Die mensen hier waren KWAAD omdat er meteen weer met het vingertje naar hun gewezen werd. En gelijk hebben ze. Het is altijd maar Marrokaan dit, Marrokaan dat.. :n

En hoe zou dat komen? Omdat ze allemaal zo braaf zijn? Die naam komt er niet als er nooit wat is met die bevolkingsgroep. En natuurlijk is het erg zuur dat goede mensen ook aangekeken worden, maar daar kunnen wij kaaskoppen verder ook niet veel aan doen.
Relschoppers, welke kleur dan ook, moeten gewoon eens aangepakt gaan worden, heel hard. En dan zuivert vanzelf ook de naam voor de goede.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:14

kakanox schreef:
mickydo schreef:

Over mensen zoals jij kan ik me dus boos maken. "Ze"? Houd er even rekening mee dat 80% van deze jongens niet eens allochtoon ís.

Je bent een allochtoon als je óf zelf in het buitenland geboren bent, óf (een van) je ouders. Vooralsnog hebben we hier te maken met 2e generatie marokkanen, en dat zijn dus allochtonen.

Maar allochtoon of niet, daar heb ik geen boodschap aan. Zulke dingen dóe je gewoon niet, en moet hard aangepakt worden. Wel vind ik het frappant dat het continu dezelfde soort bevolkingsgroep is, en dat 95% van die groep het verpest voor de 5% die zicht wél normaal wil gedragen. Ik weet zeker dat als je het schrijverspark platgooit, je van het probleem af bent.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:16

Nou aan Schrijverspark ligt het niet. Er wonen er indd veel allochtonen, maar dan kunnen we net zo goed alle huizen en flatten plat gooien waar allochtonen wonen, ook goede.. Dus dat schiet niet op ;)
(alhoewel Schrijverspark van horen zeggen wel plat gaat ivm bouwplanning) :=

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:26

verootjoo schreef:
kakanox schreef:

Je bent een allochtoon als je óf zelf in het buitenland geboren bent, óf (een van) je ouders. Vooralsnog hebben we hier te maken met 2e generatie marokkanen, en dat zijn dus allochtonen.
Weet je dat zeker? Ik kom nl. vooral 3e generatie tegen.. Nou ja, boeit ook niet, want..

verootjoo schreef:
Maar allochtoon of niet, daar heb ik geen boodschap aan. Zulke dingen dóe je gewoon niet, en moet hard aangepakt worden. Wel vind ik het frappant dat het continu dezelfde soort bevolkingsgroep is, en dat 95% van die groep het verpest voor de 5% die zicht wél normaal wil gedragen. Ik weet zeker dat als je het schrijverspark platgooit, je van het probleem af bent.
Hier sla je bijna de spijker op z'n kop. Ik denk niet dat het telkens dezelfde soort bevolkingsgroep is, maar goed. Tenzij je voor jezelf spreekt overigens, maar vergeet niet dat jij het iets makkelijker hebt in dit land dan iemand die uit een andere achtergrond komt.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:28

Oh ja, een kleine hint over die zelfde soort bevolkingsgroep waar jij over schrijft:

Lees dit eens door, dat is toch een hele andere bevolkingsgroep.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:29

verootjoo schreef:
[

Ik zou het even omdraaien 5% verpest het voor de andere 95%