kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:02

Afschaffen die handel. Als je geen kinderen kunt betalen dan moet je ze niet nemen. Ik vind dat als je in de bijstand zit je eventueel wat extra's kan krijgen als je kinderen hebt, maar daar stopt het ook helemaal.

Iemand die geen kinderen heeft maar een paard, of een auto, of een postzegelhobby krijgt daar ook geen geld voor. En als ouder krijg je zwangerschaps verlof, ouderschaps verlof, kan er altijd vanalles verzet worden omdat je met Jantje of Marietje naar de dokter moet, enz enz enz. terwijl als je geen Jantje of Marietje hebt er altijd vanuit gegaan wordt dat je laat (en/of vroeg) kunt werken, dat je de vakanties wel om die van anderen heen plant en als je paard naar de kliniek moet en je moet een dag vrij dan is dat geen speciaal verlof maar een vrije dag die afgaat van je andere vrije dagen.

Inkomens afhankelijk is ook zo leuk: alles is inkomens afhankelijk. Niet alleen de belasting, maar heel veel dingen zijn inkomens afhankelijk, en dat vind ik niet eerlijk. Zo krijg ik minder stufi omdat mijn ouders veel verdienen. Maar ook andere dingen moeten wij veel meer aan betalen. Dan vraag ik me weleens af waarom ik nog een opleiding doe, want als je veel verdiend (omdat je jaren lang naar een uni bent gegaan, omdat je een grote gok hebt genomen met je geld en daar een flinke rente op terug hebt gekregen enz.) mag je blijkbaar opdraaien voor hen die stoppen met school om achter de kassa bij de AH te gaan zitten...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 20-03-10 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:04

quintusgl schreef:
Voor scholing heb je het Kindgebonden Budget.......Dus daar is de kinderbijslag niet voor. Het KGB is inkomensafhankelijk. En Kinder Opvang Toeslag voor de opvang en oppas. (dan hebben we het nog niet over de alleenstaande ouderkorting etc).
Ik vind het veel te veel van het goede.....

nou volgens mij kun je met de kinder bijslag doen wat je wil je eigen bijdrage voor het kinderdagverblijf betalen of sparen dat maakt toch niet uit?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:08

Vjestagirl schreef:
Afschaffen die handel. Als je geen kinderen kunt betalen dan moet je ze niet nemen. ...

nou zoiezo al een foute opmerking

kinderen neem je niet................die krijg je :j

en ik vind het dus wel belachelijk dat als je als minder verdienend persoon dan maar geen kinderwens mag vervullen
uiteraard moet je je kind wel alles kunnen geven wat nodig is, maar zo een bijslag kan dus echt wel aanvullend zijn voor bijv kleren enzo

nickyu

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:24

vestagirl ..
neem aan dat wij toch ruim genoeg verdienden voor het onderhouden van een kind
dat kan zomaar door iets ineens veranderen ..ziekte bv

daarbij neem je geen kinderen maar krijg je ze
(ons kind was ook niet gepland ondanks dubbelle maatregelen
maar oh zo welkom )

beetje kort door de bocht je opmerkingen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:40

Vjestagirl schreef:
mag je blijkbaar opdraaien voor hen die stoppen met school om achter de kassa bij de AH te gaan zitten...

En wat is er mis met mensen die achter de kassa zitten???????? :(
Nee ik zit niet achter de kassa maar ik vind je opmerking nou niet echt van respect voor je medemens betuigen......

Ik ben niet afhankelijk van de kinderbijslag, het is een leuke bijkomstigheid maar dat zal voor veel mensen de huursubsidie ook zijn....
Daarbij heb je veel meer kosten met kinderen, ook al kan ik die betalen!
Neem nou alleen het eten wat je meer koopt, spek je ook de overheid mee want je betaald daar ook belasting over....idem met kleren, en wat denk je van de wasmachine dat ding maakt overuren.
Moet je alle asielzoekers ook maar het land uit schoppen dan? Die kosten ons ook allemaal geld...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:16

ikdoemaarwat: dan verschillen we daarin van mening. Ik vind dat je kinderen neemt.

Justdiesel: niets mis met achter de kassa zitten. Wel wat mis met met school stoppen om achter de kassa te gaan zitten, en vervolgens aan alle kanten gesteund worden door de overheid terwijl diezelfde overheid erover denkt om stufi af te schaffen voor de mensen die wel doorstuderen.

En het feit dat jij meer geld uit moet geven aan je kinderen: dat wist je voor je eraan begon.

En asielzoekers verhongeren in hun land van herkomst, of hebben grote kans om vermoord te worden door de overheid... Vind ik nogal wat anders dan geld uit moeten geven aan mensen die kinderen willen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:21

Vjestagirl schreef:
ikdoemaarwat: dan verschillen we daarin van mening. Ik vind dat je kinderen neemt.

.

ja het is ook net een brood wat je koopt :Y)

misschien toch eens beter nadenken voordat je zuks uitspraken doet
wat als je nou ooit kinderen wilt en je kan ze niet krijgen?

tja jammer uitverkocht? ik zoek in de volgende zaak verder? nee kinderen neem je niet ,die krijg je!
als jouw stelling zou kloppen,dan zouden mijn kinderen nog geleefd hebben!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:25

Dan kun je kinderen adopteren. Dat je ze niet kunt baren wil niet zeggen dat je ze niet kunt nemen.

Maar het gaat er niet om of je ze wel of niet kunt baren. Het gaat om het idee dat je bewust bezig bent kindertjes te proberen te maken, je ze dus bewust creeërt. Dingen die je krijgt kies je over het algemeen niet zelf voor. Die krijg je namelijk. Ergo: kinderen neem je.

Edit: en dat je het niet met me eens bent wil niet zeggen dat ik er niet over nagedacht heb.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:27

kinderen kun je ook niet zomaar even adopteren.......
en soms krijgen mensen wel eens onbewust kindjes.....

volgens mij is er een topic op bokt over geweest :Y)
oftewel kinderen krijg je

en hoe denk jij dan over de mensen die toen ze zwanger raakte goed verdiende en daarna niet meer? kind maar wegdoen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:32

ikdoemaarwat schreef:
kinderen kun je ook niet zomaar even adopteren.......
en soms krijgen mensen wel eens onbewust kindjes.....

volgens mij is er een topic op bokt over geweest :Y)
oftewel kinderen krijg je

en hoe denk jij dan over de mensen die toen ze zwanger raakte goed verdiende en daarna niet meer? kind maar wegdoen?

Je kunt idd niet zo even adopteren, maar ik hoop heel hard dat er ook niemand is die ze zo even zelf maakt.

Als je onbewust kindertjes 'krijgt' dan zijn er een paar opties:
1) je bent onvoorzichtig geweest met je anticonceptie. Ergo: je neemt ze. Misschien niet zo bewust als mensen die hun kalender en cyclus bijhouden en verplicht 3x per week seks hebben, maar je neemt ze wel.
2) je bent zwanger ondanks goede anticonceptie en besluit het niet te laten aborteren. Ergo: je neemt ze.
3) je ontdekt na de wettelijke termijn voor abortus dat je zwanger bent en besluit de zwangerschap uit te dragen en het kind niet op te geven voor adoptie. Ergo: je neemt ze.

Ik denk dat er best een soort van opvangsregeling kan komen voor mensen die hun baan verliezen, ongeneselijk ziek worden, waarvan partners overlijden etc. Maar ik vind niet dat het een iets is waarvan je maar uit moet kunnen gaan dat je het krijgt. Jij neemt kinderen, jij betaalt ervoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:40

hoe zat het ook alweer, was het niet die springruiter waarvan het kind ineens plotseling geboren werd? zonder dat ze in de gaten had dat ze zwanger was (topic bokt)
en jaaaaa tuuuurlijk doe je kind ff zo weg voor adoptie....zo niet dan neem je maar....en zou je dus geen financiele bijdrage mogen verwachten

hoezo gevoelloos en kort door de bocht :?

zullen we dan maar alle toeslagen en dergelijke zaken stopzetten
want tenslotte heeft iedereen in zijn leven bepaalde keuze's genomen :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:44

Ik vind het geen slecht idee om bepaalde toeslagen ed. idd stop te zetten. Helemaal toeslagen die de maatschapij niet dienen. Stufi vind ik nuttig, want het zorgt dat mensen kunnen studeren (of sneller hun studie af kunnen ronden waardoor ze sneller werk hebben, sneller geld hebben, sneller uit kunnen geven en dus sneller bijdragen), waardoor ze later meer bij kunnen dragen aan de kennis economie dan mensen die niet studeren. Kinderbijslag vind ik niet nuttig, want de planeet is vol genoeg.

En je kunt het kind idd opgeven voor adoptie. Doe je dat niet, dan kies je er mijns inziens zelf voor om het te houden en moet je er dus ook zelf voor opdraaien. Omdat er mensen zijn die te emotioneel zijn om dat te kunnen moeten we maar voor alle kindertjes betalen? Ik zie echt niet in waarom je voor een keuze die je blijkbaar emotioneel en niet rationeel neemt (ik wil het kind houden vs. ik kan het niet betalen) zonodig geld moet krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:57

vjesta............ dat kind gaat straks misschien als jij oud en hulpbehoevend ben............ wel jouw luier verschonen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:00

KiWiKo schreef:
vjesta............ dat kind gaat straks misschien als jij oud en hulpbehoevend ben............ wel jouw luier verschonen :)

Ja. Maar misschien doet dat kind van wie de ouders geen kinderbijslag kregen omdat ze er zelf voor konden zorgen dat ook wel... Misschien ook wel niet. Misschien heb ik wel helemaal geen hulp nodig als ik ouder word en kan ik voor mezelf blijven zorgen. Misschien word ik morgen wel aangereden door een auto en heb ik helemaal nooit meer hulp nodig. Ik vind het nogsteeds geen reden om kinderbijslag te betalen. Voor hetzelfde geld hebben we tegen die tijd wel robots voor dat soort dingen.

En ik ben Vjestagirl. Vjesta is mijn paard. Bedankt :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:03

hee, ergens ga je een keer hulp nodig hebben, al is het maar bij het sterven :D OOK in die ambulance :)

ik zal je voortaan VG noemen.........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:06

Oh ja, ik ga vast ooit ergens heel veel hulp bij nodig hebben. Misschien ook wel niet. Dan heb k alleen maar hulp nodig om me onder de grond te krijgen. Maar dat zie ik niet als reden om kinderbijslag in stand te houden. Kinderbijslag is er gekomen vlak na de oorlog toen we mensen nodig hadden om het land weer op te bouwen. We zitten niet meer in die situatie, kinderbijslag is niet nodig meer...

En dank je wel, dat waardeer ik :).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:08

zou je denken.......... ik denk dat we heel veel mensen nodig hebben om dit land weer op te bouwen :) ........... nu nog het aantrekkelijker maken voor werkgevers om personeel aan te nemen......... en dan is echt het circeltje rond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:10

Vjestagirl: Dus alle toeslagen zijn onzin behalve de toeslagen die jij krijgt? Haha OMG toen ik een 12jarige puber was redeneerde ik zo maar nu weet wat er allemaal in de wereld gebeurt denk ik echt niet meer zo.

Ik kom je in steeds meer topics tegen en het lijkt wel of jij echt overal een negatieve draai aan kan geven. Behalve over de dingen die jij hebt en die jij krijgt want die zijn wel nodig.

Studiefinanciering is ook niet nodig hoor. Dan onderhouden je ouders je toch gewoon? Die hebben je namelijk ook genomen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:11

Ehrm... Opbouwen waarvan?

Ik denk dat we het met minder mensen ook prima afkunnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:14

nee........... er is zoveel tekort overal in........... alleen werkgevers durven niet meer......

en we zitten straks toch echt met 30% van de bevolking bejaard ......... over een jaar of 20

ga dat maar eens behappen joh! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:15

breezy302 schreef:
Vjestagirl: Dus alle toeslagen zijn onzin behalve de toeslagen die jij krijgt? Haha OMG toen ik een 12jarige puber was redeneerde ik zo maar nu weet wat er allemaal in de wereld gebeurt denk ik echt niet meer zo.

Ik kom je in steeds meer topics tegen en het lijkt wel of jij echt overal een negatieve draai aan kan geven. Behalve over de dingen die jij hebt en die jij krijgt want die zijn wel nodig.

Studiefinanciering is ook niet nodig hoor. Dan onderhouden je ouders je toch gewoon? Die hebben je namelijk ook genomen..

Mijn ouders hoeven mij niet te onderhouden, ik werk namelijk gewoon naast mijn studie. En nee hoor, lang niet alle toeslagen zijn nutteloos. Maar wel degenen die de maatschapij geen nut dienen, en ik zie echt niet in hoe kinderbijslag de maatschapij dient.

En ik geef niet overal een negatieve draai aan, dat is blijkbaar wat jij er van maakt. Ik vind alleen dat de regering van dit land zijn prioriteiten niet helemaal lekker had lopen (wel kinderbijslag geven voor nieuwe kindertjes, maar gigantische tekorten in de zorg om te zorgen voor de mensen die we al hebben bijvoorbeeld). Ik hoop ook dat dat in de toekomst veranderd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:17

ben ik het met je eens VG :)

prioriteiten in dit land liggen iets scheef zegmaar :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:18

KiWiKo schreef:
nee........... er is zoveel tekort overal in........... alleen werkgevers durven niet meer......

en we zitten straks toch echt met 30% van de bevolking bejaard ......... over een jaar of 20

ga dat maar eens behappen joh! :)

Dus krijgen we nu meer kinderen, die over pek hem beet 80 jaar ook allemaal bejaard zijn, maar dan zijn het er nog meer dus moeten er nog meer kinderen komen, die dan ook allemaal bejaard zijn...

Wat als we nou eens allemaal een leuk lief schattig Chinees meisje addopteren die anders dood zou gaan... Of een Afrikaantje die anders om zou komen van de honger? Dáár zou ik nou best bijslagen voor kunnen zien, om dat soort kinderen een betere toekomst te geven... Wordt de aarde ook niet voller van, hebben we wel onze werknemers over 25 jaar en kunnen we onze moederliefde ergens op kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:50

Ja alsof adoptie zo makkelijk is. Vertel eens, waar is die winkel met zielige chinese meisjes en afrikaanse kindjes die je kunt kopen. Je komt op mij over als een verwend kind vjesta en ja, jouw ouders krijgen ook kinderbijslag voor jou, terwijl jouw ouders "veel verdienen". Storten ze het toch terug? Maar dat doen ze zeker niet? Meer is altijd fijner! :+

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:57

Vjestagirl schreef:
breezy302 schreef:

Mijn ouders hoeven mij niet te onderhouden, ik werk namelijk gewoon naast mijn studie. En nee hoor, lang niet alle toeslagen zijn nutteloos. Maar wel degenen die de maatschapij geen nut dienen, en ik zie echt niet in hoe kinderbijslag de maatschapij dient.

En ik geef niet overal een negatieve draai aan, dat is blijkbaar wat jij er van maakt. Ik vind alleen dat de regering van dit land zijn prioriteiten niet helemaal lekker had lopen (wel kinderbijslag geven voor nieuwe kindertjes, maar gigantische tekorten in de zorg om te zorgen voor de mensen die we al hebben bijvoorbeeld). Ik hoop ook dat dat in de toekomst veranderd.

.. als er nu geen kindertjes blijven komen die
-belasting gaan betalen
-de zorg in gaan
-de vuilnis ophalen
-de winkel bevoraden of achter de kassa zitten

heb jij als je dadelijk oud bent een heeeel groot probleem

zoals het er nu uit ziet met de huidige %kinderen
-gaat de ziekenfonds kosten naar 775 euro per maand
-is er geen geld genoeg voor de aow over 20 jaar laat staan 40
-hebben we dadelijk te weinig laag geschoolden voor de vuilnis , de winkel , de straat ...
och laten we weer mensen van elders laten komen .. gast arbeiders ..
-kan je beter wel roken en drinken etc omdat er te weinig mensen dood gaan en er steeds meer 80+ worden

zoals het er nu uitziet hebben we over een paar (20) jaar een serieus probleem
en zonder die extra kindertjes is het probleem alleen maar groter ..

oja nog een klein dingetje .. zou maar nooit gaan n*uken .. dat is immers enigste wat 100% werkt
er zitten HEEL VEEL nederlandse kinderen in te huizen ter adoptie
de regels daarvoor zijn zodanig dat adopteren uit china makkelijker is
maar jeetje ja joh laten we wel n*uken en de tehuizen (of dat goedkoper is dan kb :roll: )volstoppen

spreek je graag nog een keer over een paar jaar als je perongeluk ongepland
er na 4 a 5 mnd achter komt dat je zwanger bent .. ben benieuwd of je dan je bank rekening checkt
of dat je je gevoelens checkt