sit in op utrecht centraal station

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:49

randalinpony schreef:
Het is ook nog vaak zwaar werk waar velen voortijdig door verslijten, dus tja...

Ik heb wel eens de opmerking gehoord dat vuilnismannen en schoonmakers meer bijdragen aan de volksgezondheid dan artsen, want zij doen preventief zeer belangrijk werk om dit land schoon en hygienisch te houden.
Denk dat daar wel wat in zit. ;)

Ja dikke vinger, havenarbeiders verrichten ook belangrijk werk, net als bouwvakkers, ook rond hun veertigste al versleten.

Hannah_Menno schreef:
@Niezel; ? :') Volgens mij snappen wij elkaar niet..

Je quote mij met een opmerking over ongepast? :?

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:51

maaike5581 schreef:
Ze eisen:

13% loonsverhoging (onterecht)
Respect ?
Reisvergoeding (terecht)
Koffiegeld Bepaalde ns medewerkers hebben een "servicepas voor oa koffie dit omdat er onderweg nergens koffiemachine staat, willen zij ook, koffiemachine aanwezig...
Taallessen tsja..

Damn, dat wil ik ook wel! Ga nooit meer bij mijn werkgever weg!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:52

Niezel schreef:
Je quote mij met een opmerking over ongepast? :?

Haha ik sap er niks meer van! Laat maar! :+

juline

Re: sit in op utrecht centraal station

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:02

Heb zelf ook al heel wat uurtjes in de schoonmaak doorgebracht juist omdat het lekker verdiend zonder goede opleiding. Kan ook in de winkel gaan staan maar dan verdien je de helft minder.

Jaren is er geen gemekker geweest over het salaris en nu moet er ineens gepiept worden??? Vindt het eerlijk gezegt een beetje flauw van deze mensen.

Zelf kreeg ik al reiskostenvergoeding dit zat gewoon in mijn uren mee gerekend..
En drinken was er ook altijd.

Kijk zou eerder gaan klagen over de tijd die je krijgt voor verschillende panden.
Als ik keek dat ik een restaurant had samen met een collega stond een uur op. Wilde we het goed doen en niet ff zitten roken enz dan waren we al gauw 2 uur kwijt. We hielden wel een rook pauze tussendoor en waren dus bijna 2,5 uur kwijt. hebben moeten banketstaaf als brugman om een uur meer uitbetaald te krijgen want het was gewoon echt niet te doen in 1 uur.
En dit was 7 dagen in de week..

Dus nee vindt niet dat ze zo moeilijk moeten doen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:31

ze zijn al een week bezig.. gek word je er van...vind er niks gezelligs aan.......

t is echt een pokke zooi op CS en ze zijn waarschijnlijk zo dom dat ze niet snappen dat ze t straks toch echt allemaal weer zelf op moeten ruimen :(:)

Buiten dat, snap ik niet dat ze denken meer te gaa verdienen. Ze hebben geen opleiding niks, sommige studenten die net beginnen verdienen 10 euro per uur waar ze 4 jaar een studie voor gevolgd hebben............

vind t maar irritand ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:36

maaike5581 schreef:
Ze eisen:

13% loonsverhoging (onterecht)
Respect ?
Reisvergoeding (terecht)
Koffiegeld Bepaalde ns medewerkers hebben een "servicepas voor oa koffie dit omdat er onderweg nergens koffiemachine staat, willen zij ook, koffiemachine aanwezig...
Taallessen tsja..

Wat is er mis met het ''eisen'' van respect? Uit meerdere reacties hier in het topic blijkt al dat er niet veel respect is voor de mensen die dit werk doen. En ''tjsa...'' als reactie op dat ze betere opleidingsmogelijkheden willen? Super toch dat ze willen leren? Als dat via hun werk kan; graag toch?! Dat kan bij veel werkgevers al lang, heel normaal. En waarom zouden ze geen loonsverhoging mogen eisen? Imo is het loon niet alleen afhankelijk van opleiding. Ik als TNT postbezorger hoef ook geen hoog IQ of een papiertje te hebben maar ik vind mijn loon ook schandalig laag t.o.v. het te verrichten werk.
Ik vind het zwak om te roepen: dan kies je toch een ander baantje. Zo werkt het niet. Dan zeg je dus eigenlijk dan de 'zwakkelingen' (want iemand moet het werk doen) die er niet tegenin gaan zich laten gebruiken voor zo'n schamel loon. En de mensen die het onrechtvaardig vinden en voor zichzelf opkomen moeten maar iets anders zoeken.

Strijden voor een betere CAO vind ik in dit geval geheel terecht. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:45

Loon is van veel meer factoren afhankelijk dan enkel het feitelijke werk dat je verricht.

En er is niks mis met respect, maar als cao eis is het wel wat apart.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:48

Veel meer factoren idd, dus ook niet alleen het opleidingsniveau.

Het eisen van respect wordt bedoeld in die zin dat ze ook graag hun boterhammen ergens in een (fatsoenlijke) kantine/ruimte willen kunnen eten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:54

Loop nu weer langs die takkeherrie. Vind dat met name irritant en kinderachtig. Ze blijven zelfs slapen aan de luchtbedden te zien.

overigens was amsterdam paar weken terug veel smeriger dan utrecht nu.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:07

heb je dat ook tegen de actievoerders gezegd? hoe kinderachtig je het vind?

ik bedoel maar, ik heb er sympathie voor, dat uit ik ook tegen de actievoerders zelf.. maar hoe doe jij dat? alleen je ongenoegen uiten op internet of ook face to face?

eigenlijk wel een vraag die ik aan jullie allemaal wil stellen :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:08

Ik lees trouwens dat ze 4% loonsverhoging willen in twee jaar! Hoezo 13%??
Bron

En;

Citaat:
Schoonmakers zijn al vijf maanden in actie voor 30 cent loonsverhoging per uur. Drie weken geleden hebben ze zelfs het werk helemaal neergelegd.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/232327

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:13

Ja de staking is al veel langer bezig.
Heb alleen het idee dat het niet overal tegelijk is ofzo.......
3 weken terug was het dráma op Amsterdam. Veel erger dan nu in Utrecht. Nu valt het in A'dam eigenlijk heel erg mee. Viel me eigenlijk weinig op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:15

En ook voor 4% mogen ze van mij staken hoor........ maakt me niets uit.

En nee ik ga niet naar ze toe. Blijf zo ver mogelijk uit de buurt van die herrie. En wat heb ik er aan en wat hebben zij er aan?
Daarbij moet ik al rennen voor m'n bus en met dit oponthoud helemaal. Ga ook niet een half uur wachten zodat ik kan zeggen dat ik ze irritant vind.
Dat weten ze zelf ook, daarom doen ze het ook ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:21

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:24

Lijkt me heel redelijk.
Alleen vragen ze inmiddels om 4% loonsverhoging in twee jaar tijd (ipv 3% in een jaar), als antwoord op wat de tegenpartij wil bieden.
Dus hoe actueel is die info?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:13

__Robijn__ schreef:
ze zijn al een week bezig.. gek word je er van...vind er niks gezelligs aan.......

t is echt een pokke zooi op CS en ze zijn waarschijnlijk zo dom dat ze niet snappen dat ze t straks toch echt allemaal weer zelf op moeten ruimen :(:)

Buiten dat, snap ik niet dat ze denken meer te gaa verdienen. Ze hebben geen opleiding niks, sommige studenten die net beginnen verdienen 10 euro per uur waar ze 4 jaar een studie voor gevolgd hebben............

vind t maar irritand ;)

en daar heb je het al! vervelend hè zonder de schoonmakers die altijd onze t*ringzooi opruimen?

ik hoop dat de zooi nog veel erger wordt, dan beseffen mensen eindelijk eens hoe belangrijk de schoonmaak is +:)+

kots,stront en snot aan de muren en het toch altijd maar weer opruimen :n dag in dag uit.

dat ze taallessen vragen vind ik onzin, maar de loonsverhoging vind ik terecht :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:18

Deels mee eens.........deels is het nu zo'n paasei omdat de vuilnisbakken gewoon vol zitten........ dat is totaal andere koek dan "onze paasei" opruimen.
Dat doe ik normaal altijd zelf......in een prullenbak. Ik kan moeilijk alles mee naar huis nemen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:19

Ze vragen niet specifiek taallessen maar betere opleidingsmogelijkheden en indien nodig taalles. Als je dat kan stimuleren via het werk vind ik dat een goed initiatief. :)

Manzano: lang niet iedereen gooit het doorgaans netjes in de prullebak. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:22

Daar heb ik vandaag geen last van gehad om eerlijk te zijn manzano :) heb gewoon mn spulletjes in een prullenbak kunnen gooien :j

@ toekie, hmm ik dacht gelezen te hebben dat ze op specifiek taallessen vroegen.. verkeerd begrepen dan.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:24

Nou nou het is maar een baan hoor die je zelf gekozen hebt.
Op Cs Amsterdam helpen we allemaal mee om het station schoon te houden. Wat mij betreft hoeven ze niet meer terug te komen. We doen het zelf wel. Tussen ons eigen werk door.

Ik heb ook een hele zware baan en heb met agressieve klanten te maken en krijgt van alles naar je hoofd geslingerd en ik verdien minder dan 1300 per maand hoor. Heb nu geen enkel respect meer voor deze groep schoonmakers. Ik zag ze dagelijks werken, lekker rustig tempootje. Nee, maak je vooral niet moe. Paar containers legen bij de dumpster. Dat doen we dus nu al weken veeeel sneller,naast ons eigen werk.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:28

En dan vinden ze het gek dat schoonmakers graag wat meer respect en waardering zouden willen krijgen. :roll:

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:29

Toekie schreef:
En dan vinden ze het gek dat schoonmakers graag wat meer respect en waardering zouden willen krijgen. :roll:

Ze zegt toch dat ze het wel had.
In Adam is dit geintje al 3 weken bezig en dan zou ik ook echt niet blij zijn als ik hun werk ERBIJ moet doen.

Maar jullie doen het goed!!! Ik dacht nl. echt dat de staking in A'dam over was :j Dus +:)+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:30

Ik lees dat er hiervoor ook al weinig respect voor was;
Sandeman schreef:
Ik zag ze dagelijks werken, lekker rustig tempootje. Nee, maak je vooral niet moe. Paar containers legen bij de dumpster. Dat doen we dus nu al weken veeeel sneller,naast ons eigen werk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:32

Hmm zo had ik het niet geinterpreteerd........ maar dat is internet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:36

Ik vind het trouwens vreemd om mensen niet meer te respecteren nadat ze voor zichzelf en hun gezin opkomen en voor een betere CAO strijden. Wat is daar mis mee in een democratie als Nederland? Als je het niet eens bent met je eigen CAO dan kun je daar toch ook tegen actie voeren (als daar genoeg animo/steun voor is m.a.w. als het reëel is)?