Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quintusgl schreef:Voor scholing heb je het Kindgebonden Budget.......Dus daar is de kinderbijslag niet voor. Het KGB is inkomensafhankelijk. En Kinder Opvang Toeslag voor de opvang en oppas. (dan hebben we het nog niet over de alleenstaande ouderkorting etc).
Ik vind het veel te veel van het goede.....
Vjestagirl schreef:Afschaffen die handel. Als je geen kinderen kunt betalen dan moet je ze niet nemen. ...
Vjestagirl schreef:mag je blijkbaar opdraaien voor hen die stoppen met school om achter de kassa bij de AH te gaan zitten...
Vjestagirl schreef:ikdoemaarwat: dan verschillen we daarin van mening. Ik vind dat je kinderen neemt.
.
ikdoemaarwat schreef:kinderen kun je ook niet zomaar even adopteren.......
en soms krijgen mensen wel eens onbewust kindjes.....
volgens mij is er een topic op bokt over geweest
oftewel kinderen krijg je
en hoe denk jij dan over de mensen die toen ze zwanger raakte goed verdiende en daarna niet meer? kind maar wegdoen?
KiWiKo schreef:vjesta............ dat kind gaat straks misschien als jij oud en hulpbehoevend ben............ wel jouw luier verschonen
breezy302 schreef:Vjestagirl: Dus alle toeslagen zijn onzin behalve de toeslagen die jij krijgt? Haha OMG toen ik een 12jarige puber was redeneerde ik zo maar nu weet wat er allemaal in de wereld gebeurt denk ik echt niet meer zo.
Ik kom je in steeds meer topics tegen en het lijkt wel of jij echt overal een negatieve draai aan kan geven. Behalve over de dingen die jij hebt en die jij krijgt want die zijn wel nodig.
Studiefinanciering is ook niet nodig hoor. Dan onderhouden je ouders je toch gewoon? Die hebben je namelijk ook genomen..
KiWiKo schreef:nee........... er is zoveel tekort overal in........... alleen werkgevers durven niet meer......
en we zitten straks toch echt met 30% van de bevolking bejaard ......... over een jaar of 20
ga dat maar eens behappen joh!
Vjestagirl schreef:breezy302 schreef:Vjestagirl: Dus alle toeslagen zijn onzin behalve de toeslagen die jij krijgt? Haha OMG toen ik een 12jarige puber was redeneerde ik zo maar nu weet wat er allemaal in de wereld gebeurt denk ik echt niet meer zo.
Ik kom je in steeds meer topics tegen en het lijkt wel of jij echt overal een negatieve draai aan kan geven. Behalve over de dingen die jij hebt en die jij krijgt want die zijn wel nodig.
Studiefinanciering is ook niet nodig hoor. Dan onderhouden je ouders je toch gewoon? Die hebben je namelijk ook genomen..
Mijn ouders hoeven mij niet te onderhouden, ik werk namelijk gewoon naast mijn studie. En nee hoor, lang niet alle toeslagen zijn nutteloos. Maar wel degenen die de maatschapij geen nut dienen, en ik zie echt niet in hoe kinderbijslag de maatschapij dient.
En ik geef niet overal een negatieve draai aan, dat is blijkbaar wat jij er van maakt. Ik vind alleen dat de regering van dit land zijn prioriteiten niet helemaal lekker had lopen (wel kinderbijslag geven voor nieuwe kindertjes, maar gigantische tekorten in de zorg om te zorgen voor de mensen die we al hebben bijvoorbeeld). Ik hoop ook dat dat in de toekomst veranderd.