Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sparta_ schreef:Anoeska schreef:Een hartchirurg verdient dan ook het dubbele in het jaar dan wat een minister verdient.
Dan had de minister maar een vak moeten leren.![]()
Maar als die chirurg zelf opstapt omdat hij herrie heeft met een collega, krijgt die dan wachtgeld? Dacht het niet.
Anoeska schreef:_sparta_ schreef:Dan had de minister maar een vak moeten leren.![]()
Maar als die chirurg zelf opstapt omdat hij herrie heeft met een collega, krijgt die dan wachtgeld? Dacht het niet.
Even voor de goede orde. Ik gun het de hartchirurg ook van harte hoor dat hij zo veel verdient. Maar ik misgun het een minister ook niet. Ik vind het nogal kleinzielig om over het salaris (of het wachtgeld) van anderen te gaan zeiken, alleen omdat je het zelf niet krijgt.
Ik heb verantwoordelijkheden in mijn werk, en daar is mijn salaris ook naar. En anderen hebben meer verantwoordelijkheden en verdienen ook meer.
Anoeska schreef:Ik heb verantwoordelijkheden in mijn werk, en daar is mijn salaris ook naar. En anderen hebben meer verantwoordelijkheden en verdienen ook meer.
Anoeska schreef:_sparta_ schreef:
Dan had de minister maar een vak moeten leren.![]()
Even voor de goede orde. Ik gun het de hartchirurg ook van harte hoor dat hij zo veel verdient. Maar ik misgun het een minister ook niet. Ik vind het nogal kleinzielig om over het salaris (of het wachtgeld) van anderen te gaan zeiken, alleen omdat je het zelf niet krijgt.
Ik heb verantwoordelijkheden in mijn werk, en daar is mijn salaris ook naar. En anderen hebben meer verantwoordelijkheden en verdienen ook meer.
Anoeska schreef:Even voor de goede orde. Ik gun het de hartchirurg ook van harte hoor dat hij zo veel verdient. Maar ik misgun het een minister ook niet. Ik vind het nogal kleinzielig om over het salaris (of het wachtgeld) van anderen te gaan zeiken, alleen omdat je het zelf niet krijgt.
KiWiKo schreef:wie herinnerd zich nog die mevrouw van volgens mij de PVDA die net deed alsof ze ernstig ziek was?? Hoe heette ze ook al weer......
Karl66 schreef:Eurlings blijft gewoon aan als demissionair minister totdat de huidige regering vervangen wordt. Hij is alleen niet herkiesbaar voor de tweede kamer en ambieert geen nieuwe functie als minister. Hij zit de rit gewoon uit.
Bos heeft ook geen ontslag genomen in de zin zoals een gewone werknemer dat doet. De PvdA wilde geen verantwoordelijkheid meer nemen voor het kabinetsbesluit en daardoor moesten de ministers ontslag nemen uit het kabinet. Alle PvdA ministers en staatssecretarissen zijn trouwens gestopt en krijgen allemaal wachtgeld, niet alleen Bos.
Je kan ontslag nemen toch niet vergelijken met een keuze van een politieke partij in wat zij het landsbelang zien?
Eigenlijk vind ik dit een beetje een kleinzielige discussie. Een politieke functie oefen je niet uit eigenbelang uit, een Bos had nou een topsalaris die het tienvoudige is van zijn huidige salaris kunnen verdienen als hij bij Shell was gebleven. Dat heeft hij twaalf jaar lang vrijwillig opgegeven en nou gaan we op z'n nederlands zeuren over een wachtgeldregeling
Netje schreef:Tuurlijk: het is niet slecht betaald, maar je moet er wel je privé-leven voor opzij zetten uit bevlogenheid om als volksvertegenwoordiger onze belangen te behartigen.